Liikennevakuutuksen maksun "unohtuminen"

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

leinoan
-

Liikennevakuutuksen maksun "unohtuminen"

ViestiKirjoittaja leinoan » 29.7.2007 14:29

Tuossa eilen mietittiin kaverin kanssa miten mahtaa käydä jos on jäänyt vakuutusmaksuja rästiin ja tällää kolarin. kaveri sitä mieltä että vakuutus olisi kuitenkin voimassa, liekö näin? Vai joutuuko itse korvauvelvolliseksi?

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 29.7.2007 14:42

Eikös sillon se joku liikennevakuutuskeskus korvaa?

Pete I
-

ViestiKirjoittaja Pete I » 29.7.2007 14:51

Kyllä korvaa just joku liikennevakuutuskeskus, mutta mielestäni ne korvaukset joutuu maksamaan sitten takaisin tolle yhtiölle.

Mulla kävi niin, että ostin kerran talviautoksi kaverilta seat ibizan ja en kerinnyt vaihtaa sitä omiin nimiin viikon sisässä. Auto oli 3 päivää ilman vakuutusta, enkä myöskään silloin sillä ajanut. Noin 3-4:kk päästä tuli 20-40euron lasku tuolta yhtiöltä siitä että he olivat vakuuttaneet autoni. Kyllä vitutti.

Kari.L
-

ViestiKirjoittaja Kari.L » 29.7.2007 16:34

^Toihan on nyt ihan eri asia, onko auto ollenkaan vakuutettu vai vain lasku maksamatta.

Mutta itse aiheeseen, itse olen aina ollut siinä uskossa, että lasku kuin lasku? Esim töpselistä tulee sähköä vaikka sähkölasku olisi paripäivää myöhässä tms. Ei sen systeemin luulisi niin natsistinen olevan, että välittömästi eräpäivän jälkeen olet ns omillas, sattuuhan sitä nyt inhimillisiä unohduksia yms.

chinz
-

ViestiKirjoittaja chinz » 29.7.2007 16:54

Taitaa homma olla noin kuin Kari sanoi... ainakin kaverini vakuutus korvasi, vaikka lasku oli maksamatta ja eräpäivä oli noin viikolla ylittynyt.

Ipe
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 29.7.2007 17:23

Sieltä tulee kyllä aikanaan muistutuslasku jossa kerrotaan et nyt on aikuisten oikeasti viimeinen tilaisuus maksaa lasku, muuten vakuutus katkeaa ja joutuu ottamaan uuden vakuutuksen.

Vaikka laskut olisi maksamatta niin aina joku korvaa onnettomuuden sattuessa, mutta olikohan nimeltään hyvitysmaksu tms. mikä pitää maksaa, ja se on normaali vakuutusmaksu monikertaisena.

BTDT, olin just viime kuussa palauttamassa Unon kilpiä ja se jotenkin unohtui, ja en viitsinyt tietenkään maksaa enää seisontavakuutusta koska olin rekisteristä poistamassa autoa. Tapiola lähetti laskun jossa sanottiin että molempien autojen vakuutukset katkeaa jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä.

aapee1
-

ViestiKirjoittaja aapee1 » 29.7.2007 19:33

Kyllä se liikennevkuutus korvaa vaikka maksut ois lähemmäs kuukauden verran myöhässä... Tän voin kertoa ihan omakohtaisesta kokemuksesta, vuodelta -95. Corollalla oli ajoaikakin jo ummessa silloin, törmäys tapahtui kylläkin kotitiellä joka ei ole ns. yleinen tie...

wb
-

ViestiKirjoittaja wb » 29.7.2007 22:45

Ei se liikennevakuutus mihinkään katkea vaikka sitä ei maksaisi ollenkaan,siirtyy aikanaan perintään ja ulosottoon,mutta vakuutus on ja pysyy.
Tässä jokin aikahan sitten uutisoitiin kaverista joka ei ollut varmaan ikinä maksanut liikennevakuutuksiaan mutta yhtiö ei voinut muuta kuin antaa aina uuden vakuutuksen kun autokin vaihtui.Liikennevakuutus kun on lakisääteinen.

Omasta autostakin yritin kerran katkaista liikennevakuutusta,kun oli auto varastettu.
Virkailija sanoi ettei sitä voi katkaista,koska jokuhan voi ajaa kolarin sillä autolla.

On nuo maksut itselläkin ollut joskus nuoruudessa odottamassa parempia aikoja eikä ole mitään ongelmia ollut.(Paitsi että ne on sitten maksettu tavalla tai toisella)

Nyt ei sitten pidä sekoittaa liikennevakuutusta ja vapaaehtoisia autovakuutuksia keskenään. nuo kaskot ym. katkeaa kyllä maksamattomina aika nopeasti.

makiaki
-

ViestiKirjoittaja makiaki » 30.7.2007 8:15

Mulla kävi pari vuotta sitten niin, että intissä olessani tuli vakuutusmaksu, mutta hukkasin laskun ja se jäi maksamatta. Laskun eräpäivä oli ollut heinäkuussa ja ihmettelin, kun olin saanut jo seuraavan kauden laskun syyskuun lopussa ja lokakuun alussa tuli muistutus vanhasta. Soitin ja sanoin, että olin hukannut laskun ja pääsen intistä 6.10. Lisäksi kerroin että saan ekan palkan vasta marraskuun puolessa välissä, että jos maksan molemmat vasta silloin. Se kelpasi heille ja vakuutukset pysyivät voimassa koko ajan.

liteFun
-

ViestiKirjoittaja liteFun » 31.7.2007 10:48

Laskuhan tulee noin kuukausi ennen seuraavan kauden alkua, eräpäivä on noin 2 viikkoa ennen seuraavan kauden alkua.
Ei haittaa mitään jos kolaroi vaikka ois se 4 päivää seuraavan kauden alkuun, toisaalta vakuutus on mulla ainaki jatkunu ja jatkunu vaikka 2kk myöhässä eräpäivästä maksanu? Seuraavaan laskuun sitten 11% (muistaakseni) korkoa ylimääräistä maksettavaks.
Helpommalla pääsee kun soittaa ettei saa laskua ajoissa maksettua ja sopii uuden maksupäivän.
Eli pakollinen tieliikennevakuutus on aina voimassa. (ainakin minun käyttämillä yhtiöillä)

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”