Passatti ei käynnisty kunnolla???
Valvoja: ffp jäsenet
Passatti ei käynnisty kunnolla???
Aikasemmin ongelma oli ainoastaan kun auto oli seissyt muutaman minuutin. kylmänä lähti heti käymään ja kuumana ku sammutti ja heti starttas nii lähti mut taas jos ootteli hetken nii piti sahata jonkin aikaa.... nyt on sama millon veivaa nii pitää startata kauan että lähtee.. vedot on tallella ,toimii hyvin kunhan saa käymään, vag-comilla ku kattelee ei mitään vikakoodeja, ainut se tdi timing on niiden kolmen viivan alapuolella ei siinä keskivaiheella missä sen (vissiin) pitäs olla?? ilman ja polttoaineen suodatin uudet??
Jees ennakko oli 17-20 ja aikastin sen pikkuhiljaa siihen 54 pintaan, vaan vitut auttanut mitään käynnistymiseen, ehkä savutus vähä väheni. Sit ottelin hehkut pois ja kokeilin akulla oikkariin ja ykskään ei pelittänyt. laitoin uudet ja ei vaikutusta ku niihin piuhoihin ei tullut virtaa ku lampulla kokeilin. Hehkun sulake kunnossa jos se on jompikumpi niistä mitkä on konehuoneessa toinen 50 ja toinen 80??? sitten mikä niistä kolmesta kokkareesta :) on hehkun rele, sitä aloin nyt ihmettelemään?? että onko se passkana..Eli sama ongelma on vieläkin että autoa pitää startata ihan jonku aikaa että lähtee tulille ja lämpinänä vielä huonommin..
Nyt tietäjät vinkkejä kehiin että mikä tuossa romussa on.. Suuttimet on sitten uudet race520.. niissä se ei oo ainakaan vika... vika oli jo ennen niitä.. Auto tekee semmosta myös ku paikallaan kaasuttelee, ja antaa kierrosten tippua nii ne ei tipu silleen tasaisesti vaan 1300sta ihan ku avaimesta sammuttas ,ihan ku kiekat kävis hetken silleen alempana.. tyhjäkäynnillä menee 7.2 ruokaa.. onko liikaa vai liian vähä noille suuttimille?? pitääkö lähtä antaan lankkua pumpulle.. ja sillon ku vaihdoin sen pö suodattimen :) niin auto oli seissyt jonku tunnin ja suodatin oli melkeen tyhjä??? tuntus että ois pitänut olla täynnä vaikka seisoo vuoden...Rassaa tosissaan tuo homma..
Turhaan ainakin ihmettelet miksei hehkuille tule virtaa.
Kesäkeleillä, eli yli +5 asteen lämpötiloissa niitä ei käytetä, niin siksi niille ei tule virtaskaa.
Talven varalle voit mitata niistä hehkuista vastuksen yleismittarilla, pitäis olla yhden ohmin luokkaa kun on kunnossa.
Ja jos se suodatin valuu tyhjäksi, niin eiköhän se vika ole sitten siinä. Tai siis joku pieni vuoto päästä aineet takaisin tankkiin.
Takaiskuventtiili tai vuotokohdan etsintä.
Kesäkeleillä, eli yli +5 asteen lämpötiloissa niitä ei käytetä, niin siksi niille ei tule virtaskaa.
Talven varalle voit mitata niistä hehkuista vastuksen yleismittarilla, pitäis olla yhden ohmin luokkaa kun on kunnossa.
Ja jos se suodatin valuu tyhjäksi, niin eiköhän se vika ole sitten siinä. Tai siis joku pieni vuoto päästä aineet takaisin tankkiin.
Takaiskuventtiili tai vuotokohdan etsintä.
Sellaista ei ole, jollei edellinen omistaja ole jo laittanut.
Tarkoitin siis, että laittaa sellaisen jos ei löydä vuotoa.
Tulikos tämä ongelma muuten pa-suodattimen vaihdon jälkeen? Syy voi löytyä siitäkin, tai sen tiivistyksestä.
Jos ei takaiskuventtiilikään auta, niin sitten voit olla melko varma että se vuoto on konehuoneessa, esim. suuttimien haperot letkut.
Ja jos tunnissa valuu tyhjäksi, niin voit koneen sammuttamisen jälkeen yrittää kuunnella konehuoneessa kuuluisko jostain pieniä pulputus/pihinä-ääniä.
Silläkin voisi vuodon saada paikallistettua.
Tarkoitin siis, että laittaa sellaisen jos ei löydä vuotoa.
Tulikos tämä ongelma muuten pa-suodattimen vaihdon jälkeen? Syy voi löytyä siitäkin, tai sen tiivistyksestä.
Jos ei takaiskuventtiilikään auta, niin sitten voit olla melko varma että se vuoto on konehuoneessa, esim. suuttimien haperot letkut.
Ja jos tunnissa valuu tyhjäksi, niin voit koneen sammuttamisen jälkeen yrittää kuunnella konehuoneessa kuuluisko jostain pieniä pulputus/pihinä-ääniä.
Silläkin voisi vuodon saada paikallistettua.
-
- -
- Viestit: 628
- Liittynyt: 23.7.2003 17:18
Ei siinä ole muuta kuin uusi suodatin pitää kaataa täyteen diisseliä ja sitten paikalleen. Uuden suodattimen tiivisteelle kannattaa tehdä kuten öljynsuodattimelle, eli naftaa tiivisteeseen ennen asennusta.
Sitten kannattaa tarkastaa tuliko vanhan suodattimen tiiviste suodattimen mukana pois, ettei jää kahta päällekkäin. Ja muutenkin pyyhkäistä pinnat puhtaaksi.
Pitäis kai ilmautua itsekseen jos kaikki on kunnossa.
Sitten kannattaa tarkastaa tuliko vanhan suodattimen tiiviste suodattimen mukana pois, ettei jää kahta päällekkäin. Ja muutenkin pyyhkäistä pinnat puhtaaksi.
Pitäis kai ilmautua itsekseen jos kaikki on kunnossa.
Ongelma on vieläkin päällä. En usko mihinkään ilma vuotoihin koska ongelma on pahin lämpinänä ja ihan just ku oon koneen sammuttanut ja laitan uudelleen käymään. Kylmällä ja kauan seisseellä koneella lähtee käymään paljon paremmin.. Voisko se vika olla kuitenki jossain sähkö osassa vaikka vag com ei sitä näekkään.. esim mikä se magneettiventtiili vai mikä kokkare se on siinä pumpunkyljessä.. Ajelee paskalla nii kauan ku kestää eiköhän se vika pahene että sen sitten löytää...Startillahan voi kans ajaa jonku metrin sitten tulitikkua perään..
Engine coolant temperature sensor... vag comilla anto nyt tuommosen.. vika koodin ja sit kokeilin tdi friikin neuvoa ottaa liitin pois ja avot lähtee ku palmun alta joka lämpötilassa.. pari tuhatta kilsaa sitten ei antanut vielä mitään vikakoodia, mutta nyt onneksi anto..Huh huh olin jo tulla hulluksi tuon auton kans...
No joo. uus lämötila anturi laitettu ja sama vitun vika. Pitää startata pitkään lämpimänä. Ja vikakoodi oli tullut sen takia siittä ku kokeilin sitä siten että ei ollut liitin paikallaan ollenkaan. Ja sillon se pelaa hyvin ,lähteekäymään kylmänä ja kuumana. joku ku rele vaan naksuu ku kiekat 2500.. Elikkä missä hän se siten mahtais vika olla??? jotenki ei tunnu oikeelta että siihen anturilta poksiin menevään johtoon pitäs vastuksia alkaa tinaileen väliin.. Vai onko se vag autoissa semmonen OMINAISUUS että ku mittarissa 300000 nii pitää alkaa antureita huijaileen..
Niinkuin sanoin niin vika ei välttämättä ole anturissa, vaan siinä että lämpimällä koneella (tietyt) ECU(t) vaatii startatessa tietyn kierrosluvun ennenkuin antaa pumpulle käskyn ruiskuttaa. Eli joko startti tai virransyöttö on vähän heikossa hapessa ja kyseinen kierrosluku ei meinaa ylittyä. Kun anturin liittimen irrottaa niin ECU luulee että kone on kylmä ja antaa heti startin alussa ruiskutuskäskyn. Sitä en tiedä miksi näin on.
Sori että ostit turhaan uuden anturin, tosin kulutustavaraa se on että jossain vaiheessa olisi voinut kuitenkin kajahtaa. ECUn vaihto, Karalan ohjelmointitemput, kytkettävä vastus, startin uusinta, akun uusinta, siinä muutamia keinoja vian korjaamiseksi.
Eikä sitten kannata anturin liitin irrallaan hirveästi lappu lattiassa ajella, ruiskun ennakot on vähän turhan suuria lämpimälle koneelle.
Sori että ostit turhaan uuden anturin, tosin kulutustavaraa se on että jossain vaiheessa olisi voinut kuitenkin kajahtaa. ECUn vaihto, Karalan ohjelmointitemput, kytkettävä vastus, startin uusinta, akun uusinta, siinä muutamia keinoja vian korjaamiseksi.
Eikä sitten kannata anturin liitin irrallaan hirveästi lappu lattiassa ajella, ruiskun ennakot on vähän turhan suuria lämpimälle koneelle.
Niinkuin sanoin niin vika ei välttämättä ole anturissa, vaan siinä että lämpimällä koneella (tietyt) ECU(t) vaatii startatessa tietyn kierrosluvun ennenkuin antaa pumpulle käskyn ruiskuttaa. Eli joko startti tai virransyöttö on vähän heikossa hapessa ja kyseinen kierrosluku ei meinaa ylittyä. Kun anturin liittimen irrottaa niin ECU luulee että kone on kylmä ja antaa heti startin alussa ruiskutuskäskyn. Sitä en tiedä miksi näin on.
Onko kellään tietoa, mikä tuo kierrosluku 2.5 tdi:ssä (V6) pitäisi olla? Omastani VAG-COM kertoi vaadittavaksi kierrosluvuksi 340 RPM? On aika korkea mielestäni, kun monessa paikkaa puhutaan 250 - 300 RPM tasosta. Voiko tuota arvoa muuttaa VAG-COM:lla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa