Mistä moottori?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

Mistä moottori?

ViestiKirjoittaja chinz » 22.7.2007 20:25

Kaveri kyseli, mistä kannattaisi kysellä VAG moottoria, tässä tapauksessa 1.8T:tä. Löytyykö jotain Japan Moottorituonnin tapaisia firmoja, joilta voisi VAG-koneita kysellä?

exel
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

ViestiKirjoittaja exel » 22.7.2007 20:29

http://www.valko.fi/ tuolla on ainakin välillä myynnissä

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 22.7.2007 21:23

Typerä kysymys väärään topicciin: Katsoin, että tuolla oli 1.9TDi boran moottori ja itselläni on 1.6 bensiini niin onko mitenkään yleensäkään mahdollista swapata bensasta dieselkoneeseen? (Muuta kuin autoa vaihtamalla..) :)
En varmaankaan tätä lähde toteuttamaan, mutta tuumiskelin vain että joutuuko vaihtaan 99% auton osista uusiin jos meinaa vaihtaa..?
(Pliis ei sit mitää viisasteluja haluan vain suoran vastauksen :))

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 22.7.2007 21:25

Paljon juotuu varmaan vaihtamaa, olisko jarrut, alusta ja tuo tekniikka? Jos on hyvä tekniikka ja hyvä auto mihin sen laittaa niin voi kai se kannattaakin

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 22.7.2007 21:36

noista jarruista ja alustasta en tiedä, mut tekniikka käsittääkin sitte aika laajalti muutakin kun sen koneen ja laatikon eli mm. ecut,virtalukot, johtosarjat ym. ja kaikki käsittääkseni. Sen jälkeenhän auto on aikamoinen prosenttihirviö.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 22.7.2007 21:49

Jees, tämä selvä. En tiedä jarruista papparalla on 1.9TDi passatti ja samankokoset palat ja levyt silläkin on, tiedä sitte. Eli paljon paljon helpommalla pääsee ku vaa suosiolla vaihtais ton romun johonki toisee romuun :)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 23.7.2007 10:13

Diesel -> bensa, tai bensa -> diesel swapeissa lisätyötä teettää myös polttoaine-kaluston vaihtaminen. Eli vaihtoon menee ainakin pumput ja linjat.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.7.2007 17:20

Ite vaihdoin joskus -88 passattiin -96 TDi-tekniikan. Johtosarjat meni "melkein" heittämällä, polttoainelinjat sekä tankki jäivät sellaisenaan.. Alkuperäisessä kaasarikoneessa kun ei ollut mitään sähköpumppuja ja paluulinjatkin oli valmiina.

Uudemmissa autoisa onkin sitten hieman enemmän duunia noitten polttoainelijojen ym. kanssa (sähköiset bensapumput ym), mutta eipä se niissäkään mikään ameriikan temppu ole. Varsinkin, jos on saman mallisarjan auto josta romut ottaa, niin sopivat heittämällä kun vaihtaa vain.

ankkuli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.1.2005 0:52

ViestiKirjoittaja ankkuli » 24.7.2007 16:07

ostin tuttavan transportteriin tehdaskorjatun vaihtokoneen sen kummemmin ihmettelemättä eBayn kautta sofort-kauffilla, ja kuljetutin Lillbackalla.

kannattaa kuitenkin sopia nouto/kuljetus etukäteen, kun kaikki sakemannit ei osaa buukata rahtia suomeen.

jos eivät osaa, tai ehdottavat rahdin hinnaksi yli 300€, niin soita Lillbacka Global Transportille. rahti maksaa siinä 150-250€ riippuen kollin painosta ja kuljetettavasta matkasta. puhelinnumero löytyy googlellla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.7.2007 1:13

"noista jarruista ja alustasta en tiedä, mut tekniikka käsittääkin sitte aika laajalti muutakin kun sen koneen ja laatikon eli mm. ecut,virtalukot, johtosarjat ym. ja kaikki käsittääkseni. Sen jälkeenhän auto on aikamoinen prosenttihirviö."

täh? ensimmäinen asia. jarruista ei ainaskaan prosentteja pitäisi nykyään mennä, alustasta en ole 100% varma. ja mitä noita 1.3 kakkikseen tekniikoita on vaihettu 16v gtiksi niin 27% on selvitty. ja onko näin että nykyään saa mennä 50% ennenku tulee ongelmia katastushommissa? tosin maahantuojalta/liikkeestä tarvit laput että mitä eroa autoissa vakiona on.

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 25.7.2007 4:51

a onko näin että nykyään saa mennä 50% ennenku tulee ongelmia katastushommissa?


Jos menee yli 35% pitäis kanta-auto tarkastus tehdä, yli 50% niin autoveron maksu uudestaan.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 25.7.2007 8:16

Ja kannattaako sille katsastusmiehelle nyt välttämättä kehua virtalukkoa vaihtaneensa jos pelkää että siitä menee hirveät prosentit. Jos tehot ei kasva alkuperäiseen verrattuna yli 20% niin ei tarvitse edes jarruja vaihtaa vastaamaan tehokkaampaa mallia.

vwfani
-
Viestit: 124
Liittynyt: 4.7.2004 19:47

ViestiKirjoittaja vwfani » 25.7.2007 9:55

Ei ole enää kanta-auto tarkistusta,mutta 50% raja on.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.7.2007 12:26

"Ei ole enää kanta-auto tarkistusta,mutta 50% raja on."

joo näin olin itekki muistellu. mutta en ollu täysin varma

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 25.7.2007 12:33

Ei ole kanta-autotarkistusta, eikä kannata muutenkaan ressailla niistä prosenteista. Uusien säännösten mukaan korikehikkoon saa vaihtaa melkein kaiken, eikä siltikään pauku prosentit yli 50%.

Tuolta voi tutkailla nykyään voimassa olevia säännöksiä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa