Golf mk2 gti 16v ei käy kunnolla
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 gti 16v ei käy kunnolla
Elikkä otin golfista tankin pois tammikuussa, nyt sain auton valmiiksi ja laitoin tankin takaisin. Onkelmana on että auto ei käy kuin hetken ja tankin bensapumppu pitää outoa narinaa. Määräjakajalle asti tulee bensaa.
Viimeksi muokannut Muoto, 24.7.2007 11:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Paha sanoa, toimiihan molemmat bensapumput varmasti kunnolla? Eli sekä tankissa sisällä oleva että tankin ulkopuolella oleva. Niiden virransaanti kannattaa tarkistaa volttimittarilla. Suodatin voisi myös olla tukossa, mut sitten ei ehkä edes käynnistyisi.
Suutintestin voisit kokeilla: http://ffp-motorsport.com/tuning/16v-faq.php#testinj
Suutintestin voisit kokeilla: http://ffp-motorsport.com/tuning/16v-faq.php#testinj
Siirtopumppu (tankin sisällä) on kyllä sen verran edullinen että voi vaikka kokeilumielessä vaihtaakkin, mutta maininta pumpun ´narina´:sta vaikuttaa kyllä siltä että se on haukannut ns. kakkaa ja on finaalissa. Omassa ainakin pumpun ääni muuttui aikalailla ikäväksi kun siitä loppui veto, ja silloiset vw-ystävät kertoivat äänen muuttuvan karuksi kun pumppu on tiensä päässä. PA-paineet mittaamalla tuo on tietysti testattavissa, itsellä testi jäi tekemättä kun sopivat liittimet puuttui testeristä :(
[EDIT:] Täydellä tankilla oma PL kävi vaikka siirtopumppu ei toiminut.
[EDIT:] Täydellä tankilla oma PL kävi vaikka siirtopumppu ei toiminut.
nonniin..nyt golfiin vaihdettu bensansuodatin ja käy jo tyhjäkyntiä jotenkin.Heti kun kierrokset ylittää 4000rpm niin bensapumpun sulake palaa ja auto sammuu. Pohjassa oleva pumppu pitää sitä outoa narinaa. mutta kun sen irti otin ja pöydällä kokeilin sille virtaa syöttää niin piti ihan normaalia surinaa. määräjakajalle tulee sittenkin aika heikosti bensaa näin tarkemmin kun tutkii..siirtopumppu tuntuu toimivan kun siihen letkun löin kiinni ja toinen pää kanisteriin, niin bensaa tuli hyvin. olisiko pohjassa oleva pumppu sökö? vai mikä lie vikana?
corradoon vaihdoin itelle molemmat pumput, se painepumppu toimi ämpärissä ihan ok, mutta ei vaan tuottanut painetta enää tarpeeksi. Ilman siirtopumppua ajelin pitkään, ja jäin muutaman kerran samaan kohtaan työmatkalla kun 7dl välisäiliö meni tyhjäks..
e: painemittari bensalinjaan kiinni, jos on vikaa niin tarkista bensanpaineensäädin.. jos se on kunnossa ni painepumppua vaihtoon...
e: painemittari bensalinjaan kiinni, jos on vikaa niin tarkista bensanpaineensäädin.. jos se on kunnossa ni painepumppua vaihtoon...
voipa olla hyvinki ettei pumpussa riitä tuotto enää paineen alla. eli uutta bensapumppua vaan hommaamaan. oireet ainakin viittais siihen mitä nyt ite on tullu tuo k-jetin kans värkkäiltyä... kannattaa tietenki myös tarkastaa ,että määränjakajan ns. "vessanpöntön kansi" pääsee liikkuun normaalisti eikä jumittele. ja kannattaa kattoa myös määränjakajasta ,ettei pensan paineen säädin jumita ja sitä kautta nostata järjestelmä paineita liian isoiksi ja ahdista bensan menoa paluulinjaan . ainaki ite kun on joskus tullu testailtua k-jetin pumppua niin alkaa ainakin tuollainen vanhempi pumppu pitämään pahaa "siritystä" kun paineet nousee liikaa...
noniin..nyt on taas edetty asiassa. Elikkä löin sinne pohjaan bensaletkun väliin painemittarin, ja kun starttas niin löi mittarin ympäri..eli jotain 8-9bar :O konehuoneeseen en sitä mittaria saanu laitettua ku ei ollu sopivia liittimiä käytettävissä. pumpulta lähtevä bensaletku ei ole tukosssa. Miten voin tarkistaa sen bensanpainesäätimen toiminnan? ja miten sen voi korjata?
Se polttoainepumpun sulake on sarjassa lambdan lämmityksen kanssa, kannattaa tarkistaa vaikuttaako asiaan.
^Kuulostaa tutulta, omassa ääni vaihteli kun auton alla väänteli sitä jonnekkin suuntaan-vaihtoon meni, mutta niin paljon aikaa ettei kykene muistamaan tarkempia spekseja, jotenkin muistelisin että narinaa ja kurnutusta se piti, kuin olisi kuivahkona pyörinyt ja ilmaa saanut tms.... Samoihin aikoihin oli kuitenkin siirtopumppu, pa-pumppu ja määränjakajan O-renkaat vaihtokunnossa.
E:Siirtopumpun hinnasta:
Ei se kyllä joskus 98-99 tuota maksanut, markoissa ehkä....
-ja jos se vanha pa-suodatin oli tukossa niin sehän kertoo pumpun/pumppujen olleen alttiina lialle ja sitäkautta niiden potentiaalisen käyttöiän mahdollisesti laskeneen, painepumppuhan voitelee itsensä läpivirtaavalla bensalla btw...
Pohjassa oleva pumppu pitää sitä outoa narinaa. mutta kun sen irti otin ja pöydällä kokeilin sille virtaa syöttää niin piti ihan normaalia surinaa.
^Kuulostaa tutulta, omassa ääni vaihteli kun auton alla väänteli sitä jonnekkin suuntaan-vaihtoon meni, mutta niin paljon aikaa ettei kykene muistamaan tarkempia spekseja, jotenkin muistelisin että narinaa ja kurnutusta se piti, kuin olisi kuivahkona pyörinyt ja ilmaa saanut tms.... Samoihin aikoihin oli kuitenkin siirtopumppu, pa-pumppu ja määränjakajan O-renkaat vaihtokunnossa.
E:Siirtopumpun hinnasta:
Motonet: 1,8i/GTi 84--89 SIIRTOpumppu tankkiin. . . 28-1485 55.50 ?
Ei se kyllä joskus 98-99 tuota maksanut, markoissa ehkä....
-ja jos se vanha pa-suodatin oli tukossa niin sehän kertoo pumpun/pumppujen olleen alttiina lialle ja sitäkautta niiden potentiaalisen käyttöiän mahdollisesti laskeneen, painepumppuhan voitelee itsensä läpivirtaavalla bensalla btw...
nonniin. vikoja on yritetty tutkia mutta tuloksetta. mutta oon nyt yrittäny hommailla sitä painepumppua sinne pohjaan, mut kaksin kappalein oon jo tilannu pumppuja. ensimmäinen biltemasta = väärä, toinen varaosa liikkeestä = väärä. onkos kukaan ostanu golfiin pelkkää pumppua? ja jos on niin mistä? mieluusti jotain tarvike mallia ku se bossilainen on liian kallis.Niin ja vielä lisäksi voisko joku opastaa miten tänne saa kuvia näkyviin? olis pari kuvaa siitä paketista sieltä pohjasta meinaan.
ok. kiitoksia vastauksista. mutta nyt oon hommannu felkeltä käytetyn pumppupaketin sinne pohjaan, tosin on sekin kyllä erilainen ku se alkuperäinen. Mutta pitääpi kokeilla jos sillä toimis kakkakoppa, sitte vaan pitää joku teline sille tehdä sinne pohjaan. Mites tänne sai niitä kuvia laitettua näkyviin?
Mites tänne sai niitä kuvia laitettua näkyviin?
laitat ne www.photobucket.com tai www.imageshack.us sivuille, ja linkit tänne.
juuh. pitääpi laitella niitä sit. Nyt on golfissa uusi vanha pumppu kiinni, hyvin pelaa pumppu. Mutta auto ei. On konstit loppu, pitää viedä se huoltoon johonkin. Ajattelin kysyä tosta ammattikoulusta jos sinne veis, eivät vissiin ota hintaa työlle ollenkaan, ja takuukin työlle löytynee. Eli oireet on nyt, huonosti käynnistyy, ei ota kierroksia, ryytyy kun painaa kaasua nopeasti ja vielä kaiken lisäksi nyt tulee jo höyryä pakoputkesta :O
Eli oireet on nyt, huonosti käynnistyy, ei ota kierroksia, ryytyy kun painaa kaasua nopeasti ja vielä kaiken lisäksi nyt tulee jo höyryä pakoputkesta :O
Muuten tutun kuuloinen ongelma, paitsi; "ei ota kierroksia"
Pätkiikö? ei vaan kierrä? vai .... ?
ja kaiken.... ei väliä jos ei koskaan käy kunnolla jne jne...
e:[modifoi otsikkoa, "G2 GTI 16v ei käy kunnolla tms.."]
hmm..ei taida olla siinä liittimessä sihtiä. Kyllä se liikkuu ihan hyvin. Pitää vielä tarkistaa ne bensalinjat, menoputkeen paineilmaa laitoin ja oli auki. paluu pitää katsoa vielä. voisko siinä määräjakajan sisällä olla jotain osaa/tiivistettä mikä falskais tai olisi rikki jotenkin? meinaan auto ei käynnisty vasta kun ehkä kymmenennellä starttauskerralla. niitä ennen vaan käynnistyy ja sammuu samantein.Eli sinne pitää periaatteessa "pumppaa" sitä bensaa vääntelemällä virta-avainta pois-päälle asentoon. vaikeesti selitetty, mutta toivottavasti onnistuin..:P
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa