Millaisia vehkeitä Vw golf iv 1.8t & 2.3 V5?
Valvoja: ffp jäsenet
Millaisia vehkeitä Vw golf iv 1.8t & 2.3 V5?
Sellaista kyselisin kun olisin hommaamassa nelos korin golffia ja kiinnostaisi saada tietoa näistä tehoversioista.
Eli ensin olin hommaamassa 1.6 higline varustelulla, mutta sitten tuli mieleen 1.8 turbo ja 2.3 litrainen V5.
Onko kokemuksia/tietoa yleisesti millaisia vehkeitä on tämä 1.8 turbo ja 2.3l V5?
Onko tietoa näistä nelos koppaisten vuosimalleista että onko esim. 1998 mallissa enempi vikoja kuin uudemmissa?
Eli ensin olin hommaamassa 1.6 higline varustelulla, mutta sitten tuli mieleen 1.8 turbo ja 2.3 litrainen V5.
Onko kokemuksia/tietoa yleisesti millaisia vehkeitä on tämä 1.8 turbo ja 2.3l V5?
Onko tietoa näistä nelos koppaisten vuosimalleista että onko esim. 1998 mallissa enempi vikoja kuin uudemmissa?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=78404
Täällä ainakin keskustelua 1.8t gti:n ostamisesta.
Täällä ainakin keskustelua 1.8t gti:n ostamisesta.
On V5 20v, jossa 170 hepoa.
Osta vaan se 1.8T! Paljon käytetty konsernin eri malleissa ja hyväksi todettu. V5 on vähän sellanen "kokeilu", joka ei kovin suurta suosiota saavuttanut. Onhan siinä ihan kivat äänet, jos haluaa fiilistellä vanhojen Audien suoria vitosia, muttei se niille pärjää. Ja ne huonot puolet...
Osta vaan se 1.8T! Paljon käytetty konsernin eri malleissa ja hyväksi todettu. V5 on vähän sellanen "kokeilu", joka ei kovin suurta suosiota saavuttanut. Onhan siinä ihan kivat äänet, jos haluaa fiilistellä vanhojen Audien suoria vitosia, muttei se niille pärjää. Ja ne huonot puolet...
^mitenköhän nuo 20 venttiiliä on jaettu kuudelle pytylle? =D
1,8t:lle ääni myös täältä.
EDIT:
1,8t:lle ääni myös täältä.
EDIT:
V5:sen joka on 20v kannella, silloin kyse on samasta koneesta kuin 204hv v6 mutta yhden pytyn vajaana
Viimeksi muokannut Sebastian, 24.7.2007 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^ Rautalangasta: V5 20v on melkein sama kone kuin V6 24v. Missään ei viitattu 20v:llä kutoskoneeseen vaan molemmissa 4v/syl.
Miksi tyytyä 170 hv vapariin kun samantien vois hankkia 180 hv turbon?
Mutta mitä tarkoittaa:
Tarkoititko 90-luvun lopun 3B:tä vai viittasitko yhtäläisyyteen vanhaan 12v VR6:een?
Miksi tyytyä 170 hv vapariin kun samantien vois hankkia 180 hv turbon?
Mutta mitä tarkoittaa:
tuo vanha taas on niitä 10v koneita joka ei kauhean hyvässä maineessa aikoinaan 90luvun alussa passattissa ollut.
Tarkoititko 90-luvun lopun 3B:tä vai viittasitko yhtäläisyyteen vanhaan 12v VR6:een?
Tässähän käy kuten aina - lähtee lapasesta ;) Kun kysyjä on pohtinut 1,6 Golfia ja sitten kysyy pykälää tehokkaammista, vastaukset vääjäämättä lipeävät ihan eri hintaluokkiin. Kohta päädytään suosittamaan Lamborghini Gallardoa, sekin on nopeampi kuin V5 :)
Sen sijaan jos budjettiin mahtuu 1,8T tai V5, ja sellaisista hyvä yksilö osuu kohdalle, kannattaa käydä kiinni kumpaan tahansa. Molemmissa on omat ongelmansa, kuten kaikissa koneissa. Jos 150hv teho on "riittävä", näistä V5 on huomattavasti miellyttävämpi ajaa - puhumattakaan äänimaailmasta jos siitä osaa nauttia. Virihommat on sitten asia erikseen.
Sen sijaan jos budjettiin mahtuu 1,8T tai V5, ja sellaisista hyvä yksilö osuu kohdalle, kannattaa käydä kiinni kumpaan tahansa. Molemmissa on omat ongelmansa, kuten kaikissa koneissa. Jos 150hv teho on "riittävä", näistä V5 on huomattavasti miellyttävämpi ajaa - puhumattakaan äänimaailmasta jos siitä osaa nauttia. Virihommat on sitten asia erikseen.
Itsekkin ensin innostuin Golffin V5 mallista, mutta mutta...
1. Bensankulutus on 2.3 V5:ssa litran jopa enemmänkin yli ton 1.8T:n kulutuksen. (Samat tehot kuitenkin)
2. Vakuutusmaksu on korkeampi (isompi kone) siis V5.
3. Taitaa olla kaikki tai melkein kaikki V5:n Golffit suomessa saksantuonti autoja.
4. 1.8T helppo virittää se 40 heppaa lisää pelkällä ohjelmalla, V5 taitaa olla vaikeaa saada lisätehoa.
Seuraava on mutua, en oo tästä varma mutta:
5. 1.8T on GTI ja siinä on ilmeisesti paremmat alustan kilkkeet kuin V5:ssa. Samaa kamaa ne ei ainakaan ole lähellekkään. Ainakin ne on erilaisia ajaa.
Näillä "väittämillä" sanoisin että V5 on hukkatikki ja 1.8T on oikea ratkaisu :)
1. Bensankulutus on 2.3 V5:ssa litran jopa enemmänkin yli ton 1.8T:n kulutuksen. (Samat tehot kuitenkin)
2. Vakuutusmaksu on korkeampi (isompi kone) siis V5.
3. Taitaa olla kaikki tai melkein kaikki V5:n Golffit suomessa saksantuonti autoja.
4. 1.8T helppo virittää se 40 heppaa lisää pelkällä ohjelmalla, V5 taitaa olla vaikeaa saada lisätehoa.
Seuraava on mutua, en oo tästä varma mutta:
5. 1.8T on GTI ja siinä on ilmeisesti paremmat alustan kilkkeet kuin V5:ssa. Samaa kamaa ne ei ainakaan ole lähellekkään. Ainakin ne on erilaisia ajaa.
Näillä "väittämillä" sanoisin että V5 on hukkatikki ja 1.8T on oikea ratkaisu :)
1.8T on GTI ja siinä on ilmeisesti paremmat alustan kilkkeet kuin V5:ssa. Samaa kamaa ne ei ainakaan ole lähellekkään. Ainakin ne on erilaisia ajaa.
Tollasta kannattaa laitella jos ei ole edes ajanut kyseisiä pelejä.
Oisko hieman erillaiset massat edessä 1.8t:ssä kuin V5:ssa,eli V5 painaa enemmän kuin se 4sylinterinen tuhkapuhallin?
V5 on myös 170hv mallina myynnissä jolloin tehoa 150hv enemmän kuin 1.8t:ssä, painoerokin taisi olla 1.8t ja v6 mallien osalta olla noin 10kg luokkaa joten ei tuo nyt mikään valurautamötikka ole. Sitten kukaan ei ole maininnut että v5 on jakoketjulla jolloin vaihtoväli on pidempi kuin hihnakoneessa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa