G2, suuttimet!
Valvoja: ffp jäsenet
G2, suuttimet!
Tuossa huomasin että flektin liukulaakeri oli mennyt rikki ja piti rahinaa. No, korjattiin se tietenkin itse. Mutta itse asiaan. Eikös sen flektin pitäisi lähteä pyörimään vasta kun öljyn lämpötila saavuttaa noin 108 asteen? Tuossa se taitaa jo lähtee joskus 100 asteen kieppeillä pyörimään. Että oisko tämä sitte särkenä sen että koko ajan pyöris se tuuletin?
Sitten kysymys kaksi. Ennen kaasuläppiä on ilmaputki. Siellä alla on kaksi lähtöä. Toisesta lähtee letku mutta minnekkäs toisesta pitäisi letku vetää? Nyt siinä on semmone letkun pätkä ja ruuvi päässä. :D
Ja vielä, onko tuota se mittaristossa olevan lämpömittarin anturi siinä koneen takana heti kannen akun puoleisessa päässä kannessa kiinni? Tullee apikoliitin siihen.. Lakkas nimittäin yks kaks pellaamasta se mittari kun vaihdettiin suuttimien o-renkaita..
Autonahan toimii vanha ja vakkainen (aina rikki oleva) gti kakkis PL-koneella, tekniikan ollessa vuosimallia -89 :/
Sitten kysymys kaksi. Ennen kaasuläppiä on ilmaputki. Siellä alla on kaksi lähtöä. Toisesta lähtee letku mutta minnekkäs toisesta pitäisi letku vetää? Nyt siinä on semmone letkun pätkä ja ruuvi päässä. :D
Ja vielä, onko tuota se mittaristossa olevan lämpömittarin anturi siinä koneen takana heti kannen akun puoleisessa päässä kannessa kiinni? Tullee apikoliitin siihen.. Lakkas nimittäin yks kaks pellaamasta se mittari kun vaihdettiin suuttimien o-renkaita..
Autonahan toimii vanha ja vakkainen (aina rikki oleva) gti kakkis PL-koneella, tekniikan ollessa vuosimallia -89 :/
Viimeksi muokannut Arto S, 4.8.2007 18:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pätee ainakin omaan 8v-koneeseeni, luultavasti muihinkin samaan lohkoon perustuviin seuraavat:
- Flektissä on 2 nopeutta, hitaampi käynnistyy jo jossain 100 asteen pinnassa.
- Lämpömittarin anturi on 2-napainen musta anturi ylävesiletkun liitoskappaleessa kannen edessä. Kannen päässä oleva 1-johtoinen anturi on öljynpaineelle.
Edit: Puhaltimen lämpökytkin on syylärin kyljessä ja siis perustuu nesteen eikä öljyn lämpötilaan. Tuo 100 astetta on veden lämpötila, saattaa olla vähän allekin oikea arvo.
E2: Anturit saattavat olla erilailla 16V-koneessa.
- Flektissä on 2 nopeutta, hitaampi käynnistyy jo jossain 100 asteen pinnassa.
- Lämpömittarin anturi on 2-napainen musta anturi ylävesiletkun liitoskappaleessa kannen edessä. Kannen päässä oleva 1-johtoinen anturi on öljynpaineelle.
Edit: Puhaltimen lämpökytkin on syylärin kyljessä ja siis perustuu nesteen eikä öljyn lämpötilaan. Tuo 100 astetta on veden lämpötila, saattaa olla vähän allekin oikea arvo.
E2: Anturit saattavat olla erilailla 16V-koneessa.
Viimeksi muokannut SS, 16.7.2007 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mielenkiintosta!
Multa löytyy kyseinen anturi, mutta sille ei mene minkäänlaista piuhaa ja silti kaikki toimii niinku pitää! Minkävärinen piuha sille pitäis mennä?
Ja vielä, onko tuota se mittaristossa olevan lämpömittarin anturi siinä koneen takana heti kannen akun puoleisessa päässä kannessa kiinni?
Multa löytyy kyseinen anturi, mutta sille ei mene minkäänlaista piuhaa ja silti kaikki toimii niinku pitää! Minkävärinen piuha sille pitäis mennä?
Varmaankin näin, se mikä on siinä vesiletkun luona on ohjainboksille. Sen kun irrottaa, rupeaa kone röpöttämään armottomasti ja pyörii tavallaan kolmella pytyllä :D Mutta se vaan ihmetyttää että ihan yks kaks lakkas pelaamasta :D
E. siinä letkun luona on vielä semmonen piikkikärkine liitin, mikäs se on?
E. siinä letkun luona on vielä semmonen piikkikärkine liitin, mikäs se on?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1379172
Josko tuosta apuja.
Josko tuosta apuja.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ja vielä kerran: Ei se öljyn lämpö sitä flektiä laukaise pyörimään.
Öljyn lämpö riippuu aikapaljon kaikesta (öljyn laadusta, iästä, moottorin kuunnosta jne..)
Itsellä ainakin Öljyn lämpö suhteessa veden lämpöön laski kun vaihdoin öljymerkkiä (ennen kun oli veden lämpö kaupunkiajossa noin 90, öljyn lämpö oli 96-100, öljynmerkin vaihdon jälkeen öljyn lämpö laski 92-96 asteeseen kaupunkiajossa, veden lämpötilan ollessa tuo noin 90 astetta)
Tosiaan, siis se flektin anturi mittaa VEDEN lämpötilaa, koska flektihän on syylärin jäähdytyspuhallin.
Öljyn lämpö riippuu aikapaljon kaikesta (öljyn laadusta, iästä, moottorin kuunnosta jne..)
Itsellä ainakin Öljyn lämpö suhteessa veden lämpöön laski kun vaihdoin öljymerkkiä (ennen kun oli veden lämpö kaupunkiajossa noin 90, öljyn lämpö oli 96-100, öljynmerkin vaihdon jälkeen öljyn lämpö laski 92-96 asteeseen kaupunkiajossa, veden lämpötilan ollessa tuo noin 90 astetta)
Tosiaan, siis se flektin anturi mittaa VEDEN lämpötilaa, koska flektihän on syylärin jäähdytyspuhallin.
Joo, kyllä sinne sitte menneeki johto. Ja konneen takana oleva anturi on öljyn lämpötila anturi. Mutta mutta.. Otin yhdestä suuttimesta tekstin ylös ja siinä luki näin:
Bosch
(014) 0 437 502041
551 A (VW) Audin logo 049133
Tuo suluissa olevat on ympyröity ja missä lukkee Audin logo, siinä oli siis ympyröinä se logo ;)
Jos joku osais kertoa mitkä suuttimet kyseessä?
E. niin ja kun otin sen apuilmaventtiili jota myös tyhjäkäyntimoottoriks nimitettään niin sen johon pois niin alkoi moottori pyörimään korkeempaa tyhjäkäyntiä ja tasaisesti. Laitoin liittimen takaisin niin tyhjäkäynti putos ja alko aaltoilemmaa kunnes tasottu. Onko viallinen vai? :D
Bosch
(014) 0 437 502041
551 A (VW) Audin logo 049133
Tuo suluissa olevat on ympyröity ja missä lukkee Audin logo, siinä oli siis ympyröinä se logo ;)
Jos joku osais kertoa mitkä suuttimet kyseessä?
E. niin ja kun otin sen apuilmaventtiili jota myös tyhjäkäyntimoottoriks nimitettään niin sen johon pois niin alkoi moottori pyörimään korkeempaa tyhjäkäyntiä ja tasaisesti. Laitoin liittimen takaisin niin tyhjäkäynti putos ja alko aaltoilemmaa kunnes tasottu. Onko viallinen vai? :D
"Onneksi" hoksasin tämän etten aloittanu uutta...
Minulla td jetassa on ratkaistu flekti katkasimella... Mikä yleensä särkyy/ mikä nyt sitten on rikki kun on tuollanen "nappi" viritys kehitetty tulle flektille?
Siis tätä kysyn vain kun olen hiukka epävarma asiasta... Etten mene sohlaamaan mitään omiani/turhaa...
Minulla td jetassa on ratkaistu flekti katkasimella... Mikä yleensä särkyy/ mikä nyt sitten on rikki kun on tuollanen "nappi" viritys kehitetty tulle flektille?
Siis tätä kysyn vain kun olen hiukka epävarma asiasta... Etten mene sohlaamaan mitään omiani/turhaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa