Millaisia vehkeitä Vw golf iv 1.8t & 2.3 V5?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Am1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 22.7.2007 8:45

Millaisia vehkeitä Vw golf iv 1.8t & 2.3 V5?

ViestiKirjoittaja Am1 » 22.7.2007 19:51

Sellaista kyselisin kun olisin hommaamassa nelos korin golffia ja kiinnostaisi saada tietoa näistä tehoversioista.
Eli ensin olin hommaamassa 1.6 higline varustelulla, mutta sitten tuli mieleen 1.8 turbo ja 2.3 litrainen V5.

Onko kokemuksia/tietoa yleisesti millaisia vehkeitä on tämä 1.8 turbo ja 2.3l V5?

Onko tietoa näistä nelos koppaisten vuosimalleista että onko esim. 1998 mallissa enempi vikoja kuin uudemmissa?

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 23.7.2007 9:40

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=78404

Täällä ainakin keskustelua 1.8t gti:n ostamisesta.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.7.2007 17:24

Ilman muuta 1.8T, jos noista kahdesta pitäis valita..
Mihä en mistään mitään tiedä, mutta olen kuullut, että V5-kone on melko murheellinen.

Tehoissa jokseenkin samat lähtökohdat, mutta 1.8T:hen saa lastulla sen n.+40-50hv jolloin auton luonne muuttuu "GTi":stä lähemmäksi GTi:tä.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 23.7.2007 19:52

Ainakin 150hv versioina en käsitä tuota V5 moottoria, 1.8T:hen verrattuna häviää suorituskyvyssä ja kulutuksessa. Eikös tuosta V5 koneesta tullut jossain vaiheessa tehokkaampi?

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 23.7.2007 20:47

On V5 20v, jossa 170 hepoa.

Osta vaan se 1.8T! Paljon käytetty konsernin eri malleissa ja hyväksi todettu. V5 on vähän sellanen "kokeilu", joka ei kovin suurta suosiota saavuttanut. Onhan siinä ihan kivat äänet, jos haluaa fiilistellä vanhojen Audien suoria vitosia, muttei se niille pärjää. Ja ne huonot puolet...

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 23.7.2007 20:50

Mä jättäisin tuon 150hv 1.8trendin kauppaan ja hankkisin 170hv V5:sen joka on 20v kannella, silloin kyse on samasta koneesta kuin 204hv v6 mutta yhden pytyn vajaana, tuo vanha taas on niitä 10v koneita joka ei kauhean hyvässä maineessa aikoinaan 90luvun alussa passattissa ollut.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.7.2007 21:01

^mitenköhän nuo 20 venttiiliä on jaettu kuudelle pytylle? =D

1,8t:lle ääni myös täältä.

EDIT:

V5:sen joka on 20v kannella, silloin kyse on samasta koneesta kuin 204hv v6 mutta yhden pytyn vajaana
Viimeksi muokannut Sebastian, 24.7.2007 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 23.7.2007 21:03

Siis viidelle jos oikeen tarkkaan luet.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 24.7.2007 14:06

^^ Rautalangasta: V5 20v on melkein sama kone kuin V6 24v. Missään ei viitattu 20v:llä kutoskoneeseen vaan molemmissa 4v/syl.

Miksi tyytyä 170 hv vapariin kun samantien vois hankkia 180 hv turbon?

Mutta mitä tarkoittaa:
tuo vanha taas on niitä 10v koneita joka ei kauhean hyvässä maineessa aikoinaan 90luvun alussa passattissa ollut.

Tarkoititko 90-luvun lopun 3B:tä vai viittasitko yhtäläisyyteen vanhaan 12v VR6:een?

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 24.7.2007 17:13

Luultavasti tarkoitetaan 12v vr6.

Edit. 3B:llä vissiin viitattiinkin passatin malliin eikä audin 5 pyttyseen 20vt koneeseen

-V-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 21.1.2004 14:29

ViestiKirjoittaja -V- » 25.7.2007 19:44

Tässähän käy kuten aina - lähtee lapasesta ;) Kun kysyjä on pohtinut 1,6 Golfia ja sitten kysyy pykälää tehokkaammista, vastaukset vääjäämättä lipeävät ihan eri hintaluokkiin. Kohta päädytään suosittamaan Lamborghini Gallardoa, sekin on nopeampi kuin V5 :)

Sen sijaan jos budjettiin mahtuu 1,8T tai V5, ja sellaisista hyvä yksilö osuu kohdalle, kannattaa käydä kiinni kumpaan tahansa. Molemmissa on omat ongelmansa, kuten kaikissa koneissa. Jos 150hv teho on "riittävä", näistä V5 on huomattavasti miellyttävämpi ajaa - puhumattakaan äänimaailmasta jos siitä osaa nauttia. Virihommat on sitten asia erikseen.

TrafficWB
-
Viestit: 11
Liittynyt: 24.5.2007 23:58

ViestiKirjoittaja TrafficWB » 27.7.2007 20:33

Itsekkin ensin innostuin Golffin V5 mallista, mutta mutta...
1. Bensankulutus on 2.3 V5:ssa litran jopa enemmänkin yli ton 1.8T:n kulutuksen. (Samat tehot kuitenkin)
2. Vakuutusmaksu on korkeampi (isompi kone) siis V5.
3. Taitaa olla kaikki tai melkein kaikki V5:n Golffit suomessa saksantuonti autoja.
4. 1.8T helppo virittää se 40 heppaa lisää pelkällä ohjelmalla, V5 taitaa olla vaikeaa saada lisätehoa.

Seuraava on mutua, en oo tästä varma mutta:
5. 1.8T on GTI ja siinä on ilmeisesti paremmat alustan kilkkeet kuin V5:ssa. Samaa kamaa ne ei ainakaan ole lähellekkään. Ainakin ne on erilaisia ajaa.


Näillä "väittämillä" sanoisin että V5 on hukkatikki ja 1.8T on oikea ratkaisu :)

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 27.7.2007 20:47

1.8T on GTI ja siinä on ilmeisesti paremmat alustan kilkkeet kuin V5:ssa. Samaa kamaa ne ei ainakaan ole lähellekkään. Ainakin ne on erilaisia ajaa.



Tollasta kannattaa laitella jos ei ole edes ajanut kyseisiä pelejä.
Oisko hieman erillaiset massat edessä 1.8t:ssä kuin V5:ssa,eli V5 painaa enemmän kuin se 4sylinterinen tuhkapuhallin?

TrafficWB
-
Viestit: 11
Liittynyt: 24.5.2007 23:58

ViestiKirjoittaja TrafficWB » 27.7.2007 20:57

No okei, korjataan eli:
5. V5 kone painaa enemmän. Sekin on pitkä miinus.


Ja kyllä olen ajanut kyseisiä menopelejä. Omistan vm. -02, 1.8T Golffin ja pahoittelen jos joku vetää herneet heti nenään taktisesta mutuilusta.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 27.7.2007 21:52

tässä pitäisi olla pelkkä hymiö,mutta se on niin helppo pelkästään tähän tehdä eli kirjoitan sit ihan perkeleen pitkän tekstin,kas näin.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 27.7.2007 21:57

V5 on myös 170hv mallina myynnissä jolloin tehoa 150hv enemmän kuin 1.8t:ssä, painoerokin taisi olla 1.8t ja v6 mallien osalta olla noin 10kg luokkaa joten ei tuo nyt mikään valurautamötikka ole. Sitten kukaan ei ole maininnut että v5 on jakoketjulla jolloin vaihtoväli on pidempi kuin hihnakoneessa.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 28.7.2007 10:09

Tosta 1.8T:n alustan ylistämisestä tuli mieleen että, 1.8t:n jarrulevyjen koot ovat 288x25(etu) ja 232x8,9(taka), kun taas V5:n 288x25(etu) ja 256x22(taka, jäähdytetyt!).


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa