Terve taas,
Autot on matkan varrella nyt vaihtunut moneen otteeseen, joko päädyn ostamaan astran (joo on se opel, siitä ei enempää tähän topiciin kiitos), tai nyt sitten ilmaantui passat 1.8T automaattinen (ei tiptronic). Autolla on ajettu vajaa 140tkm, "suomiauto" ilmastoinnit sun muut heebelit mitä niissä nyt kuuluu ollakkin. Onko tulossa jotain suuria ja mullistavia huoltoja nyt heti, jos on huollettu oikein huolto ohjelman mukaisesti.
Sitten kattelin siitäkin saa ihan potentiaalisen kärryn kun lastuttaa sen 190hv 290Nm vääntöä, jos putkiston kans (myöhemmin ostetaan auto ekana jos ostetaan). Mutta kysymys kuuluukin kannattaako ton ikästä ja noin "paljon" ajettua enää alkaa lastuttamaan? (ikään nähden toi ei ole paljon) Kestääkö turbo, kestääkö laatikko, kestääkö vetopuoli jne jne. Eihän sitä voi koskaan tietää, mutta miten yleensä? En kuitenkaan ole jalka suorana kaasun päällä, et pää asiassa aika kilttiä ja rauhallista kaupunki ajelua.
Mitä ongelmia noissa koneissa yleensä on ollut? Entä autossa muuten? Onko kone kestävä, onko laatikko kestävä? Onko kori kunnolla ruostesuojattu jo tehtaalla vai kukkiiko ne jo kuin perunat? Varaosat taitaa olla aika edullisia pääasiassa? Lastutettunakin ja kiltillä ajolla (joskus nyt täytyy kokeilla sitä teho reserviäkin) ajaa viel todella pitkälle? Onhan sekin jo 10v. vanha auto ja osittain jo oma yksilö, tietenkin siinä jotain vikaa aina voi olla ja onkin.
Nyt saa/täytyy antaa kaikki haukut ja kehut tollaselle kärrylle.
VW Passat 1.8T automaatti -97 ostoa miettimässä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 4.2.2004 10:17
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Noissa passateissa on toi tukivarsihomma, joka kannattaa tarkistaa ja sit tietysti jakopää mut noilla kilsoilla se on luultavasti (?) laitettu.
Ite olen ajellut tuollaisella 1.8T:llä nyt joku 30 tkm ja ei mitään kauheita remppoja ole ollut. Puolaa ja katalysaattoria on joutunu vaihtaa + tietysti normaalit huollot yms.
Joskus on tullut mietittyä tuota tehopuolta josko siihen hankkis vähän lisäystä mut olen kuitenkin pysynyt noissa vakiotehoissa kun niilläkin on pärjänny ihan hyvin. Passateissa vetopuoli ja laatikko kestää kyllä nuo tehot mutta turboa saattaa joutua vaihtaa aikasemmin. Kytkin voi myös palaa jonkin verran aikaisemmin noilla tehoilla.
Tuosta "kukkaan puhkeamisesta" sen verran, että ei nuo nyt ruostekasoja taida olla mut farkuissa on takakontin kannessa rekkarikilven paikkeilla ollut ruostetta ja omasta kärrystä kattelin että siinä on etuoven saranan nurkilla listan kohdilla ruostepilkkua ja vm on -98.
En todellakaan ole mikään automekaanikko-nämä tarinat saa tuomita ihan vapaasti ;)
Ite olen ajellut tuollaisella 1.8T:llä nyt joku 30 tkm ja ei mitään kauheita remppoja ole ollut. Puolaa ja katalysaattoria on joutunu vaihtaa + tietysti normaalit huollot yms.
Joskus on tullut mietittyä tuota tehopuolta josko siihen hankkis vähän lisäystä mut olen kuitenkin pysynyt noissa vakiotehoissa kun niilläkin on pärjänny ihan hyvin. Passateissa vetopuoli ja laatikko kestää kyllä nuo tehot mutta turboa saattaa joutua vaihtaa aikasemmin. Kytkin voi myös palaa jonkin verran aikaisemmin noilla tehoilla.
Tuosta "kukkaan puhkeamisesta" sen verran, että ei nuo nyt ruostekasoja taida olla mut farkuissa on takakontin kannessa rekkarikilven paikkeilla ollut ruostetta ja omasta kärrystä kattelin että siinä on etuoven saranan nurkilla listan kohdilla ruostepilkkua ja vm on -98.
En todellakaan ole mikään automekaanikko-nämä tarinat saa tuomita ihan vapaasti ;)
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 4.2.2004 10:17
Loota
Onko automaatti loota tossa 4 vai 5 lovinen.
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Eikö noissa turboissa pitäis kaikissa olla tiptronic eli ZF:n 5HP 19 FL. Nelivaihteiset on VW:n omia. Albumi kertoo tuon ikäisen vaihteistokoodiksi CJQ, joka on 01V-sarjaa.
Vaihteisto kannattanee noilla kilometreillä varmaan jo huuhdella ja sen jälkeen öljyjen vaihto säännöllisesti. "Ikiöljyillä" laatikko kestää auton saksalaisen käyttöiän n. 200-300 tkm. Huollettuna saattais olla odotettavissa lähemmäs Suomessa totuttuja lukemia.
Vaihteisto kannattanee noilla kilometreillä varmaan jo huuhdella ja sen jälkeen öljyjen vaihto säännöllisesti. "Ikiöljyillä" laatikko kestää auton saksalaisen käyttöiän n. 200-300 tkm. Huollettuna saattais olla odotettavissa lähemmäs Suomessa totuttuja lukemia.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa