E46 330XD Vs. 530d Vs. Passat(2.5 TDI V6) Vs. A6(2.5 TDI V6)
Valvoja: ffp jäsenet
E46 330XD Vs. 530d Vs. Passat(2.5 TDI V6) Vs. A6(2.5 TDI V6)
Olis aatoksissa ostaa yks otsikon mukaisista ajoneuvoista.
Kaikki ovat ~~ samassa teholuokassa (132kw-150kw) ja vuosimallit ovat 2001-2004.
Ongelmana on vain löytää kunnollinen.... mitä olen lueskellut, niin VAG konsernin V6 TDI koneet ovat melkoisen lahoja. Ainakin nokkien osalta.
Pemskuja puoltais varmatoimisuus ja halvat huoltokustannukset. Vastaan on kalliit vakkarimaksut.
Olisiko kellään ko. autojen kanssa tekemisissä olleella henkilöllä vastaan/puolesta mielipiteitä?
Kaikki ovat ~~ samassa teholuokassa (132kw-150kw) ja vuosimallit ovat 2001-2004.
Ongelmana on vain löytää kunnollinen.... mitä olen lueskellut, niin VAG konsernin V6 TDI koneet ovat melkoisen lahoja. Ainakin nokkien osalta.
Pemskuja puoltais varmatoimisuus ja halvat huoltokustannukset. Vastaan on kalliit vakkarimaksut.
Olisiko kellään ko. autojen kanssa tekemisissä olleella henkilöllä vastaan/puolesta mielipiteitä?
No jos noista pitäisi itselle valita niin ehdottomasti tuo 530D. On vaan mukava auto ajella vaikkakin painaa paljon, jolloin osa tehoista häviää tuohon painoon. Ja noista 2.5 V6 tdi:n nokista tais olla jotain juttua, että tuoreimmissa ei ole enää sitä nokan kulumis ongelmaa. Suosittelen että käyt kaikki nuo koeajamassa, jos se edes hieman helpottaisi valintaa.
Makuasiota loppujen lopuksi.
Makuasiota loppujen lopuksi.
Minä ainakin ottaisin Bimmerin. 530d on hemmetin hyvä ajaa. Valitettasti ei quattro... mutta silti yllättävän hyvä ajaa tuo Bemari talvellakin luistoneston ansiosta.
V6 TDI:ssä nuo maankuulut nokkaviat ahistaa.. Toki Bemarissakin lienee omat heikot kohtansa.. Joskus muistan lukeneeni, että 2003 olisi V6 TDI paremmilla nokilla ja erilaisilla kansilla? -
V6 TDI:ssä nuo maankuulut nokkaviat ahistaa.. Toki Bemarissakin lienee omat heikot kohtansa.. Joskus muistan lukeneeni, että 2003 olisi V6 TDI paremmilla nokilla ja erilaisilla kansilla? -
530d-kantaa on paljon, ja sitä myöten vikojakin on tuotu esiin jos jonkinlaista. Se hyvä puoli tuossa on, että varmaan ongelmaan kuin ongelmaan on joku jo törmännyt aiemmin, ja sitä myöten vikakuvauksella saa todennäköisen diagnoosinkin helposti. Kannattaa searchia BTCF:n ongelma-osiota esim. hakusanoilla e39 530d.
Hieno arkiauto kyllä.
Hieno arkiauto kyllä.
VAG 2.5 dieselissä on tosiaan ongelmaa nokkien kanssa, mutta ongelmaa on korjattu 03 alkaen, kannattaa tarkistaa merkkiliikkeestä.
Bmw:stä katselin itsekin 530D:tä, sillä niiden hinnat ovat 330 ja 330xd malleihin verrattuna kohtuulliset.
Nyt kolmas vaihtoehto on sitten tässä 40k hintaluokassa Skoda Octavia Scout.
Joku ei sitä tähän vertailuun varmasti suostu ottamaan, mutta minulle nelivetoinen Ocu olisi hyvä vaihtoehto. :) eikä edes hassumman näköinen.
edit; ja tuota vanhempaa 530d:tä koeajaneena, totesin sen olevan kuin suoraan -80 luvulta, eli liian vanhanaikainen.
Bmw:stä katselin itsekin 530D:tä, sillä niiden hinnat ovat 330 ja 330xd malleihin verrattuna kohtuulliset.
Nyt kolmas vaihtoehto on sitten tässä 40k hintaluokassa Skoda Octavia Scout.
Joku ei sitä tähän vertailuun varmasti suostu ottamaan, mutta minulle nelivetoinen Ocu olisi hyvä vaihtoehto. :) eikä edes hassumman näköinen.
edit; ja tuota vanhempaa 530d:tä koeajaneena, totesin sen olevan kuin suoraan -80 luvulta, eli liian vanhanaikainen.
Kylläpä se tuo BMW 500srj ajettavuus on yksi miellyttävimmistä + siihen 3.0d kone niin mukavat on kulkupuolet.
500srj:han vaihtuu 04 vuonna uuteen koppaan ja ehdottomasti paremman näköinen kuin edeltäjänsä e39.
Mikäli haluat ns.sporttisempaa niin sitten esim. 330d tai 330xd eli neliveto 300srj, mutta mielestäni ei ole yhtä laadukas kuin 500srj.
2003 tulee 300srj:ssa facelift malli ja on hieman erinäköinen, toiset pitänee sitä suurena plussana ja toiset taas toisinpäin.
Itsellä seuraava auto saattaa olla hyvinkin pitkälle 330cd, eli coupe. lastuttamalla näistä 3.0 koneista ovat saaneet n.250hv ja 550nm vääntöä.
Hinnoista sen verran että 530d 04 saa jo jopa karvan alle 40 000€, joten valintani olisi tuo mikäli kukkaro kestää.
Taas esim. 330Cd maksaa veroinen about +30 000e
500srj:han vaihtuu 04 vuonna uuteen koppaan ja ehdottomasti paremman näköinen kuin edeltäjänsä e39.
Mikäli haluat ns.sporttisempaa niin sitten esim. 330d tai 330xd eli neliveto 300srj, mutta mielestäni ei ole yhtä laadukas kuin 500srj.
2003 tulee 300srj:ssa facelift malli ja on hieman erinäköinen, toiset pitänee sitä suurena plussana ja toiset taas toisinpäin.
Itsellä seuraava auto saattaa olla hyvinkin pitkälle 330cd, eli coupe. lastuttamalla näistä 3.0 koneista ovat saaneet n.250hv ja 550nm vääntöä.
Hinnoista sen verran että 530d 04 saa jo jopa karvan alle 40 000€, joten valintani olisi tuo mikäli kukkaro kestää.
Taas esim. 330Cd maksaa veroinen about +30 000e
ex bimmeristi
pakko kyllä entisenä bemarimiehenä liputtaa tuon bemarin puolesta...ei vagilaiset pääse yksikään lähellekään ajoltaa bemaria ...valitettavasti...
nimimerkillä uutta volkkaria odotellessa....
nimimerkillä uutta volkkaria odotellessa....
Voin verrata Viitos koppasta 2.0tdi Golffia 120d bemariin. Golf oli todella paljon suuntavakaampi maanteillä, kun taas bemari hakee joka urasta(Syynä ehkä runflat renkaat+vanteet) Bemari on paljon hiljaisempi ja moottori jotenkin mukavampi eikä niin hyökkäävä alakierroksilla kuin Golf. Golffissa mittaristo ja sisustus oli paljon modernimpi kuin bemarissa. Ajotietokone on paljon parempi Golffissa. Takaveto on pitävämpi kesäkeleillä ,mutta pitkässä ajossa etuveto on rauhallisuuden takia turvallisempi.(Tosin bemarin luistonesto toimii erittäin hyvin silloinkuin sitä pitää päällä)
Kokeilin 330 ja 525 diesel Biltema motor workseja tänään ja häätyy sanoa että eivät kyllä suuria tuntemuksia herättänyt millään tasolla. Ei hyvässä eikä pahassa. eivät vaan tainneet sytyttää pitkän linjan vagistia. 525 oli aivan tuskasen laiska. 330 haki tietä ja takapenkkimelu oli nykyautoksi häiritsevä
Jekun kanssa kävin rullailemassa noita kulkupelejä ja molemmat pirssit olivat 2002:a.
525tdsa:n laiskuus oli kyllä häiritsevää... pitäis jostain saada bongattua tuollainen e39 korinen 530d. Ainakin suoritusarvojen mukaan -> http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e39/ 525 ja 530 ovat kuin maasta.
525tdsa:n laiskuus oli kyllä häiritsevää... pitäis jostain saada bongattua tuollainen e39 korinen 530d. Ainakin suoritusarvojen mukaan -> http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e39/ 525 ja 530 ovat kuin maasta.
Itse myöskin tuossa talvella samanlaisen auton valinnan kanssa painiskelin, tosin <2000 luvun hieman halvempia malleja katselin. Audi tippui pelistä 2.5 koneen ongelmien takia ja Passattia en edes katsellut, liian muovinen ja etuveto..Bemu oli kyllä kova vaihtoehto, kaikinpuolin mahtava auto. Jostain syystä baijerilainen muotokieli ei vaan iskenyt varsinkaan sisätiloissa ja nekin jäivät kauppaan. Kyllähän se niin on että kun yhdellä automerkillä kauan ajelee niin ei sitä oikein osaa vaihtaa, nyt sitten pihassa farkku väyrynen.
nostetaas tätä hieman
tuntuu hullulta, mutta tällä hetkellä vaihtoehtoina on kaksi täysin erilaista autoa:
530d -04, eli e60 koppa, maksimi 100tkm ajettuna
sekä uusi octavia scout 2.0tdi 4x4
jos sitten haluaa budjettiratkaisua, niin reilun 30ke hintaluokassa saisi 2.0tdi dsg jetan...
lähinnä tuo scoutin ajettavuus on kysymysmerkki
olen menossa koeajolle, mutta jos jollain on jo kokemuksia, niin ne kiinnostaisivat
tuntuu hullulta, mutta tällä hetkellä vaihtoehtoina on kaksi täysin erilaista autoa:
530d -04, eli e60 koppa, maksimi 100tkm ajettuna
sekä uusi octavia scout 2.0tdi 4x4
jos sitten haluaa budjettiratkaisua, niin reilun 30ke hintaluokassa saisi 2.0tdi dsg jetan...
lähinnä tuo scoutin ajettavuus on kysymysmerkki
olen menossa koeajolle, mutta jos jollain on jo kokemuksia, niin ne kiinnostaisivat
Nyt on tullu ajettua 530d ämmällä parituhatta kilsaa, ja miinuksia merkistä ja takavedosta. Takavetoisuus häiritsee tämän tehoista autoa jo märällä asfaltilla, niin talvi voi olla tuskaa. esp kyllä hoitaa hommansa, mutta etenemisen kustannuksella.
Ajokokemukset saatu saksan vuoristosta, baanoilta, sekä täältä tuskaisesta suomesta.
Ajokokemukset saatu saksan vuoristosta, baanoilta, sekä täältä tuskaisesta suomesta.
Itse kyllä pidan ainakin tuota -02 mallia vanhahtavana. kaukaa katottuna ja maallikon silmissä ei erotu kymmenen vuotta vanhemmasta.
joku viisas sanoi että "osta uusi saat vanhan" ja toisinpäin. Makuasioita.
Loistava auto saksan baanoille mutta itse arvostan kyllä nelivetoa, ja tuohon rahaan saa jo kyllä ihan asiallisen 4motionin
joku viisas sanoi että "osta uusi saat vanhan" ja toisinpäin. Makuasioita.
Loistava auto saksan baanoille mutta itse arvostan kyllä nelivetoa, ja tuohon rahaan saa jo kyllä ihan asiallisen 4motionin
Koneen koodista katottuna (VAG) A-alkuiset ovat uudella nokalla jo, vuoden -03 lopusta. Itellä tällainen ABT kutkutettuna. Kiva on, enkä päivääkään vaihtaisi pois, vaikka jo yks turbo vaihdettiinkin :) Ja tiptronikki on ehkä laiska jos lähdetään paikoiltaan vetämään täysiä, mun mielestä edut tulee esiin vasta tossa yli 60-70km/h vauhdeissa. Ja pehmee ajonautinto kyllä, vaivaton suorastaan.
ja mikä parasta, saa kiskoa surutta 2 tonnia kuormaa jos kortti piisaa :) se on enemmän ku transportterilla...
A6 vastaavasti suolaisempi hinnaltaa, ja jopa pienempi sisuksiltaan ku passatti. Itte en ees miettiny audia hetkeäkään vaikka edellinen audi olikin. Bemari on kylä kieltämättä tyylikäs ja menevä sekin. En vaan tohtinut sotkeutua moisiin ku ei mitään tietoa tähän elämän vaiheeseen o ollu kyseisestä laitteesta.
ja mikä parasta, saa kiskoa surutta 2 tonnia kuormaa jos kortti piisaa :) se on enemmän ku transportterilla...
A6 vastaavasti suolaisempi hinnaltaa, ja jopa pienempi sisuksiltaan ku passatti. Itte en ees miettiny audia hetkeäkään vaikka edellinen audi olikin. Bemari on kylä kieltämättä tyylikäs ja menevä sekin. En vaan tohtinut sotkeutua moisiin ku ei mitään tietoa tähän elämän vaiheeseen o ollu kyseisestä laitteesta.
Quote:
pakko kyllä entisenä bemarimiehenä liputtaa tuon bemarin puolesta...ei vagilaiset pääse yksikään lähellekään ajoltaa bemaria ...valitettavasti...
nimimerkillä uutta volkkaria odotellessa....
Pakko sitten kysyä..Miksi ootat VAGgilaista, etkä Biimeriä..?
Firman "vapaassa" autoedussa määriteltiin tällaisille juoksupojille vain alapäästä toi golffi/jetta ja sitten läjä nipponilaisia....oikein isot herrat sitten ajelee millä haluaa...
Kyllähän tuota golffiakin jo odottelee ,kun vaan pääsisi ennen lumia dsg:tä polkemaan....tilattu jo huhtikuussa..
pakko kyllä entisenä bemarimiehenä liputtaa tuon bemarin puolesta...ei vagilaiset pääse yksikään lähellekään ajoltaa bemaria ...valitettavasti...
nimimerkillä uutta volkkaria odotellessa....
Pakko sitten kysyä..Miksi ootat VAGgilaista, etkä Biimeriä..?
Firman "vapaassa" autoedussa määriteltiin tällaisille juoksupojille vain alapäästä toi golffi/jetta ja sitten läjä nipponilaisia....oikein isot herrat sitten ajelee millä haluaa...
Kyllähän tuota golffiakin jo odottelee ,kun vaan pääsisi ennen lumia dsg:tä polkemaan....tilattu jo huhtikuussa..
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa