Tuli autoa madallettua ja totesin että etupyörät ovat melko reippaasti harituksella. Etupäässähän voi ainoastaan säätää aurausta ja sen säätäminen onnistuu kyllä kotikonsteinkin.
Mutta kiinnostaisi tietää onko auton takpyörille joitakin säätömahdollisuuksia vai ovatko ne siinä asennossa kun tehtaalla ovat laittaneet? Jos ei ole, niineikö siinä mene (65-100 euron hintainen seinäjoella) 4-pyörä suuntaus aivan hukkaan, korjatkaa jos olen väärässä.
Kaikille epäilijöillei: Kyllä aurauksen säätö onnistuu kotikonstein. Itse olen käyttänyt pitkiä alumiinisia linjareita, jotka on todettu suoriksi suuren tasolasin päällä. Jos tässä voidaan pitää onnistumisen kriteerinä renkaiden tasaista kulumista. Useampaan autoon on tällä konstilla säädetty auraus ja on toiminut. Ainut miinus on, että joskus saa nassaroida ratin suoraan saamisen kanssa tuskastuttavankin kauan. :)
Lisättäköön vielä sen verran että Camber yms. säädöt on kyllä teetettävä asianmukaiset laitteet omaavassa korjaamossa.
Passatin pyöränkulmat
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin pyöränkulmat
Viimeksi muokannut jaska_73, 16.7.2007 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No tuota Hannu_H:n vastausta hieman kaipailinkin. Eivätpä taida ruveta korjaamolla leikkimään prikkojen kanssa. Joten taitavat camberit jäädä siihen asentoon kuin ovat ja säätelen vain etupäästä auraukset kohdilleen niin taas mennään.
Olen madaltanut autoa max. 35mm, joten voipi olla ettei kulmat ole hirveesti edes muuttunut takapäässä.
Olen madaltanut autoa max. 35mm, joten voipi olla ettei kulmat ole hirveesti edes muuttunut takapäässä.
Näin mulla säädettiin tänään noita kulmia Passatista, 1,9 TDi (AFN). Madallettu autoa on n.35.mm KW:n jousilla ja Vanne+rengastus on 225/40/18.
Ilmeisesti ovat säädetty ihan oikein jos vaan tuota aurausta pystyy säätämään. Ratti on kyllä edelleen vinossa kun ajaa suoraa. Eiköst niitten pitäis tuota aurausta säätää niin että ratti laitetaan ensin suoraan ja sitten säädetään auraus vai miten?
Onko nuo kulmat ok, osaako joku asiasta enemmän tietävä sanoa?

Ilmeisesti ovat säädetty ihan oikein jos vaan tuota aurausta pystyy säätämään. Ratti on kyllä edelleen vinossa kun ajaa suoraa. Eiköst niitten pitäis tuota aurausta säätää niin että ratti laitetaan ensin suoraan ja sitten säädetään auraus vai miten?
Onko nuo kulmat ok, osaako joku asiasta enemmän tietävä sanoa?
Itellä kävi passatin kanssa myös silleen, että kävin säädättämässä kulmat ja ratti jäi silti vinoon. Auto myös käyttäytyi mielestäni huonosti. Vein auton takaisin ja sanoin, että en ole tyytyväinen. Tekivät takuuseen uudestaan ja nyt oon tyytyväinen. Ratti on suorassa ja palautuu mutkista tultaessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”