coupe quattro temppuilee, melkein kunnossa
Valvoja: ffp jäsenet
coupe quattro temppuilee, melkein kunnossa
jooh tuli hommattua saksan maalta tommonen -89 coupe quattro, ja ongelman nimi on seuraava:
auto lähtee nätisti käyntiin ja kulkee tasaisesti ja hyvin pienillä kierroksilla, mutt sitten kun polkaset kaasua vähän enemmän alkaa kone hyytymään, kyllä se kiihtymään lähtee mutta tosi vaivalloisesti :/ ... ja sitten moottoritiellä ajaessa vaikka 120km/h ja lähtee ohittamaan täytyy kaasupolkimesta löytää oikea asento, nii sitte repäsee :), eli kaasu pohjassa ei todellakaa pääse lujinta mahdollista vauhtia.
eli kaasupolkimella täytyy löytää sopiva asento että auton saa kunnolla liikkumaan, voisko olla imuvuoto kenties, vai mitä veikkaatte?
auto lähtee nätisti käyntiin ja kulkee tasaisesti ja hyvin pienillä kierroksilla, mutt sitten kun polkaset kaasua vähän enemmän alkaa kone hyytymään, kyllä se kiihtymään lähtee mutta tosi vaivalloisesti :/ ... ja sitten moottoritiellä ajaessa vaikka 120km/h ja lähtee ohittamaan täytyy kaasupolkimesta löytää oikea asento, nii sitte repäsee :), eli kaasu pohjassa ei todellakaa pääse lujinta mahdollista vauhtia.
eli kaasupolkimella täytyy löytää sopiva asento että auton saa kunnolla liikkumaan, voisko olla imuvuoto kenties, vai mitä veikkaatte?
Viimeksi muokannut GTgolf, 18.7.2007 21:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Veikkaan ettei saa bensaa. moottori tuossa on eri mutta ruisku kai kutakuinkin sama.
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
Onkos toi nyt 10v k-jetti vaiko 20v 7A? Audifinnssillä tää oli 20v....
Tulpanjohtoja ehdoteltu. Tsekkaa toki edelleen ne perusasiat, alipaineletkut,huohotinletkut sun muut.
k-jetissä katselisin tulpanjohtojen sun muiden ohella myös bensanpaineita, ja sitäkautta esimerkiksi ohjauspaineensäätimen toimintaa, tai jos on jo KE-jetronic niin määränjakajan säädintä.
Tulpanjohtoja ehdoteltu. Tsekkaa toki edelleen ne perusasiat, alipaineletkut,huohotinletkut sun muut.
k-jetissä katselisin tulpanjohtojen sun muiden ohella myös bensanpaineita, ja sitäkautta esimerkiksi ohjauspaineensäätimen toimintaa, tai jos on jo KE-jetronic niin määränjakajan säädintä.
20venanen tämä on, tulpat vaihdettu, ei parannusta, huomenna yritän saada tulpanjohdot ja bensansuodattimet..
lisäksi nyt huomasin että coupessa jää välillä kierrokset huutamaan n.2000rpm pintaan tyhjäkäynnillä ja kaveri huomasi että kierrokset laskee aika hitaasti välillä..
eikös se viittaisi johonki imuvuotoon tai sen tapaiseen...?
onko tässä jotai ihme ilmamassa mittareita sun muita, pystyykö niitä mittaamalla testaamaan toimiviksi?
lisäksi nyt huomasin että coupessa jää välillä kierrokset huutamaan n.2000rpm pintaan tyhjäkäynnillä ja kaveri huomasi että kierrokset laskee aika hitaasti välillä..
eikös se viittaisi johonki imuvuotoon tai sen tapaiseen...?
onko tässä jotai ihme ilmamassa mittareita sun muita, pystyykö niitä mittaamalla testaamaan toimiviksi?
Vikakoodeja luettu?
Voishan se imuvuotokin olla. Tarkista KAIKKI letkut ja mieluusti uusi pienet alipaine ym. letkut. ISV (joutokäynninvakain) voisi aiheuttaa tuon joutokäyntijutun, mutta tuskin tuota "täyskaasulla" ahdistamista.
Toisaalta, myös bensapumppu voi hajota noin. - Vaikka itse ainakin olin aiemmin uskossa että hajoaisi yleensä laaki ja vainaa meiningillä. Mulla oli omassa 20v T ympäristössä jonkin aikaa outoa "kakomista" kierroksilla.. Epäilin sytkäpuolen ongelmaa, kunnes auto päättikin sammua, eikä siitä sitten enää lähtenytkään tulille. Pumpun vaihto auttoi tuohon.
Voishan se imuvuotokin olla. Tarkista KAIKKI letkut ja mieluusti uusi pienet alipaine ym. letkut. ISV (joutokäynninvakain) voisi aiheuttaa tuon joutokäyntijutun, mutta tuskin tuota "täyskaasulla" ahdistamista.
Toisaalta, myös bensapumppu voi hajota noin. - Vaikka itse ainakin olin aiemmin uskossa että hajoaisi yleensä laaki ja vainaa meiningillä. Mulla oli omassa 20v T ympäristössä jonkin aikaa outoa "kakomista" kierroksilla.. Epäilin sytkäpuolen ongelmaa, kunnes auto päättikin sammua, eikä siitä sitten enää lähtenytkään tulille. Pumpun vaihto auttoi tuohon.
KV -koneisessa Passatissa ihmettelin aikanaan hieman samanlaista voimattomuuden tunnetta. Eräänä pimeänä talvi-iltana avasin konepellin, kun kone oli käynnissä kurkotin katsomaan jotain koneesta ja ihmettelin johtoputken alapuolella näkyvää hentoa kipinöintiä. Tuossa mallissa menevät tulpanjohdot jakajalta nipussa metalliputkeen ja kaiken lisäksi johdot pääsevät hieman liikkumaan, jolloin vitossylinterin johtimen kuori oli hieman hankautunut ja löi metalliputken runkoon.
Reilut puolen tusinaa vitoskoneista vag-vehjettä omistaneena: tulpanjohdot kannattaa aina vaihtaa, jos ovat hiukankin jäykät ja epäilee niitten osuutta käyntihäiriöihin. Ne maksavat suolaisesti jonkun 70-90€, mutta säästyy monelta harmilta.
Viime kesänä vaihdoin Audiin ja vaikka mitään selkeää häiriötä ei käynnissä ollutkaan syttypuolella, käynti ja kulku parani selkeästi.
Itse käytän Audissa Boschin nelikärkitulppia, joilla on vaihtoväli 50tkm. Meikäläisten ajoilla viitisen vuotta.
Reilut puolen tusinaa vitoskoneista vag-vehjettä omistaneena: tulpanjohdot kannattaa aina vaihtaa, jos ovat hiukankin jäykät ja epäilee niitten osuutta käyntihäiriöihin. Ne maksavat suolaisesti jonkun 70-90€, mutta säästyy monelta harmilta.
Viime kesänä vaihdoin Audiin ja vaikka mitään selkeää häiriötä ei käynnissä ollutkaan syttypuolella, käynti ja kulku parani selkeästi.
Itse käytän Audissa Boschin nelikärkitulppia, joilla on vaihtoväli 50tkm. Meikäläisten ajoilla viitisen vuotta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa