Vein auton tossa aamulla huoltoon öljynvaihtoon ja jarrujen tsekkaukseen. Kävi ilmi että jarrulevyt ja -palat pitäis vaihtaa. Hinnan kuultuani selvisi, että on n. 25% teettää homma muualla, joten ilmotin että ei korjata, vaihdetaan vaan öljyt.
Nyt sain soiton että homma valmis, hinta 86€ sis. suodattimen. Hieman hämmästyneenä vaidon hinnasta kysyin suodattimen hintaa joka oli 12€, jonka jälkeen öljyn ja työn hinnaksi jää 74€. Kysäisin firman edustajalta, että mihinkäs se 35€ öljynvaihtoterjous katosi. Vastaus oli, että voi laittaa tohon autoon ettei riko konetta, pakko käyttää Mobilia.
Epäilykset heräs saman tien ja näille epäilyksille haen tukea, eihän se noin voi olla? Että tarjoukseen kuuluva GM 5W30 öljy ei kävisi 1.8T Passatiin vm. -00? Huvittavinta on että varausvaiheessa vaikka oli puhetta 35€ öljynvaihdosta niin ei tullut puheeksi että ei sopisi ko. koneeseen. Vai mahtoikohan olla jo dollarin kuvat silmissä jarrurempan suhteen ja sitten ku ei toteutunutkaan niin jostain piti ottaa kate?
Tulihan kunnon vuodatus. Kiitos.
1.8T Passatiin sopivat öljyt?
Valvoja: ffp jäsenet
Aika väärin jos kerran 35 euron öljynvaihtoon viedään ja loppulasku onkin aivan muuta. Itse nostaisin metakan moisesta enkä maksas enempää ku sen 35e mutta taidoit hakea auton jo pois?
Kukin ajaa millä öljyillä vaan, kaikki synteettiset on nii samaa litkua että nää taitaa olla enemmän henkimaailman juttuja...
Kukin ajaa millä öljyillä vaan, kaikki synteettiset on nii samaa litkua että nää taitaa olla enemmän henkimaailman juttuja...
Öljyn sopivuudesta en tiedä mut mikäli varauksenyhteydessä on ollut juttua 35e vaihdosta eikä silloin asiasta mainittu tulee laskun olla 35e, itse en ainakaan enempää maksaisi.
Mobilia itse aina oon käyttänyt Passatissa ja käytän jatkossakin, vanhaan Geehen vaihdettiin kerran Kendalit ja reilut 1000km sen jälkeen tehtiinkin sitten koneremonttia.
Mobilia itse aina oon käyttänyt Passatissa ja käytän jatkossakin, vanhaan Geehen vaihdettiin kerran Kendalit ja reilut 1000km sen jälkeen tehtiinkin sitten koneremonttia.
Nyt on auto haettu ja 57€ maksuun suostuin. Tarjoukseen ei sisältynyt suodatinta, joka maksoi 13€ eli alkuperäisen sopimuksen mukaan olis maksanu 48€.
57€ hintaan päädyttiin pienen keskustelun jälkeen, en vaan jaksanu enempää alkaa kinaamaan. Kyllä se kaveri jossain vaiheessa ehdotti myös että ajetaan auto ylös, otetaan Mobilit ulos ja laitetaan tarjousöljyt tilalle. Sanoin että jos on teidän tapa hoitaa virheet niin tehdään sitten niin, ei kuitenkaan halunnut ryhtyä siihen. Toinen yritys oli että kyllä asiakkaan kuuluu tietää mitkä öljyt omaan autoon sopii, mutta veti hiljaseks ku kysyin että mikä heidän virka huoltotyössä sitten on...mukamas ammattilaiset, ehkä autonkorjauksessa mutta asiakaspalvelussa jonkinverran opittavaa.
Jarruremppa sai odottaa ens viikkoon, mutta kyllä yli 100€ säästöä jaksaa odotella. Tolla rahallahan sais ostettua uuden driverin....
Täytynee pankissa koittaa joskus, asiakas ostaa Metsoa, mutta seuraavan kerran ku tulee käymään sanon ettei sopinu salkkuun ni ostin vähän tekno osakkeita ;)
57€ hintaan päädyttiin pienen keskustelun jälkeen, en vaan jaksanu enempää alkaa kinaamaan. Kyllä se kaveri jossain vaiheessa ehdotti myös että ajetaan auto ylös, otetaan Mobilit ulos ja laitetaan tarjousöljyt tilalle. Sanoin että jos on teidän tapa hoitaa virheet niin tehdään sitten niin, ei kuitenkaan halunnut ryhtyä siihen. Toinen yritys oli että kyllä asiakkaan kuuluu tietää mitkä öljyt omaan autoon sopii, mutta veti hiljaseks ku kysyin että mikä heidän virka huoltotyössä sitten on...mukamas ammattilaiset, ehkä autonkorjauksessa mutta asiakaspalvelussa jonkinverran opittavaa.
Jarruremppa sai odottaa ens viikkoon, mutta kyllä yli 100€ säästöä jaksaa odotella. Tolla rahallahan sais ostettua uuden driverin....
Täytynee pankissa koittaa joskus, asiakas ostaa Metsoa, mutta seuraavan kerran ku tulee käymään sanon ettei sopinu salkkuun ni ostin vähän tekno osakkeita ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”