Laturi täysin viraton? *RATKAISTU*
Valvoja: ffp jäsenet
Laturi täysin viraton? *RATKAISTU*
Laturi ei siis anna virtaa ollenkaan (Laturi ei lataa akkua). Laturin merkkivalo ei pala missään vaiheessa. Lamppu pitäisi olla kunnossa, sillä testattu eri mittaristoilla. Hiilet ovat tarpeeksi pitkät ja muutenkin liikkuvat ihan ok. Herätettä laturi ei saa ollenkaan (D+ napa, sininen johto). Koitin antaa herätettä myös suoraan akusta eli yhdistin B+ ja D+ navat irroitettuani hihnan. Varmistin että D+ navassa on 12V, tällöinhän laturin pitäisi lähteä pyörimään? Näin ei kuitenkaan käynyt. Onko laturi täysin sökö vai onko vielä jotain tehtävissä, kuten vaikka laturin säätimen vaihto uuteen?
Kiitos.
Kiitos.
Viimeksi muokannut Puzkis, 17.7.2007 4:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=lataus
Mittaa yleismittarilla jos lataa n.14v on kunnossa, omat merkkivalot ei näytä totuutta. Dionisilta voi mennä vaihtoo jos lataa alle 12v, muuten minkä merkkinen laturi?
Mittaa yleismittarilla jos lataa n.14v on kunnossa, omat merkkivalot ei näytä totuutta. Dionisilta voi mennä vaihtoo jos lataa alle 12v, muuten minkä merkkinen laturi?
Itsellä tuli vaihdettuani Boschiin ongelmaksi se, vaikka putsasin kontaktin laturin sisältä ja laitoin sen yhden (sininen vaiko sinimusta) paikalleen abikoliittimeen, uusin hiilet yms., että laturi herää vasta yli 3000 rpm polkaisulla, samaa ei ollut aikaisemmin, vaan heräsi jo tonnilla ja vähän reilulla. Onko tuossa Boschissa jotenkin erilainen "herätepiiri" vai miksi? Tuntuu edelleenkin hiukan heikolta tuo lataus. Maadoituksessa ei ole vikaa, koska runkoon ja moottoriin menee 50 mm^2 touvia.
Miten tuo heräte toimii, onko se aina päällä (voisi pölliä puolalta) vaiko vain hetken, jolloin tarvitaan sopiva viive tai riittääkö startin antama heräte(eli käynnistyssolenoidin kautta)? Vai onko kyseinen johto heräte, joka tulee tuonne laturiin?
Merkkivalo toimii ja palaa alkuun, jännite on kohtalaisen ok, 14 V säätimellä ehkä vähän heikko n. 13 V.
Miten tuo heräte toimii, onko se aina päällä (voisi pölliä puolalta) vaiko vain hetken, jolloin tarvitaan sopiva viive tai riittääkö startin antama heräte(eli käynnistyssolenoidin kautta)? Vai onko kyseinen johto heräte, joka tulee tuonne laturiin?
Merkkivalo toimii ja palaa alkuun, jännite on kohtalaisen ok, 14 V säätimellä ehkä vähän heikko n. 13 V.
Koitin itse tuota, että nostan kierroksia, mutta ei jännite muuttunut miksikään vaikka nostin kierroksia yli 4000.
Heräte mielestäni tulee laturiin kun autoa startataan. Itselläni heräte vain on täysin hukassa, ei tule ollenkaan. Heräte on itsellä vaaleansininen johto, joka menee laturin D+ napaan, pitääkö kutinsa?
Mitähän tuon paskan kanssa sitte tekis kun ei ole juuri saatavilla toista laturiakaan. Kun ei viittis lähteä mistään postikuluillakaan ostamaan kun painaa kiitettävästi tuo mötti. Voiko laturinsäädin mahdollisesti olla rikki?
Heräte mielestäni tulee laturiin kun autoa startataan. Itselläni heräte vain on täysin hukassa, ei tule ollenkaan. Heräte on itsellä vaaleansininen johto, joka menee laturin D+ napaan, pitääkö kutinsa?
Mitähän tuon paskan kanssa sitte tekis kun ei ole juuri saatavilla toista laturiakaan. Kun ei viittis lähteä mistään postikuluillakaan ostamaan kun painaa kiitettävästi tuo mötti. Voiko laturinsäädin mahdollisesti olla rikki?
JÄNNITTEENSÄÄTÄJÄ VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
Sama kuin latausrele
Golf 8.81--91 jos Bosch hiilillä. . . . . . . . . . . . . . 11-3001 7.90 ?
Golf 8.81--91 aito Bosch lämpökompensoitu. . . . . . . . . 11-3218 24.90 ?
Golf-II 84--91 jos Motorola hiilillä. . . . . . . . . . . . 11-3031 19.90 ?
Golf jos Iskra-AER1505/1506 hiilillä. . . . . . . . . . . . 11-3043 19.90 ?
Golf jos Iskra-1528 hiilillä. . . . . . . . . . . . . . . . 11-3094 23.00 ?
HIILISILTA (LATURIIN) VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
Diodisilta jos Bosch 45-65A 85--91 Dies/TD (2xpulttil). . . 11-3904 16.90 ?
Diodisilta jos Iskra 85-- (pulttil/ei 1,6b/1,8). . . . . . 11-3915 24.90 ?
Motonetin varaosia jos ei johdoissa vikaa!
Sama kuin latausrele
Golf 8.81--91 jos Bosch hiilillä. . . . . . . . . . . . . . 11-3001 7.90 ?
Golf 8.81--91 aito Bosch lämpökompensoitu. . . . . . . . . 11-3218 24.90 ?
Golf-II 84--91 jos Motorola hiilillä. . . . . . . . . . . . 11-3031 19.90 ?
Golf jos Iskra-AER1505/1506 hiilillä. . . . . . . . . . . . 11-3043 19.90 ?
Golf jos Iskra-1528 hiilillä. . . . . . . . . . . . . . . . 11-3094 23.00 ?
HIILISILTA (LATURIIN) VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
Diodisilta jos Bosch 45-65A 85--91 Dies/TD (2xpulttil). . . 11-3904 16.90 ?
Diodisilta jos Iskra 85-- (pulttil/ei 1,6b/1,8). . . . . . 11-3915 24.90 ?
Motonetin varaosia jos ei johdoissa vikaa!
Kun mulla laturi ei ladannut niin tein seuraavat temput :
- kaikki laturilta lähtevät johdot uusiksi
- koneen ja laturin maadoituksien uusiminen
- heräte suoraan akusta
- uusi jännitteensäädin
Jos noilla ei lähde pelaamaan ja hihnakin on vielä kireällä (mulla ei ollut, siitä johtui :-) )
niin sitten uusisin laturin kokonaan
- kaikki laturilta lähtevät johdot uusiksi
- koneen ja laturin maadoituksien uusiminen
- heräte suoraan akusta
- uusi jännitteensäädin
Jos noilla ei lähde pelaamaan ja hihnakin on vielä kireällä (mulla ei ollut, siitä johtui :-) )
niin sitten uusisin laturin kokonaan
No nyt se sitten toimii. Parasta on se, ettei ole kunnollista käsitystä mitä edes tein :D Näin käy aina, onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Otin laturin irti taas kerran ja availin sitä, tutkailin osia ja putsailin maadoituspinnat (en kyllä kovin hyvin ja hyvältä ne näytti jo ennestään). Paketti kasaan ja nopea testaus, jos se nyt sittenkin toimisi. Laturin merkkivalo syttyi kun virrat päällä, lupasi siis hyvää ja kyllä, vajaa 14V sieltä tuli.
En silti tajua miten maadoituspintojen puhdistus olisi voinut auttaa sillä laturin rungosta otti 12V aikaisemmin kun testasin laittaa mittarin +_johdon akkuun ja -_johdon laturin runkoon.
Kiitos paljon kaikille avuista!
Otin laturin irti taas kerran ja availin sitä, tutkailin osia ja putsailin maadoituspinnat (en kyllä kovin hyvin ja hyvältä ne näytti jo ennestään). Paketti kasaan ja nopea testaus, jos se nyt sittenkin toimisi. Laturin merkkivalo syttyi kun virrat päällä, lupasi siis hyvää ja kyllä, vajaa 14V sieltä tuli.
En silti tajua miten maadoituspintojen puhdistus olisi voinut auttaa sillä laturin rungosta otti 12V aikaisemmin kun testasin laittaa mittarin +_johdon akkuun ja -_johdon laturin runkoon.
Kiitos paljon kaikille avuista!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa