coupe quattro temppuilee, melkein kunnossa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

coupe quattro temppuilee, melkein kunnossa

ViestiKirjoittaja GTgolf » 14.7.2007 11:41

jooh tuli hommattua saksan maalta tommonen -89 coupe quattro, ja ongelman nimi on seuraava:
auto lähtee nätisti käyntiin ja kulkee tasaisesti ja hyvin pienillä kierroksilla, mutt sitten kun polkaset kaasua vähän enemmän alkaa kone hyytymään, kyllä se kiihtymään lähtee mutta tosi vaivalloisesti :/ ... ja sitten moottoritiellä ajaessa vaikka 120km/h ja lähtee ohittamaan täytyy kaasupolkimesta löytää oikea asento, nii sitte repäsee :), eli kaasu pohjassa ei todellakaa pääse lujinta mahdollista vauhtia.

eli kaasupolkimella täytyy löytää sopiva asento että auton saa kunnolla liikkumaan, voisko olla imuvuoto kenties, vai mitä veikkaatte?
Viimeksi muokannut GTgolf, 18.7.2007 21:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 14.7.2007 12:12

Veikkaan ettei saa bensaa. moottori tuossa on eri mutta ruisku kai kutakuinkin sama.
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 14.7.2007 12:18

eli oisko bensansuodatin tukossa vai??

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 14.7.2007 12:33

Vaiha se aluksi

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.7.2007 17:53

Onkos toi nyt 10v k-jetti vaiko 20v 7A? Audifinnssillä tää oli 20v....

Tulpanjohtoja ehdoteltu. Tsekkaa toki edelleen ne perusasiat, alipaineletkut,huohotinletkut sun muut.

k-jetissä katselisin tulpanjohtojen sun muiden ohella myös bensanpaineita, ja sitäkautta esimerkiksi ohjauspaineensäätimen toimintaa, tai jos on jo KE-jetronic niin määränjakajan säädintä.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 15.7.2007 23:04

20venanen tämä on, tulpat vaihdettu, ei parannusta, huomenna yritän saada tulpanjohdot ja bensansuodattimet..

lisäksi nyt huomasin että coupessa jää välillä kierrokset huutamaan n.2000rpm pintaan tyhjäkäynnillä ja kaveri huomasi että kierrokset laskee aika hitaasti välillä..
eikös se viittaisi johonki imuvuotoon tai sen tapaiseen...?

onko tässä jotai ihme ilmamassa mittareita sun muita, pystyykö niitä mittaamalla testaamaan toimiviksi?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.7.2007 23:41

Vikakoodeja luettu?

Voishan se imuvuotokin olla. Tarkista KAIKKI letkut ja mieluusti uusi pienet alipaine ym. letkut. ISV (joutokäynninvakain) voisi aiheuttaa tuon joutokäyntijutun, mutta tuskin tuota "täyskaasulla" ahdistamista.

Toisaalta, myös bensapumppu voi hajota noin. - Vaikka itse ainakin olin aiemmin uskossa että hajoaisi yleensä laaki ja vainaa meiningillä. Mulla oli omassa 20v T ympäristössä jonkin aikaa outoa "kakomista" kierroksilla.. Epäilin sytkäpuolen ongelmaa, kunnes auto päättikin sammua, eikä siitä sitten enää lähtenytkään tulille. Pumpun vaihto auttoi tuohon.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.7.2007 9:09

Ajoituskin kannattaa tarkistaa. Omasta lötköstäni livahti nostimien vaihdon yhteydessä hihna pari pykälää pieleen ja parin-kolmen tonnin välillä ei sietänyt kaasua juuri lainkaan.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 17.7.2007 23:38

tämä tosissaan alkaa tuntua siltä että coupe käy välillä neljällä pytyllä,
koska esim, kun ajan 40km/h tyhjäkäynnillä, vääntää ja kulkee tosi nätisti mutta kun pikkusenki painan kaasua vääntö katoaa ja vauhti vähän tökkii..ihan kuin joku poistuisi pelistä..
vai mitä ootte mieltä?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.7.2007 10:01

KV -koneisessa Passatissa ihmettelin aikanaan hieman samanlaista voimattomuuden tunnetta. Eräänä pimeänä talvi-iltana avasin konepellin, kun kone oli käynnissä kurkotin katsomaan jotain koneesta ja ihmettelin johtoputken alapuolella näkyvää hentoa kipinöintiä. Tuossa mallissa menevät tulpanjohdot jakajalta nipussa metalliputkeen ja kaiken lisäksi johdot pääsevät hieman liikkumaan, jolloin vitossylinterin johtimen kuori oli hieman hankautunut ja löi metalliputken runkoon.

Reilut puolen tusinaa vitoskoneista vag-vehjettä omistaneena: tulpanjohdot kannattaa aina vaihtaa, jos ovat hiukankin jäykät ja epäilee niitten osuutta käyntihäiriöihin. Ne maksavat suolaisesti jonkun 70-90€, mutta säästyy monelta harmilta.
Viime kesänä vaihdoin Audiin ja vaikka mitään selkeää häiriötä ei käynnissä ollutkaan syttypuolella, käynti ja kulku parani selkeästi.
Itse käytän Audissa Boschin nelikärkitulppia, joilla on vaihtoväli 50tkm. Meikäläisten ajoilla viitisen vuotta.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 18.7.2007 21:59

nyt on johdot ja alipaineletkut vaihdettu, ja antaa tehoja :) MUTTA pientä nykimistä havaittavissa koko kierrosalueella :/ mistä nykiminen voisi johtua?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 19.7.2007 0:51

Tulpat ja sytytyksen osat?

Tulpat muuten usein on edullisimmat ihan VAG tiskillä, ja saa kerralla oikeat..

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 19.7.2007 10:17

tulpat on jo vaihdettu.. sitten virranjakajan ja pyörijän vuoro??

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 19.7.2007 10:41

Jakajan kansi ja pyörijä vois olla kovajuttu.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 19.7.2007 10:56

meillä on ollu 4-pyttyisiä vaggineita aika monta, ja kaikista parhaiten on käyny / pelannu berun ultraX nelikärkisillä tulpilla. Maksaa vähä enemmän, mutta ei oo kokemusten perusteella vaihtoehtoja.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 19.7.2007 12:58

Ja kuten Porkkis tuolla toisella foorumilla ehdottikin, voi siellä vieläkin se imuvuoto olla. Ihan oikeasti,se voi olla melkein missä tahansa. Tarkkuutta kehiin. En muista, mutta onko 7A:ssa millainen kaasuläpän kumi? Huolellisuutta peliin.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 19.7.2007 17:07

imuvuotohan siellä oli, sen kumihaitarin alle tulee joku metallinen putki joka ei ollut kunnolla uponnut paikalleen, nyt tuntus kiertävän nätisti :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa