Golf (1) cabrioletin öljynpaineen merkkivalo vilkkuu?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hexxi
-
Viestit: 265
Liittynyt: 15.8.2003 12:43

Golf (1) cabrioletin öljynpaineen merkkivalo vilkkuu?

ViestiKirjoittaja hexxi » 24.6.2007 11:07

Tuttavani kanssa joka asuu myös saksassa kävimme katsomassa vm. 93 cabriolet golffia. Auto on siis se kulmikas ykköskoppainen ja moottori on 1.8 ruiskukone jossa tehoa siis joku 95hv ilmeisesti. Kaveri muuttaa pian suomeen takaisin ja golffi tulisi harrasteautoksi.

Golffissa oli sellainen vika että öljynpaineen merkkivalo vilkkuu. Myyjä näytteli moottorilassa useampiakin antureita jotka hän oli vaihtanut muttei vika ollut kuitenkaan korjautunut. Hänen mukaansa vika olisi mittaristossa jossain kontakteissa tai jotain vastaavaa.

Voiko pitää paikkansa?

Sinänsä auto toimii hyvin.

GTi85
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.12.2006 5:55

ViestiKirjoittaja GTi85 » 24.6.2007 11:15

Voihan tuo olla vaikka kansipahvikin joka falskaa. Vilkkuuko merkkivalo koko ajan vai vain satunnaisesti? Itsellä alkaa huutaa lähinnä suurilla vaihteilla vedättäessä, ja häipyy pois kun lyö pienemmän vaihteen silmään :D Lohko on ensimmäisen sylinterin kohdalta selvästi öljyinen että sieltä se paffi jotenkin antaa sen öljyn tulla...

hexxi
-
Viestit: 265
Liittynyt: 15.8.2003 12:43

ViestiKirjoittaja hexxi » 24.6.2007 19:50

Piti vielä mainita että valo vilkkuu tyhjäkäynnillä vain kun moottori on kylmä ja moottorin lämmettyä kun vain antaa kaasua. Muuten ei.

tuge
-
Viestit: 3
Liittynyt: 12.7.2007 7:38

ViestiKirjoittaja tuge » 12.7.2007 7:43

Omassa Cabrio-Golffissa tuo merkkivalo eli pari kesää juurikin tuolla tavalla. Eli pienillä kierroksilla valo vilkkuu.
Sitten tuli se lopullinen niitti. Syyksi paljastui yksi kulahtanut kampiakselin laakeri, josta tuo öljynpaine pääsi hukkumaan. Osat tuohon remonttiinhan ei noissa koneissa juurikaan mitään maksa, mutta koneistustyö saattaa olla vähän arvokkaampaa.

Eli öljynpaineen hukkumisesta tuo vilkkuu/ujeltaa. Anturivikaahan noissa on myös ollut, mutta nekään ei huiman kalliita ole. Kannattaa ne ensin vaihtaa, mutta jos ei auta, niin silloin se kielii paineen hukkumisesta jonkin laakeripinnan kautta.

Ittelläni kone on 1,8 8v gt?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa