Muutama kysymys s4 audista
Valvoja: ffp jäsenet
Muutama kysymys s4 audista
Tervehdys,
Olis tuossa tulossa vaihdossa audi s4 2,2 ja alkoi mietittymään, kun autossa on perus kangas jakkarat, niin onko s4 saanut normijakkaroilla, kun kaikissa mitä kattonut, niin on ollut recaron penkit?
S4 ei hirveesti mitään tietoa ole muutakuin, että kone pitäisi olla suht. kestävä, niin mitä kaikkea tosta pitäis tsekata?
Jos joku tietää autosta jotain, niin laittakaa ihmeessä tietoa, koska on sen verran pitkällä, ettei viittis huvikseen mennä katsomaan.
Nettiautoon linkki-> http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1339235
KIITOS!
Olis tuossa tulossa vaihdossa audi s4 2,2 ja alkoi mietittymään, kun autossa on perus kangas jakkarat, niin onko s4 saanut normijakkaroilla, kun kaikissa mitä kattonut, niin on ollut recaron penkit?
S4 ei hirveesti mitään tietoa ole muutakuin, että kone pitäisi olla suht. kestävä, niin mitä kaikkea tosta pitäis tsekata?
Jos joku tietää autosta jotain, niin laittakaa ihmeessä tietoa, koska on sen verran pitkällä, ettei viittis huvikseen mennä katsomaan.
Nettiautoon linkki-> http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1339235
KIITOS!
täällä enemmän juttua audeista
itellä samalla koneella oleva S4, kone kestää normiajossa ja vähän kovemmassakin kunhan muistaa vain huoltaa.
Ilmastoinin vikakoodit kannattaa tsekata jos autosta löytyy, "UFO-jarrut" ovat kalliit jos joutuu uusimaan..lueskele tuolta audiclubin sivulta lisää ni tiedät enemmän :)
itellä samalla koneella oleva S4, kone kestää normiajossa ja vähän kovemmassakin kunhan muistaa vain huoltaa.
Ilmastoinin vikakoodit kannattaa tsekata jos autosta löytyy, "UFO-jarrut" ovat kalliit jos joutuu uusimaan..lueskele tuolta audiclubin sivulta lisää ni tiedät enemmän :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllähän varmaan sitä Ässääkin on saanut karvalakkina. Tsekkaa toki myös että oviverhoilut yms. täsmää penkkien verhoiluun, ettei ole kuluneiden sporttipenkkien tilalle vaihdettu kaikkia penkkejä.. Nuo sporttipenkit voi joskus olla aika nuhruisen oloset vaikkei paljoakan olisi ajettu.
Tekniikan vaihto selvinnee rek. otteesta. Mutta eipä kait silläkään väliä vaikka olisi, jos on hyvin tehty ja niinpäin pois.
UFO:t on kalliit, 392e /kpl jarrulevy, hinnat hiukan pomppasi tuossa.. Mulla tosin kellarissa melkein uudet levyt sun muut, jäänee tarpeettomaksi kun meinasin omaan Lötköön päivittää 911 turbon satulat + 323mm levyt. Eipä nekään ilmaisia ole.. Ja jos on ympärivuotinen käyttis, niin 2x 18" vannesarjoja renkaineen maksaa jo nekin paljon jos ei mitään Alesessiota alle laita.
Moottori kestää, toki kestää se melkein kaikissa muissakin autoissa jos vaan huoltaa ja tekee muutakin kuin ajaa. Ahtimet lienee aika kestävän maineessa myöskin, 400tkm ahtimeen koskematta ei ole mikään harvinaisuus, ja taitaa noilla enempikin olla ajeltu. Usein se lisävoiman himo lienee monella suurinEhjänä ollessaan pirun hyvä ajaa, jos taas alusta on sellainen ettei ole muuta kuin ajettu, sen usein huomaa.. Taas kerran, vanhoja autoja nuo on..
Tuon ikäisessä autossa usein uusimisen tarpeessa lienee aika monikin osa, ennakoivaa huoltoa kannattaa harrastaa / arvostaa, tielle jäädessään usein sitä sopivaa osaa ei löydy hyllystä;
-vesiletkut
-jäähdytin (muovipäädyt menee.. tai ne letkun liitokset murtuu..)
-ahtoletkut
-huohotinletkut (usein voisi kuvitella että olisi kullasta tehty.. hinnan perusteella ainain)
-sytytyksen osat (ne "tulpan" hatut.. ja puolatkin tuossa AAN koneessa)
-alusta vaihtokunnossa jossain välissä kans, osat kalliita VAG:lla, tarvikeliikkeestä ei oikein suomesta ainakaan taida saada taakse mitään. Saksasta saa sopivammin:)
-sähköosat, puhaltimen moottori..bensapumppu yms..
-takajarrut
-ja paljon kaikkea muuta pientä..
Tuota listaa lähinnä omiin kokemuksiin pohjautuen, muutaman vuoden ajanjaksolla, 200 - 300tkm välillä tehtyjä, tosin typ44 200 20v ympäristöstä, mutta varsin samankaltainen sekin kuitenkin on.
Tekniikan vaihto selvinnee rek. otteesta. Mutta eipä kait silläkään väliä vaikka olisi, jos on hyvin tehty ja niinpäin pois.
UFO:t on kalliit, 392e /kpl jarrulevy, hinnat hiukan pomppasi tuossa.. Mulla tosin kellarissa melkein uudet levyt sun muut, jäänee tarpeettomaksi kun meinasin omaan Lötköön päivittää 911 turbon satulat + 323mm levyt. Eipä nekään ilmaisia ole.. Ja jos on ympärivuotinen käyttis, niin 2x 18" vannesarjoja renkaineen maksaa jo nekin paljon jos ei mitään Alesessiota alle laita.
Moottori kestää, toki kestää se melkein kaikissa muissakin autoissa jos vaan huoltaa ja tekee muutakin kuin ajaa. Ahtimet lienee aika kestävän maineessa myöskin, 400tkm ahtimeen koskematta ei ole mikään harvinaisuus, ja taitaa noilla enempikin olla ajeltu. Usein se lisävoiman himo lienee monella suurinEhjänä ollessaan pirun hyvä ajaa, jos taas alusta on sellainen ettei ole muuta kuin ajettu, sen usein huomaa.. Taas kerran, vanhoja autoja nuo on..
Tuon ikäisessä autossa usein uusimisen tarpeessa lienee aika monikin osa, ennakoivaa huoltoa kannattaa harrastaa / arvostaa, tielle jäädessään usein sitä sopivaa osaa ei löydy hyllystä;
-vesiletkut
-jäähdytin (muovipäädyt menee.. tai ne letkun liitokset murtuu..)
-ahtoletkut
-huohotinletkut (usein voisi kuvitella että olisi kullasta tehty.. hinnan perusteella ainain)
-sytytyksen osat (ne "tulpan" hatut.. ja puolatkin tuossa AAN koneessa)
-alusta vaihtokunnossa jossain välissä kans, osat kalliita VAG:lla, tarvikeliikkeestä ei oikein suomesta ainakaan taida saada taakse mitään. Saksasta saa sopivammin:)
-sähköosat, puhaltimen moottori..bensapumppu yms..
-takajarrut
-ja paljon kaikkea muuta pientä..
Tuota listaa lähinnä omiin kokemuksiin pohjautuen, muutaman vuoden ajanjaksolla, 200 - 300tkm välillä tehtyjä, tosin typ44 200 20v ympäristöstä, mutta varsin samankaltainen sekin kuitenkin on.
http://www.oilshop.ro/catalog/vagvin.php
Ystävällisesti kysyt myyjältä autosta runkonumeron, ja näpyttelee sen tuohon linkkiin, niin selviää millä tekniikalla ja millaisilla varusteilla auto on tehtaalta lähtenyt.
Ystävällisesti kysyt myyjältä autosta runkonumeron, ja näpyttelee sen tuohon linkkiin, niin selviää millä tekniikalla ja millaisilla varusteilla auto on tehtaalta lähtenyt.
Viimeksi muokannut mikaky, 12.7.2007 8:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanha hintahan noille oli reilut 140e /kpl.. Ne siis hiukan pomppasi..:)
Muuten ihan hyvät jarrut, vaikka audiclubin palstalla noita eräät haukkuvatkin. Itellä kokemusta pitkälle yli 100tkm, enkä mitään pahaa keksi noista muuta kuin hinta. Radallakin on ajettu..
Toki parempiakin on, mutta ei nekään ilmaisia ole, ja samalla voi siirtyä 17" tai 18" rVannekokoon.
Muuten ihan hyvät jarrut, vaikka audiclubin palstalla noita eräät haukkuvatkin. Itellä kokemusta pitkälle yli 100tkm, enkä mitään pahaa keksi noista muuta kuin hinta. Radallakin on ajettu..
Toki parempiakin on, mutta ei nekään ilmaisia ole, ja samalla voi siirtyä 17" tai 18" rVannekokoon.
Sanon suoraan, että unohda tuo yksilö. Näyttäisi olevan sen verran räpelletty, että pienempäänkin rahaan saa samanlaisia ja jää vielä säästöön välttämättömiin korjauksiin. Maalattu maski, tehoputki, vaihdetut penkit, sotkuiset sisätilat juoruavat leväperäisestä ylläpidosta. Lisäksi myyjä ei halua ilmoittaa auton rekisteritunnustakaan (josta perustiedot ja rasitteet voitaisiin tarkistaa).
Hieman yllätti tuo UFO -levyjen hinnan pompsahtaminen. Näkyy Saksassakin, missä ne ovat olleet hieman kalliimpia kuin marmoritiskillä, nyt on hinta noussut sielläkin. UFO:t toimivat normaalikäytössä vallan mainiosti. Ongelma niissä on, että jos ajetaan kuumaksi (Saksan autobaana) ja tulee vesilätäkkö tai ei anneta levyn jäähtyä, levy kieroutuu helposti. Normaaliajossa suora levy ei helposti kieroudu.
Miksiköhän automaatti on manuaalin kepillä?
Hieman yllätti tuo UFO -levyjen hinnan pompsahtaminen. Näkyy Saksassakin, missä ne ovat olleet hieman kalliimpia kuin marmoritiskillä, nyt on hinta noussut sielläkin. UFO:t toimivat normaalikäytössä vallan mainiosti. Ongelma niissä on, että jos ajetaan kuumaksi (Saksan autobaana) ja tulee vesilätäkkö tai ei anneta levyn jäähtyä, levy kieroutuu helposti. Normaaliajossa suora levy ei helposti kieroudu.
Miksiköhän automaatti on manuaalin kepillä?
Kyllähän varmaan sitä Ässääkin on saanut karvalakkina.
Epäilen suuresti. Mikäs sporttimalli se sellanen on, jossa ei edes sporttijakkaroita ole? Kyseessä kuitenkin 100-malliston lippulaiva, niin miksi myydä puutteellisella varustuksella. Ilmastointi ym. mukavuusvarusteet onkin sitte toinen juttu tuon ikäisessä.
Juu on soitettukkin ja omistaja väitti, että kyllä pitäisi olla aito...Mun mielestä turhaa spekulointia, tekn vaihto sun muut kun selviää soittamalla omistajalle.
Heräs vaan epäilys kun muutenkaan ei oikein osannut kertoa autosta juri mitään..
EDIT:ja kiitos edellisistä tiedoista!
Viimeksi muokannut Hartmann, 12.7.2007 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Juu näin minäkin ajattelen...Auto on ollut puoli vuotta hänellä, mutta hänen vaimonsa on ajellut sillä..Mun mielestä auto kun auto, vaikka olis niinki erikoinen kun Golf 1,8 manhattan -90, kannattaa jättää ostamatta jos omistaja ei osaa kertoa juuri mitään autostaan.
Edellinen omistaja on tehnyt kaikki remontit ja odottelen tietoa että mitä ja samalla rek.numeroa, niin pääsee selvittämään asiaa..
Soittelin tänään kaverille ja oli jossain reissussa ja tulee tänään illalla kotiin, niin lupasi ilmoittaa tehdyt huollot ja rekisterinumeron..No eikö siltä omistajalta irtoo sitä runkonumeroo? Tuossa aiemmassa postauksessani on linkki jonka kautta runkonumerolla selviää mikä auto on lähtöjään tehtaalta ja millä varustuksella, ei tarvitse turhaa spekuloida. Tai edes rekisterinumeroa, jolla sitten runkonumeron äkäsee selvittää.
Myyjältä saamani vastaus oli, että hänen käsityksensä mukaan kyseessä ei ole mikään korinvaihto. Rekisterinumeroa hän ei muistanut, kun oli reissussa.
Jos on oikeasti myymässä autoaan jollekin, kannattaa soittaa vaikka AKE:n palveluun tai omaan vakuutusyhtiöönsä ja kysyä mikä minun autoni rekisterinumero on, jotta voi kertoa tarvittavat seikat ostajaehdokkaille. Kenelle muulle tulee mieleen, että tässä ei nyt ole kaikki kunnossa?
Jos on oikeasti myymässä autoaan jollekin, kannattaa soittaa vaikka AKE:n palveluun tai omaan vakuutusyhtiöönsä ja kysyä mikä minun autoni rekisterinumero on, jotta voi kertoa tarvittavat seikat ostajaehdokkaille. Kenelle muulle tulee mieleen, että tässä ei nyt ole kaikki kunnossa?
Noniin nyt sain auton rekkarin.Auton malli 4D SEDAN 100 QUATTRO C4-4X4/269, Viittaako tuo c4 tuohon s sarjaan?
Hain ake:lta tarkimmat tiedot mitä netin kautta sai, mutta tuota runkonumeroa ei ollut, niin en päässyt katsomaan laitetusta linkistä varuste listaa..Valmistenumero ja tyyppikoodi oli..Näkeekö noiden perusteella mistään lisätietoja?
Hain ake:lta tarkimmat tiedot mitä netin kautta sai, mutta tuota runkonumeroa ei ollut, niin en päässyt katsomaan laitetusta linkistä varuste listaa..Valmistenumero ja tyyppikoodi oli..Näkeekö noiden perusteella mistään lisätietoja?
Okei, niin vähän arvelinkin...valmistenro=runkonro.
Näpyttelin tuonne ->http://www.oilshop.ro/catalog/vagvin.php valmistenumeron ja herjas -> Nu am gasit informatii despre (valmistenumero) , ei oikein saksa taivu..?
EDIT: Myyjän ekoja sanoja, että löytyy iso kasa kuitteja huolloista/korjauksista, mutta eipäs ollutkaan kuin yhdestä öljynvaihdosta ja nokkaremmin/vesipumpun vaihdosta ja auto on vielä vm.91...Pitäisköhän vaan unohtaa ja satsata vähän enemmän...
Ainoa hyvä puoli tuossa olisi, että pääsisi vanhasta pelistä samalla eroon..
Tuosta AKE:n tiedostoista saadusta rimpsusta ei oikein voi muuta päätellä kuin että se on kyseisellä tekniikalla. Vaikka pitäisihän sieltä teholukematkin löytyä?
Hain perheen ex-urssin tiedot haulla ja aika tarkalleen samanlaisen koodin se antoi, ilman ässää.
Vuosi sitten suurin piirtein saman verran ajetun Avantin myyneenä sanoisin, että hinta on hieman yläkanttiin, kun ajattelee, että ilmastointi ja sporttipenkit puuttuvat. Kun ns. pakollisista huolloista ole dokumenttia, pitäisi olla toimintatonni-pari varastossa kun tuollaista lähtee hankkimaan. Pahimmillaan siellä on talvirenkaina 15" pellit loppuun ajetuilla renkailla, joiden uusiminen maksaa varsin monta satasta.
Yksi positiivinenkin asia: noin iäkkäissä autoissa heikolla huollolla ollut ilmastointi aiheuttaisi suurta päänvaivaa ja rahanmenoa.
Hartmann: voisitko heittää sen valmistenumeron, niin katsotaan. Kyllä se palvelu ainakin -92 valmistettuun antaa tiedot.
Hain perheen ex-urssin tiedot haulla ja aika tarkalleen samanlaisen koodin se antoi, ilman ässää.
Vuosi sitten suurin piirtein saman verran ajetun Avantin myyneenä sanoisin, että hinta on hieman yläkanttiin, kun ajattelee, että ilmastointi ja sporttipenkit puuttuvat. Kun ns. pakollisista huolloista ole dokumenttia, pitäisi olla toimintatonni-pari varastossa kun tuollaista lähtee hankkimaan. Pahimmillaan siellä on talvirenkaina 15" pellit loppuun ajetuilla renkailla, joiden uusiminen maksaa varsin monta satasta.
Yksi positiivinenkin asia: noin iäkkäissä autoissa heikolla huollolla ollut ilmastointi aiheuttaisi suurta päänvaivaa ja rahanmenoa.
Hartmann: voisitko heittää sen valmistenumeron, niin katsotaan. Kyllä se palvelu ainakin -92 valmistettuun antaa tiedot.
miisalo kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että eiks noi alkupään autot ollu vielä viisvaihteisella manuaalilla...
Onhan noita viisvaihteisia ollut pidemmällekin, periaatteessa sama laatikko, mutta kuutosessa tiheämmät välitykset. Kestoltaan samaa luokkaa.
S2 malleissahan nuo viisipykäläiset oli heikompia kuin kuutoset.
Peruslaatikkona oli ainakin ensimmäisinä mallivuosina urS4:ssa 5v, optiolistalta löytyi sitten 6-v, olisko sitten urS6:ssa vaihtunut peruslaatikoksi 6v (ja 5v optioksi) jossain vaiheessa, jos sittenkään.
Ja karvalakkimallin penkit S4:ssa ei ole mitenkään outo yhdistelmä, alkuperäinen ostaja on tuolla suuressa maailmassa voinut koota auton laittamalla rasteja ruutuun millä varusteilla auton haluaa. Yksi omalaatuinen esimerkki mitä on tullut vastaan osalistan rastituksesta oli karvalakkimallin typ44 satku johon oli rastitettu 200 :sen 20vt moottori ja voimansiirto.
Ja karvalakkimallin penkit S4:ssa ei ole mitenkään outo yhdistelmä, alkuperäinen ostaja on tuolla suuressa maailmassa voinut koota auton laittamalla rasteja ruutuun millä varusteilla auton haluaa. Yksi omalaatuinen esimerkki mitä on tullut vastaan osalistan rastituksesta oli karvalakkimallin typ44 satku johon oli rastitettu 200 :sen 20vt moottori ja voimansiirto.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa