Muutama kysymys s4 audista

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

Muutama kysymys s4 audista

ViestiKirjoittaja Hartmann » 11.7.2007 19:55

Tervehdys,

Olis tuossa tulossa vaihdossa audi s4 2,2 ja alkoi mietittymään, kun autossa on perus kangas jakkarat, niin onko s4 saanut normijakkaroilla, kun kaikissa mitä kattonut, niin on ollut recaron penkit?

S4 ei hirveesti mitään tietoa ole muutakuin, että kone pitäisi olla suht. kestävä, niin mitä kaikkea tosta pitäis tsekata?

Jos joku tietää autosta jotain, niin laittakaa ihmeessä tietoa, koska on sen verran pitkällä, ettei viittis huvikseen mennä katsomaan.

Nettiautoon linkki-> http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1339235

KIITOS!

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 11.7.2007 20:14

täällä enemmän juttua audeista

itellä samalla koneella oleva S4, kone kestää normiajossa ja vähän kovemmassakin kunhan muistaa vain huoltaa.

Ilmastoinin vikakoodit kannattaa tsekata jos autosta löytyy, "UFO-jarrut" ovat kalliit jos joutuu uusimaan..lueskele tuolta audiclubin sivulta lisää ni tiedät enemmän :)

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

ViestiKirjoittaja Hartmann » 11.7.2007 20:39

En oikein tuolta foorumilta löytänyt vastausta kysymykseeni, eli jos joku tietäisi onko s4 saanut normipenkeillä?

Epäilyttää vaan ettei olisi tekniikanvaihto kyseessä..Juttelin myyjän kanssa ja sanoi, että pitäis olla aito..Tietysti konttorille soitto auttais, muta kysellään eka täältä..

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 11.7.2007 20:42

No eiköhän se selviäs helpoiten siitä rekisteriotteesta tai tekstiviestillä? Penkkejä kun voi swappailla ihan mihin autoon tahansa.

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

ViestiKirjoittaja Hartmann » 11.7.2007 20:48

Juu varmasti, mutta luulis omistajan tietävän onko aito vai ei..mietin vaan ettei yrittäis vedättää..
Myynti ilmoituksessa ei ole rekkaria ilmoitettu, niin ei pysty ake:ltakaan tarkistamaan ainakaan vielä..

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 11.7.2007 21:05

Epäilyttää vaan ettei olisi tekniikanvaihto kyseessä


Ainaskin S4 audissa on leveämmät etuloksut ku tavan satkussa, valkoiset mittarin taustat yms..

Mutta kaikkihan pystyy vaihtamaan..

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

ViestiKirjoittaja Hartmann » 11.7.2007 21:11

Ok kiitos tiedosta.
Näyttäis ainakin tuossa olevan leveemmät loksut..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.7.2007 22:25

Pyydä myyjää lähettämään tunnistetarrasta kuva nii siitä selviää kaikki.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 12.7.2007 0:54

Kyllähän varmaan sitä Ässääkin on saanut karvalakkina. Tsekkaa toki myös että oviverhoilut yms. täsmää penkkien verhoiluun, ettei ole kuluneiden sporttipenkkien tilalle vaihdettu kaikkia penkkejä.. Nuo sporttipenkit voi joskus olla aika nuhruisen oloset vaikkei paljoakan olisi ajettu.

Tekniikan vaihto selvinnee rek. otteesta. Mutta eipä kait silläkään väliä vaikka olisi, jos on hyvin tehty ja niinpäin pois.

UFO:t on kalliit, 392e /kpl jarrulevy, hinnat hiukan pomppasi tuossa.. Mulla tosin kellarissa melkein uudet levyt sun muut, jäänee tarpeettomaksi kun meinasin omaan Lötköön päivittää 911 turbon satulat + 323mm levyt. Eipä nekään ilmaisia ole.. Ja jos on ympärivuotinen käyttis, niin 2x 18" vannesarjoja renkaineen maksaa jo nekin paljon jos ei mitään Alesessiota alle laita.

Moottori kestää, toki kestää se melkein kaikissa muissakin autoissa jos vaan huoltaa ja tekee muutakin kuin ajaa. Ahtimet lienee aika kestävän maineessa myöskin, 400tkm ahtimeen koskematta ei ole mikään harvinaisuus, ja taitaa noilla enempikin olla ajeltu. Usein se lisävoiman himo lienee monella suurinEhjänä ollessaan pirun hyvä ajaa, jos taas alusta on sellainen ettei ole muuta kuin ajettu, sen usein huomaa.. Taas kerran, vanhoja autoja nuo on..

Tuon ikäisessä autossa usein uusimisen tarpeessa lienee aika monikin osa, ennakoivaa huoltoa kannattaa harrastaa / arvostaa, tielle jäädessään usein sitä sopivaa osaa ei löydy hyllystä;
-vesiletkut
-jäähdytin (muovipäädyt menee.. tai ne letkun liitokset murtuu..)
-ahtoletkut
-huohotinletkut (usein voisi kuvitella että olisi kullasta tehty.. hinnan perusteella ainain)
-sytytyksen osat (ne "tulpan" hatut.. ja puolatkin tuossa AAN koneessa)
-alusta vaihtokunnossa jossain välissä kans, osat kalliita VAG:lla, tarvikeliikkeestä ei oikein suomesta ainakaan taida saada taakse mitään. Saksasta saa sopivammin:)
-sähköosat, puhaltimen moottori..bensapumppu yms..
-takajarrut
-ja paljon kaikkea muuta pientä..

Tuota listaa lähinnä omiin kokemuksiin pohjautuen, muutaman vuoden ajanjaksolla, 200 - 300tkm välillä tehtyjä, tosin typ44 200 20v ympäristöstä, mutta varsin samankaltainen sekin kuitenkin on.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.7.2007 7:40

UFO:t on kalliit, 392e /kpl jarrulevy


Aina tiennyt että kalliit ovat mutta tuohan on laillinen ryöstö! Mikä noissa on niin spekiaalia etä maksavat noin p*rkeleesti?

mikaky
-
Viestit: 155
Liittynyt: 26.7.2003 14:42

ViestiKirjoittaja mikaky » 12.7.2007 8:37

http://www.oilshop.ro/catalog/vagvin.php

Ystävällisesti kysyt myyjältä autosta runkonumeron, ja näpyttelee sen tuohon linkkiin, niin selviää millä tekniikalla ja millaisilla varusteilla auto on tehtaalta lähtenyt.
Viimeksi muokannut mikaky, 12.7.2007 8:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 12.7.2007 8:37

Rakenne, ja siitä johtuvat pienet valmistusmäärät:

Kuva

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 12.7.2007 9:15

Vanha hintahan noille oli reilut 140e /kpl.. Ne siis hiukan pomppasi..:)

Muuten ihan hyvät jarrut, vaikka audiclubin palstalla noita eräät haukkuvatkin. Itellä kokemusta pitkälle yli 100tkm, enkä mitään pahaa keksi noista muuta kuin hinta. Radallakin on ajettu..

Toki parempiakin on, mutta ei nekään ilmaisia ole, ja samalla voi siirtyä 17" tai 18" rVannekokoon.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.7.2007 10:11

Sanon suoraan, että unohda tuo yksilö. Näyttäisi olevan sen verran räpelletty, että pienempäänkin rahaan saa samanlaisia ja jää vielä säästöön välttämättömiin korjauksiin. Maalattu maski, tehoputki, vaihdetut penkit, sotkuiset sisätilat juoruavat leväperäisestä ylläpidosta. Lisäksi myyjä ei halua ilmoittaa auton rekisteritunnustakaan (josta perustiedot ja rasitteet voitaisiin tarkistaa).

Hieman yllätti tuo UFO -levyjen hinnan pompsahtaminen. Näkyy Saksassakin, missä ne ovat olleet hieman kalliimpia kuin marmoritiskillä, nyt on hinta noussut sielläkin. UFO:t toimivat normaalikäytössä vallan mainiosti. Ongelma niissä on, että jos ajetaan kuumaksi (Saksan autobaana) ja tulee vesilätäkkö tai ei anneta levyn jäähtyä, levy kieroutuu helposti. Normaaliajossa suora levy ei helposti kieroudu.

Miksiköhän automaatti on manuaalin kepillä?

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 12.7.2007 11:01

Miksiköhän automaatti on manuaalin kepillä?


Mietin samaa.
Ilmossa sanotaan automaatti, mutta tekstissä lukee 6v. manuaali?!?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 12.7.2007 15:18

Dumpinki saanu toimimaan, melkoinen pelle peloton :)
Ufot tosiaan ihan toimivat vehkeet, tuo uusi hinta näemmä pompannu iha helvetisti. Tuolla yhden levyn hinnalla teki jo täydellisen jarru rempan ässään, alta vuosi sitte.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 12.7.2007 18:56

Kyllähän varmaan sitä Ässääkin on saanut karvalakkina.

Epäilen suuresti. Mikäs sporttimalli se sellanen on, jossa ei edes sporttijakkaroita ole? Kyseessä kuitenkin 100-malliston lippulaiva, niin miksi myydä puutteellisella varustuksella. Ilmastointi ym. mukavuusvarusteet onkin sitte toinen juttu tuon ikäisessä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.7.2007 20:09

Ensimmäinen näkemäni ässä ilman sporttipenkkejä ja automaatti-ilmastointia. Veikkaan vahvasti korinvaihtoa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 12.7.2007 20:37

on noita ilman ilmastointiakin nähty. Mun mielestä turhaa spekulointia, tekn vaihto sun muut kun selviää soittamalla omistajalle.

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

ViestiKirjoittaja Hartmann » 12.7.2007 20:45

Mun mielestä turhaa spekulointia, tekn vaihto sun muut kun selviää soittamalla omistajalle.
Juu on soitettukkin ja omistaja väitti, että kyllä pitäisi olla aito...
Heräs vaan epäilys kun muutenkaan ei oikein osannut kertoa autosta juri mitään..

EDIT:ja kiitos edellisistä tiedoista!
Viimeksi muokannut Hartmann, 12.7.2007 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.7.2007 20:46

Mun mielestä auto kun auto, vaikka olis niinki erikoinen kun Golf 1,8 manhattan -90, kannattaa jättää ostamatta jos omistaja ei osaa kertoa juuri mitään autostaan.

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

ViestiKirjoittaja Hartmann » 12.7.2007 20:50

Mun mielestä auto kun auto, vaikka olis niinki erikoinen kun Golf 1,8 manhattan -90, kannattaa jättää ostamatta jos omistaja ei osaa kertoa juuri mitään autostaan.
Juu näin minäkin ajattelen...Auto on ollut puoli vuotta hänellä, mutta hänen vaimonsa on ajellut sillä..

Edellinen omistaja on tehnyt kaikki remontit ja odottelen tietoa että mitä ja samalla rek.numeroa, niin pääsee selvittämään asiaa..

mikaky
-
Viestit: 155
Liittynyt: 26.7.2003 14:42

ViestiKirjoittaja mikaky » 12.7.2007 20:51

No eikö siltä omistajalta irtoo sitä runkonumeroo? Tuossa aiemmassa postauksessani on linkki jonka kautta runkonumerolla selviää mikä auto on lähtöjään tehtaalta ja millä varustuksella, ei tarvitse turhaa spekuloida. Tai edes rekisterinumeroa, jolla sitten runkonumeron äkäsee selvittää.

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

ViestiKirjoittaja Hartmann » 12.7.2007 20:56

No eikö siltä omistajalta irtoo sitä runkonumeroo? Tuossa aiemmassa postauksessani on linkki jonka kautta runkonumerolla selviää mikä auto on lähtöjään tehtaalta ja millä varustuksella, ei tarvitse turhaa spekuloida. Tai edes rekisterinumeroa, jolla sitten runkonumeron äkäsee selvittää.
Soittelin tänään kaverille ja oli jossain reissussa ja tulee tänään illalla kotiin, niin lupasi ilmoittaa tehdyt huollot ja rekisterinumeron..

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.7.2007 2:09

..ja jos vaihdossa autoa otat joka ei ole ns. huippuyksilö.Etkai siitä ns. huippuhintaa hyvitä. Itse ainakin hyvityshinnan laskisin niin että hyvityshinta on se minkä autosta saa vaikka päällään seisoen...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.7.2007 10:09

Myyjältä saamani vastaus oli, että hänen käsityksensä mukaan kyseessä ei ole mikään korinvaihto. Rekisterinumeroa hän ei muistanut, kun oli reissussa.

Jos on oikeasti myymässä autoaan jollekin, kannattaa soittaa vaikka AKE:n palveluun tai omaan vakuutusyhtiöönsä ja kysyä mikä minun autoni rekisterinumero on, jotta voi kertoa tarvittavat seikat ostajaehdokkaille. Kenelle muulle tulee mieleen, että tässä ei nyt ole kaikki kunnossa?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.7.2007 10:41

En kyllä minäkään muista toisen autoni rek. Numeroa.

Varmaankin myyjä sen rekisterinumeron selvittää jos sitä pyytää?

Turhaa tälläinen spekulointi yms. Arvailu, harmilloista jo myyjänkin kannalta.. Auto haukutaan paskaksi vaikka kukaan tästä topicista ei lie tuota livenä tsekannut?

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

ViestiKirjoittaja Hartmann » 13.7.2007 22:19

Noniin nyt sain auton rekkarin.Auton malli 4D SEDAN 100 QUATTRO C4-4X4/269, Viittaako tuo c4 tuohon s sarjaan?

Hain ake:lta tarkimmat tiedot mitä netin kautta sai, mutta tuota runkonumeroa ei ollut, niin en päässyt katsomaan laitetusta linkistä varuste listaa..Valmistenumero ja tyyppikoodi oli..Näkeekö noiden perusteella mistään lisätietoja?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 13.7.2007 22:30

valmistenro=runkonro.

Ja kait tuossa mallinimessä kuuluis se S4 lukea. C4 on tuo korimalli, olipa se sitten 100 tai S4.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.7.2007 22:33

Vähän vaihtelee tuokin onko millä nimellä otteessa. Osassa on on se S4 osassa ei.. Etenkin näissä tuontihimmeleissä.

Hartmann
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.9.2006 21:43

ViestiKirjoittaja Hartmann » 13.7.2007 22:35

valmistenro=runkonro.
Okei, niin vähän arvelinkin...
Näpyttelin tuonne ->http://www.oilshop.ro/catalog/vagvin.php valmistenumeron ja herjas -> Nu am gasit informatii despre (valmistenumero) , ei oikein saksa taivu..?

EDIT: Myyjän ekoja sanoja, että löytyy iso kasa kuitteja huolloista/korjauksista, mutta eipäs ollutkaan kuin yhdestä öljynvaihdosta ja nokkaremmin/vesipumpun vaihdosta ja auto on vielä vm.91...Pitäisköhän vaan unohtaa ja satsata vähän enemmän...

Ainoa hyvä puoli tuossa olisi, että pääsisi vanhasta pelistä samalla eroon..

mikaky
-
Viestit: 155
Liittynyt: 26.7.2003 14:42

ViestiKirjoittaja mikaky » 13.7.2007 23:37

AUDI 4D SEDAN 100 QUATTRO S4-C4B-4X4/269

Näin lukee ainakin kun huvikseni rekkarilla koneelta katsoin. Eli ainakin tässä on S4 merkintä....

EDIT: ja nyt siis kyseessä oli alkuperäinen S4 C4 audi, ei tämä topicissa keskusteltu.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 14.7.2007 8:05

Ainoa hyvä puoli tuossa olisi, että pääsisi vanhasta pelistä samalla eroon..

Samalla saatat saada todennäköisesti toisen vielä huonomman katiskan tilalle ja hetken päästä siitäkin on sitten päästävä eroon :( Joten satsaa vähän enemmän ja odottele vielä...

miisalo
-
Viestit: 169
Liittynyt: 23.7.2003 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja miisalo » 14.7.2007 8:29

Tuli vaan mieleen, että eiks noi alkupään autot ollu vielä viisvaihteisella manuaalilla...

E: tosin olisko ollu vain -91 valmistetut?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.7.2007 9:04

Tuosta AKE:n tiedostoista saadusta rimpsusta ei oikein voi muuta päätellä kuin että se on kyseisellä tekniikalla. Vaikka pitäisihän sieltä teholukematkin löytyä?
Hain perheen ex-urssin tiedot haulla ja aika tarkalleen samanlaisen koodin se antoi, ilman ässää.

Vuosi sitten suurin piirtein saman verran ajetun Avantin myyneenä sanoisin, että hinta on hieman yläkanttiin, kun ajattelee, että ilmastointi ja sporttipenkit puuttuvat. Kun ns. pakollisista huolloista ole dokumenttia, pitäisi olla toimintatonni-pari varastossa kun tuollaista lähtee hankkimaan. Pahimmillaan siellä on talvirenkaina 15" pellit loppuun ajetuilla renkailla, joiden uusiminen maksaa varsin monta satasta.

Yksi positiivinenkin asia: noin iäkkäissä autoissa heikolla huollolla ollut ilmastointi aiheuttaisi suurta päänvaivaa ja rahanmenoa.

Hartmann: voisitko heittää sen valmistenumeron, niin katsotaan. Kyllä se palvelu ainakin -92 valmistettuun antaa tiedot.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 15.7.2007 14:10

miisalo kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että eiks noi alkupään autot ollu vielä viisvaihteisella manuaalilla...



Onhan noita viisvaihteisia ollut pidemmällekin, periaatteessa sama laatikko, mutta kuutosessa tiheämmät välitykset. Kestoltaan samaa luokkaa.

S2 malleissahan nuo viisipykäläiset oli heikompia kuin kuutoset.

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 15.7.2007 15:01

Peruslaatikkona oli ainakin ensimmäisinä mallivuosina urS4:ssa 5v, optiolistalta löytyi sitten 6-v, olisko sitten urS6:ssa vaihtunut peruslaatikoksi 6v (ja 5v optioksi) jossain vaiheessa, jos sittenkään.

Ja karvalakkimallin penkit S4:ssa ei ole mitenkään outo yhdistelmä, alkuperäinen ostaja on tuolla suuressa maailmassa voinut koota auton laittamalla rasteja ruutuun millä varusteilla auton haluaa. Yksi omalaatuinen esimerkki mitä on tullut vastaan osalistan rastituksesta oli karvalakkimallin typ44 satku johon oli rastitettu 200 :sen 20vt moottori ja voimansiirto.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa