Ohjaustehostimen öljyt.
Valvoja: ffp jäsenet
Ohjaustehostimen öljyt.
Voinko käyttää tälläistä öljyä, kuin Bilstein FEBI Hydraulic Fluid S6161 volkkarin ohjaustehostimessa, kun ne on kuulema nuukia öljyjen suhteen, ettei ala vuotamaan... ?
Tuota löytys paikalliselta huoltamolta.
Autohan on Vw Passat 1.9 TDi - 96
Tuota löytys paikalliselta huoltamolta.
Autohan on Vw Passat 1.9 TDi - 96
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tossa kakkikseen laitellu jotain automaattilaatikon öljyä ja on pelannu, pumppu vaa päästelee outoja ääniä mutta pelaa kuitenki. Tosiaanki, niihi uuempii vaggineihi kannattaa tosiaan käyttää sitä ihan oikeeta Volkkarin öljyä, saattaapi ne tiivisteet tulla pihalle ja lompakko keventyä reippahasti..
E. kyllä se vaa 30 asteen pakkasella työntää säiliön maksimista minimiin tuhantee kilsaan jos laittaa automaattilaatikon öljyä.., jopa alle.. Mutta kesällä ei sitte laisinkaa vuoja.. Kyseessä 1.8 gti kakkis :)
E. kyllä se vaa 30 asteen pakkasella työntää säiliön maksimista minimiin tuhantee kilsaan jos laittaa automaattilaatikon öljyä.., jopa alle.. Mutta kesällä ei sitte laisinkaa vuoja.. Kyseessä 1.8 gti kakkis :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuon lukeneena palaa mieleen että uudempi neste olisi stabiilimpaa viskositeetiltaan kylmissä olosuhteissa...
Omassa neste kuluu kolmessa talvessa maksimista minimiin. Jos siinä olisi ATF:n ja uudemman nesteen ero. Ja tosiaan talvella kovilla pakkasilla merkkaa parkkipaikan muutamalla täplällä. Muulloin ei.
Omassa neste kuluu kolmessa talvessa maksimista minimiin. Jos siinä olisi ATF:n ja uudemman nesteen ero. Ja tosiaan talvella kovilla pakkasilla merkkaa parkkipaikan muutamalla täplällä. Muulloin ei.
Mikä hitto siinä on kun näihin vag -vehkeisiin pitää olla aina omat mömmöt?
Moneen muuhun merkkiin käy tomaattiöljyt niin laatikkoon kuin myös tehostajaan mutta vag -vehkeet vaatii omansa.
Mikä sieltä tehostajan pumpusta muka menee jos tomaattiöljyä käyttää? Luulis tuolla toimivan kovilla pakkasilla paremmin kuin tavallisella tehostinöljyllä?
Moneen muuhun merkkiin käy tomaattiöljyt niin laatikkoon kuin myös tehostajaan mutta vag -vehkeet vaatii omansa.
Mikä sieltä tehostajan pumpusta muka menee jos tomaattiöljyä käyttää? Luulis tuolla toimivan kovilla pakkasilla paremmin kuin tavallisella tehostinöljyllä?
Mitä ihmettä sitä turhaan edes vääntää asiasta. Jos VW ilmoittaa järjestelmiinsä kuuluvan tietyn aineen, mikä siinä nyt niin vaikeaa on sitä käyttää? Itse en ATF öljyä järjestelmään laittaisi.
Muutenkin tiedon saaminen ei ole mikään mahdottomuus mitä litkua mihinkin pitää laittaa. Se jopa saattaa lukea konetilassa, säiliön kyljessä, mitä litkua pitää lisätä. Ja hyvin usein jopa litkuja myyvät liikkeet osaavat kertoa mitä mihinkin autoon kuuluu.
Muutenkin tiedon saaminen ei ole mikään mahdottomuus mitä litkua mihinkin pitää laittaa. Se jopa saattaa lukea konetilassa, säiliön kyljessä, mitä litkua pitää lisätä. Ja hyvin usein jopa litkuja myyvät liikkeet osaavat kertoa mitä mihinkin autoon kuuluu.
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Joo itse laiton kans tota FEBiä kun löyty motonetistä. Vihreessä purkissa ja virhee neste? Sehän kai aiheuttaa ongelmia kun sekoittaa vihreet ja punasta sekasi. Ja atf:fää ja tota FEBiä silmämääräisesti vertailemalla FEB on paljon ohuempaa. Käsittääkseni ATF käyttö on aiheuttanut tiivisteongelmia, eli tiiviste korkannu jostain kohtaa systeemiä tjsp talvella.
Itse ostin tänään motonetista jotain valvolinen tehostajaöljyä (14,95€/litra), jota nyt ois tarkotus tuohon tehostimeen laittaa. Kysyin vielä myyjältä, että sopiiko VAG-autoihin jolloin myyjä sanoi että sopii. On kuulemma tarkoitettu tuo Valvolinen litku sekä GM:n että VAG:n autoihin. No koittamalla tässä mennään... Ei muuten mitään voi tietää...:p
Mitäs nyt kun korjasin golffin ohjaustehostimen vuodon (uusin kupariprikat panepuolen liitokseen) ja laitoin uudet FEBIN vihreät ohjaustehostin -öljyt ja nyt pumppu huutaa käännettäessä sekä ajossa että paikallaan? Ohjaus on muutenkin raskaampi verrattuna ennen öljynvaihtoa kun automaattiöljyillä mentiin tuon pumpun vuotamisen takia ja pumppu ei silloin pitänyt minkäänlaista ääntä ja ohjaus oli kevyt.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Asiaa hieman sivuten mutta aiheessa pysyen.
Miks kaikki valittaa että "miks pitää käyttää jotai volsu omia.. ei mitää järkee jne."
Ei se öljy niin kallista ole että pitäis alkaa ahistaa kenenkää lompakkoa jos meinaa kerran alkaa huoltamaan tehostinta.
Vai onko se kynnys niin paha, jos pitää hakea volkkari kaupasta öljyt?
Miks kaikki valittaa että "miks pitää käyttää jotai volsu omia.. ei mitää järkee jne."
Ei se öljy niin kallista ole että pitäis alkaa ahistaa kenenkää lompakkoa jos meinaa kerran alkaa huoltamaan tehostinta.
Vai onko se kynnys niin paha, jos pitää hakea volkkari kaupasta öljyt?
Hain justiin alkuperäistä (G004000) öljyä ja hinta oli 16 euroa/litra, tinkimättä. Olen tuohon ko. autoon moottoriöljyt vaihtanut nyt 10 kertaa ja nyt ekan kerran tarvii tehostajan öljyä lisätä. Moottoriöljyyn on mennyt 250 euroa rahaa ja lisäksi kaikki muut rempat. Ei ole kovin suuri kulu tuo tehostajan öljy.
Kannattaako ostaa jotain muuta kuin alkuperäistä tässä tapauksessa ja sitten ihmetellä, että olisko se ohjaus sittenkin toiminut paremmin alkuperäisellä? Ei mun mielestä.
Tehostajan öljysäiliössä lukee "only G002000", mutta tuo G004000 korvaa sen, eikä mitään muuta kuulemma ole enää saatavilla. Ja saa sekoittaa keskenään.
Edit: Lisätty jotain asiaakin, vinoilun lisäksi.
Kannattaako ostaa jotain muuta kuin alkuperäistä tässä tapauksessa ja sitten ihmetellä, että olisko se ohjaus sittenkin toiminut paremmin alkuperäisellä? Ei mun mielestä.
Tehostajan öljysäiliössä lukee "only G002000", mutta tuo G004000 korvaa sen, eikä mitään muuta kuulemma ole enää saatavilla. Ja saa sekoittaa keskenään.
Edit: Lisätty jotain asiaakin, vinoilun lisäksi.
Viimeksi muokannut kevinc, 2.1.2011 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin 3B Passattiin ja varmasti muihinkin VAGeihin sopiva mineraalipohjainen hydrauliöljy on nimenomaan G 002 000, joka on myöhemmin korvattu S6161-öljyllä. Tehtaan mukaan noita voi sotkea keskenään, mutta jos joutuu lisäämään synteettistä reilumminkin niin vaihtaisin itse öljyt huuhtelun kera mahdollisimman pikaiseen, ihan varmuuden vuoksi.
Jos se tehostimen öljyn pinta on käynyt alle minimissä, ei ole vielä syytä huoleen. Ei se pumppu siitä samatien hajoa. Eli jos säiliössä on vielä öljyn pinta ollut näkyvissä ja olet sitä sinne lisännyt, ennenkuin säiliö on imaissut itsensä tyhjäksi, ei pitäisi olla syytä huoleen.
Jos pumppu pääsee pidemmän aikaa haukkomaan ilmaa (pitää muuten tässä tilanteessa semmoisen äänen, "naukumisen", että ei voi olla huomaamatta) voi vauriota syntyä.
Mun ex-corradossakin oli hammastanko vuotanut ja säiliö oli tyhjä (auto oli seissyt liki vuoden tallissa, kun sitä menin ostamaan).
Auto käyntiin, öljyä säiliöön ja paikallaan hitaasti tyhjäkäynnillä kääntelin rattia laidasta laitaan, kunnes pumpun huutaminen loppui.
Sitten vaan kovaa ajoa ja 1kk päästä hammastanko purkuun ja tiivisteet vaihtoon, kun öljy mitä silloin kaupantekohetkellä säiliöön kaadeltiin, oli ATF:ää... :D
Eli tässä vielä samalla siis yksi ääni sille, että älkää nyt hitossa laittako sitä ATF:ää sinne, kun kerta tarkoitukseen on oikeanlainenkin öljy saatavilla!!
Uusi/ehjä hammastanko maksaa rahaa, tiivisteetkään ei ilmaiset ole. Ja ai että on mukava homma purkaa hammastanko irti ja pöydälle levälleen. :D Se öljy ei maksa kuitenkaan kuin alle parikymppiä.
Jos pumppu pääsee pidemmän aikaa haukkomaan ilmaa (pitää muuten tässä tilanteessa semmoisen äänen, "naukumisen", että ei voi olla huomaamatta) voi vauriota syntyä.
Mun ex-corradossakin oli hammastanko vuotanut ja säiliö oli tyhjä (auto oli seissyt liki vuoden tallissa, kun sitä menin ostamaan).
Auto käyntiin, öljyä säiliöön ja paikallaan hitaasti tyhjäkäynnillä kääntelin rattia laidasta laitaan, kunnes pumpun huutaminen loppui.
Sitten vaan kovaa ajoa ja 1kk päästä hammastanko purkuun ja tiivisteet vaihtoon, kun öljy mitä silloin kaupantekohetkellä säiliöön kaadeltiin, oli ATF:ää... :D
Eli tässä vielä samalla siis yksi ääni sille, että älkää nyt hitossa laittako sitä ATF:ää sinne, kun kerta tarkoitukseen on oikeanlainenkin öljy saatavilla!!
Uusi/ehjä hammastanko maksaa rahaa, tiivisteetkään ei ilmaiset ole. Ja ai että on mukava homma purkaa hammastanko irti ja pöydälle levälleen. :D Se öljy ei maksa kuitenkaan kuin alle parikymppiä.
Ei taida onnistua imemällä vaihtaminen, kun sitä öljyä jää hammastankoon "jumiin" normaalissa käytössä. Eli melkein pitää ottaa paluupuolelta letku irti ja sitten pyöritellä renkaita että tulee kaikki öljy ulos. Sen jälkeen letkut kiinni, säiliö täyteen, moottori käyntiin, säiliön täyttö ja ilmaus.
Tehostimen öljyjen vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos ohjaustehostus toimii niin sille ei tarvitse tehdä mitään. Pari kertaa vuodessa tsekkaat öljyn määrän. Yleensä nämä hydrauliset ohjaustehostimet on niin idioottivarmoja että itsestään eivät hajoa.
Tehostimen öljyjen vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos ohjaustehostus toimii niin sille ei tarvitse tehdä mitään. Pari kertaa vuodessa tsekkaat öljyn määrän. Yleensä nämä hydrauliset ohjaustehostimet on niin idioottivarmoja että itsestään eivät hajoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa