Liimalasin irroitus ja takaisinlaitto?
Valvoja: ffp jäsenet
Liimalasin irroitus ja takaisinlaitto?
Eli tämän tyylinen olis ongelma. Kolarikorjausprojekti Golf GTI -94 eli kolmoskoppa on edennyt siihen vaiheeseen, että pitäis tuulilasi vaihtaa. Tiedossa olis yks raato jossa olisi tuulilasi paikallaan. Onko siis kolmoskorisen liimalasia mahdollista saada ehjänä irti ja laittaa se uudelleen kiinni toiseen autoon? Jos on niin millaisilla konsteilla se pitäis irroittaa ja mitä tehdä sille muuta ennen kiinni laittoa ja pitääkö laitattaa liikkeessä kiinni? 200e maksais uus lasi paikalleen laitettuna, muttakun olis ehjä lasi tossa jos sen vaan jotenkin pystyis hyödyntämään.
Joo eli muutamista paikallisista liikkeistä kyselly ja siin 200e ja siittä ylöspäin toi lasi asennettuna maksaa. Lasi oli 140e ja asennus 60e. Toi koppa mis se lasi olis kiinni niin siihen on joitan vuosia sitten vaihdettu uus pilkingtonin lasi eli se ei oo volkkarin alkuperäinen. Siks se onkin hyvässä kunnossa ja mielellään laittaisin takaisin. En vanhaa ja naarmuista alkais takaisin laittaankaan. Mites voiko tollasta asentaa itse vai onko se aina liikkeen homma?
Kyllä sen ehjänä irti saa. Tuohon hommaan on saatavissa sellaista "sahalankaa", jonka avulla sen lasin saa siitä kohtuu helposti irti, toki varovainen pitää olla, ettei vahingossa sahaa itse lasia. Jonku kaverin jos saa mukaan, niin helpottaa todella paljon.
Asennuksessa helpottaa paljon, jos on käytössä kunnon liimaprässi ja imukupit. Ja taas joku kaveri avuksi lasia nostamaan.
Parilla sadalla tosin jos saa uuden lasin asennettuna, niin kyllä melkein itse kallistuisin tuohon. On tuon lasin irroittamisessa, vanhojen liimojen irroittamisessa, uuden liiman hommaamisessa jne aika paljon hommaa ja huonolla säkällä vielä rikkoo sen ehjän lasin :)
Asennuksessa helpottaa paljon, jos on käytössä kunnon liimaprässi ja imukupit. Ja taas joku kaveri avuksi lasia nostamaan.
Parilla sadalla tosin jos saa uuden lasin asennettuna, niin kyllä melkein itse kallistuisin tuohon. On tuon lasin irroittamisessa, vanhojen liimojen irroittamisessa, uuden liiman hommaamisessa jne aika paljon hommaa ja huonolla säkällä vielä rikkoo sen ehjän lasin :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”