Tulevan perheenlisäyksen vuoksi auton vaihto farkkuun edessä. Samalla joutuu luopumaan tuosta harrastekiesistä, joten ois kiva löytää samassa paketissa jotain tilavaa ja sporttista.
Nettiautosta pisti silmään -99 4.2 quattro farmari, tiptronic-laatikolla (ovatko kaikki?). Ajettu on n. 160tkm. Työn puolesta on tullut törmättyä todella useaan hajonneeseen tippiin, tosin pienempien koneiden yhteydessä. Onko näissä sama laatikko käytössä? Mitä muita mahdollisia ongelmakohtia autossa on?
Koitin aikani haulla mutta en löytänyt juurikaan tietoa. Auton vaihto on tarkoitus suorittaa ensi viikolla, kaikki lisäinfo ko. mallista tervetullutta. Kiitos!
Kokemuksia A6 4.2 quattrosta?
Valvoja: ffp jäsenet
4,2 V8 ei ole oikea valinta jos kulutus on tärkeä seikka. Eikä herneitä...
Ei se bemarin lukema varmaankaan kaukana ole.
Myös se kaasujalan asento vaikuttaa paljon.
Audin automaatit ei taida ihmeellisiä olla, ei oikein kukaan korjaakkaan. Tai korjaa, mutta maksaa melkein saman mitä tehdaskorjattu aski takuulla.. joten en ainakaan itse korjauttaisi. Mutta onpa noista muistakin merkeistä korviin kantautunut askivikoja sun muita. Jos automaatin haluaa, niin asennoituu vain siihen että sille voi joskus tulla tunnit täyteen ja rahaa palaa sitten se useampi tonni. Ei se sen kummepaa..
Ja yleensäkin jo tuollainen A6 on "vanha" auto, kaikkea vikaa voi tulla..
Tuo mun 80 TDI -95, 274k ajettu, toisen kerran aski paskana autosta jo.. Mutta kyllä ainakin itse pidän automaatin tuomasta mukavuudesta, ettei auta kuin maksaa..
Ei se bemarin lukema varmaankaan kaukana ole.
Myös se kaasujalan asento vaikuttaa paljon.
Audin automaatit ei taida ihmeellisiä olla, ei oikein kukaan korjaakkaan. Tai korjaa, mutta maksaa melkein saman mitä tehdaskorjattu aski takuulla.. joten en ainakaan itse korjauttaisi. Mutta onpa noista muistakin merkeistä korviin kantautunut askivikoja sun muita. Jos automaatin haluaa, niin asennoituu vain siihen että sille voi joskus tulla tunnit täyteen ja rahaa palaa sitten se useampi tonni. Ei se sen kummepaa..
Ja yleensäkin jo tuollainen A6 on "vanha" auto, kaikkea vikaa voi tulla..
Tuo mun 80 TDI -95, 274k ajettu, toisen kerran aski paskana autosta jo.. Mutta kyllä ainakin itse pidän automaatin tuomasta mukavuudesta, ettei auta kuin maksaa..
Itselläni ollut nyt reilun 3000 km kyseinen menopeli alla. Kulutus pyörinyt sekalaisessa ajossa 13-14 litran välillä.
Kovasti koitin itsekin kysellä noiden automaattilaatikoiden kestävyydestä ennenkuin tuon ostin, mutta kaikkien kokemukset tuntuivat rajoittuvan tuohon v6 moottorin yhteydessä olevaan laatikkoon...
Itsellä autoa ostaessa oli tärkeää ettei autossa ollut automaattista tasonsäätöä perässä (nivomat?). Noissa ilmeisesti ollut jonkinverran vikoja ja helpompi oli laittaa alustasarjakin, kun ei tarvinnut ilmaperää alkaa purkaa..
Ajossa en juurikaan huomannut eroa vastaavaan S6:een. Mikään sporttinen menopeli tuollainen ei sitten todellakaan ole...
Kovasti koitin itsekin kysellä noiden automaattilaatikoiden kestävyydestä ennenkuin tuon ostin, mutta kaikkien kokemukset tuntuivat rajoittuvan tuohon v6 moottorin yhteydessä olevaan laatikkoon...
Itsellä autoa ostaessa oli tärkeää ettei autossa ollut automaattista tasonsäätöä perässä (nivomat?). Noissa ilmeisesti ollut jonkinverran vikoja ja helpompi oli laittaa alustasarjakin, kun ei tarvinnut ilmaperää alkaa purkaa..
Ajossa en juurikaan huomannut eroa vastaavaan S6:een. Mikään sporttinen menopeli tuollainen ei sitten todellakaan ole...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”