Lisää potkua gt28rs golffiin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

Lisää potkua gt28rs golffiin?

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 28.6.2007 12:23

Terve!
Eli nyt olis hyvät pätkät ajeltu kyseisellä golffilla ja jotenkin vaan tuntuu siltä, että sitä potkua saisi olla lisää! mikä olisi seuraava vaihe, jota pitäisi alkaa päivittämään? Autossa 351hp ja 399Nm.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.6.2007 12:37

Voisi helpottaa ehdottelijoita jos tietäisi mitä autolle on jo tehty.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 28.6.2007 13:40

Vaihdettuna on putkisto, imuputki, ahdin, cooleri, suuttimet ja tietenkin moottorinohjaus.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.6.2007 14:36

downpipe ? imusarja ? eikös molempia saa valmiina parempina, ja peltisarjaa turbolle, se alkuperänen pakosarja ei häävi oo

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 28.6.2007 14:56

no pakosatsi tuli vaihdettua turbon mukana ja downpipe menee putkistoon. Mut entäs toi imusarja? saisiko siitä mitään sanottavaa hyötyä irti?

EreZ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.9.2004 12:17

ViestiKirjoittaja EreZ » 28.6.2007 15:07

Isompi turbo!

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.6.2007 16:33

Onkos alakerta vakio? Jos on niin siitä sitten seuraavaksi kankia vaihtamaan. Sitten 3071R .63 pesällä tai 3076. Miksei samantien joku 3582? Suuttimien ja pakoputkiston tarkistelua että riittää.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 28.6.2007 17:08

Nokat vaihtoon

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.6.2007 17:50

Imusarjalla ehkä muutaman hassun hevosen saa (tuskin huomaa ajossa)

Eli s3:sen imusarjaa tai sitten ulkomailta tilamaan. Ainut, että noissa se huono, että kaasuläppä siirtyy kuskin puolelle eli menee ahtoputket myös vaihtoon. Eli kannattaako jostain 5hv lisäyksestä maksaa n.500-1xxxe?

Mitkä suuttimet autossa mahtaa olla? Alkaa toi vakiobensapumppu pikkuhiljaa ahistaa eli walbroa tankkiin tai toista pumppua linjaan.

Mahtaako autossa olla 3" ilmamassamittari ja kunnon imuputki? Entä onko ilmanputsarille varmistettu kylmä ilma? Ja sullahan taitaa olla 2,5cat-back eli 3" tilalle.

Ensin: Tasauspyörästön lukko, 6-lovinen laatikko ja paremmat kiertokanget, että kestää sitten varmasti nipussa ja niin, että tehot vielä välittyis tiehen.

Eli jos lisätehoa kaipaat niin tuon 300-350hv jälkeen alkaa sitten maksamaan, jos haluaa vielä, että kone/laatikko kestää varmasti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.6.2007 18:30

Eikös S:n imukanavat oo ahtaammat?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 28.6.2007 23:50

Jassoo...Että nälkä kasvoi syödessä =)

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 29.6.2007 10:18

Bentsiinipumppu on vaihdettu eli se kyllä riittää. Suuttimien koosta en tiedä, mutta ovat vihreän väriset jos joku osaa siitä sanoa! Massamittari on 3", mutta koneen imemä ilma tulee konehuoneesta. Olisiko siinä parantamisen paikka? Kuinka isoja eroja saa jos muuttaa koneen imemään kaiken ilmansa ulkoa?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.6.2007 14:17

S3:sen imusarjan ja kannen kanavat on pienempiä kuin tavan 1.8T:n

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 29.6.2007 15:10

pipo-esa: Eli s3:sen imusarja ei muka sopisi tuonne? Kyllä noita porukka on vaihtanut vai ovatko sitten laittaneet cubran imusarjoja?
Miten mahtaa olla sitten ibiza:n cuprassa onko sama imusarja kuin s3:ssa? Ainakin kaasuläppä tulee kuskinpuolelle ja ulkosesti näyttää samalta.

Jos suuttimet vihreät niin voisko olla 440cc? Tosin taitaa tuotto loppua 440cc suuttimilla kesken eli tuskin 440cc.

Noiden vapareiden idea on juuri se, että otetaan viileeä ilmaa auton ulkopuolelta vaparille, josta se sitten menee koneeseen/ahtimeen. Usein juuri tungetaan joku vapari vaan ja voi jopa tehot laskea, kun ei tehä mitään imuputkea/lämpösuojaa vaparille.

Ensin tekisin kunnon imuputken/lämpösuoja vaparille toi on varmasti tässä vaiheessa halvin keino virittää. Tosin, jos joku muutama hevonen tyyliin tulee lisää niin ei sitä missään taida huomata.

Paljonko muuten autossa ahtoja tuolloin, kun penkitettiin?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 29.6.2007 15:31

Siis kyllähän se S3:sen imusarja sopii jos sun kansi on pienillä kanavailla, mutta jos on isoilla kanavilla niin aika turha lähteä imusarjaa pienentämään...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 29.6.2007 15:52

Dahlback racing imusarja, joka on pitkillä runnereilla.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 29.6.2007 16:43

1.6 bar ahdoilla ajelen. Usein käytän 1.0 bar jolloin antoi 306hp. Täytyy varmaan päivittää ilmanottoa seuraavaksi!

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 29.6.2007 22:46

Kevennä autoa. Ite aattelin kun diskoperunaa laitoin, että tällä vehkeellä mennään kuuhun, mutta kuinkas kävikään. Ei tuota kioskia taida saada repimään kun yli 400 hevosvoiman. 0-100 kiihtyvyys oli MKS900:n turbo Justyssäkin (Projekti osastolla oli juttu) lähes sama kun mun audissa, vaikka tehoa oli alle puolet:D Mikähän noissa 1.8T koneissa rajottaa vääntöä, kun ei paljoa yli 400 nyyttonia näy saavan oikein millään ahtimella? Kovat tehot sait Jupe golffiis. Mulla on ahtoja 1.4 ja tehoja vain 306 heppaa.

EreZ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.9.2004 12:17

ViestiKirjoittaja EreZ » 30.6.2007 0:11

1.8<-tuo se varmaan rajoittaa sitä vääntöä.

Jupella on varmaan rajumpi ohjelma, mutta tuo sun 306hv 1.4bar on kyllä aika vähän diskopotulla...

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 1.7.2007 12:48

Vähän offtopiccia.
Mites voimansiirto kestää noilla tehoilla?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 1.7.2007 19:51

^Kyllähän se kovilla on :(

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 1.7.2007 23:09

Helpoin ja varmasti paras vaihtoehto on juuri auton keventäminen.

Itsellä tuli juuri mieleen, että laittaa alle jotkut oz tai vastaavat kevyet vanteet.

Sitten konepelti painaa vakiona ihan kivasti niin tekee sen lasikuidusta tai hankkii valmiin hiilikuitu/lasikuitu pellin, joka painaa helposti vähintään puolet vähemmän kuin alkuperäinen.

Sitten tietenkin hifivehkeiden poisto/vähentäminen, varapyörän korvaaminen täyttöpullolla ym...

myös apr:ltä näyttäisi löytyvän imusarjoja. On muuten ihmeen kevyt esim. tuo dahlback racingin imusarja, jos vertaa s3:sen sarjaa.

On kyllä 1,6bar paineilla/noilla tehoilla vakio-osat kovilla.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 2.7.2007 9:54

Keventämistä olen harrastanut sen verran kuin osia voi autosta pois ottaa, mutta en kuitenkaan ole vaihtanut peltiosia kevyempiin versioihin. Vesiruisku olis yks asia, joka houkuttaa ainakin kokeilemaan. Tiedä häntä huomaako ajossa....?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 4.7.2007 21:26

Vesiruisku vois olla ehkä yks mahdollisuus, jolla voi pari hevosta saada.

Kannattaa tosiaan myös jossain vaiheessa alkaa pohtimaan ainakin kiertokankien vaihtoa. Ennen kuin enemmän virittää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.7.2007 23:13

Onkos kannen kanavien muotoilu ehdotettu?

Tuo osien keventäminen kuulostaa mun korvaan niin turhalta rahareijältä ellei kilpailla viimeisista sadasosista jossain lajissa.

Jos vaikka ajatellaan että 30 kg säästää viiden sadan euron osassa joka edustaa jotain 2 % auton massasta niin luulisin että sillä rahalla saa paremman vastineen jossain muualla.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.7.2007 8:12

Tuota, kyllä keventämällä nyt suurimmat erot rupeaa saamaan jo esim 400hp/1700kg etuvetoautossa, mikäli ei vain huippunopeutta haluta. Alkukiihtyvyyteen ei enää tehonlisäys tee mitään eroa, ainoa tapa saada sitä lisää on keventää autoa. Lisäksi samalla nousee luonnollisesti kaarrenopeudet yms.

Tuollaisesta mk4 golffistakin on helppoa saada pois painoa pari sataa kiloa, kun ottaa asiaksi vain.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 5.7.2007 9:31

Toi kansi on vaikea saada virtamaan paremmin kuin vakio mutta kyllä mahdolista mutta on paljon työtä. Nokat voisi vaihtaa vaparin nokkiin.
edit: nokat olikin jo ehdotettu

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

Keventäminen

ViestiKirjoittaja Woo » 5.7.2007 12:57

Monesti näkee että "viritin ja vaihdoin sen ja sen osan ja tuli 6 heppaa lisää tehoa"
ja valmiiksi oli esim noin 200 heppaa. Tämähän on siis 3% lisää tehoa.

Painossa tuo vastaisi 1300kg autossa ~40kg.

Lisäteho auttaa pelkästään kiihdytykseen, auton keventäminen kaikkeen suorituskykyyn.

Tietenkin jos pelkästään moottoriteho (ja elvistely sillä?) on pääasia eikä auton ominaisuuksien parantaminen niin silloinhan ei haittaa...

Ja niinkuin eräs kaverini sanoi että jos auto ei tunnu tarpeeksi äkäiseltä niin pistää huonompaa alustaa ja paskempaa rengasta alle ja käy sitten ajamassa niin jo tuntuu hurjalta vehkeeltä.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 7.7.2007 11:22

Onkos tossa mitään ns. turhaa jonka voi vaan ottaa pois? vararengas on tietty yks mut muita???

Tomi L.
-
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2006 10:58

ViestiKirjoittaja Tomi L. » 7.7.2007 15:36

Onko kyseisessä pelissä ilmastointia? Jos on niin siitähän saa pois jo jonku verran, siis jos mukavuus ei mene edelle.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.7.2007 10:06

Turha on suhteelinen käsite, omassa harrasteautossa sisustassa kaikki muu on turhaa paitsi kuskin penkki, ratti ja polkimet. E-hyväksytyissä autoissa sitten kaikennäköinen kiva on tietenkin kielletty, eli ovien keventämiset yms voi unohtaa suosiolla jos pelottaa kiinnijääminen.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.7.2007 10:28

Oman proggiksen kansi oli juuri J.Kosusella työstettävänä ja tuloksia odotellaan, kunhan kone saadaan kasattua.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 12.7.2007 18:09

Itse ainakin en pitäis tässä vaiheessa mitään muuta vaihtoehtoa järkevimpänä kuin keventäminen, koska sisuskalut/voimansiirto vakioita.

Saahan noihin jo valmiina keveempiä lokareita/konepeltejä. Sitten tietenkin erilaisia muoviosia pystyy aika paljon poistamaan esim. konehuoneesta. (tosin aika kevyitä)

tehonlisäys rikkoo! Keventäminen ei!

ps: Jos jätetään toi mikä on kiellettyä mikä ei tästä keskustelusta pois, kun eiköhän 1.8t ja 350hv ole jo kiellettyä?

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 12.7.2007 21:20

Tai pienemät vanteet ehkä lukkoperä paremmat jarrut,renkaat. Noilla pitäisi olla aika nopea 350hv voimalla.Sen jälkeen voi otta reikäporan käteen ja tehä autosta
juusto.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 14.7.2007 17:47

lukkoperä? Etuvetoseen? Viilataan pilkkua eli tasauspyörästön lukko.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 14.7.2007 18:00

Se olisi etuperä nelivetoisessa niin miksei etuvetoisessakin, eli ihan yhtä hyvin lukkoperä :D

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 19.7.2007 16:22

-JUPE- :

Mikäs moottoriohjaus järjestelmä sulle on vaihdettu?

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 19.7.2007 22:38

Nyt kyllä jätkällä on karannu mopo käsistä. Eikö 1.8t:stä 350 kaakkia oo ihan kohtuullisesti? Jos alkaa tuntumaan tehottomalta vaihda semmonen laite jossa riittää kuutiotilavuutta ja potentiaalia, vaikka tuolta: http://www.skylinegtrhome.com/

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 19.7.2007 22:46

Kyllä se on ihan kohtuullisesti...:)

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 20.7.2007 13:01

Kyl siellä jokin hestec moottoria ohjailee... Nyt tuli laitettua sachs kytkin ja kevennetty v-pyörä. Tuli aika mukavasti kierrosherkkyyttä! Olis hyvä ko sais vähän välityksiä vaihdettua! Nyt ainaki kulkee ihan liikaa...

Odu
-
Viestit: 68
Liittynyt: 7.8.2005 12:35

ViestiKirjoittaja Odu » 20.7.2007 15:11

Tosta olisi kiva nähä videopätkää tms :)

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 24.7.2007 20:52

Ja samalla voisitte kertoa munkälaista kiertokanki-mäntä pakettia kannattaa lähteä kasaamaan? Minkälaisia hyötyjä näillä saavutetaan? Nokat varmaan samanikäisestä vapari golffista ja vissiin just 1,8? Tarviiko vaihtaa muuta kuin nuo akselit?

EreZ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.9.2004 12:17

ViestiKirjoittaja EreZ » 24.7.2007 21:56

Teräsveiveillä ja takomännillä saat paremman kestävyyden.

Mulla on uspartsin maahantuomat "china" mallin veivit (ilmeisesti samat kuin spm) arp:n pulteilla ja wisecon männät ja paketti maksoi kokonaiset 930€. Ainakin vielä veivit on kestänyt gt3071r:n tuottamat tehot.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 25.7.2007 10:28

Toi paketti on kyllä halpa.

Mulla on catcams nokat ja sitten on muutettu mekaanisiset nostimet,
Ojenuksen veivit 22mm männän tapilla,Rossin custom männät.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 26.7.2007 11:41

Ojenuksen veivit 22mm männän tapilla,Rossin männät.


Jep...Täältä löytyy samat osat ;)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 26.7.2007 16:21

Toi paketti on kyllä halpa.

Mulla on catcams nokat ja sitten on muutettu mekaanisiset nostimet,
Ojenuksen veivit 22mm männän tapilla,Rossin custom männät.


Niin onko sulla noi osat kiinii tossa vajaa vedossa, mikä laatikko ja kytkin sulla siinä, vai ootko etelä pohjanmaalta, ku kaveris jotain puhu autostas ilmeisesti

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 27.7.2007 0:47

Ei ole noi osat etuvetosessa.Tulevat paljon kevyempään koriin ja neliveto autoon.
Etuvetosessa on Eurospecin vauhtipyörä ja kytkin ja laatikko on vakio ja kestänyt hyvin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa