Gemel ND6 hälytin ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

H80K
-

Gemel ND6 hälytin ongelma

ViestiKirjoittaja H80K » 6.7.2007 21:58

Eli mulla on nyt pari kuukautta ollu tuo auto ja siinä näyttää hälyttimenä olevan tuo Gemelin ND6.
Tänään kun kotio tulin ja pistin ovet lukkoon huomasin, etttä hälytin piippas yhden kerran. Tarkemmin kun aloin tutkimaan asiaa niin, kun ovet lukitsee hälärin valo keskikonsolissa välähtää kerran ja päästää pari sekunttia kestävän yhtämittaisen piippauksen. Samaan aikaan keskikonsolissa oleva ledi jää palamaan, mutta vähän ajan päästä alkaa vilkkumaan normaalisti.
Päättelin että hälyttimessä mahtaa olla jokin vikakoodi päällä? Vai mikä mahtaa olla vikana, koska mielestäni kyseitä tapahtumaa ei ole aiemmin ollut?
Auton oston yhteydessä en tietenkään saanut mitään ohjekirjaa hälyttimestä mukaan.
Jos jollain olis jotain tietoa mikä mahtaa olla kyseessä niin olisin kiitollinen neuvoista.

jad
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 8.7.2007 22:06

Örumilta kannattaa kysyä neuvoa tuohon Gemel hälyyn.
Varmistas että onko se muutaman sekunnin vinkaisu ajallisesti yhteydessä sisävalon palamiseen/sammumiseen.

tpv
-

ViestiKirjoittaja tpv » 8.7.2007 23:17

Itellä ollu jo parikin vuotta samainen ND6, mutta mulla ainakin hälytin päälle laitettaessa se piippaa kaksi kertaa ja väläyttää vilkuissa samat kax kertaa. Sillon hälytin on aktivoitumisvalmiudessa ja ledi palaa jatkuvasti vajaan minuutin verran (? -muistanko ajan väärin?) Tämän jälkeen palava ledi alkaa vilkkua ja tällöin hälytin on toiminnassa.
Jos häläri ovia suljettaessa antaa normaalin kahden piippauksen jälkeen yhden ylimääräisen (pitemmän?) piippauksen, on joku luukuista (tai ikkunoista) tod.näk. huonosti kiinni (puolix auki?). Tosin, ite oon huomannu että tätä "yhtä ylimäärästä" piippausta tulee välillä ihan turhaan. Siis silloinkin vaikka mikään luukku ei sen kummemmin oo auki, ei edes raollaan. Tällöin oon joskus tehny niin että avaan uudestaan hälärin painikkeesta ovet ja laitan lukosta kiertäen ovet kiinni ja sit häläri kakesta päälle. Yleensä tän jälkeen tulee sit se "oikeet kax piippausta". Yx pätevä sähköinssi neuvo mokoman kikan, sanoi vaan että välillä kannattaa järjestelmää käyttää lukosta koska kaikki sähköinen liike on elektronien liikettä johdoissa. Kuulemma tekee vaan hyvää järjestelmälle välillä kayttää avaimesta. Älkää kysykö asiasta enempää, näin mulle tosta vaan viisaampien taholta kerrottiin...
Ja poishan häly menee painamalla samasta painikkeesta, tällöin kuuluu yksi piippaus ja vilkuissa näkyy yksi välähdys.

Sorry jos oli sekava sepustus, hieman "kesälomafiiliksissä" tätä tusasin... Jos on enempää kysyttävää, laita vaikka privaa. Koitetaan sumplia...

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”