Seat Leon 1.8 20 VT FR

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

leonII
-
Viestit: 5
Liittynyt: 8.7.2007 13:00

Seat Leon 1.8 20 VT FR

ViestiKirjoittaja leonII » 8.7.2007 17:10

Ajattelin kysellä onko kellään tietoa/kokemusta seuraavasta. Autoon vaihdettu edellisen omistajan toimesta kokoputkisto(3/2,5 tuumainen). Eli downpipe+cat back.
Muuten omavalmisteinen, mutta Supersprintin takapönttö. Pakokaasut mitattu ok, lambda arvot myös ok. Kuitenkin kojetaulussa palaa diagnoosivalo (keltainen) pakokaasujen noususta. Koneeseen ajetttu testit ja vikalista ilmoittaa lambdasta. Mitä kannattaisi tehdä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.7.2007 17:44

Testata, että onko se lambda ehjä?
Autolle ei siis ole tehty muita muutoksia (kuten päin persettä säädetty lastu?) jotka voisivat vaikuttaa tuohon pakokaasuarvojen nousuun?
Voihan sieltä toki jotain muutakin olla rikki, mutta sen lambdan kattoisin ite tosiaan ensimmäisenä.

leonII
-
Viestit: 5
Liittynyt: 8.7.2007 13:00

ViestiKirjoittaja leonII » 8.7.2007 18:08

Ei pitäis olla lastua... Itse olen viemässä elokuussa autoa Karalalle, niin jos esim. säädöissä jotain vikaa, varmaan siellä sen saa taas säädettyä kondikseen uuden ohjelman ja säätöjen myötä. Tarkastan vielä anturin ensiksi.
Kiitoksia!!!

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 8.7.2007 23:50

Onkos tuossa kaksi lambdaa? Ennen ja jälkeen katin?

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 9.7.2007 8:35

On.
Haulla löytyy lisää tuosta ongelmasta .

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 9.7.2007 13:52

Lukemani mukaan näissä 1.8t koneissa putkiston vaihdon yhteydessä virtaus lambda-anturin ohi kasvaa niin paljon, että anturi rupeaa antamaan vikakoodia välillä. Älkää kysykö miksi, näin olen lukenut käyvän.

Pikakorjauksenä vaivaan kannattaa kokeilla laittaa sopivan kokoinen prikka/spaceri lambda-anturin alle, jolloin sen kärki jää pois kovimmista virtauksista.

LEMMY
-
Viestit: 27
Liittynyt: 11.10.2005 9:24

ViestiKirjoittaja LEMMY » 9.7.2007 22:50

Sinne on vaihdettu joku paremmin virtaava katti ja se ei tarpeeksi nopeasti lämpeä ja antaa siksi saasteista vikakoodin.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 10.7.2007 7:29

Tuskimpa siinä on katin jälkeen mitään saasteita vahtivaa anturia? vai?

cancerjo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.8.2006 20:24

ViestiKirjoittaja cancerjo » 10.7.2007 7:58

Autossa on "voinut" olla ohjelma, missä on huomioitu virikatin hidas lämpeäminen.
Silloin ei tule vikakoodia.
Miten tarkkoja nykyiset katsastuksen OBD-testit on? Näkyykö muutos?
Toi 05-vm Leon FR on Euro4 päästöinen auto, jos sillä on jotain merkitystä.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 10.7.2007 9:10

Tuskimpa siinä on katin jälkeen mitään saasteita vahtivaa anturia? vai?


On siellä oltava toinen lambda, tai muuten on turha koittaa katsastaa.
Ei katsastus-setä tykkää, kun ei mene obd-testi läpi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa