E46 330XD Vs. 530d Vs. Passat(2.5 TDI V6) Vs. A6(2.5 TDI V6)

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

hezem
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.7.2007 18:28

E46 330XD Vs. 530d Vs. Passat(2.5 TDI V6) Vs. A6(2.5 TDI V6)

ViestiKirjoittaja hezem » 7.7.2007 18:39

Olis aatoksissa ostaa yks otsikon mukaisista ajoneuvoista.

Kaikki ovat ~~ samassa teholuokassa (132kw-150kw) ja vuosimallit ovat 2001-2004.

Ongelmana on vain löytää kunnollinen.... mitä olen lueskellut, niin VAG konsernin V6 TDI koneet ovat melkoisen lahoja. Ainakin nokkien osalta.

Pemskuja puoltais varmatoimisuus ja halvat huoltokustannukset. Vastaan on kalliit vakkarimaksut.

Olisiko kellään ko. autojen kanssa tekemisissä olleella henkilöllä vastaan/puolesta mielipiteitä?

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 7.7.2007 22:18

No jos noista pitäisi itselle valita niin ehdottomasti tuo 530D. On vaan mukava auto ajella vaikkakin painaa paljon, jolloin osa tehoista häviää tuohon painoon. Ja noista 2.5 V6 tdi:n nokista tais olla jotain juttua, että tuoreimmissa ei ole enää sitä nokan kulumis ongelmaa. Suosittelen että käyt kaikki nuo koeajamassa, jos se edes hieman helpottaisi valintaa.
Makuasiota loppujen lopuksi.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 7.7.2007 23:18

Minä ainakin ottaisin Bimmerin. 530d on hemmetin hyvä ajaa. Valitettasti ei quattro... mutta silti yllättävän hyvä ajaa tuo Bemari talvellakin luistoneston ansiosta.

V6 TDI:ssä nuo maankuulut nokkaviat ahistaa.. Toki Bemarissakin lienee omat heikot kohtansa.. Joskus muistan lukeneeni, että 2003 olisi V6 TDI paremmilla nokilla ja erilaisilla kansilla? -

KariM
-
Viestit: 142
Liittynyt: 9.8.2003 20:13

ViestiKirjoittaja KariM » 8.7.2007 11:27

530d-kantaa on paljon, ja sitä myöten vikojakin on tuotu esiin jos jonkinlaista. Se hyvä puoli tuossa on, että varmaan ongelmaan kuin ongelmaan on joku jo törmännyt aiemmin, ja sitä myöten vikakuvauksella saa todennäköisen diagnoosinkin helposti. Kannattaa searchia BTCF:n ongelma-osiota esim. hakusanoilla e39 530d.

Hieno arkiauto kyllä.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 8.7.2007 11:56

VAG 2.5 dieselissä on tosiaan ongelmaa nokkien kanssa, mutta ongelmaa on korjattu 03 alkaen, kannattaa tarkistaa merkkiliikkeestä.
Bmw:stä katselin itsekin 530D:tä, sillä niiden hinnat ovat 330 ja 330xd malleihin verrattuna kohtuulliset.
Nyt kolmas vaihtoehto on sitten tässä 40k hintaluokassa Skoda Octavia Scout.
Joku ei sitä tähän vertailuun varmasti suostu ottamaan, mutta minulle nelivetoinen Ocu olisi hyvä vaihtoehto. :) eikä edes hassumman näköinen.

Kuva

edit; ja tuota vanhempaa 530d:tä koeajaneena, totesin sen olevan kuin suoraan -80 luvulta, eli liian vanhanaikainen.

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 8.7.2007 13:55

Kylläpä se tuo BMW 500srj ajettavuus on yksi miellyttävimmistä + siihen 3.0d kone niin mukavat on kulkupuolet.
500srj:han vaihtuu 04 vuonna uuteen koppaan ja ehdottomasti paremman näköinen kuin edeltäjänsä e39.

Mikäli haluat ns.sporttisempaa niin sitten esim. 330d tai 330xd eli neliveto 300srj, mutta mielestäni ei ole yhtä laadukas kuin 500srj.

2003 tulee 300srj:ssa facelift malli ja on hieman erinäköinen, toiset pitänee sitä suurena plussana ja toiset taas toisinpäin.

Itsellä seuraava auto saattaa olla hyvinkin pitkälle 330cd, eli coupe. lastuttamalla näistä 3.0 koneista ovat saaneet n.250hv ja 550nm vääntöä.

Hinnoista sen verran että 530d 04 saa jo jopa karvan alle 40 000€, joten valintani olisi tuo mikäli kukkaro kestää.
Taas esim. 330Cd maksaa veroinen about +30 000e

jhalttu
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2004 13:34

ex bimmeristi

ViestiKirjoittaja jhalttu » 14.7.2007 19:56

pakko kyllä entisenä bemarimiehenä liputtaa tuon bemarin puolesta...ei vagilaiset pääse yksikään lähellekään ajoltaa bemaria ...valitettavasti...

nimimerkillä uutta volkkaria odotellessa....

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 14.7.2007 23:43

pakko kyllä entisenä bemarimiehenä liputtaa tuon bemarin puolesta...ei vagilaiset pääse yksikään lähellekään ajoltaa bemaria ...valitettavasti...

nimimerkillä uutta volkkaria odotellessa....


Pakko sitten kysyä..Miksi ootat VAGgilaista, etkä Biimeriä..?

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 15.7.2007 0:26

Ehkä ei saa golfin hinnalla muitaku 316:sia ;o)

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 17.7.2007 20:51

Voin verrata Viitos koppasta 2.0tdi Golffia 120d bemariin. Golf oli todella paljon suuntavakaampi maanteillä, kun taas bemari hakee joka urasta(Syynä ehkä runflat renkaat+vanteet) Bemari on paljon hiljaisempi ja moottori jotenkin mukavampi eikä niin hyökkäävä alakierroksilla kuin Golf. Golffissa mittaristo ja sisustus oli paljon modernimpi kuin bemarissa. Ajotietokone on paljon parempi Golffissa. Takaveto on pitävämpi kesäkeleillä ,mutta pitkässä ajossa etuveto on rauhallisuuden takia turvallisempi.(Tosin bemarin luistonesto toimii erittäin hyvin silloinkuin sitä pitää päällä)

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 18.7.2007 18:45

Kokeilin 330 ja 525 diesel Biltema motor workseja tänään ja häätyy sanoa että eivät kyllä suuria tuntemuksia herättänyt millään tasolla. Ei hyvässä eikä pahassa. eivät vaan tainneet sytyttää pitkän linjan vagistia. 525 oli aivan tuskasen laiska. 330 haki tietä ja takapenkkimelu oli nykyautoksi häiritsevä

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 18.7.2007 22:01

"525 oli aivan tuskasen laiska"

Olikos nuo minkä vuotisia?

hezem
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.7.2007 18:28

ViestiKirjoittaja hezem » 18.7.2007 22:53

Jekun kanssa kävin rullailemassa noita kulkupelejä ja molemmat pirssit olivat 2002:a.

525tdsa:n laiskuus oli kyllä häiritsevää... pitäis jostain saada bongattua tuollainen e39 korinen 530d. Ainakin suoritusarvojen mukaan -> http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e39/ 525 ja 530 ovat kuin maasta.

AM
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.10.2005 23:25

ViestiKirjoittaja AM » 19.7.2007 8:41

Itse myöskin tuossa talvella samanlaisen auton valinnan kanssa painiskelin, tosin <2000 luvun hieman halvempia malleja katselin. Audi tippui pelistä 2.5 koneen ongelmien takia ja Passattia en edes katsellut, liian muovinen ja etuveto..Bemu oli kyllä kova vaihtoehto, kaikinpuolin mahtava auto. Jostain syystä baijerilainen muotokieli ei vaan iskenyt varsinkaan sisätiloissa ja nekin jäivät kauppaan. Kyllähän se niin on että kun yhdellä automerkillä kauan ajelee niin ei sitä oikein osaa vaihtaa, nyt sitten pihassa farkku väyrynen.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 19.7.2007 13:27

-04 180hv. Passat v6 tdi 4mot. automaatti käytiin kokeilemassa. miinuksia automaatista ja laiskuudesta. liekkö laiskuus johtunut juuri tomaatista. henkilökohtaisesti meni kyllä listan kärkeen. 530td vielä ajamatta.

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 20.7.2007 21:14

jeps, no eihän noista mikään ole raketti...riippuu kuka vertaa mihinkin, jonkun polo sdi.n jälkeen varmaan kaikki tuntuu tykeille, mut johonkin esim. uuteen A 4 3.0 tdi.n verrattunahan nuo on patalaiskoja;)

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 21.8.2007 9:38

nostetaas tätä hieman
tuntuu hullulta, mutta tällä hetkellä vaihtoehtoina on kaksi täysin erilaista autoa:
530d -04, eli e60 koppa, maksimi 100tkm ajettuna
sekä uusi octavia scout 2.0tdi 4x4

jos sitten haluaa budjettiratkaisua, niin reilun 30ke hintaluokassa saisi 2.0tdi dsg jetan...

lähinnä tuo scoutin ajettavuus on kysymysmerkki
olen menossa koeajolle, mutta jos jollain on jo kokemuksia, niin ne kiinnostaisivat

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 21.8.2007 11:06

Nyt on tullu ajettua 530d ämmällä parituhatta kilsaa, ja miinuksia merkistä ja takavedosta. Takavetoisuus häiritsee tämän tehoista autoa jo märällä asfaltilla, niin talvi voi olla tuskaa. esp kyllä hoitaa hommansa, mutta etenemisen kustannuksella.

Ajokokemukset saatu saksan vuoristosta, baanoilta, sekä täältä tuskaisesta suomesta.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 21.8.2007 11:17

jännä juttu sinänsä kun niin moni kehuu juuri bmw:n ajettavuutta
tällä hetkellä 530d touring nimittäin kiinnostaa eniten

peltzi82
-
Viestit: 53
Liittynyt: 19.8.2007 19:38

ViestiKirjoittaja peltzi82 » 21.8.2007 12:15

530D olis mun noista vaihtoehdoista... Se on jo jonkun näköinen ja on ihan pirun hieno ajaa! A6 näyttää jotenkin "vanhahtavalta" ja tosta Volkkarista ei ole kokemuksia... Mut paljon riippuis kyllä ajetuista kilometreistä ja auton kunnostakin.

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 21.8.2007 12:31

530d E39 on kyllä yksi parhaista kokeilemistani autoista, M-sport paketilla tietysti, eikä semmoinen rumakaan ole.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 21.8.2007 13:27

Itse kyllä pidan ainakin tuota -02 mallia vanhahtavana. kaukaa katottuna ja maallikon silmissä ei erotu kymmenen vuotta vanhemmasta.

joku viisas sanoi että "osta uusi saat vanhan" ja toisinpäin. Makuasioita.
Loistava auto saksan baanoille mutta itse arvostan kyllä nelivetoa, ja tuohon rahaan saa jo kyllä ihan asiallisen 4motionin

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 21.8.2007 15:05

Koneen koodista katottuna (VAG) A-alkuiset ovat uudella nokalla jo, vuoden -03 lopusta. Itellä tällainen ABT kutkutettuna. Kiva on, enkä päivääkään vaihtaisi pois, vaikka jo yks turbo vaihdettiinkin :) Ja tiptronikki on ehkä laiska jos lähdetään paikoiltaan vetämään täysiä, mun mielestä edut tulee esiin vasta tossa yli 60-70km/h vauhdeissa. Ja pehmee ajonautinto kyllä, vaivaton suorastaan.

ja mikä parasta, saa kiskoa surutta 2 tonnia kuormaa jos kortti piisaa :) se on enemmän ku transportterilla...

A6 vastaavasti suolaisempi hinnaltaa, ja jopa pienempi sisuksiltaan ku passatti. Itte en ees miettiny audia hetkeäkään vaikka edellinen audi olikin. Bemari on kylä kieltämättä tyylikäs ja menevä sekin. En vaan tohtinut sotkeutua moisiin ku ei mitään tietoa tähän elämän vaiheeseen o ollu kyseisestä laitteesta.

jhalttu
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2004 13:34

ViestiKirjoittaja jhalttu » 26.8.2007 22:02

Quote:
pakko kyllä entisenä bemarimiehenä liputtaa tuon bemarin puolesta...ei vagilaiset pääse yksikään lähellekään ajoltaa bemaria ...valitettavasti...

nimimerkillä uutta volkkaria odotellessa....


Pakko sitten kysyä..Miksi ootat VAGgilaista, etkä Biimeriä..?


Firman "vapaassa" autoedussa määriteltiin tällaisille juoksupojille vain alapäästä toi golffi/jetta ja sitten läjä nipponilaisia....oikein isot herrat sitten ajelee millä haluaa...
Kyllähän tuota golffiakin jo odottelee ,kun vaan pääsisi ennen lumia dsg:tä polkemaan....tilattu jo huhtikuussa..

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 27.8.2007 7:34

Jappe kirjoitti:A6 vastaavasti suolaisempi hinnaltaa, ja jopa pienempi sisuksiltaan ku passatti.


Pitääkö tämä oikeasti paikkaansa? Passatin kyydissä tulee istuttua aika paljon ja satunnaisesti A6:n ja mielestäni ei A6 kauhean paljon pienempi ole.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa