Ahtopainemittarin asennus!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

markuz
-
Viestit: 303
Liittynyt: 25.3.2004 16:39
Viesti:

Ahtopainemittarin asennus!

ViestiKirjoittaja markuz » 22.10.2004 11:06

Eli siis hommasin tuossa ahtopainemittarin ja nyt se pitäis asentaa paikoilleen... Mukana tuli kyllä kaikki tarvittava mutta minun mielestä se muoviputki on liian lyhyt eli se ei taida yltää sinne pensapaineen säätimelle... Mistä sitä putkee vois hommata lisää jos se ei nyt sitte yllä...
Niin ja auto on siis A3.... Ja onko mitään muuta huomioitavaa kun alan tuota asenteleen...?

Olen lukenut jo tuon jutun
http://www.heinola.org/~jouni/Buzz/Arti ... n_asennus/

Rusty
-
Viestit: 311
Liittynyt: 28.7.2003 7:39

ViestiKirjoittaja Rusty » 22.10.2004 11:51

Lainaan topicia sen verran, että minne muualle olette A4:ssa (B5) asentaneet noita mittareita kuin a-pilariin?

Tsleon
-
Viestit: 52
Liittynyt: 4.5.2004 14:48

ViestiKirjoittaja Tsleon » 22.10.2004 13:26

Älä laita sinne bensanpaineen säätimelle vaan dumpillta lähtevään letkuun, jos pääsee vuotamaan liitokset ja on bensanpaineensäätimellä kiinni voi sattua vaikka ja mitä :) Dumpille kun laittaa ja jos sattuu vuoto, niin ahdot vaan laskee. Tein itselle ton ohjeen mukaan http://www.20v-turbo.co.uk/boostgauge.html. Riittää se vakioletku mainiosti.

markuz
-
Viestit: 303
Liittynyt: 25.3.2004 16:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja markuz » 22.10.2004 23:21

Jassoo... No pitääpä unohtaa sitte tuo bensapaineensäädin...

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 23.10.2004 14:30

...mulla letku kiinni jarrutehostajan takaiskuventtiilissä...ei tartte katkoa letkuja kun siinä on valmis lähtö, suoja vaan päältä pois. Itse mittari oli ns. pinta-asennusmallia jolle tein siideripullon pohjasta kotelon...mielikuvitus huipussaan :)

http://personal.inet.fi/cool/joke/mittari.jpg

markuz
-
Viestit: 303
Liittynyt: 25.3.2004 16:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja markuz » 23.10.2004 14:33

Näkyy olevan samanlainen mittari juuri kuin mulla... Ja jotain tollasta asennusta minäkin suunnittelin...

No mihinhän tuon letkun nyt sitten osais laittaa.. Tai olis paras vaihtoehto...

JiiP
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 12.8.2004 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiP » 23.10.2004 22:41

...mulla letku kiinni jarrutehostajan takaiskuventtiilissä...ei tartte katkoa letkuja kun siinä on valmis lähtö, suoja vaan päältä pois


Mä kans katoin, että se suorantaan houkutti laittamaan kiinni siihen!
Toimii siis?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 24.10.2004 14:00

Tuntuishan tuo toimivan...muutama lisäkuva asennuksesta:

http://personal.inet.fi/cool/joke/mittari/mittari.htm

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 24.10.2004 22:35

Ite löin letkun vaan kiinni siihen isoon putkeen joka menee by-passille. En oikein tienny mihin ton laittais niin porasin reiän ja tungin sen sinne. Ei vaan näytä alipaineita muuten toimii hyvin tukkisin myös reiän tosi tiiviisti ja tarkistin ettei vuoda.

Mistäs muuten tarkalleen olette ottaneet virran tolle mittarille? Eli olis kiva kun lähtee sit päälle, kun laittaa virratpäälle.

Tuolla kuva omasta mittarista en raskinut porata mitään reikiä, joten on sit sinitarralla kiinni. Pysyy myös aikas tukaevasti ilman sinitarraa.
Tuolla kuva omasta mittarista http://pb-tuning.net/DSCN5265.JPG

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 24.10.2004 22:54

Melko mielenkiintoinen ratkaisu.
Tuossa on hyvä esimerkki siitä miten sitä asennusta ei kannata tehdä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 24.10.2004 23:04

Tuossa ABT:n esimerkissä on ilmeisimmin vielä tuhottu varsin kallis ahtoletku.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 25.10.2004 8:26

Ja sinitarraa? :/

JiiP
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 12.8.2004 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiP » 25.10.2004 8:54

Tosimiesasennus: sinitarraa, joka väritetään mustalla tussilla kojelaudan väriin.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 25.10.2004 13:55

heh.. mun mielipide on että kysyy ensin joltain apua ennen kuin itse asentaa väärin, jos ei ole varma siitä mitä tekee. Säästyy vaan mateliaali ja hermot.

markuz
-
Viestit: 303
Liittynyt: 25.3.2004 16:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja markuz » 25.10.2004 15:25

Jeps... eli siksihän minäkin nyt tätä neuvoo tosiaan kysyin kun ei oikein ole mitään tietoo ollut...
Ja olen ainakin vähän viisaampi nyt... Sitä ei siis kannata asentaa siihen bensapaineen säätimen letkuun vaan siihen jarrutehostajan takaiskuventtiiliin... Vielä kun löytäis sen tosta omasta audista:)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.10.2004 15:27

Sillä letkulla ei ole niin väliä, koska tulee tulevaisuudessa vaihtumaan. En viitsinyt porata mitään reikiä, koska mittari tulee myös vaihtumaan halusin vaan väliaikaisesti ton mittarin. Ei oikein ollu varaa vielä hankkia apexia 400e asennettuna nyt pääsin 32e:llä. Yksi äijä myös sanoi, että jonnekin imusarjan letkuun vois asentaa?? Mutta itellä ei ees riittäny toi letku sinne asti.

Sumppi
-
Viestit: 53
Liittynyt: 15.12.2003 16:37

ViestiKirjoittaja Sumppi » 25.10.2004 20:28

laita imusarjaan vaan (läppätalon) jälkeen johonkin letkuun.toimii varmasti niin kuin pitää.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 25.10.2004 21:12

By pass venttiilin ohjausletku on kaikissa se varmin. Jos ei jarrutehostimen takaiskussa ole lähtöjä.

markuz
-
Viestit: 303
Liittynyt: 25.3.2004 16:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja markuz » 25.10.2004 22:51

Mistäs mä löydän sen tosta mun A3:sesta?

Tsleon
-
Viestit: 52
Liittynyt: 4.5.2004 14:48

ViestiKirjoittaja Tsleon » 26.10.2004 8:13

Otat koneen päältä sen suojamuovin pois, by pass venttiili löytyy keulasta katottuna oikeesta ylänurkasta siitä kohdasta jossa suojamuovissa on patti. Musta sylinterinmallinen pötikkä josta lähtee pikkuletku suoraan ylöspäin. Ei voi missata :) Tossa mun laittamassa ohjeessa sama värkki on vaan kiillotettua mallia,

markuz
-
Viestit: 303
Liittynyt: 25.3.2004 16:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja markuz » 26.10.2004 11:49

Suuret kiitokset! Eiköhän nyt onnistu... :)

Aliene
-
Viestit: 82
Liittynyt: 25.7.2003 9:05

ViestiKirjoittaja Aliene » 27.10.2004 22:39

vähän myöhästä, mutta ainakaan mun golffis ei ollu jarritehostimen takaiskuventtiilis ylimääräistä liitosta.

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 4.11.2004 22:36

olettekos minkälaisilla kiinnitys-systeemillä laitelleet a-pilariin tarkoitettuja mittarikoteloita, kun ei raaskisi kairata pilariin reikiä?

Tsleon
-
Viestit: 52
Liittynyt: 4.5.2004 14:48

ViestiKirjoittaja Tsleon » 5.11.2004 8:26

Omaan autoon löin kuumaliimalla aivan pilarin alaosaan kiinni ja letkut kojelaudan ja a-pilarin muovin välistä ujuttamalla. Sopi just ja just kun ahtopaineletku oli mittarissa semmosta 1mm paksusta. Seuraava homma onkin hankkia toinen a-pilarin muovi ja tehdä kiinteä ratkaisu.

Chiquita
-
Viestit: 227
Liittynyt: 26.7.2003 4:08

ViestiKirjoittaja Chiquita » 13.11.2004 13:06

Mistäs ootte ottanut sähköt mittarille? Sulakerasian takaa?
[edit] Onko jollain kokemuksia splitfiren mittateista? ite asensin just audiin kyseiseisen vehkeen ja tuntuu toimivan ok

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 7.8.2005 13:51

herättelin topiccia hieman eloon ja olisin kysäissyt että kannattaako se letku liittää siihen by passiin vai minne kun en saanut selvyyttä noista? auto on mk4 1.8t (agu)

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 7.8.2005 17:15

Itselläni on bensapaineensäätimen juuressa. Siinä letkussa mikä menee siis imusarjalle. By-passin letku toimii ilmeisesti ihan yhtä hyvin.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 7.8.2005 17:19

selvä juttu! jos kokeilisi tuota by pass letkua! mitä ilmeisemmin se tulee siihen mikä on venttiilin päällä oleva pienin putki? viisaammat kertokoon!

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 7.8.2005 17:48

Siihenpä juuri.

mpuhak
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.8.2005 17:20

ViestiKirjoittaja mpuhak » 26.8.2005 17:09

ei A3sissa tai Golffeissa ole sitten tuota jarrutehostajan takaiskuventtiilliä, johon mittarin saisi suoraan kiinni?

Jep, laitoin tuohon bypassin ohjausletkuun.
Viimeksi muokannut mpuhak, 11.9.2005 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 26.8.2005 17:12

Tuossa ^ tapauksessa imusarjalta bensanpaineensäätimelle menevään letkuun tai toisena vaihtoehtona bypassille imusarjasta menevään letkuun ^^^. Ensimmäistä suosittelevat enemmän...

Rape69
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.11.2003 21:53

ViestiKirjoittaja Rape69 » 31.8.2005 18:19

Mites mittarin kytkentä V6-TDI koneeseen? Kumpaan letkuun kytketään, vai joutuuko porailemaan reikiä ahtoletkuun?
http://uncle.vanhavessa.net/~jyka/album ... v6tdi2.JPG
Viimeksi muokannut Rape69, 31.8.2005 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.8.2005 18:36

Näkymätön kuva... Linkitä kuva äläkä sivua ni luulis näkyvän.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 30.6.2007 18:31

ja samat ohjeet lienee 3b passatissa? (AEB) t-haarotus by-passin letkusta? ja mittarin perseeseen? tarkotetaanko tossa by-passin iso letku, siis ahtoputki mikä menee välijäähdyttimelle? vai siite mikä lähtee pässin päältä imusarjaan?

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 2.7.2007 23:16

ja vielä eikö toi sit sekota sitä järjestelmää ku ilma ei tule samanlailla bypassilta imusarjalle ku on mittari välissä? vai onko se niin vähäistä että ei ole mitää onkelmaa?

Mandu
-
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2006 12:12

ViestiKirjoittaja Mandu » 2.7.2007 23:47

en nyt ihan ymmärrä mitä by-pass-letkuja täällä tarkoitetaan, mutta se mistä sen mittarin voi haaroittaa, ovat bensapaineensäätimen- ja by-passin ohjausletkut. molemmat ovat pieniä noin 3mm sisähalkaisijalla varustettuja letkuja. itsellä on bensapaineensäätimen letkusta t-haara mittarille. hyvin toimii.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 2.7.2007 23:51

mä tarkotin sitä just ohut letku mikä lähtee bypassin "päältä"

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 3.7.2007 0:11

Mullakin on b-paineensäätimeltä T-haaralla ahtomittarille ja hyvin pelaa

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.7.2007 2:37

eikö toi sit sekota sitä järjestelmää ku ilma ei tule samanlailla bypassilta imusarjalle ku on mittari välissä


Mihis se ilma sieltä välistä katoaa, jos mittari on välissä? Eihän se ilma sinne mittariin "häviä", varsinkin kun kyseessä on suljettu järjestelmä.
Jos mittarissa olisi letkun päässä reikä, niin sitten olis eri asia, mutta mittarihan on suljettu, eli ei laske sitä painetta mihinkään. Eli sama paine menee myös bypassin kellolle.
Mittari vain kertoo sen, että paljon on järjestelmässä painetta/alipainetta. Ilmatilan tilavuuden kasvu on niin mitätön, ettei se kyllä vaikuta toimintaan/paineeseen.
Eli kiteytettynä aka. rautalangasta väännettynä: samanverran siellä on painetta bypassin kellon sisällä, oli siellä letkussa välillä t-haara ja ahtopainemittari tai ei..

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 3.7.2007 15:02

Kiitoksia toi selvitti kaikki epäilyt :D

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 4.7.2007 14:27

moni on jo aikasemmin kysyny mutta kukaan ei ole vastannu mistä parhaiten virrat mittarille? että kytkeytyy muiden valojen kanssa samaan aikaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.7.2007 14:33

no vaikka valokatkaisijalta tai siis sen johdoista.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 4.7.2007 16:56

joku 3b passatin omistaja kertoo lähteekö valokatkasin kampeemalla irti vai miten se on kiinni koelaudan alaosassa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 4.7.2007 22:48

Paina nuppia sisäänpäin ja käännä parkkivalojen asentoon. Sitte irtoo.

marsalonen
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.12.2004 22:32

ViestiKirjoittaja marsalonen » 6.7.2007 15:15

mitenkäs toi tfsi onko samat paikat kuin 1.8t:ssä mihinkä laitta toi mittarin ahtoletku?

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 6.7.2007 17:57

mittari on nyt kiinni. bypassiin ohjaus letku olis jostain vuodelta kristus ja murtu monesta kohtaa ku yritin vetää sitä vähän.. Noh! ei siinä mitään mittari toimii ja mä oon tyytyväinen. :) nyt vaan bypassi ei ole toiminnassa ja vaihteen vahidosssa huutaa "tsäkä tsäkä tsäkä" ;) olikohan järkevä tapa vetää virta? otin nimittäin virran siitä valosäätimen takaa olevasta sulakerasiasta sillä tapaa että tungin sen plussa piuhan semmosen mallia mini sulakkeen toisen hampaan kanssa sinne paikoilleen :D ainakin toimii. maadotus rungosta. en tiedä kuuluuko mutta yllättävän kuumaks toi mittari tulee ku vähän aikaa ajanu... :/ kai sen kuuluu. mittari on BSR:än.

edit: elikkä homma menee nyt näin että ei se letku vuodakkaa koska se nostaa paineet 1,3bar? jos se olis rikki ni se ei nostais paineita mittariin??? oonko oikeessa? elikkä missä voi olla vika että se säkättää?? by passin ohjaus letkusta Y-haaralla otin paineen mittarille ja nyt By-passi ei toimi nyt ollenkaan??? :/

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 6.7.2007 22:01

Osta uus johto letku by-passille varaosaliikkeestä se ei oo hyvä että se on huono se letku ja tsäk tsäk tsäk äänet rikkoo sun turbon. Itse ostin pari metriä mistä riitti bensapaineensäätimellekkin uusi letkun pätkä ja siihen sitten ahtomittarin t-haara.


Kuva

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 7.7.2007 2:43

täytyy maanantaina käydä hakemassa. ei muuta vaihto ehtoja ole.... se Y-haara on niin pieni sisältä että se ei jaksa vetää täydellä paineella/ilma virran määrällä siitä haarasta läpi bypassille ja sillon ei jaksa liikuttaa bypassin mäntää.

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 7.7.2007 15:32

paremmissa mittareissa niiku tossa mun motonetin 30e mittaris tuli tollanen t-kappale mukana.. letku oli sit ihan pilipali joten joutui vaihtoon.

Jambbe
-
Viestit: 12
Liittynyt: 11.12.2006 19:45

ViestiKirjoittaja Jambbe » 7.7.2007 20:08

Mistäs olette ostelleet noita t-haaroja? 5mm haaroja kyllä löytyy, mutta mistä löytyis 3mm sisähalkaisijaltaan olevalle letkulle sopiva haara Tampereelta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa