katsastus kokemuksia...
Valvoja: ffp jäsenet
katsastus kokemuksia...
onko muilla katsastuksista huonoja kokemuksia??? ite käytin just leimalla malagaa ja inssi löys pari pikku vikaa ja madallussarja piti muutoskatsastaa..mutta tällä kyseisellä asemalla ei ne voinu tehä muutoskatsastuksia niin jouduin sit muualle muutoskatsastukseen...no tää eka yli innokas inssi etti sit vikoja suurennuslasilla ja konehuoneessa tuntu olevan sit eniten vikoja...katteli joku10 minsaa..mitäköhän mahto ettiä...=) inssi sano et jos hän huomaa et autoa on viritetty niin heti tulee hylky katsastus keskeytyy välittömästi...no viat korjasin ja sit muutoskatsastukseen ja sieläkin konepellin alla oli sit vissiin taas jotain iskareihin kuuluvaa....katteli ahtoputkia tosi pitkään...jäi aika #aska maku taas koko leimaamiseen vaikka auto on ahdinta/evryä lukuunottamatta vakio....ens vuonna jännittää sit oikein kunnolla ku on isoo cooleria jne...taitaa olla taas konehuoneessa eniten tutkittavaa....
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Tässä taannoin talvella kävin katsastamassa tuon Leonin lisävalojen kanssa ja referenssiluku meni yli, että pölisi(oma vika). Lisävalot oli kiinnitetty metallilevyyn josta tulee kaksi korvakkoa, mihin valot pultataan. Inssi tuumasi, että ota nuo lisävalot pois tai laita pienemmillä luvuilla olevat tilalle ja tule näyttämään uudestaan. Ruuvasin valot irti, mutta jätin levyn paikalleen ja ajoin takaisin, toinen inssi tarkasti auton ja tuumasi, että tuota levyä ei saa pitää tuossa, koska siinä on leikkaavia kulmia, mutta tästä huolimatta löi leiman paperiin(onneksi kaikista ei ole rapissut tämä maalaisjärki). Tämä tuli minulle uutena juttuna, että valot saa tässä levyssä olla ruuvattuna paikallaan, mutta laitonta ilman valoja. Kolaritilanteessa kyllä valot lentävät kuikkaan tai ainakin harittavat pahasti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eipä tässäkään mitään uutta ole, että konttoreissa on eroja. Sinällään ikävää, mun puolesta saavat rutista tukivarsista / jarruista yms niin paljon kuin jaksavat, pelkkää plussaa jos antavat korjauskehoituksia väljistä puslista taikka kuluneista jarruleveyistä sun muista.
Kunhan sitten vastapainona eivät jaksaisi kitistä ns. turhasta. Lisävalot on IMHO yksi tälläinen, mun järjen mukaan pitäisi olla aivan sama miten rajut valot autossa on, ei niillä kuitenkaan ajella vastaantulevia päin. Taikka sitten itketä muutoskatsastusta isoista vanteista, alustoista sun muista JOS ne kerran on ko. autoon tarkoitettu. Tuskin kovinkaan usein tulee vastaan esim. Audi A6 kuskia joka haluaa muutoskatsastaa autonsa 155/40/15 renkaalle..
Kunhan sitten vastapainona eivät jaksaisi kitistä ns. turhasta. Lisävalot on IMHO yksi tälläinen, mun järjen mukaan pitäisi olla aivan sama miten rajut valot autossa on, ei niillä kuitenkaan ajella vastaantulevia päin. Taikka sitten itketä muutoskatsastusta isoista vanteista, alustoista sun muista JOS ne kerran on ko. autoon tarkoitettu. Tuskin kovinkaan usein tulee vastaan esim. Audi A6 kuskia joka haluaa muutoskatsastaa autonsa 155/40/15 renkaalle..
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Auton ääriviivojen ulkopuolella ei saa olla leikkaavia reunoja mikä on mun mielestä ihan järkevää.
Joo, mutta miten sen perustelee, että sitten valot asennettuina ne leikkaavat kulmat eivät olekaan enää vaaralliset, koska törmäyksessä valot antavat aivan varmasti periksi. Sitä korvakkoa ei ole kuin sen reilu kolme senttiä, sen ymmärtää jos sen "keulanylityksen" voi laskea kymmenissä senteissä. Jos auto ajaa jalankulkijan päälle, oli lisävalot keulilla tai ei niin ruhjeita tulee.
Ehkäpä itselläni asennuksen ulkonäkö ja elämää isompi cooleri keulalla antoi vihiä että ei ihan vakiolla olla liikenteessä :D Eipä tuosta onneks tarvinnu vaihtaa kuin turbo ja kaikki imupuolen putket ja välijäähy.
Kyllä se inssi myös kertoi mahdollisuudesta muutoskatsastsaa tuo VTTllä mutta myönsi että tulee pirun kalliiksi ja saattaisi kestää jonkin aikaa ennen kuin se leima sieltä tulis.
Kyllä se inssi myös kertoi mahdollisuudesta muutoskatsastsaa tuo VTTllä mutta myönsi että tulee pirun kalliiksi ja saattaisi kestää jonkin aikaa ennen kuin se leima sieltä tulis.
katsastus
ite kanssa oon sitä mieltä et ihan oikein jos jarruvioista/väljistä nivelistä tulee hylky...mut on sielä sit taas paljon mitä voi kattoa läpi sormienkin...ei ne bensa autoja noin tutki koska frendeillä on noita viribensavehkeitä ja ne menee aina leimasta läpi eikä koskaan puututa mihinkään jos poijjaat on vaihtanu esim isonturbon/coolerin/kaasarit/ruiskun jne..!jos autossa on cooleri vakiona niin mun mielestä toikin asia ois tulkittavissa niin että ihan sama vaikka sinne laittais koko keulan täyttävän coolerin koska kyseisessä mallissa on jo tehtaalta lähtiessäänkin.mulla ainakaan ei löydy ohjekirjasta et minkä kokoinen sielä on vakiona=) edellinen vaihtanu...taitaa olla yleisin vastaus..itähelsingissä on tälläsiä konttoreita....heräis jo 2000 luvulle!=)
Peruskatsatusmiehellä ei välttämättä ole lupia tehdä muita kuin määräaikaiskatsatuksia. Varsinkin nyt kesäloma-aikaan pienemmillä asemilla saattaa olla ongelmia rekisteröinneissä/muutoskatsastuksissa, jos vain yhdellä on luvat niihin. Paskapuhetta että "yksityisillä" ei olisi oikeutta tehdä moisia, kaikki konttorit on tasavertaisia.
juu sama täällä kun kävin yksityisellä, ainoastaan yhdellä siellä oli oikeudet tehdä muutoskatsastus vaikka koskee vain alustasarjaa. Noh, odottelin tunnin sitä kaveria että vapautuu ja sitten sanottiin että sori, ei enää tänään ehdi jos tuut huomenna uudestaan......sellasta. On se vissiin niin pirun vaikee mitata nauhalla etäisyys.....
Noh samainen konttori kun viimeksi muutoskatsasti alustasarjan niin aikamme siinä turistiin niin sano se mies sitten että ihan sama minkä sarjan paperi sulla on mukana kunhan on oikeeseen autoon, ei ne sarjoista pysty sanomaan mikä siellä alla oikeesti on. Eikä ne kuulemma niistä saksan papereistakaan mitään tajua :D
Noh samainen konttori kun viimeksi muutoskatsasti alustasarjan niin aikamme siinä turistiin niin sano se mies sitten että ihan sama minkä sarjan paperi sulla on mukana kunhan on oikeeseen autoon, ei ne sarjoista pysty sanomaan mikä siellä alla oikeesti on. Eikä ne kuulemma niistä saksan papereistakaan mitään tajua :D
Itse sain kyllä poikkeuksellisesti erittäin hyvää palvelua kun rekisteröin tuon oman auton menneellä viikolla. Dynolle ajaessa maavaraa jäi varmaan 2mm niin ukko tuumas vaan että kärsishän tätä vielä laskea. =D koska tuo melkoinen prosentirakennelma on niin odotin luonnollisesti ettäse myös alkaa niitä laskeskelee mutta sanoi vain että tähän ei paljon remonttia tehdä paitsi jo vaihdetut osat.
Myöskin moottoria molemmat inssit ihmettelivät koska tuollaista ei ollut tullut kummalllekaan vielä vastaan. siinä paskaa jauhettii ja naureskeltiin.
JA ai niin, ensimmäistä kertaa ikinä tarkastivat runkonumeron katsastuksessa. samalla alausta laitettii rekisteriin niin kysellyt edes mitään lappuja. mulla jo valmiiksi kaikki oli että kuitenki tarvii. =D
Myöskin moottoria molemmat inssit ihmettelivät koska tuollaista ei ollut tullut kummalllekaan vielä vastaan. siinä paskaa jauhettii ja naureskeltiin.
JA ai niin, ensimmäistä kertaa ikinä tarkastivat runkonumeron katsastuksessa. samalla alausta laitettii rekisteriin niin kysellyt edes mitään lappuja. mulla jo valmiiksi kaikki oli että kuitenki tarvii. =D
Ensimmäinen katsastuskerta tuolle Skodalle koitti tänä vuonna. Muutoskatsastin samalla 2 vuotta auton alla olleen alustasarjan.
Kaikki meni ookoo siihen asti, kun inssi alkoi etsimään auton tyyppikilpeä moottoritilasta. Eipä löytänyt, inssi valitteli ja sanoi katsastuksen päättyvän siihen.
Pällisteltiin hetken aikaa siinä konetilaa ja huomasin tyyppikilven sieltä missä sen pitikin olla mutta edessä oli eberin sulakerasia, joten ei ihan helposti luettavissa. Leima tuli kuitenkin lappuun.
Pitänee seuraavaan katsastukseen asentaa tuo sulakehässäkkä eri paikkaan.
Kaikki meni ookoo siihen asti, kun inssi alkoi etsimään auton tyyppikilpeä moottoritilasta. Eipä löytänyt, inssi valitteli ja sanoi katsastuksen päättyvän siihen.
Pällisteltiin hetken aikaa siinä konetilaa ja huomasin tyyppikilven sieltä missä sen pitikin olla mutta edessä oli eberin sulakerasia, joten ei ihan helposti luettavissa. Leima tuli kuitenkin lappuun.
Pitänee seuraavaan katsastukseen asentaa tuo sulakehässäkkä eri paikkaan.
Kaveri tuossa käytti autonsa katsastuksessa johon oli juuri vaihtanu alustasarjan alle.
Oli tullu muutosprosentteja 1%!! WTF!!
Inssi oli lätkässy jonkinlaisen lappusen käteen johon piti laittaa mitä muutoksia oli autoon tehny. Lappusen mukaan muutosprosentteja tulis tyyliin puskureitten,valojen tai maskin vaihdosta..siis jos eivät vakio osia olis.
Oudoksi on tämä suomi menny ainaki täällä päin.
Oli tullu muutosprosentteja 1%!! WTF!!
Inssi oli lätkässy jonkinlaisen lappusen käteen johon piti laittaa mitä muutoksia oli autoon tehny. Lappusen mukaan muutosprosentteja tulis tyyliin puskureitten,valojen tai maskin vaihdosta..siis jos eivät vakio osia olis.
Oudoksi on tämä suomi menny ainaki täällä päin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei mulla vaan ole merkitty vaikka putkihäkkyrä onkin sisällä ja juuri siksi heitin penkin jotain muutakin turhaa painavaa lepikkoon.
Katsastusmies sanoi silloin että vain korvattavista / vaihdettavista menee prosentteja , ei siitä jos ottaa kokonaan pois.
Mutta kuten sanoit, se nyt on yksi ja sama onko siellä prosentti lisää vai pois.
Katsastusmies sanoi silloin että vain korvattavista / vaihdettavista menee prosentteja , ei siitä jos ottaa kokonaan pois.
Mutta kuten sanoit, se nyt on yksi ja sama onko siellä prosentti lisää vai pois.
Prosentit menee myös jos jotain osaa ei ole kiinni autossa, taikka on vaihdettu se johonkin muuhun. Lisäksi vaikka sinne otteeseen ei ole merkitty vaikka sitä 1% alustasarjasta, on autossa 1% vaihdettuja osia mitä ei vain ole merkitty ylös. Ihme mutinaa jos se merkitään otteeseen, mitä hiton väliä sillä on?
Jäi vaivaamaan ekasta postauksesta toi, että katsastusinssit on vielä uusintakatsastuksessakin ruvennu luuraamaan muita juttuja kun niitä, mistä se "hylky" oikeasti on tullu. Tietysti on mahdollista että se luuras niitä sen takia, että voi kutsua jälkitarkastukseen? Kun tuossa uusintakatsastuksessahan katsotaan vaan merkityt puutteet ja niiden kunto, eikös?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ajattelin tietysti hankalamman skenaarion mukaan...Ja siis nimenomaan teho- ja päästösäännösten puolesta, ei prosenttien. Turbosta menee vain turbon prosentit.
Niin mullakin on tähän mennessä tehty vaikka viime hylsystä on tosin aikaa 6...7 vuotta.Kun tuossa uusintakatsastuksessahan katsotaan vaan merkityt puutteet ja niiden kunto, eikös?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa