Jetta II pakokaasupäästöt

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

Jetta II pakokaasupäästöt

ViestiKirjoittaja kupukka » 3.7.2007 14:19

Eli katsastukses kävin ja läpi meni, mutta pakokaasupäästöt olisivat voineet olla paremmat.

Happea tuli ylimääräistä jostain. Muistaakseni 5.2%. Joku arvo oli ~1.48% (tässä sallittu raja jotain 4.0%) Ja onko sitten hc joka oli 660. (rajana 1000). (Mitattu tyhjäkäynnillä)

Seokset pitäisi olla ok...? Mistä tuo ylimääräinen happi tulisi? Voiko tulpanjohdot aiheuttaa tai puola? Nimittäin tyhjäkäynnissä on pientä epäsäännöllistä pätkäisyä. (kierroksissa varmaan 50rpm)

Hiljattain vaihdettu: pyörijä, kansi, tulpat, kondensaattori. Joten johtojen ja puolan iästä ei tietoa. Mutta johtuisko tuo pätkiminen ja happiarvo noista?

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 3.7.2007 14:23

Eikö tuo liika happi kerro vuotavasta pakoputkesta? Voi olla mahdollista myös että on imuvuoto, jos kerran tyhjäkäyntikin seilaa.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 3.7.2007 14:34

Joo, tyhjäkäynti seilaa, mutta tuon ~50rpm. Pakoputken päästä kun kuuntelee niin sellaista paukkumista. Välillä paukkuu kerran tasaisesti, ei pauku välillä ollenkaan tai tulee tuplapaukku :)

Muuten kone kukkuu hyvin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.7.2007 9:32

Mulla oli katsastuksessa myös happipäästö 5% sallitusta 5%. Tyhjäkäynti seilaa. Kaasarin kumijalka vuotaa ja pakoputkikin jonkin verran. Kaikki muut päästöt oli kyllä puolessa sallitusta.

Mittaukset tehty tyhjäkäynnillä.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 11.7.2007 11:02

Meinasin sytytyspuolta uusia, mutta paikallisesta ei saanu osia. Joten motonetin puoleen.

Mutta... Kaippa tämä puola menee tuohon?
Kärjelliset 79--7.84 (Etuvastuksella)

Nykyinen on pitkä pötkilö ja liittimet lokasuojaan päin. Vai onko sillä merkitystä, mikä nysä tuohon menee? Mitä tuo etuvastus meinaa?

Sitten johtosarja:
1,3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-2133 17.50 ?
1,3 85-- Lämpösuojahatuilla. . . . . . . . . . . . . . . . 11-2229 39.90 ?

Kaipaako lämpösuojahattuja?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.7.2007 11:20

En kyllä ostaisi Motonetin tulpanjohtoja vaan Bremin/Berun/Boschin tms osat.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 11.7.2007 12:25

Etuvastus meinaa juurikin vanhoihin kärjellisiin tarkoitettua puolaa. Sisältää etuvastuksen sitä varten, että virtojen ollessa päällä, mutta auton sammuksissa, puola ei kuormitu liikaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 11.7.2007 15:25

Kuulemma noita Motonetin sytytyspuolia haukuttu paskoiksi. Porukka ajaa ensiasennuspuolalla 250tkm, vaihtaa tilalle Motonetin puolan jolla pääsee 30km. Orkkispuola marmoritiskiltä ja taas mennään toiset 250tkm...

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 11.7.2007 22:10

Paljonkohan marmori pyytää orkkiksesta...?

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 21.7.2007 15:52

Pitääkös CO-ruuvia laittaa kiinni vai auki, että seos rikastuu? Ku jos käy liian laihalla-->lämmöt koholla ja happiarvot yli...

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 16.1.2008 19:23

No niin pitää herättää vanhaa topiikkia :)

Eli nyt keväällä kun saa tuon karhun herätettyä, niin pitää koittaa jos happiarvot johtuvat pakoputkesta. Mutta sitten tuli mieleen, että eikös viallinen letku jarrutehostajalle aiheuta samaa imuvuotoa...? Vai näkyisikö se jo muualla? Tosiaan kone tyhjäkäynnillä käy pääsääntöisesti tasaisesti, mutta välillä (pakoputken päästä kuunneltuna) kuulee pientä "paukuntaa". Välillä kerran toisinaan pari pauketta peräkkäin.

Vai voisiko johtua sytytysennakosta? Jos vaikka ne alipaineletkut vuotavat jotka menevät siihen kelloon...?


Happea tuli ylimääräistä jostain. Muistaakseni 5.2%. Joku arvo oli ~1.48% (tässä sallittu raja jotain 4.0%) Ja onko sitten hc joka oli 660. (rajana 1000). (Mitattu tyhjäkäynnillä)


Tässä Jetan (1.3) ihannearvot joutokäynnillä (melko kaukana ollaan HC:n ja hapen suhteen. Häkä arvot olivat kai hyvät vai pitääköhän se sijoittua tuolle 2.5-3.5 välille...?):

Vol% CO : 2.5-3.5
Vol% O2 : 0.5-2.0
Vol% CO2: 13-16
HC pit: 300ppm

EDIT: Siis liian paljon happea-->vähemmän häkää? olisiko seokset kuitenkin päin mäntyä...? Vai syrjäyttäisikö happi palotapahtuman jälkeen häkän noin nopeasti?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa