-89 Gt kakkis? -> Golffien tekniikat yleensä? :)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

-89 Gt kakkis? -> Golffien tekniikat yleensä? :)

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 28.6.2007 20:41

Mitenkäs tuo kone kestää? 1.8 kaasari kone siis mitä ilmeisimminkin...:)

Risuja ja ruusuja vaan joka suunnasta autoon/tekniikkaan liittyen!
Viimeksi muokannut Mikko S., 10.7.2007 18:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 28.6.2007 20:43

Konehan kestää tooodella hyvin, ellei sitä ole huudatettu koko aikaa :) Kaasuttimena taitaa toimia tämä Pierburg, jossa on ongelmia.

Lue lisää Pierburgista: http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 28.6.2007 20:48

^Kiitoksia. Mitähän tossa koneessa muuten on tehoa vakiona?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 28.6.2007 21:03

eikös siinä ole se 90hp?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 28.6.2007 21:04

Sama kone kun CL:ssä (90hp GU), eroa vain varustelu.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 28.6.2007 21:11

Jep, 90 pollee. Tais olla vielä vähän lyhemmät välitykset laatikossa? Ainakin pienemmillä vaihteilla..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 28.6.2007 21:15

Jepjep, tyylillä sitä vedetään eikä teholla...:D Kovaa menemiseen on ihan eri vehkeet.:)

Lisää vaan kokemuksia/kommentteja?? Varmaan kuitenkin ihan perusvarma käyttiskone. Varsinkin jos saa kaasarin toimimaan.:)

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 28.6.2007 21:23

Ja eikös noihin löydy kumminkin kohtuu hyvin noita weberin korvauskaasareita, jos ei ala pierupurkki toimimaan suosiolla. Täälläkin on niitä ollu myynti- osastolla jokunen joskus. Oon nähny imusarjoineen toimivia käytettyjä n. satkulla...

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 28.6.2007 22:02

eipä oo pahaa sanomista -89 gt golffista jossa weberin kaasutin..

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.6.2007 22:03

Mulla oli eka auto vm-89 GT Golf. Kulki pyhällä hengellä! Paras maantiesatanen alle kuuden litran!

Ainoa vika mikä tienpäälle jätti, oli virranjakajan pyöriän pettäminen.

Q47
-
Viestit: 54
Liittynyt: 31.3.2005 10:42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Q47 » 29.6.2007 1:41

Ei oo mitään pahaa sanomista GT:stä jossa on Pierburg. Pari vuotta ja parit talvet tuolla on nyt minun omistuksessa menty. Ainoastaan tyhjäkäynnin alipainekello on korjattu (en muista virallista nimeä, mutta tyhjäkäyntiin vaikutti). Pakkasellahan tuo on vähän on köhiny, mutta ei mitään vakavaa. Yllättävän pirteähän tuo on 90 heppaseksi. Huonoa on siinä että penkit on CL:stä jos vaan ei oo satuttu vaihtamaan jälkikäteen tai valitsemaan lisävarustelistasta. Niin ja mitä tuohon laatikkoon tulee niin kyllähän tuolla kaupungissa pärjää mutta en suosittele moottoritielle ellei ole vaihdettu vitosta pikkusen pidemmäksi. Vissiinkin VW on alunperin tuon GT:n suunnitellu pirteäksi kauppakassiksi talon kakkosautoksi. Tälläsen kuvan olen saanut kun olen noita varusteita katsellut.

Kakkista kun olet ostattelemassa niin tarkista pari kohtaa korista:
-Tuulilasin alareuna. Tahtoo ruostua aika helposti
-Joissakin malleissa on ollut ruostumista vaihdelaatikon kannakkeessa. Ei myöhäsemmissä ja en muista miten oli tämän -89:n laita. Hankalampi tarkistaa ostotilanteessa
-Bensatankin luukun kun aukasee niin siitä tarkista reunat. Tahtoo tankatessa jäädä siihen vähän bensaa joka sitten rupeaa ruostuttamaan. Itsellä tulee puhdistettua joka tankkauksella
-Muovikaaret jos on niin tarkista reunat että ei ole ruvennut niiden alta ruostumaan

Toisaalta en tiedä miten oletkin taustatutkimusta tehnyt tai miten on sinulla ollut noita kakkiksia. Vaan tulipahan kuitenkin kirjoteltua vaikka muistilistaksi.

En voi kuin suositella vaikkakin GTI ruiskuna olisi parempi. ;) Taloudellinenhan tuo on. Itsellä on mennyt 7.5l satasella kaupungissa (varovaisella kaasulla) ja maantiellä huomattavasti vähemmän.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 29.6.2007 14:42

^Eipä oo kakkiksia ollut ja siksi täällä kyselenkin tyhmiä...:D

Olis kiikarissa yks mikä on maalattu ja käyty läpi 2005 eli ruostetta ei ainakaan _pitäisi_ olla mutta pitänee tutkia kumminkin...

Onkos noissa helpolla väljää alustassa tms mitä kannattaisi tarkkailla?

Q47
-
Viestit: 54
Liittynyt: 31.3.2005 10:42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Q47 » 29.6.2007 16:11

Oma on käyty tässä 2000-luvulla alustaltaan läpi niin ei ole vielä päässyt kauheasti väljistymään. Vähillä kilometreillä on ollut sen jälkeen. En osaa sanoa kokemuksesta että oisko mitään sellasta mitä pystyisi tarkistamaan helposti tai mikä särkysi helposti. Yleisesti katella vaan että ei ole mistään hälyttävästi märkä ja ohjauksessa ei oo tyhjää.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 29.6.2007 21:24

Niitä myyjiä ei sitten _todellakaan_ kannata uskoa noissa auton huolto-/korjausasioissa jos ei ole näyttää kylmää faktaa huolloista. Nimimerkillä ostin kakkiksen jota oli katsastusmies kuulemma kehunut ensiluokkaiseksi ja niin vain kävi että kun pari viikkoa sitten kävin katsastamassa niin vikalista oli kaksi sivuinen. Vituttaako? Arvatkaa.

Just my $0.02.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 29.6.2007 22:12

^Totta turiset. Tästä kärrystä kyse joten pientä kotikenttäetua havaittavissa...;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 29.6.2007 22:22

Siihen hintaan mikä nettiautossa tuolla on, en kyllä edes katselisi kaasari koneella varustettua kakkista..

Itsekin ostanut muutaman kakkiksen pelkästään hyvien puheiden perusteella, paras oli kun myyjä sanoi "jos olisi mätä tai muuten romu, veisin saunan taakse ja jättäsin sinne". Noh erehyin tekemään kaupat, ja viikon päästä pääsikin jo hitsihommiin kun meni kantapää takajalkatilasta läpi.. Virheistä kuitenkin oppii, tai sitten ei :D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.6.2007 0:28

Onhan sillä hintaa tosiaan...:P Vaihtoehto silti.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.6.2007 4:07

Ei noita kaikkia tarvii pelätä... kohta tulee myntiin J II jota ei varmasti kehuta, tai jos joku ostaja erehtyy sitä kehumaan, niin potkitaan pois pihamaalta :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.6.2007 12:24

Nooh, 6-kertainen hinta vastaaviin perusmalleihin, eikä tuossa niin speziaalia ole että hintaero selittyis :) No joo, tämä oli mun mielipide. Hienossa kunnossa kys.auto kuitenki on.

Tuota ihmetelly miksei jetat ole niin suosiossa kuin golffit, vaikka ovat paremmin varusteltuja ja tilavampia..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.6.2007 18:00

No eipä noita GT kakkiksia nyt ihan viidellä sadalla näy myynnissä....mutta onhan tuossa toki vähän liikaa hintaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.6.2007 18:22

yks mikä on maalattu ja käyty läpi 2005 eli ruostetta ei ainakaan _pitäisi_ olla

Maalin alla voi olla mitä vaan. Jos olisi alkuperäinen maali, siitä näkisi, mitä on odotettavissa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.6.2007 18:23

Kyllä tuolla hintaa pitäis jo saada melko priimakuntoinen 16v GTI!!
3400 euroa on kyllä _todellakin_ tähtitieteellinen hinta tuollaisesta 18v vanhasta 1.8 kaasarigolfista. On varmaan omistaja/rakentaja laskenu jokaiselle työtunnillekin hinnan tuota ilmoitusta tehdessään..
Tosin, eihän se ole hullu joka pyytää, vaan..

Itse pitäisin ko. autoa maksimissaan 1800-2000e arvoisena. Ja kyllä, ottaen huomioon ajokilometrit ja yleisen kunnon. Loppujenlopuksi se on kuitenkin VAIN 1.8 90hp kaasari. Ei millään tavalla erikoinen tai mielenkiintoinen auto.

Tuossapa hieman fiksumman hintainen GT. Ja tässä se oikeasti fiksu vaihtoehto. Melko hienokuntoisen oloinen ainakin kuvien ja tietojen perusteella.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.6.2007 18:36

Mitä kertoo ykköskoppasen kumi kakkosen polkimessa ja ilmoittamatta jätetty km -määrä ja kuvaamatta jätetty kuskin istuin -ei välttämättä mitään, mutta jotenkin tuntuu noitten hinnat karanneen johonkin.
2003 tämä 90 hp CL myytiin 1100 eurolla.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.6.2007 18:43

Kyllä tuolla hintaa pitäis jo saada melko priimakuntoinen 16v GTI!!

Niinhän sitä voisi luulla juu...:) kliks

Tuossapa hieman fiksumman hintainen GT. Ja tässä se oikeasti fiksu vaihtoehto. Melko hienokuntoisen oloinen ainakin kuvien ja tietojen perusteella.

Molemmat tiedostettu ja katseltu ja kyselty mutta kumpaankin uppoaisi vähintään saman verran rahaa kuin tuo ensimmäinen tulisi maksamaan "valmiina"... Ja tuo punainen on jo valmiiksi ruosteessa. Ei hyvää vaan saa halvalla ja jos autoa kuitenkin samaan suuntaan rakentelisin niin aika sama jos maksan hiukan extraa että on valmiiksi tehty...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.6.2007 18:52

Huoh.
En nyt varmaan tarkottanu priimakuntoisella ja hiplatulla tuommosta, mihin on mätetty 10ke:llä kaikkea hilua kiinni...? Vaan lähinnä siistiä ja hiplattua alkuperäiskuntoista GTI:tä.. Itse jos 3,5ke pitäis sijoittaa autoon, ni ei kyllä 1. vaihtoehto olisi -89 90hp kaasarikakkiainen.. :P Mutta noh, kukin tallaa tyylillään.

Ja tuohon linkkiin viitaten - No Offence, HB81, Mutta... Kyllä 7990 eurolla saa jo autojakin, joten unohtaisin kyllä tuommoset kakkiaiset siinä vaiheesa viimestään.. :D

Edit:
Ja tosiaan, jos ruostetta on takahelmassa, takaluukussa ja etulokasuojissa ja uudet lokasuojat & luukku tulee auton mukana, ni hmm.. Ei tuo käsittääkseni kovikaan suuri ruosteremontti olisi? Uudet lokasuojat ja luukku maaliin, takahelmaan hiekkapuhalluspistoolia ja maalia. Jos säästäisin useita satoja ja saisin 49 hevosta enemmän, ni saattaisin vaikka miettiä 2 kertaa. Takahelman, luukun ja lokauojien maalaus kun ei varmasti montaa sataa voi maksaa. :)
Ainakin Kävisin katsomassa kyseistä autoa. Jos se nyt ihan hapan on ympäriinsä, ni sit unohtaa. On se 90hp 8v:n ja 139hp 16V:n ero vaan kuitenkin kun yö ja päivä.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.6.2007 19:37

Ja tosiaan, jos ruostetta on takahelmassa, takaluukussa ja etulokasuojissa ja uudet lokasuojat & luukku tulee auton mukana, ni hmm.. Ei tuo käsittääkseni kovikaan suuri ruosteremontti olisi? Uudet lokasuojat ja luukku maaliin, takahelmaan hiekkapuhalluspistoolia ja maalia. Jos säästäisin useita satoja ja saisin 49 hevosta enemmän, ni saattaisin vaikka miettiä 2 kertaa. Takahelman, luukun ja lokauojien maalaus kun ei varmasti montaa sataa voi maksaa. :)
Ainakin Kävisin katsomassa kyseistä autoa. Jos se nyt ihan hapan on ympäriinsä, ni sit unohtaa. On se 90hp 8v:n ja 139hp 16V:n ero vaan kuitenkin kun yö ja päivä.

Onhan niissä eroa juu muttei tätä autoa niin kulkujen perusteella olla ostamassa...sitä varten on toi profiilin kulkine. :)

Kyllä tuohon gti:hinkin aika kivasti rahaa palaa kun pellit maalaa ja jos vielä vannetta/alustaa ostelee ja kaikkea pikkukilkettä niin eipä se enää välttämättä niin järkevää/halpaa ole...;) Ja sävyerot on hyvinkin mahdollisia kun rupeaa tuon ikäistä autoa maalailemaan.

Mutta eipä tästä enempää. Kommentit gt:stä edelleen tervetulleita!

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.7.2007 11:59

Gt-mallia en itse laittaisi siitä syystä, että siinä on levyjarrut takana ja kone kaasari. Noista kahdesta asiasta ei ole kuin harmia pidemmän päälle, joten miksi kestää niitä kun voi ostaa semmosen kakkiksen missä on varmempi 1.ruisku, tehoa se 90hv ja rummut takana. 16V-mallissa nyt jo ymmärtää nuo levyt takana..

Jos GT:stä joku _oikeasti_ vielä tänä päivänä harkitsee maksavansa tuollaisia summia, niin hemmetti täytyy kyllä ruveta haalimaan noita, sipistellä samanlaiseksi ja myydä kovalla hintaa eteenpäin :D

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 1.7.2007 21:01

ostin just viimeviikolla Golg Gt:n vm. 87 pikkasen on helmat pehmoset mut mittarissa ei oo kuin 277tkm ja risat, 440€ köyhdyin moisesta kärrystä...:D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.7.2007 21:04

kyllä se takajarruongelma on liioittelua,hyvin ne toimii.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.7.2007 21:13

Ja GT on hyvä lähtökohta myös turbotukselle.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 1.7.2007 21:30

Pysyykö ne jarrut toimivina jos vaan putsailee ne välit sieltä säännöllisesti vai vaatiiko jotain muutakin operointia? Ilmeisestikin jäätyy talvella käsijarru tms...?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.7.2007 21:32

itse niitä puunailin ja herkistelin alkuperäisillä satuloilla mutta sitten järki voitti ja ostin uudet satulat joiden kanssa ei mitään ongelmia. tulevat varmaan kestämään niin pitkään kuin tuo koko vessa kestää. =D

syksyllä kunnon rasvat vaijeriin jotka ei jäädy ja muistaa käytää käsijarruu talvellakin niin onhan nuo toiminut.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 1.7.2007 21:35

Juu eiköhän tästä selvitä...:) joku oli vissiin laittanut avensiksen satulat? Onko siitä jotain hyötyä vai onko vaan turhaa kikkailua?:D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.7.2007 21:37

eikös rollen caprioletissa ollu avensiksen satulat mutta miksi niin sitä en jaksa muistaa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 1.7.2007 22:12

Ne takajarrujen jumimiset on käytön puutetta. Repikää sitä kässäri myös kesällä, kun
talvellahan se itsestäänselvyys.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.7.2007 23:34

No joo, ehkä vähän liiottelin noiden levyjarrujen "huonoutta", mutta ne on suht hintava korjata kuitenkin täydellisesti (uudet satulat jne.). Tai kuka nyt mitäkin pitää kalliina, kuitenki suhteessa automallin muihin osiin.

Pari yksilöä itsellä ollut takalevyillä, niin ollut jonkin asteisia ongelmia niiden kanssa.. Tokihan ne pelaa jos kunnossa/käytössä pidetään, mutta aina näin ei ole. Tarkistuskohde nro.1 ainakin itsellä, jos vastaavia vekottimia käy testailemassa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.7.2007 9:39

Kyl mäkin ton 16V:n ottasin paljon mieluummin, kuin GT mallin. Ja vaikka sen kuntoon laittoon menisikin loppujen lopuksi pari satkuu enempi, niin siltikin se on jäekevämpi vaihtoehto. Ja takuulla helpommin pitää hintansa! Tehoissa on kuitenkin ihan älytön ero.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 2.7.2007 9:50

Topicin aloittajahan oli sitä mieltä että tehoilla ei niinkään ole väliä vaan tyylillä. Jos budjetti on niinkin suuri, että tuo HB81:n kakkiainen irtoisi niin samalla rahalla uittaisi nahkahousuilta ykköscabrion jollain pikkukoneella ja laittaisi loput rahat sen ulkokuoreen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.7.2007 10:08

Mahtaa olla nykyisellään aika vaikea löytää raiskaamaton GT/GTI16V.

Se, että volkkarissa on levyjarrut takana, ei ole pelkästään hyvä asia. Ottaen huomioon mitättömän tehoeron rumpujarruihin nähden ja paremman ulkonäön, ennen pitkää toteutuva huolto/korjaus levyjarruihin on aika paljon hintavampaa kuin varsin huolettomiin ja halpoihin rumpujarruihin.
Kerran olen purkanut ja kasannut tuollaisen takajarrusysteemin, se oli monen tunnin homma eikä siitä pitkäikäistä tullut sittenkään. Käytännön korjaus on satulan uusinta, mikä ei ole ihan halpaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 2.7.2007 10:40

Jos budjetti on niinkin suuri, että tuo HB81:n kakkiainen irtoisi

Ei todellakaan ole edes puolta tuosta hinnasta budjettina...:) Piti vaan joku tonnin ruoska ostaa alunperin mutta mopo menee jo tuolla hyvän matkan päässä ilman ohjastajaa.XD

Jos sen pari-kolme tonnia laitan tosiaan kakkikseen niin on syytä olla priimakunnossa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.7.2007 11:53

Tuotanoin, en ymmärrä, että mikä tää on tää levyjarrujen mustamaalaus-juttu..? Kyllähän se nyt on vaa fakta, että helpompihan ne on rempata ku rumpujarrut. Satula irti parilla pultilla ja levy + palat vaihtoon. Ei tarvii taistella rumpujen kanssa, kun ei lähde irti. Ja miettiä kaiken maailman vipstaakien paikkoja siellä rumpujen sisällä, jos purkaa ihan hiluiks ne jarrut..
Ja samalla vaivallahan vaihtaa tuon kulutusartikkelin nimeltä takapyöränlaaakerit.
Eikä se nyt niin kallista ole (levyt 30e/kpl, palat 30e/setti, laakerit 18e/sarja per puoli).
Itsellä ainakin nuo kohta 17v täyttävät satulat toimii ihan ok. Tosin ne olen kertaalleen purkanutkin jo irti ja putsannut + rasvaillut, ettei mee liu'ut jumiin.

Ja tosiaan, kyllähän tuo jarrujen tehoerokin on ihan hurja.

Mutta niin, haluaisin kuulla sen, että MIKSI ne on niin paskat? Ettei olis vaa käytön/huollon puutteesta "paskat"?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 2.7.2007 12:13

Ettei olis vaa käytön/huollon puutteesta "paskat"?


^Siksi juuri, ja käytettyä takalevy-kakkista ostaessa siihen on syytä varautua. Siis eihän se "perusremontti" ole homma eikä mikään, eikä edes hirveän kallis noihin levyjarruihin. Mutta satuloiden kunnostus/uusiminen lisää kustannuksia, eikä tuo satulan rakenne kyllä ole yhtään sen helpompi kuin rumpujarrun mekanismit. Rumpujarrut kuitenkin halvempi pitää iskussa, vaikka uusittaisi kaikki rumpuja myöten.

Noh, tuo nyt on vaan yksi mielipide noista levyjarruista, itsellä ollut niistä vain huonoja kokemuksia niin tulee vähä karsastettua niitä. Kaikkihan kuitenkin toimii kun pidetään kunnossa! :)

Mun suositus olisi jättää tuo GT rauhaan (ei pelkästään levyjarrujen takia), ja siirtyä katselemaan 1,8i RP-koneisia kakkiksia. CL-malleja kun ovat niin niitä löytyy vielä hyvin alkuperäis asussaan, tai sitten hieman sipisteltynä. Ja samalla poistuu ongelma nimeltä Pierburg ;)

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 2.7.2007 13:21

itse olen kans molemmin puolin joutunut taakse uudet satulat ostamaan, vaikka aluksi koitin vanhoja korjailla, mutta ei ne tunnu kestävän. Ja uudet takajarrusatulathan tulivat maksamaan n.250€/pari ja vanhat satulat piti viedä vaihdossa. Ei niin halpa jarruremontti minun mielestä, kun ajattelee itse auton arvoa.. rumpujarrut kumminkin saa oikeastaan tilanteessa, kuin tilanteessa korjattua muutamalla kympillä..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 2.7.2007 13:50

Onko noissa muuten ohjaustehostin vakiona?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.7.2007 14:16

Ja samalla poistuu ongelma nimeltä Pierburg ;)

Poistuuhan se pierupurkki KR-moottorin myötäkin ;) Itse puhun yhä tuon 16veen puolesta, on se vaan niin paljon mukavampi ajaa, kun oikeasti pääsee ohituskaistalla autoista ohikin. Jopa ylämäessäkin...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 2.7.2007 17:19

^Kyllä minäkin 16veetä harkitsisin vakavasti jos olis tuo reilu 3k budjettina, mutta kun kerran 90hv:kin riittää niin järkevin/huolettomin vaihtoehto on 1.8i RP.

Eipä noissa ole tainnu ohjaustehostin olla vakiovarusteena, ainakaan vanhemmissa. Mun mielestä siitäkään ei ole kuin harmia :D

Ihan saman tuntunen ohjaus ollu kaikissa tehostetulla ohjauksella olevissa kakkeleissa mitä testannut, kuin tehostamattomalla. Toki paikallaan tai hyvin pienissä nopeuksissa on hivenen keveämpi sompailla, mutta kankeampi sitä autoa on vekslata kun ei kärsi linkkuun kääntää. En tiiä onko niissä ollu ihan kunnossa ne tehostimet sitte :)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 2.7.2007 23:29

Kyllä ainakin minulla tehostin työntää ihan kunnolla painetta ja todellakin tehostaa, ehkä
jopa aavistuksen liikaa.
Niin ja kaikki on vakio-osia hihnapyörät mukaanlukien.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 3.7.2007 1:53

no tekniikanvaihtoja ajatellen levyjarrullinen on parempi.jostain kumman syystä niissä tehokkaammissa malleissa nyt vaan sattuu olemaan levyjarrut melkee järjestäen..

säästyypähän sitten vaihtamisen vaiva jos haluaa vaikka gt:hen laittaa kooärrän
keulille..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.7.2007 13:31

Onko paha homma vaihtaa venttiilinnostajat/säätää venttiilit tuohon koneeseen? Kuulemma nostajat nakuttaa vähän tuossa kyseisessä yksilössä... Alkaa hinta tippumaan kohta kovaa vauhtia. :D

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 3.7.2007 14:49

Hydrauliset nostajat säätää ite itsensä.
Homma menee näin:
Putsari pois - jakopään koppa pois - venakoppa pois - remmit veke - jakopää irti
- Nokka pois - Nostajat nostamalla pois kuopastaan.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Nostaja likoomaan öljyyn pari vuorokautta ennnen vaihtoa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2007 15:12

Konetta ei sit sais pyörittää uusilla nostajilla ennen ku niiden lämpö on tasaantunut moottorin lämmön kanssa.

Ite liotin nostajia pelkästään asennuksen alusta ja muutamassa sekunnissa hiljeni. Ne tosin oli jossain öljyssä jo valmiiksi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.7.2007 16:47

Puoli tuntia seisomista ennen starttia sanoi muistaakseni Haynesin ohje. Itsekin noita nostajia yön yli liotin, mutta silti nakutti melko äänekkäästi monta minuuttia. Satunnaisia raksahteluja kuului vielä vartinkin jälkeen, joten ei kannata huolestua jos ei ääni heti häviä.

Edit: Motonetin nostimet oli, merkistä ei hajua.
Viimeksi muokannut SS, 3.7.2007 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2007 16:48

Mullapa olikin Febin nostimet :)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.7.2007 22:59

Nakuttaako ne noissa helpostikin vai voiko se joku muukin olla? Kulutusosaa ilmeisesti...:)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.7.2007 23:15

Kyllä noissa sitä nakutusta on ilmennyt, itellä oli tuo 1.8i Jetta niin kylmänä raksutti aika rumasti pari sekkaa käynnistyksen jälkeen. Samaa erään tutun 1.8i 180tkm ajetussa Ventossa. Eihän tuo mitään haittaa, mut jos kokoajan käy niinku käkikello niin jättäsin rauhaan (varsinkin jos maksaa yli 3k) :D

Uusia nostimiahan saa, ja yleensä sillä se korjautuukin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.7.2007 9:38

Nakuttaako ne noissa helpostikin vai voiko se joku muukin olla? Kulutusosaa ilmeisesti...:)
Kulutusosa, itselläni kestivät vaivaiset 360tkm ja silloinkin vain yksi nostin naputti satunnaisesti. Joskus taas vaihto tulee eteen jo 200tkm jälkeen. Ainakin öljyillä on vaikutusta kestoon, kannattaa käyttää täyssynteettisiä aineita niin ei karsta tuki nostajien pieniä öljykanavia.

Hinta 8e/kpl joten itse vaihdettuna ei ole kovin iso homma. Vaihdoin jakopään hihnan samalla kun remontin tein ja aikaa meni yhteensä noin 1h kaikkine ihmettelyineen.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 4.7.2007 10:33

Ite maksoin kohtuukuntoisesta 16v gti:stä vuonna -03 3ke. :) Ja mitä jarrujuttuihin tulee, niin levt voi olla helpot huoltaa, mut rumpuja ei _tarvi_ huoltaa. :) Ainakaan ite en oo vielä kertaakaan vag takarumpuja rempannu, ja ajossa on ollu 2 golffia, jetta ja 80 kanttikoppa-audi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.7.2007 10:37

Ainakaan ite en oo vielä kertaakaan vag takarumpuja rempannu, ja ajossa on ollu 2 golffia, jetta ja 80 kanttikoppa-audi.
Riippuu varmaan aika pitkälti käytöstä, mutta kyllä niitä rumpujakin välillä remppaamaan joutuu. Esimerkiksi käsijarrun jumiutuminen on aika yleinen vika, osat ruostuvat kiinni ja hilut joutuu herkistelemään tai vaihtamaan. Samoin ainakin mulla rummusta kuuluu jarrua painaessa kaikenlaista kitinää, minkä takia nuo joutuu vähintään kerran vuoteen avaamaan :(

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.7.2007 11:22

VAG -levyjarrujen vikaantumisen syitä: jarrusylinterin liikerata on hyvin pieni ja jos suojakumi falskaa, sylinterin kaulaan voi muodostua hapettumaa, joka estää sylinterin palautumisen.

Käsijarruvaijerin kumitulpat tai vaijerin kuori rikkoutuvat herkästi, jolloin vesi pääsee sisään ja käsijarrun liikerata pienenee ja pakkasella loppuu kokonaan.
Velipojalla oli Audini lainassa ja aina välillä hän joutui puolen metrin rautatangolla vapauttamaan käsijarruvivun, että pääsi liikkeelle. Onneksi lötköön saa Luxemburgista uusia satuloita 55€ kappalehintaan.

Jos jarrutustehoa haluaa, laittaa vaikka kädin 230 mm rummut taakse 8)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.7.2007 22:25

Mitenkäs nuo 1.6 gakkikset sitten? Alaspäin mennään kovaa vauhtia...:D Ilmeisestikin 75hv? Ja kaasarilla myös. -89 olisi tämäkin. Näissä vissiinkin rummut takana? Mutta mitäs tuo tekniikka kestää? Samanlainen peruspannu?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 6.7.2007 22:40

Muuten identtinen kone kun GU, mutta isku on eri. Eli pierupurkki kaasarina.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.7.2007 0:29

Samaa perusvarmaa tekniikkaa tuo 1.6:kin on, mutta väännössä häviää selvästi isommalleen ja tosiaan tuo 15hv tehoero. Noita on nelivaihteisena vissiinki suurin osa, eli jos matkaa ajelee niin kyllä 5-vaihdetta on melko ehdoton valinta. Hintatasokin on 1.6:silla selvästi alempana mitä noi isommat. Uudemmasta 1.6:sesta olemassa myös se sähköisempi versio katilla yms. "turhuuksilla".

Laitahan yksilöitä näkösälle niin päästään taas ihmettelemään :)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.7.2007 0:35

Laitahan yksilöitä näkösälle niin päästään taas ihmettelemään :)

Tuossa olis taas sieltä kalliimmasta päästä... :D Taitaa olla jollain tapaa yhteydessä ffp:hen kun kuvia jossain topicissa oli. Kuulostaisi ainakin hyväkuntoiselta kaikinpuolin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.7.2007 0:44

No siinä on siistissä kunnossa oleva ja sopivasti laiteltukin. Projektikuvat kannattaa silmäillä tarkasti että miten on hommat tehty. Tässä itellä yksi kakkakoppa nyt työn alla, niin eniten päänvaivaa on noista jo tehdyistä "korjauksista" :/

On tuollaki kyllä hintaa perusmalliin verrattuna, mutta eipä noita ilman rahaakaan tuommosiksi tehdä. Tosin noi palikat tuossa ei mitään järkyttävän hintasia ole. Tuosta tinkaamaan vaan :)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 7.7.2007 9:17

Yhdellä 1.6 kakkiksella olen ajanut silloin kun itselläni oli vastaava 1.8 tekniikalla.
Tuntui aika tehottomalta 18:iin verrattuna, vaikka omassakin oli 17" myllynkivi-pyörät suurinta pirteyttä hukkaamassa.
Samoin sitä viidettä vaihdetta tuli hamuttua useaan otteeseen... :)
Myös etuvakaajan puutteen huomasi vaikka kyseiseinen 1.6 oli varusteltu Weitecin alustasarjalla.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.7.2007 17:30

No tuo punanen olikin jo myyty. Mites tämmönen sitten? :) Vanha paljon ajettu ja kallis gti....mutta lupaavalta näyttäisi kunnon puolesta.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 7.7.2007 18:20

Toi musta gti poikkes pihassa eilen kattomas kuinka mun gti edistyy... Kaverin auto siis kyseessä. Ihan ok laite kaikin puolin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.7.2007 19:29

PALJON parempi vaihtoehto kuin se ylempänä esillä ollut GT. Muistaakseni itekin kyselin tuota, mutta ei alkanu myymään kakkosella alkavalla summalla :)

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 7.7.2007 20:44

No taitaa olla puhe tuosta mun Gt:sta, on sitä vähän palattu maan pinnalle.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 8.7.2007 12:42

Onkos toi GTi:n kone nyt sitten paljon parempi? Kestää paljon kilometrejä ja kaikki toimii...? :D 139hv vakiona? Mitään tyyppivikoja tms? Onko samat takajarrut kun gt:ssä?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.7.2007 13:23

Onhan siinä enempi särkyvää tuossa 16 venttiilisessä, mutta kyllä se omasta mielestä on luja pata oikein käytettynä (ei vinguteta kylmänä). Tyyppivikana virranjakajan öljyvuoto, siis jakajan sisään. Mutta on kohtuuella korjattavissa, nim. kerran sen tehnyt. Jakoremmi jos tuollasesta katkeaa niin kone on sillä selvä.

Katso tuolta Tekstit-osiosta 16V Faq, siellä on listattu melkeempä kaikki.

Samat jarrut GT/GTI.

Ja onhan se miellyttävä ajella, niin väännön kuin tehon puolesta, tuolla se kakkakoppakin liitää niin kevyesti tienpäällä ;)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 8.7.2007 17:01

No tuo vois sitten melkein olla sopiva kakkis jos vielä hintaakin saisi alaspäin hilattua...:) edellinen omistaja oli pohjan fiksaillut aikanaan ja yhden reiän paikkasi nykyinen omistaja kuulemma. Eipä kai noissa kummempia ole jos kori/pohja kunnossa ja tekniikkakin suht läpikäyty näköjään??

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.7.2007 17:19

Joo, koeajolle vaan niin sillonhan siitä selviää paljon. Kannattaa sitä pohjaa sitte silmäillä, niinku jo jossain mainitsin niin eniten päänvaivaa on omassa ollu nuista jo tehdyistä pohjan paikkauksista.

Kannattaa kuitenkin miettiä että tarviiko sitä tehoa välttämättä, kun tuosta kolmasosa hinnalla saa 1.8i version jolla kyllä ajelee muitta mutkitta ja on paljon huolettomampi. Lisäksi noissa 16v gti-laatikoissa on niin pirun lyhkänen 5-vaihde, ettei sillä pitempää matkaa kovin mielikseen ajele.

Mutta itehän olet autoa ostamassa :)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 8.7.2007 17:28

Tosiaan, satasen vauhdissa rapiat 3000 kierrosta :D kaheksassa kympissä semmone 2500 kiekkaa, lyhyt on mutta elämä on...

Vezques
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.2.2006 14:28

ViestiKirjoittaja Vezques » 8.7.2007 22:36

Mut eikös 1.8i ole jotain 3400 rpm 130km/h?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 8.7.2007 23:00

Mulla on 4+E laatikko, joka varustettu kunnon aavikko vitosella.
E = economy, eli kultaista kasaria.
80km/h 1800 kierrosta ja 150km/h 4000 raundia.
Voin myydä tuon omanikin sulle ennenkuin ratavillitys saa alkunsa.
Privalla lisää jos kiinnostaa.

Edit: Kumma homma kun ei jaksa vitosella kiertää enää 7000rpm...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 9.7.2007 0:10

Jak3 wrote:
Jakoremmi jos tuollasesta katkeaa niin kone on sillä selvä.

Ei se kone nyt tuosta osiksi leviä, niin että voisi sanoa sen olevan "sillä selvä", mutta remonti on varmasti tiedossa ja venttiilejä menee sitten vähän enemmän vaihtoon.
Lisäksi noissa 16v gti-laatikoissa on niin pirun lyhkänen 5-vaihde, ettei sillä pitempää matkaa kovin mielikseen ajele.

16-tappista on käsittääkseni ollut lyhyellä ja pitkällä vitosella, eli kahta eri vaihtoehtoa, ja eipä tuo kierrosluku ole itseä häirinnyt.

10 pisteen vinkki on ettei kannata 16v:tä käydä koeajamassa jos sellaiseen ei ole varaa, harmittaa vaan sitten ajella sillä 8v:lla :), mukava että kierrosalueella on katetta muuallakin kuin siellä tapissa.
[Edit:] Niin jos venttiilien määrä pelottaa niin sitähän varten on olemassa 8V-G60, niin voi vaihtoehtoisesti jännittää ahdinta :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 9.7.2007 0:55

Niin jos venttiilien määrä pelottaa niin sitähän varten on olemassa 8V-G60, niin voi vaihtoehtoisesti jännittää ahdinta :)


Ei sitä tarvii jännittää, kun vähän huoltelee sillontällön, jos muistaa. Eikä tee semmosia "renkaat lukkoon"-moottorijarrutuksia ja revittele rajottajaa vasten kovinkaa pitkiä matkoja. ;)
Ja on nimittäi sitä katetta muuallaki ku korkeilla kierroksilla! (Viimestään chipin ja 68ap:n jälkeen...)
nimim. "Puoli kiloa kahdessa tonnissa" ;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.7.2007 1:34

Ei se kone nyt tuosta osiksi leviä, niin että voisi sanoa sen olevan "sillä selvä", mutta remonti on varmasti tiedossa ja venttiilejä menee sitten vähän enemmän vaihtoon.


Kärsiihän sitä nyt vähä pelotella ;) Silti nuita kun myydään tyylillä "emmäätiä kyllähän se on pelannu ton 150 tuhatta mitä oon sillä ajanu", niin kyllä nyt vähän painoarvoa antaa sille että on tarkat tiedot hihnanvaihdosta/ sen kunnosta.

Kyllähän sillä lyhkäsellä viitosella pärjää siellä jossain etelässä kaupunkikruisailussa, mutta ainaki täällä peräpohjolassa jokapaikkaan on matkaa senverran että ei kovin mielikseen jaksa vinguttaa jotta menee edes sitä satasta.

Itsellä on vissiin ollut sitten se kaikista tiheimmällä viitosella oleva 16v, kun kelasi yli 3000rpm tauluun 100km/h todellisessa vauhdissa (renkaat oli 195/50-15). 8v gti muistaakseni aavistuksen harvempi, tasan 3000rpm samat renkaat ja vauhti.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.7.2007 18:49

Karkaa jo kolmoskorisiin mutta menköön...:D
Tuommoinen sattui silmään. Olikos nuissa farkku kolmosissa jotain helposti mätänevää jossain päin kun sellainen mielikuva jostain on jäänyt...? Ja tuo kone; onko moitittavaa? Taisi olla IV golffeissa susi se 2.0 ainakin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.7.2007 18:54

Olikos nuissa farkku kolmosissa jotain helposti mätänevää jossain päin kun sellainen mielikuva jostain on jäänyt...?
Se helman alasauma ainakin kannattaa tarkistaa. Autoliikkeessä erään (taisi olla '98) yksilön helmoissa oli yllättävän paljon ruostetta (enemmän kuin meikäläisen kakkoskopassa, vaikka se helma on rakenteeltaan samanlainen). En tiedä, onko kovinkaan yleistä, mutta joka tapauksessa kannattaa kurkata helman alle.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.7.2007 19:26

Itse askartelen parasta aikaa kaverin -95 Variantin helmojen parissa. Samanlaisen remontin tein omaan -92 Ventoon pari vuotta takaperin.

Aivan kuin näissä olisi
jotain
samaa..?

Molemmissa jokaisen pohjan kumitulpan ympäristössä oli huomauttamista, samoin takapyöräkoteloiden etuosissa.
Helman pintapellin lisäksi kotelon sisällä oleva peltiä joutui uusimaan jonkin matkaa, noissakin kun oli perinteiset tunkin nostokohdat kasassa.
Takapuskurin sekä takaluukun muovipaneelin alta löytyy myös melko varmasti jonkinlaista hapanta.

Voi tätä Volkkarin ostamisen vaikeutta... ;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.7.2007 20:06

^Edes tuo -84 kakkapallo ei ole noin ilkeen näkönen samoista kohdin :/ vaikkakaan en vielä kokomatkalta ole kiskonu mönjiä pois.

Ei muutako joku kakkakoppa vaan, nuo uudemmathan mätii nopeammin :D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.7.2007 22:05

Mites tuommoinen 1.8i syncro?? Kuulostaisi ainakin just passelilta talviautolta. :) Onko ollut jotain ongelmia voimansiirrossa tms? Mikä neliveto noissa on?

Sopiiko muuten ihan normi alustat noihin vai onko joku speciaali? Jotain mitä nuissa pitäisi erityisesti huomioida?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 22.7.2007 22:51

http://www.autowiki.fi/index.php/Syncro eli viskolla. Ei sovi tavallisen alustasarjat kuin eteen.

sakemanni
-
Viestit: 51
Liittynyt: 25.7.2007 22:42

ViestiKirjoittaja sakemanni » 25.7.2007 23:25

Kertokaa tietämättömälle, että onko mk2 gti:tä tehty neliovisena?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.7.2007 23:35

On.

mistral
-
Viestit: 29
Liittynyt: 31.8.2003 16:05

ViestiKirjoittaja mistral » 1.8.2007 14:16

Jep. Itellä oli aikaisemmin 8v GTi 4D kunnes se meni varkauden myötä lunastukseen. Ihan OK peli ja 5 vuoden aikana (80 tkm) suurimmat operaatiot olivat:
-kytkin
-ecu
-syyläri
-lämmityslaitteiston kenno ja puhaltimen moottori
-jarrusylinterit taakse 2 kertaa molemmille puolille :D

Teknisesti ei sen suurempia murheita. Öljyä söi ehkä 0,5-1 litran / 10 000km.

Ostaessa kannattaa luonnollisesti tutkia huoltokirja sekä ruostevauriot: ovien alareuna, pohjasta reunat/helmat, lokarinkaaret, bensaluukun ympäristö, takaluukun reuna ja pyyhkijän ympäristö, ovilistat, takavalojen ympäristö ja sisältä mattojen alta kosteus.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 1.8.2007 16:41

Kakkis-GTI:ssä ECU? Mitä vuosimallia?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 1.8.2007 16:43

Varmaan meinas sitä sytkäpoksia vai mikä se nyt virallisesti siellä on? :D

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.8.2007 17:52

PL GTi:ssä on ECU. Enpä kyllä tienny, että jossain kasitappi-getarissakin on.....

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.8.2007 18:16

-jarrusylinterit taakse 2 kertaa molemmille puolille :D


Oli ihan pakko, anteeksi :)

sakemanni
-
Viestit: 51
Liittynyt: 25.7.2007 22:42

ViestiKirjoittaja sakemanni » 2.8.2007 13:42

Mikä olis teiän mielestä järkihinta tämmöiselle autolle? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1398907

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 2.8.2007 13:49

GTI 8V:t oli loppuvaiheessa kaikki digifanteilla varustettuja joten kyllä niissä oikein moottorinohjausboksi on...

mistral
-
Viestit: 29
Liittynyt: 31.8.2003 16:05

ViestiKirjoittaja mistral » 2.8.2007 15:01

Autoni oli vuoden -89 ja autossa oli Digifant II:n.
Jos joku tarvii rikkinäisen Digifant II:n ja haluaa korjata niin halvalla lähtee.
Aikoinaan uusi tilattiin Saksasta kun Suomesta ei löytyny.
Oli aika halpa n. 500€ :D

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.8.2007 15:29

^^^Järkihinta tommoselle vois olla joku reipas tonttu.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 2.8.2007 17:57

No ei kait sentään tonnia, kun kerran "koneessa häikkää ja öljy haisee". Ehjästä ehkä, mutta voi olla silti tuommonen raha lujassa. Tuo yksilö toisaalta aikas hyvillä varusteilla..

Itse myin tuossa 250 eurolla vanhemman vastaavan, mutta teinien raiskaaman josta oli leima loppu ja takajarruputki poikki, kone toimi hyvin kun 300km päähän kesti ajaakkin. Orkkis 8v gti siis.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 18.8.2007 13:41

Mites tämmönen geeteeii? Mitään tietoa kellään auton historiasta? Hinta on melko korkea ja sitä tässä hierotaan kovasti...:) Onko noi kilometrit vielä ihan siedettävät tuolle koneelle? Pitää vielä noista rempoista jne kysellä että mitä on tehty. Mutta siis ihan järkevä vaihtoehto?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.8.2007 22:55

Siistin olonen se ainaki on!

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 26.8.2007 14:33

No eipä se kovin siisti loppupeleissä ollut...

Mitenkäs sitten tuo 8v gti? 107hv ilmeisesti? Peruskone sekin?

Tuo vähän kalliilta vaikuttaa vaikkakin on hyvillä varusteilla ja vähän ajettu jne. Jenkkimalli ilmeisesti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa