Reindeer Cruising NYT Viikonloppuna 29.6.-1.7.07

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Mushanga
-
Viesti:

Reindeer Cruising NYT Viikonloppuna 29.6.-1.7.07

ViestiKirjoittaja Mushanga » 27.6.2007 22:41

Jälleen luvassa on tuttu tapahtuma Reindeer Cruising, Rovaniemen yöttömässä yössä!

Redneck Race

Kiihdystyskilpailu 201m joka on vapaa kaikille, kunhan kypärä on mukana
Norvajärven varalaskupaikalla Pe ja La iltoina alkaen klo 20.00 jatkuen n. klo 01.00 asti

Luokat;

· Alle 2000cc ahtamattomat
· Yli 2000cc ahtamattomat
· Alle 2000cc ahdetut
· Yli 2000cc ahdetut
· Jenkkiautot alle 6000cc
· Jenkkiautot yli 6000cc
· Moottoripyörät alle 750cc
· Moottoripyörät yli 750cc
· Diesel luokka
· Outlaw

Outlaw luokassa voi kisata myös lapset omilla menopeleillään,
Kriteeri kisassa on että kulkupeli kulkee polttoaineella ja että se on turvallinen.

Kisan ohessa esiintyy mm. Stuntmania huikeiden stunttitemppujensa kera sekä Jani Ylipahkala joka ajaa autoa kahdella renkaalla,
tähän kyytiin on mahdollista päästä myös yleisön joukosta jokainen pientä korvausta vastaan.

Luokkien parhaat palkitaan perjantai iltana, lauantain ohjelma on leikkimielisempi

Reindeer Cruising

Ajoneuvoharrastajien tapaamispaikka Lappi-Areenan yläparkkipaikalla La klo 10-18 näyttelyn yhteydessä.
Ajoneuvon alueelle tuomisesta veloitetaan 3e, jolla saa kulkea koko päivän edestakaisin.
Kävellen paikalle tulemisesta ei veloiteta mitään.

Ohjelmaa mm.

Stuntmania esiintymässä mm. moottoripyörällä
Jani Ylipahkala ajamassa kahdella renkaalla
Dj soittamassa musiikkia
Vapaa kuminpoltto rajatulla alueella
Kolme hienointa ajokkia palkitaan paikanpäällä
Paikalta saa myös pikkupurtavaa ja juotavaa

Styling & Tuning Show

Kilpa- ja harrasteajoneuvonäyttely, Paikkana Lappi-Areena ja aika La 10-18 ja Su 11-17
Autoja eri vuosikymmeniltä sekä nykytrendinä tuningautoja omalta sekä muilta paikkakunnilta.
Vapaita paikkoja kannattaa kysyä numerosta 0400-915882 /Marko Takalo

Kyseessä on Suomen pohjoisin autonäyttely joka järjestetään neljännen kerran.
Tapahtumaa kannattaa tulla kauempaakin katsomaan!

Lisätietoja; Marko Takalo 0400-915882 ja Marko Kontunen 040-739 1021

Teaser kuvia ja lisätietoja osoitteesta www.reindeer-cruising.com

Radiomainoksen löydät tästä

Lehtimainoksen löydät tästä

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.6.2007 23:00

Vois lauantaina pyörähtää paikalla jos Golfi niin suo... =D

jekku
-

ViestiKirjoittaja jekku » 28.6.2007 16:55

Otetaanko lauantaina aikoja sompulla?

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 29.6.2007 16:39

Onko tietoa, minkälaista kalustoa on tulossa tälle illalle? Jos siellä on pelkkiä amisautoja niin ei oikein nappaa lähteä täältä Kemistä ajelemaan sinne Joulupukin ja Lordin kaupunkiin. Viimeksihän siellä oli ilmeisesti yks todella hätänen vanha Galantti ja yhtä hurja turbo-kupla.

Harmittavasti näyttää satavankin, mutta toivottavasti loppuu illemmalla.

juse1
-

ViestiKirjoittaja juse1 » 29.6.2007 23:50

Hurjista autoista pari jenkkiä, 9evo, se kameleontti supra ja pyörät. Hurjan näköstä menoa pyörä äijillä loppunopeuden lähennellessä 200:aa..
Kaikki huomenna tuning showhun! :)

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.6.2007 19:55

Tuolla annilla mitä siellä oli tänään niin ens vuonna ei kyllä kannata järjestää koko tapahtumaa. Harmi vain. Mutta iso käsi järjestelijöille että yrittävät tännekin päin suomea jotakin. Itse sain käsityksen että se lehden Jetta olis ollut paikalla.Datsun ei niin hirveästi kiinnostanut.

E:Todennäköisesti tulin vastaan. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 30.6.2007 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tuninghaaveilija
-

ViestiKirjoittaja Tuninghaaveilija » 30.6.2007 20:10

Sebastian taisikin tulla päivällä vastaan keltasella kolperolla kaupungissa? Oli kyllä todella huonosti autoja ja ihmisiä. Toivottavasti tuota ei järjestetä enään jos tarjonta on tuota tasoa ja hinnat noinkin kovat.

K.Puska
-

ViestiKirjoittaja K.Puska » 1.7.2007 0:32

Toivottavasti järjestetään jatkossakin. Järjestäjille iso kiitos että jaksavat vuodesta toiseen järjestää, vaikka porukkaa ei niin paljoa ole katsomassa/ajamassa entä etelän tapahtumissa!?!?. Jotain eloa tähän kylään edes kerran kesässä.

Hinnoista ei voi muuta sanoa ku että "KÖYHILLE KALLIS, muille saman hintanen!!"

JACKHAMMER
-

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 1.7.2007 0:39

^juuri näin.

Ne jotka valittaa voi ite mennä sinne viivalle ja tehdä tapahtumasta paremman..
ei oikeen g60 siihen yksin riitä.. ei millään pahalla..
kuvia latailen tähän, niin näkee muutkin jotka ei kerinnyt paikalle.
aamen.

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.7.2007 1:08

ei oikeen g60 siihen yksin riitä.. ei millään pahalla..

En tiedä tarkoitatko nyt minua vai itseäsi mutta tollaset vanhat vessat nyt mitään pelasta muutenkaan. =D eli ei sunkaan kannata sieltä pakasteesta niitä herneitä hakea.(edit:en siis nyt tiedä puhutko näyttelystä vai kiihdytyksistä,minä tarkoitan ainoastaan näyttelyä)
Itse olen tainnut käydä kaikissa kyseisissä tapahtumissa ja tänä vuonna se alitti sen rajan jonka takia olen valmis ajamaan 430km katsomaan autoja ja maksamaan 10€ sisäänpääsystä. Oli tarkoitus myös jäädä illaksi mutta vitutus oli suuri ja ajelin takasi kämpille. Verrattuna edellisiin vuosiin,uskoisin että nyt "laatu korvasi määrän". Autot oli asiallisesti ja hyvin tehty,ei näkynyt mitää amistuninkia(pl.mitsupitsi nurkka) ja mielestäni autojen laatu oli hyvä,mutta ne oli vilkaistu läpi suht nopeesti(ralliautoto voidaan unohtaa suoraan). JOken audia tuli ihasteltua pidempäänkin. Mutta että tapahtuma saisi minut vääntäytymään paikalle myös ensi vuonna on tällä menolla valitettavasti erittäin epätodennäköistä. Samaa myös sanoi kymmenkunta ystävääni. Täältä asti oikeasti olisi kävijöitä Rovanniemellä mutta jos siellä ei ole mitään katsottavaa niin miten sinne voi odottaa yleisöäkään? Täältä asti (siis Kuusamosta) ei ihan jokaiseen tuninkinäyttelyyn viitsi lähteä etelään joten se rajoittuu yleensä Rollo/Oulu/Kärkkäinen häppeningeihin. Onko tuota kärkkäistäkään enää? Ymmärrän kyllä myös varmaan vaikeuden houkutella etelän autoja tänne asti.

Jotenkin vain tuntuu että edellisvuosina katseltavaa on ollut huomattavasti enemmän.

Itse järjestäjiä en moiti millään lailla,erittäin iso käsi heille edelleenkin että tälläisen laittavat pystyyn.Ei varmasti helppo urakka.

Tulipas tilitettyä ja vielä aika sekavasti. Lyhyesti vielä referoituna:lisää kaipais autoja sinne. =D

Ja turha sanoa että rakenna näyttelyauto ja vie näytille. En,sitä en todellakaan tee ihan jo teidänkin takia. Tilitän nyt ihan vain kuluttajana joka haluaa rahoilleen vastinetta.

Edittiä: Kuten K.Puska jo havaitsikin,minä kritisoin siis näyttelyä,en kiihdytyshäppeningiä kun en siellä edes käynyt.
Viimeksi muokannut Sebastian, 1.7.2007 1:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

K.Puska
-

ViestiKirjoittaja K.Puska » 1.7.2007 1:52

Nyt tässä on menny Gierukat ja ahtimet eri pussiin.
Eli näyttely ja kiihdytys härdellit menneet sekaisin.
No sattuu sitä kait muissakin topikeissa sillontällön.

Miinuksena mainitsen vain että musiikin jytkettä vois pienemmälle laittaa. Ja "kuuluttaja" ois voinu olla hiljaa vetojen aikana!?!..
Kun haluaisi kuulla vekottimienki ääniä, eikä sitä bassonjytkettä kaiuttimista.
Tämä tästä, hyvät oli kiihdytyskisat. etc.etc.

Tuninghaaveilija
-

ViestiKirjoittaja Tuninghaaveilija » 1.7.2007 4:44

En minäkään sillä moiti että järjestelyt tai järjestäjät olisi jotain tehny väärin mutta se sisältö mitä oli tarjolla Lappi areenalla ei ole kyllä tänä vuonna lipun hinnan arvoista. Ollut jokavuosi mukana joko töissä,näytteille asettajana tai pelkästään kävijänä. Nyt vain oli materiaalia/tarjontaa niin vähän että se ei riitä tuollaiseen tapahtumaan. Ralliautoja oli puolet hallista ja lähes kaikissa oli konepellit kiinni ja lapuissa luki mitä erilaisimpia tehoja. Se ei todennäiköisesti ole sitä mitä ihmiset haluaa nähdä tuon kaltaisissa tapahtumissa?

Nuhapumppu
-

ViestiKirjoittaja Nuhapumppu » 2.7.2007 0:29

Itse olin tuolla tapahtumassa kaverin kanssa omilla autoilla. Juurikin siellä Sebastianin mainitsemassa amistuning Mitsubishi nurkassa,minun oli se viininpunainen Sigma,jossa oli pelti auki ja autohan oli ihan täysin vakio,jotenka syyttävä sormi "tuningista" voidaan kohdistaa auton piirtäjään.
Ja omasta mielestani se kaverin L-200 oli mukava poikkeus näistä iän ikuisista 100kg lasikuitua ja jouset pois autojen seassa.
Autoja oli kyllä todella vähän,johtuen varmaan pohjoisesta sijainnista,mutta saatiin sitä menoa aikaan ihan 5ihmisenkin voimin ainakin leirintä alueella.

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.7.2007 0:41

Noh noh,eipäs nyt hermostuta. =D

Uskoisin sen Mitsun olevan erikoinen mutta kuten varmasti ymmärrät että n.17 vuotta vanha vakionnäköinen galantti ja lapussa vaan teksti luxusgalantti tjsp niin hirveästi yleisöä kiinnosta tai herätä mielenkiintoa. Muutenkin tuo lisäinformaation anto tuntui olevan helvetin vaikeata(pl. scg joilla oli tietoakin jaossa),mm. siinä keskellä olleessa datsunissa luki vaan lisätietona "2do8rdevvk"(ilmeisesti tekniikka meinasi) niin kenelle se kertoo jotain? ei minulle ainakaan.

jo vaen.

täältä tähän.

Edittiä: Sigma on ilmeisesti auton malli eikä galantti?

Nuhapumppu
-

ViestiKirjoittaja Nuhapumppu » 2.7.2007 1:43

Sigmahan se,ja koska autoon ei mitään ole tehty niin siksi siinä luki että
"Luxus luokan Mitsu",vakion näköisyys johtuu juurikin siitä että auto on vakio.
Auto oli esillä syystä että,on harvinainen(suomessa ~150kpl),eikä pilattu millään räpöstyksillä.
Tiedostan sen,ettei tätä lasikuitu sukupolvea vakio edustusauto kiinnosta ja myös että auto on vanha.
Jos olisin taas ruennut luetteleemaan varusteita,se olisi ollut jo liian myynti-ilmoituksen oloinen :D Enkä välitä siitä,kiinnostaako auto jotakuta vai ei,pääasia on että edes joku käy lähemmin katsomassa,mutta näköjään se tietojen vähyys herättää ainakin mielipiteitä=D

Tai onhan siihen tehty kaikkea,muttei juurikaan mitään näkyvää,esim jenkkaa yms.
Enkä hermostunut,vaan tahdoin hieman perusteluja tuolle "Amistuning" lausahdukselle,jonka ilmeisesti aiheutti tuo lisätietojen puute??
Mutta ei asiasta enempää,jokainen tyylillään.
Tässä näyttelystä ja kiihdettelyistä. Kuvien laatu ei ole mitään silmiä hivelevää,johtuen paskasta kamerasta ja kuvaajasta. Ja kuvat on vapaassa käytössä.

-_Joke_-
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 2.7.2007 11:23

Sebastian kirjoitti:JOken audia tuli ihasteltua pidempäänkin

Thanks! :)

Joo...valitettava tosiasia on että näyttely hiljenee vuosi vuodelta...puitteet kyllä olisi hyvät vaikka kuinka isoon tapahtumaan, mutta kun ei niin ei. Tuossa porukallakin filosofoitiin että miksi näin...yksi syy on varmasti se, että Rovaniemi on kaukana etelän autoille. Toinen ja ehkä varsin merkittävä tekijä on se, että kun yhtenä vuonna floppaa (pari vuotta sitten järjestettiin viereisessä hallissa), niin siitä lähtee äkkiä negatiivinen sana kiertämään piireissä ja tulos on se että seuraavana vuonna on vähemmän väkeä. Tuo taas saa negatiivista palautetta maailmalla ja oravanpyörä on valmis...tämän vuotinenkaan ei näytä nyt muuttavan tuosta suuntaa ja varmasti ensi vuonna se on taas huomattavissa (jos nyt tuota enää järjestetään). Kuitenkin, mielestäni järjestelyt toimi moitteetta...autoja olisi todellakin kaivannut lisää. Millä niitä sitten sinne saataisiin...palkinnot voisi olla hyvä motivaattori, pieni pytty ei houkuta ajamaan kovin montaa sataa kilometriä, pienoinen rahapalkinto voisi houkutella enemmänkin väkeä. Ja yksi mikä tänä vuonna loisti poissaolollaan, oli yritysosastot...nuo ovat mielestäni yksi hyvä "markkinahumun" tuoja ja voisin kuvitella että moni tulee katsomaan tuotteitakin livenä...eli, yritysosastot takaisin ensi vuonna! Järjestävälle taholle kuitenkin täydet pisteet...!

Täällä myös jokunen kuva Jusen napsimana: http://juse.1g.fi/kuvat/ntss/

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.7.2007 12:10

Tiedostan sen,ettei tätä lasikuitu sukupolvea vakio edustusauto kiinnosta ja myös että auto on vanha.

Itse olen OEM kansaa mutta kuten sanoin että koska en tiedä mitsujen historiaa tarkemmin niin auto varmaan siksi jäi minulta vähemmälle huomiolle.

Tuon itse jo unohdin mainita kokonaan,taisi muute se vahva alamäki alkaa juuri silloin ku se oli siellä palloiluhallin puolella. Itse uskon myös että autot vähenee sen takia että kukaan ei kehtaa/viitsi enää tuoda omaa autoa esille,edes tästä läheltä. Vaikka kuinka hieno ja hyvin tehty olisi.
Viimeksi muokannut Sebastian, 2.7.2007 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jekku
-

ViestiKirjoittaja jekku » 2.7.2007 12:14

Milloinhan kiihdytyskisan ajat ovat nähtävillä?

Itse en voi kommentoida näyttelyä, mutta sompun tapahtuma oli mielestäni onnistunut. Tai ainakin jos ajat julkaistaan kohtuullisen ajan kuluessa.

BLU-630
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja BLU-630 » 3.7.2007 12:46

En itekään ollu paikalla mutta noi ajat ois kiva tietää.. Ei vielä ainakaan ole mitään kuulunut.

mkn016
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja mkn016 » 7.7.2007 23:01

Hei.

Ja kiitos palautteesta koskien reindeer cruising tapahtumaa. Ajat tullaan julkaisemaan reideer cruisingin kotisivuilla mahdollisimman pian. lista perjantain ajoista on jo valmis ja uskoisin että saamme sen nettiin jo ensi viikolla. Lauantain lista on vielä tekeillä mutta sekin tullaan julkaisemaan.

Palautetta Redneck Race kisasta voi laittaa minulle
[email protected]

jekku
-

ViestiKirjoittaja jekku » 8.7.2007 1:24

Hieno olisi jos pistätte vinkin tänne ffp foorumillekin lauantainkin ajoista. tapahtuma oli mielestäni kyllä taaskin loistava ja samaa odotan jatkossakin

jarskii-
-

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.8.2007 17:01

joo itse kävin sompulla kumpanaki päivänä ja sit palloilin kans tuonne lappi-areenalle... pakko sanoa suoraan että scg:llä oli parhaiten järjestetty. auton tiedot oli esillä ja muutenki se osasto.

itse näyttely,

+toimis hyvin jos sais autoja enemmän
+opasteet (osaa muutki ku rovaniemeläiset paikalle esim. heti nelosmontussa oli
ohjeet tapahtumapaikoille)
+muutenki hyvin järjestetty

-miksi ralliautoja?
-hiljanen
-maine meni palloiluhallin takia?

kiihdytykset,
+parasta tapahtumaa viikonlopun aikana
+turvallisuudesta pidetään huoli
+sotilaskodin sisaret eli sumppi mahdollisuus :)
+erikoistakin autoa oli viivalla
+stuntmania

-sää (mut minkäs me luontoäidille voidaan?)
-liian tehottomia suurin osa
-JA MISSÄ NE TULOKSET ON???

mutta kuitenki onnistunu tapahtuma. toivotaan että ensi vuonna menis paremmin kummassaki paikassa...

jekku
-

ViestiKirjoittaja jekku » 19.9.2007 22:36

Tuloksia odotellaan edelleen tästä kyseisestä tapahtumasta.

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”