Millä kitillä korisarjan pokkaukset pois?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

Millä kitillä korisarjan pokkaukset pois?

ViestiKirjoittaja In Flames » 1.7.2007 13:04

Eli millä tökötillä kannattais vetää nuo alkupeäisten puskurien päälle liimattavien spoilereiden yms. pokkaukset pois?

Eli saada ns. semmoinen clean look, että liimatut osat näyttävät siltä niinkuin kuuluisivat alkuperäiseen puskuriin?

Pokkaus tekee n. 8mm rapun ja ei näytä hyvältä mun silmääni. Kittiä tarvii varmaan laittaa aika loivasti että saa siihen semmoisen loivan laskun ettei tule liian jyrkkääkulmaa pokkauksen kohtaan?

Onko kukaan laittanut muovikitillä, vai lähteekö se pienestä puskuriin osuvasta iskusta ropisemalla pois? Vai onko tähän olemassa jotain elastista kittiä, mutta mites sitten maalin pysyvyys elastisessa aineessa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.7.2007 13:07

Yhdistetäänkö tässä muovipuskuria ja kusilaitua vai pelkästään muovia?

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 1.7.2007 13:10

Muovipuskuria ja kusilaitu etuspoileria...

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 1.7.2007 15:02

Eli tähän tyyliin tarvis saada se kitattua:
Kuva Kuva

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 1.7.2007 15:42

voi olla et täysin kestävää tosta ei saa tekemälläkään.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 1.7.2007 20:12

^sama veikkaus...ei kestä talven yli

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 1.7.2007 22:15

No jos nyt jätetään ne veikkaukset pois ja kerrotaan millä ne kannattaa laittaa, kesti yli talven tai ei...

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 1.7.2007 22:33

joku vuosi sitten autosoundin testissä oli pakkelit ja ainakin standoxin pakkeli oli elastisinta. en sitten tiedä miten käytännössä kestää vaihtelevia kelejä.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 2.7.2007 10:16

Lasikuitu varmaan kestäis, en tiedä sitten lasikuitukitistä. Ei uskalla sanoo mitää varmaa :)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 2.7.2007 14:27

liimaa lipan kiinni että ei jousta pokkaus kohdalta--> lasikuitua pohjalle muodoks..ekat hionnat ja muodon haku,lasikuitu kittiä--> lisää muodon hakua ja viimeistely jollain hienolla pakkelilla..

ainaki mulla kesti mazdan puskurissa pari vuotta ennen auton vaihtoo kesät ja talvet..:)

ja pokkaus oli aikas lailla yhtä iso...

mutta eihän noista ikinä sit tiedä..niin moni asia vaikuttaa..kolhut,kiveniskut yms yms...ja tietty kuinka hyvin jaksaa tehä noita pohjia..

casper_
-
Viestit: 35
Liittynyt: 6.2.2005 21:25

ViestiKirjoittaja casper_ » 2.7.2007 20:32

Nanin menetelmä on käypä, se kestää jos muovipuskuriin vielä hiottu/ajettu tartuntoja joihin lasikuitu ottaa paremmin kiinni.
Noin ainakin itse olen tehnyt ja kestää jos ei pahoja osumia saa...

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 2.7.2007 22:51

Mitä tarkoitat "lasikuitua pohjalle muodoks"?
Että se loiva lasku tehdään sillä lasikuitumatolla ja hartsilla vai?
Meinasitko että tuo laitetaan niin että lasikuitumaton ja puskurin väliin jää ilmarako?

En tiedä ymmärsinkö sit oikein, mutta jos en ni jos voisit selventää hieman...

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 2.7.2007 23:55

mitään rakoja jätetä...ja tosiaan tarttuma pinta pitää hioa..
matolla ja hartsilla vaan valamaan ja hiomaan juuri sitä loivaa muotoa mitä haet..

sitten ku alkaa näyttää muoto karkeesti hyvältä ( omaan silmään ) sit lasikuitukittiä ja lisää muotoa ja viimestely pakkelilla..

toimi mulla ja omasta mielestä aika työläs mutta helppo toteuttaa..

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 3.7.2007 0:43

En oo lasikuidusta juurikaan perillä, mutta minkä takia sillä matolla ja hartsilla pitää leikkiä? Miksei voi suoraa vetää lasikuitukitillä sitä alunperinkin?

Siinä voi olla joku tärkeä kriteeri, josta en ole tietoinen, mutta valaiskaa miksi matolla pitää leikkiä?

Enkä kyllä ymmärtänyt vieläkään, että miten sillä matolla siihen saa loivan muodon.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 3.7.2007 9:20

tulee kestävempi matolla ja hartsilla..

jos suoraan alat kittailemaan tohon pokkaukseen halkee 90% varmuudella..

muutta voihan siinä tietty tehä niinkin,että haet sillä lasikuitukitillä muotoa->sit matto ja hartsi->sit lisää lasikuitukittiä ja lopuks pakkelit..

ikinä en noin ole tehny,mutta mielessä on kyllä käynyt..kestävyys varmasti parempi kuin pelkkä kitti...

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 3.7.2007 14:33

Minä tekisin niin että hioisin ensin muovin mahdollisimman tasalle puskurin kanssa. Ei kuitenkaan aivan ohueksi, niin että jäykkyys säilyy. Sitten hiilikuitupakkelilla tasoitus. Sillä olen itse tehnyt lasikuidun ja muovin liitoksia, ja hyvä on tullut.

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 3.7.2007 20:50

No jos sitä lähtis aluksi vaikka sillä lasikuitukitillä leikkimään ja johonkin väliin sitten sitä mattoa ja hartsia jos jaksaa.

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 6.7.2007 11:32

Riittääkö pelkkä maalin karhennus 80 hiomapaperilla lasikuitukitin tartuntaan vai pitääkö ne kaikki maalit hioa pois puskurin muoville ja spoilerin lasikuidulle asti kitattavilta kohdilta?

Sallinen
-
Viestit: 440
Liittynyt: 23.7.2003 11:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sallinen » 7.7.2007 13:56

Komppaan okkimia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa