-89 Gt kakkis? -> Golffien tekniikat yleensä? :)
Valvoja: ffp jäsenet
-89 Gt kakkis? -> Golffien tekniikat yleensä? :)
Mitenkäs tuo kone kestää? 1.8 kaasari kone siis mitä ilmeisimminkin...:)
Risuja ja ruusuja vaan joka suunnasta autoon/tekniikkaan liittyen!
Risuja ja ruusuja vaan joka suunnasta autoon/tekniikkaan liittyen!
Viimeksi muokannut Mikko S., 10.7.2007 18:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Konehan kestää tooodella hyvin, ellei sitä ole huudatettu koko aikaa :) Kaasuttimena taitaa toimia tämä Pierburg, jossa on ongelmia.
Lue lisää Pierburgista: http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php
Lue lisää Pierburgista: http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ei oo mitään pahaa sanomista GT:stä jossa on Pierburg. Pari vuotta ja parit talvet tuolla on nyt minun omistuksessa menty. Ainoastaan tyhjäkäynnin alipainekello on korjattu (en muista virallista nimeä, mutta tyhjäkäyntiin vaikutti). Pakkasellahan tuo on vähän on köhiny, mutta ei mitään vakavaa. Yllättävän pirteähän tuo on 90 heppaseksi. Huonoa on siinä että penkit on CL:stä jos vaan ei oo satuttu vaihtamaan jälkikäteen tai valitsemaan lisävarustelistasta. Niin ja mitä tuohon laatikkoon tulee niin kyllähän tuolla kaupungissa pärjää mutta en suosittele moottoritielle ellei ole vaihdettu vitosta pikkusen pidemmäksi. Vissiinkin VW on alunperin tuon GT:n suunnitellu pirteäksi kauppakassiksi talon kakkosautoksi. Tälläsen kuvan olen saanut kun olen noita varusteita katsellut.
Kakkista kun olet ostattelemassa niin tarkista pari kohtaa korista:
-Tuulilasin alareuna. Tahtoo ruostua aika helposti
-Joissakin malleissa on ollut ruostumista vaihdelaatikon kannakkeessa. Ei myöhäsemmissä ja en muista miten oli tämän -89:n laita. Hankalampi tarkistaa ostotilanteessa
-Bensatankin luukun kun aukasee niin siitä tarkista reunat. Tahtoo tankatessa jäädä siihen vähän bensaa joka sitten rupeaa ruostuttamaan. Itsellä tulee puhdistettua joka tankkauksella
-Muovikaaret jos on niin tarkista reunat että ei ole ruvennut niiden alta ruostumaan
Toisaalta en tiedä miten oletkin taustatutkimusta tehnyt tai miten on sinulla ollut noita kakkiksia. Vaan tulipahan kuitenkin kirjoteltua vaikka muistilistaksi.
En voi kuin suositella vaikkakin GTI ruiskuna olisi parempi. ;) Taloudellinenhan tuo on. Itsellä on mennyt 7.5l satasella kaupungissa (varovaisella kaasulla) ja maantiellä huomattavasti vähemmän.
Kakkista kun olet ostattelemassa niin tarkista pari kohtaa korista:
-Tuulilasin alareuna. Tahtoo ruostua aika helposti
-Joissakin malleissa on ollut ruostumista vaihdelaatikon kannakkeessa. Ei myöhäsemmissä ja en muista miten oli tämän -89:n laita. Hankalampi tarkistaa ostotilanteessa
-Bensatankin luukun kun aukasee niin siitä tarkista reunat. Tahtoo tankatessa jäädä siihen vähän bensaa joka sitten rupeaa ruostuttamaan. Itsellä tulee puhdistettua joka tankkauksella
-Muovikaaret jos on niin tarkista reunat että ei ole ruvennut niiden alta ruostumaan
Toisaalta en tiedä miten oletkin taustatutkimusta tehnyt tai miten on sinulla ollut noita kakkiksia. Vaan tulipahan kuitenkin kirjoteltua vaikka muistilistaksi.
En voi kuin suositella vaikkakin GTI ruiskuna olisi parempi. ;) Taloudellinenhan tuo on. Itsellä on mennyt 7.5l satasella kaupungissa (varovaisella kaasulla) ja maantiellä huomattavasti vähemmän.
Oma on käyty tässä 2000-luvulla alustaltaan läpi niin ei ole vielä päässyt kauheasti väljistymään. Vähillä kilometreillä on ollut sen jälkeen. En osaa sanoa kokemuksesta että oisko mitään sellasta mitä pystyisi tarkistamaan helposti tai mikä särkysi helposti. Yleisesti katella vaan että ei ole mistään hälyttävästi märkä ja ohjauksessa ei oo tyhjää.
Niitä myyjiä ei sitten _todellakaan_ kannata uskoa noissa auton huolto-/korjausasioissa jos ei ole näyttää kylmää faktaa huolloista. Nimimerkillä ostin kakkiksen jota oli katsastusmies kuulemma kehunut ensiluokkaiseksi ja niin vain kävi että kun pari viikkoa sitten kävin katsastamassa niin vikalista oli kaksi sivuinen. Vituttaako? Arvatkaa.
Just my $0.02.
Just my $0.02.
Siihen hintaan mikä nettiautossa tuolla on, en kyllä edes katselisi kaasari koneella varustettua kakkista..
Itsekin ostanut muutaman kakkiksen pelkästään hyvien puheiden perusteella, paras oli kun myyjä sanoi "jos olisi mätä tai muuten romu, veisin saunan taakse ja jättäsin sinne". Noh erehyin tekemään kaupat, ja viikon päästä pääsikin jo hitsihommiin kun meni kantapää takajalkatilasta läpi.. Virheistä kuitenkin oppii, tai sitten ei :D
Itsekin ostanut muutaman kakkiksen pelkästään hyvien puheiden perusteella, paras oli kun myyjä sanoi "jos olisi mätä tai muuten romu, veisin saunan taakse ja jättäsin sinne". Noh erehyin tekemään kaupat, ja viikon päästä pääsikin jo hitsihommiin kun meni kantapää takajalkatilasta läpi.. Virheistä kuitenkin oppii, tai sitten ei :D
Kyllä tuolla hintaa pitäis jo saada melko priimakuntoinen 16v GTI!!
3400 euroa on kyllä _todellakin_ tähtitieteellinen hinta tuollaisesta 18v vanhasta 1.8 kaasarigolfista. On varmaan omistaja/rakentaja laskenu jokaiselle työtunnillekin hinnan tuota ilmoitusta tehdessään..
Tosin, eihän se ole hullu joka pyytää, vaan..
Itse pitäisin ko. autoa maksimissaan 1800-2000e arvoisena. Ja kyllä, ottaen huomioon ajokilometrit ja yleisen kunnon. Loppujenlopuksi se on kuitenkin VAIN 1.8 90hp kaasari. Ei millään tavalla erikoinen tai mielenkiintoinen auto.
Tuossapa hieman fiksumman hintainen GT. Ja tässä se oikeasti fiksu vaihtoehto. Melko hienokuntoisen oloinen ainakin kuvien ja tietojen perusteella.
3400 euroa on kyllä _todellakin_ tähtitieteellinen hinta tuollaisesta 18v vanhasta 1.8 kaasarigolfista. On varmaan omistaja/rakentaja laskenu jokaiselle työtunnillekin hinnan tuota ilmoitusta tehdessään..
Tosin, eihän se ole hullu joka pyytää, vaan..
Itse pitäisin ko. autoa maksimissaan 1800-2000e arvoisena. Ja kyllä, ottaen huomioon ajokilometrit ja yleisen kunnon. Loppujenlopuksi se on kuitenkin VAIN 1.8 90hp kaasari. Ei millään tavalla erikoinen tai mielenkiintoinen auto.
Tuossapa hieman fiksumman hintainen GT. Ja tässä se oikeasti fiksu vaihtoehto. Melko hienokuntoisen oloinen ainakin kuvien ja tietojen perusteella.
Mitä kertoo ykköskoppasen kumi kakkosen polkimessa ja ilmoittamatta jätetty km -määrä ja kuvaamatta jätetty kuskin istuin -ei välttämättä mitään, mutta jotenkin tuntuu noitten hinnat karanneen johonkin.
2003 tämä 90 hp CL myytiin 1100 eurolla.
2003 tämä 90 hp CL myytiin 1100 eurolla.
Kyllä tuolla hintaa pitäis jo saada melko priimakuntoinen 16v GTI!!
Niinhän sitä voisi luulla juu...:) kliks
Tuossapa hieman fiksumman hintainen GT. Ja tässä se oikeasti fiksu vaihtoehto. Melko hienokuntoisen oloinen ainakin kuvien ja tietojen perusteella.
Molemmat tiedostettu ja katseltu ja kyselty mutta kumpaankin uppoaisi vähintään saman verran rahaa kuin tuo ensimmäinen tulisi maksamaan "valmiina"... Ja tuo punainen on jo valmiiksi ruosteessa. Ei hyvää vaan saa halvalla ja jos autoa kuitenkin samaan suuntaan rakentelisin niin aika sama jos maksan hiukan extraa että on valmiiksi tehty...
Huoh.
En nyt varmaan tarkottanu priimakuntoisella ja hiplatulla tuommosta, mihin on mätetty 10ke:llä kaikkea hilua kiinni...? Vaan lähinnä siistiä ja hiplattua alkuperäiskuntoista GTI:tä.. Itse jos 3,5ke pitäis sijoittaa autoon, ni ei kyllä 1. vaihtoehto olisi -89 90hp kaasarikakkiainen.. :P Mutta noh, kukin tallaa tyylillään.
Ja tuohon linkkiin viitaten - No Offence, HB81, Mutta... Kyllä 7990 eurolla saa jo autojakin, joten unohtaisin kyllä tuommoset kakkiaiset siinä vaiheesa viimestään.. :D
Edit:
Ja tosiaan, jos ruostetta on takahelmassa, takaluukussa ja etulokasuojissa ja uudet lokasuojat & luukku tulee auton mukana, ni hmm.. Ei tuo käsittääkseni kovikaan suuri ruosteremontti olisi? Uudet lokasuojat ja luukku maaliin, takahelmaan hiekkapuhalluspistoolia ja maalia. Jos säästäisin useita satoja ja saisin 49 hevosta enemmän, ni saattaisin vaikka miettiä 2 kertaa. Takahelman, luukun ja lokauojien maalaus kun ei varmasti montaa sataa voi maksaa. :)
Ainakin Kävisin katsomassa kyseistä autoa. Jos se nyt ihan hapan on ympäriinsä, ni sit unohtaa. On se 90hp 8v:n ja 139hp 16V:n ero vaan kuitenkin kun yö ja päivä.
En nyt varmaan tarkottanu priimakuntoisella ja hiplatulla tuommosta, mihin on mätetty 10ke:llä kaikkea hilua kiinni...? Vaan lähinnä siistiä ja hiplattua alkuperäiskuntoista GTI:tä.. Itse jos 3,5ke pitäis sijoittaa autoon, ni ei kyllä 1. vaihtoehto olisi -89 90hp kaasarikakkiainen.. :P Mutta noh, kukin tallaa tyylillään.
Ja tuohon linkkiin viitaten - No Offence, HB81, Mutta... Kyllä 7990 eurolla saa jo autojakin, joten unohtaisin kyllä tuommoset kakkiaiset siinä vaiheesa viimestään.. :D
Edit:
Ja tosiaan, jos ruostetta on takahelmassa, takaluukussa ja etulokasuojissa ja uudet lokasuojat & luukku tulee auton mukana, ni hmm.. Ei tuo käsittääkseni kovikaan suuri ruosteremontti olisi? Uudet lokasuojat ja luukku maaliin, takahelmaan hiekkapuhalluspistoolia ja maalia. Jos säästäisin useita satoja ja saisin 49 hevosta enemmän, ni saattaisin vaikka miettiä 2 kertaa. Takahelman, luukun ja lokauojien maalaus kun ei varmasti montaa sataa voi maksaa. :)
Ainakin Kävisin katsomassa kyseistä autoa. Jos se nyt ihan hapan on ympäriinsä, ni sit unohtaa. On se 90hp 8v:n ja 139hp 16V:n ero vaan kuitenkin kun yö ja päivä.
Ja tosiaan, jos ruostetta on takahelmassa, takaluukussa ja etulokasuojissa ja uudet lokasuojat & luukku tulee auton mukana, ni hmm.. Ei tuo käsittääkseni kovikaan suuri ruosteremontti olisi? Uudet lokasuojat ja luukku maaliin, takahelmaan hiekkapuhalluspistoolia ja maalia. Jos säästäisin useita satoja ja saisin 49 hevosta enemmän, ni saattaisin vaikka miettiä 2 kertaa. Takahelman, luukun ja lokauojien maalaus kun ei varmasti montaa sataa voi maksaa. :)
Ainakin Kävisin katsomassa kyseistä autoa. Jos se nyt ihan hapan on ympäriinsä, ni sit unohtaa. On se 90hp 8v:n ja 139hp 16V:n ero vaan kuitenkin kun yö ja päivä.
Onhan niissä eroa juu muttei tätä autoa niin kulkujen perusteella olla ostamassa...sitä varten on toi profiilin kulkine. :)
Kyllä tuohon gti:hinkin aika kivasti rahaa palaa kun pellit maalaa ja jos vielä vannetta/alustaa ostelee ja kaikkea pikkukilkettä niin eipä se enää välttämättä niin järkevää/halpaa ole...;) Ja sävyerot on hyvinkin mahdollisia kun rupeaa tuon ikäistä autoa maalailemaan.
Mutta eipä tästä enempää. Kommentit gt:stä edelleen tervetulleita!
Gt-mallia en itse laittaisi siitä syystä, että siinä on levyjarrut takana ja kone kaasari. Noista kahdesta asiasta ei ole kuin harmia pidemmän päälle, joten miksi kestää niitä kun voi ostaa semmosen kakkiksen missä on varmempi 1.ruisku, tehoa se 90hv ja rummut takana. 16V-mallissa nyt jo ymmärtää nuo levyt takana..
Jos GT:stä joku _oikeasti_ vielä tänä päivänä harkitsee maksavansa tuollaisia summia, niin hemmetti täytyy kyllä ruveta haalimaan noita, sipistellä samanlaiseksi ja myydä kovalla hintaa eteenpäin :D
Jos GT:stä joku _oikeasti_ vielä tänä päivänä harkitsee maksavansa tuollaisia summia, niin hemmetti täytyy kyllä ruveta haalimaan noita, sipistellä samanlaiseksi ja myydä kovalla hintaa eteenpäin :D
itse niitä puunailin ja herkistelin alkuperäisillä satuloilla mutta sitten järki voitti ja ostin uudet satulat joiden kanssa ei mitään ongelmia. tulevat varmaan kestämään niin pitkään kuin tuo koko vessa kestää. =D
syksyllä kunnon rasvat vaijeriin jotka ei jäädy ja muistaa käytää käsijarruu talvellakin niin onhan nuo toiminut.
syksyllä kunnon rasvat vaijeriin jotka ei jäädy ja muistaa käytää käsijarruu talvellakin niin onhan nuo toiminut.
No joo, ehkä vähän liiottelin noiden levyjarrujen "huonoutta", mutta ne on suht hintava korjata kuitenkin täydellisesti (uudet satulat jne.). Tai kuka nyt mitäkin pitää kalliina, kuitenki suhteessa automallin muihin osiin.
Pari yksilöä itsellä ollut takalevyillä, niin ollut jonkin asteisia ongelmia niiden kanssa.. Tokihan ne pelaa jos kunnossa/käytössä pidetään, mutta aina näin ei ole. Tarkistuskohde nro.1 ainakin itsellä, jos vastaavia vekottimia käy testailemassa.
Pari yksilöä itsellä ollut takalevyillä, niin ollut jonkin asteisia ongelmia niiden kanssa.. Tokihan ne pelaa jos kunnossa/käytössä pidetään, mutta aina näin ei ole. Tarkistuskohde nro.1 ainakin itsellä, jos vastaavia vekottimia käy testailemassa.
Mahtaa olla nykyisellään aika vaikea löytää raiskaamaton GT/GTI16V.
Se, että volkkarissa on levyjarrut takana, ei ole pelkästään hyvä asia. Ottaen huomioon mitättömän tehoeron rumpujarruihin nähden ja paremman ulkonäön, ennen pitkää toteutuva huolto/korjaus levyjarruihin on aika paljon hintavampaa kuin varsin huolettomiin ja halpoihin rumpujarruihin.
Kerran olen purkanut ja kasannut tuollaisen takajarrusysteemin, se oli monen tunnin homma eikä siitä pitkäikäistä tullut sittenkään. Käytännön korjaus on satulan uusinta, mikä ei ole ihan halpaa.
Se, että volkkarissa on levyjarrut takana, ei ole pelkästään hyvä asia. Ottaen huomioon mitättömän tehoeron rumpujarruihin nähden ja paremman ulkonäön, ennen pitkää toteutuva huolto/korjaus levyjarruihin on aika paljon hintavampaa kuin varsin huolettomiin ja halpoihin rumpujarruihin.
Kerran olen purkanut ja kasannut tuollaisen takajarrusysteemin, se oli monen tunnin homma eikä siitä pitkäikäistä tullut sittenkään. Käytännön korjaus on satulan uusinta, mikä ei ole ihan halpaa.
Jos budjetti on niinkin suuri, että tuo HB81:n kakkiainen irtoisi
Ei todellakaan ole edes puolta tuosta hinnasta budjettina...:) Piti vaan joku tonnin ruoska ostaa alunperin mutta mopo menee jo tuolla hyvän matkan päässä ilman ohjastajaa.XD
Jos sen pari-kolme tonnia laitan tosiaan kakkikseen niin on syytä olla priimakunnossa.
Tuotanoin, en ymmärrä, että mikä tää on tää levyjarrujen mustamaalaus-juttu..? Kyllähän se nyt on vaa fakta, että helpompihan ne on rempata ku rumpujarrut. Satula irti parilla pultilla ja levy + palat vaihtoon. Ei tarvii taistella rumpujen kanssa, kun ei lähde irti. Ja miettiä kaiken maailman vipstaakien paikkoja siellä rumpujen sisällä, jos purkaa ihan hiluiks ne jarrut..
Ja samalla vaivallahan vaihtaa tuon kulutusartikkelin nimeltä takapyöränlaaakerit.
Eikä se nyt niin kallista ole (levyt 30e/kpl, palat 30e/setti, laakerit 18e/sarja per puoli).
Itsellä ainakin nuo kohta 17v täyttävät satulat toimii ihan ok. Tosin ne olen kertaalleen purkanutkin jo irti ja putsannut + rasvaillut, ettei mee liu'ut jumiin.
Ja tosiaan, kyllähän tuo jarrujen tehoerokin on ihan hurja.
Mutta niin, haluaisin kuulla sen, että MIKSI ne on niin paskat? Ettei olis vaa käytön/huollon puutteesta "paskat"?
Ja samalla vaivallahan vaihtaa tuon kulutusartikkelin nimeltä takapyöränlaaakerit.
Eikä se nyt niin kallista ole (levyt 30e/kpl, palat 30e/setti, laakerit 18e/sarja per puoli).
Itsellä ainakin nuo kohta 17v täyttävät satulat toimii ihan ok. Tosin ne olen kertaalleen purkanutkin jo irti ja putsannut + rasvaillut, ettei mee liu'ut jumiin.
Ja tosiaan, kyllähän tuo jarrujen tehoerokin on ihan hurja.
Mutta niin, haluaisin kuulla sen, että MIKSI ne on niin paskat? Ettei olis vaa käytön/huollon puutteesta "paskat"?
Ettei olis vaa käytön/huollon puutteesta "paskat"?
^Siksi juuri, ja käytettyä takalevy-kakkista ostaessa siihen on syytä varautua. Siis eihän se "perusremontti" ole homma eikä mikään, eikä edes hirveän kallis noihin levyjarruihin. Mutta satuloiden kunnostus/uusiminen lisää kustannuksia, eikä tuo satulan rakenne kyllä ole yhtään sen helpompi kuin rumpujarrun mekanismit. Rumpujarrut kuitenkin halvempi pitää iskussa, vaikka uusittaisi kaikki rumpuja myöten.
Noh, tuo nyt on vaan yksi mielipide noista levyjarruista, itsellä ollut niistä vain huonoja kokemuksia niin tulee vähä karsastettua niitä. Kaikkihan kuitenkin toimii kun pidetään kunnossa! :)
Mun suositus olisi jättää tuo GT rauhaan (ei pelkästään levyjarrujen takia), ja siirtyä katselemaan 1,8i RP-koneisia kakkiksia. CL-malleja kun ovat niin niitä löytyy vielä hyvin alkuperäis asussaan, tai sitten hieman sipisteltynä. Ja samalla poistuu ongelma nimeltä Pierburg ;)
itse olen kans molemmin puolin joutunut taakse uudet satulat ostamaan, vaikka aluksi koitin vanhoja korjailla, mutta ei ne tunnu kestävän. Ja uudet takajarrusatulathan tulivat maksamaan n.250€/pari ja vanhat satulat piti viedä vaihdossa. Ei niin halpa jarruremontti minun mielestä, kun ajattelee itse auton arvoa.. rumpujarrut kumminkin saa oikeastaan tilanteessa, kuin tilanteessa korjattua muutamalla kympillä..
^Kyllä minäkin 16veetä harkitsisin vakavasti jos olis tuo reilu 3k budjettina, mutta kun kerran 90hv:kin riittää niin järkevin/huolettomin vaihtoehto on 1.8i RP.
Eipä noissa ole tainnu ohjaustehostin olla vakiovarusteena, ainakaan vanhemmissa. Mun mielestä siitäkään ei ole kuin harmia :D
Ihan saman tuntunen ohjaus ollu kaikissa tehostetulla ohjauksella olevissa kakkeleissa mitä testannut, kuin tehostamattomalla. Toki paikallaan tai hyvin pienissä nopeuksissa on hivenen keveämpi sompailla, mutta kankeampi sitä autoa on vekslata kun ei kärsi linkkuun kääntää. En tiiä onko niissä ollu ihan kunnossa ne tehostimet sitte :)
Eipä noissa ole tainnu ohjaustehostin olla vakiovarusteena, ainakaan vanhemmissa. Mun mielestä siitäkään ei ole kuin harmia :D
Ihan saman tuntunen ohjaus ollu kaikissa tehostetulla ohjauksella olevissa kakkeleissa mitä testannut, kuin tehostamattomalla. Toki paikallaan tai hyvin pienissä nopeuksissa on hivenen keveämpi sompailla, mutta kankeampi sitä autoa on vekslata kun ei kärsi linkkuun kääntää. En tiiä onko niissä ollu ihan kunnossa ne tehostimet sitte :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Puoli tuntia seisomista ennen starttia sanoi muistaakseni Haynesin ohje. Itsekin noita nostajia yön yli liotin, mutta silti nakutti melko äänekkäästi monta minuuttia. Satunnaisia raksahteluja kuului vielä vartinkin jälkeen, joten ei kannata huolestua jos ei ääni heti häviä.
Edit: Motonetin nostimet oli, merkistä ei hajua.
Edit: Motonetin nostimet oli, merkistä ei hajua.
Viimeksi muokannut SS, 3.7.2007 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä noissa sitä nakutusta on ilmennyt, itellä oli tuo 1.8i Jetta niin kylmänä raksutti aika rumasti pari sekkaa käynnistyksen jälkeen. Samaa erään tutun 1.8i 180tkm ajetussa Ventossa. Eihän tuo mitään haittaa, mut jos kokoajan käy niinku käkikello niin jättäsin rauhaan (varsinkin jos maksaa yli 3k) :D
Uusia nostimiahan saa, ja yleensä sillä se korjautuukin.
Uusia nostimiahan saa, ja yleensä sillä se korjautuukin.
Kulutusosa, itselläni kestivät vaivaiset 360tkm ja silloinkin vain yksi nostin naputti satunnaisesti. Joskus taas vaihto tulee eteen jo 200tkm jälkeen. Ainakin öljyillä on vaikutusta kestoon, kannattaa käyttää täyssynteettisiä aineita niin ei karsta tuki nostajien pieniä öljykanavia.Nakuttaako ne noissa helpostikin vai voiko se joku muukin olla? Kulutusosaa ilmeisesti...:)
Hinta 8e/kpl joten itse vaihdettuna ei ole kovin iso homma. Vaihdoin jakopään hihnan samalla kun remontin tein ja aikaa meni yhteensä noin 1h kaikkine ihmettelyineen.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Ite maksoin kohtuukuntoisesta 16v gti:stä vuonna -03 3ke. :) Ja mitä jarrujuttuihin tulee, niin levt voi olla helpot huoltaa, mut rumpuja ei _tarvi_ huoltaa. :) Ainakaan ite en oo vielä kertaakaan vag takarumpuja rempannu, ja ajossa on ollu 2 golffia, jetta ja 80 kanttikoppa-audi.
Riippuu varmaan aika pitkälti käytöstä, mutta kyllä niitä rumpujakin välillä remppaamaan joutuu. Esimerkiksi käsijarrun jumiutuminen on aika yleinen vika, osat ruostuvat kiinni ja hilut joutuu herkistelemään tai vaihtamaan. Samoin ainakin mulla rummusta kuuluu jarrua painaessa kaikenlaista kitinää, minkä takia nuo joutuu vähintään kerran vuoteen avaamaan :(Ainakaan ite en oo vielä kertaakaan vag takarumpuja rempannu, ja ajossa on ollu 2 golffia, jetta ja 80 kanttikoppa-audi.
VAG -levyjarrujen vikaantumisen syitä: jarrusylinterin liikerata on hyvin pieni ja jos suojakumi falskaa, sylinterin kaulaan voi muodostua hapettumaa, joka estää sylinterin palautumisen.
Käsijarruvaijerin kumitulpat tai vaijerin kuori rikkoutuvat herkästi, jolloin vesi pääsee sisään ja käsijarrun liikerata pienenee ja pakkasella loppuu kokonaan.
Velipojalla oli Audini lainassa ja aina välillä hän joutui puolen metrin rautatangolla vapauttamaan käsijarruvivun, että pääsi liikkeelle. Onneksi lötköön saa Luxemburgista uusia satuloita 55€ kappalehintaan.
Jos jarrutustehoa haluaa, laittaa vaikka kädin 230 mm rummut taakse 8)
Käsijarruvaijerin kumitulpat tai vaijerin kuori rikkoutuvat herkästi, jolloin vesi pääsee sisään ja käsijarrun liikerata pienenee ja pakkasella loppuu kokonaan.
Velipojalla oli Audini lainassa ja aina välillä hän joutui puolen metrin rautatangolla vapauttamaan käsijarruvivun, että pääsi liikkeelle. Onneksi lötköön saa Luxemburgista uusia satuloita 55€ kappalehintaan.
Jos jarrutustehoa haluaa, laittaa vaikka kädin 230 mm rummut taakse 8)
Samaa perusvarmaa tekniikkaa tuo 1.6:kin on, mutta väännössä häviää selvästi isommalleen ja tosiaan tuo 15hv tehoero. Noita on nelivaihteisena vissiinki suurin osa, eli jos matkaa ajelee niin kyllä 5-vaihdetta on melko ehdoton valinta. Hintatasokin on 1.6:silla selvästi alempana mitä noi isommat. Uudemmasta 1.6:sesta olemassa myös se sähköisempi versio katilla yms. "turhuuksilla".
Laitahan yksilöitä näkösälle niin päästään taas ihmettelemään :)
Laitahan yksilöitä näkösälle niin päästään taas ihmettelemään :)
Laitahan yksilöitä näkösälle niin päästään taas ihmettelemään :)
Tuossa olis taas sieltä kalliimmasta päästä... :D Taitaa olla jollain tapaa yhteydessä ffp:hen kun kuvia jossain topicissa oli. Kuulostaisi ainakin hyväkuntoiselta kaikinpuolin.
No siinä on siistissä kunnossa oleva ja sopivasti laiteltukin. Projektikuvat kannattaa silmäillä tarkasti että miten on hommat tehty. Tässä itellä yksi kakkakoppa nyt työn alla, niin eniten päänvaivaa on noista jo tehdyistä "korjauksista" :/
On tuollaki kyllä hintaa perusmalliin verrattuna, mutta eipä noita ilman rahaakaan tuommosiksi tehdä. Tosin noi palikat tuossa ei mitään järkyttävän hintasia ole. Tuosta tinkaamaan vaan :)
On tuollaki kyllä hintaa perusmalliin verrattuna, mutta eipä noita ilman rahaakaan tuommosiksi tehdä. Tosin noi palikat tuossa ei mitään järkyttävän hintasia ole. Tuosta tinkaamaan vaan :)
Yhdellä 1.6 kakkiksella olen ajanut silloin kun itselläni oli vastaava 1.8 tekniikalla.
Tuntui aika tehottomalta 18:iin verrattuna, vaikka omassakin oli 17" myllynkivi-pyörät suurinta pirteyttä hukkaamassa.
Samoin sitä viidettä vaihdetta tuli hamuttua useaan otteeseen... :)
Myös etuvakaajan puutteen huomasi vaikka kyseiseinen 1.6 oli varusteltu Weitecin alustasarjalla.
Tuntui aika tehottomalta 18:iin verrattuna, vaikka omassakin oli 17" myllynkivi-pyörät suurinta pirteyttä hukkaamassa.
Samoin sitä viidettä vaihdetta tuli hamuttua useaan otteeseen... :)
Myös etuvakaajan puutteen huomasi vaikka kyseiseinen 1.6 oli varusteltu Weitecin alustasarjalla.
Onhan siinä enempi särkyvää tuossa 16 venttiilisessä, mutta kyllä se omasta mielestä on luja pata oikein käytettynä (ei vinguteta kylmänä). Tyyppivikana virranjakajan öljyvuoto, siis jakajan sisään. Mutta on kohtuuella korjattavissa, nim. kerran sen tehnyt. Jakoremmi jos tuollasesta katkeaa niin kone on sillä selvä.
Katso tuolta Tekstit-osiosta 16V Faq, siellä on listattu melkeempä kaikki.
Samat jarrut GT/GTI.
Ja onhan se miellyttävä ajella, niin väännön kuin tehon puolesta, tuolla se kakkakoppakin liitää niin kevyesti tienpäällä ;)
Katso tuolta Tekstit-osiosta 16V Faq, siellä on listattu melkeempä kaikki.
Samat jarrut GT/GTI.
Ja onhan se miellyttävä ajella, niin väännön kuin tehon puolesta, tuolla se kakkakoppakin liitää niin kevyesti tienpäällä ;)
Joo, koeajolle vaan niin sillonhan siitä selviää paljon. Kannattaa sitä pohjaa sitte silmäillä, niinku jo jossain mainitsin niin eniten päänvaivaa on omassa ollu nuista jo tehdyistä pohjan paikkauksista.
Kannattaa kuitenkin miettiä että tarviiko sitä tehoa välttämättä, kun tuosta kolmasosa hinnalla saa 1.8i version jolla kyllä ajelee muitta mutkitta ja on paljon huolettomampi. Lisäksi noissa 16v gti-laatikoissa on niin pirun lyhkänen 5-vaihde, ettei sillä pitempää matkaa kovin mielikseen ajele.
Mutta itehän olet autoa ostamassa :)
Kannattaa kuitenkin miettiä että tarviiko sitä tehoa välttämättä, kun tuosta kolmasosa hinnalla saa 1.8i version jolla kyllä ajelee muitta mutkitta ja on paljon huolettomampi. Lisäksi noissa 16v gti-laatikoissa on niin pirun lyhkänen 5-vaihde, ettei sillä pitempää matkaa kovin mielikseen ajele.
Mutta itehän olet autoa ostamassa :)
Mulla on 4+E laatikko, joka varustettu kunnon aavikko vitosella.
E = economy, eli kultaista kasaria.
80km/h 1800 kierrosta ja 150km/h 4000 raundia.
Voin myydä tuon omanikin sulle ennenkuin ratavillitys saa alkunsa.
Privalla lisää jos kiinnostaa.
Edit: Kumma homma kun ei jaksa vitosella kiertää enää 7000rpm...
E = economy, eli kultaista kasaria.
80km/h 1800 kierrosta ja 150km/h 4000 raundia.
Voin myydä tuon omanikin sulle ennenkuin ratavillitys saa alkunsa.
Privalla lisää jos kiinnostaa.
Edit: Kumma homma kun ei jaksa vitosella kiertää enää 7000rpm...
Jak3 wrote:
Ei se kone nyt tuosta osiksi leviä, niin että voisi sanoa sen olevan "sillä selvä", mutta remonti on varmasti tiedossa ja venttiilejä menee sitten vähän enemmän vaihtoon.
16-tappista on käsittääkseni ollut lyhyellä ja pitkällä vitosella, eli kahta eri vaihtoehtoa, ja eipä tuo kierrosluku ole itseä häirinnyt.
10 pisteen vinkki on ettei kannata 16v:tä käydä koeajamassa jos sellaiseen ei ole varaa, harmittaa vaan sitten ajella sillä 8v:lla :), mukava että kierrosalueella on katetta muuallakin kuin siellä tapissa.
[Edit:] Niin jos venttiilien määrä pelottaa niin sitähän varten on olemassa 8V-G60, niin voi vaihtoehtoisesti jännittää ahdinta :)
Jakoremmi jos tuollasesta katkeaa niin kone on sillä selvä.
Ei se kone nyt tuosta osiksi leviä, niin että voisi sanoa sen olevan "sillä selvä", mutta remonti on varmasti tiedossa ja venttiilejä menee sitten vähän enemmän vaihtoon.
Lisäksi noissa 16v gti-laatikoissa on niin pirun lyhkänen 5-vaihde, ettei sillä pitempää matkaa kovin mielikseen ajele.
16-tappista on käsittääkseni ollut lyhyellä ja pitkällä vitosella, eli kahta eri vaihtoehtoa, ja eipä tuo kierrosluku ole itseä häirinnyt.
10 pisteen vinkki on ettei kannata 16v:tä käydä koeajamassa jos sellaiseen ei ole varaa, harmittaa vaan sitten ajella sillä 8v:lla :), mukava että kierrosalueella on katetta muuallakin kuin siellä tapissa.
[Edit:] Niin jos venttiilien määrä pelottaa niin sitähän varten on olemassa 8V-G60, niin voi vaihtoehtoisesti jännittää ahdinta :)
Niin jos venttiilien määrä pelottaa niin sitähän varten on olemassa 8V-G60, niin voi vaihtoehtoisesti jännittää ahdinta :)
Ei sitä tarvii jännittää, kun vähän huoltelee sillontällön, jos muistaa. Eikä tee semmosia "renkaat lukkoon"-moottorijarrutuksia ja revittele rajottajaa vasten kovinkaa pitkiä matkoja. ;)
Ja on nimittäi sitä katetta muuallaki ku korkeilla kierroksilla! (Viimestään chipin ja 68ap:n jälkeen...)
nimim. "Puoli kiloa kahdessa tonnissa" ;)
Ei se kone nyt tuosta osiksi leviä, niin että voisi sanoa sen olevan "sillä selvä", mutta remonti on varmasti tiedossa ja venttiilejä menee sitten vähän enemmän vaihtoon.
Kärsiihän sitä nyt vähä pelotella ;) Silti nuita kun myydään tyylillä "emmäätiä kyllähän se on pelannu ton 150 tuhatta mitä oon sillä ajanu", niin kyllä nyt vähän painoarvoa antaa sille että on tarkat tiedot hihnanvaihdosta/ sen kunnosta.
Kyllähän sillä lyhkäsellä viitosella pärjää siellä jossain etelässä kaupunkikruisailussa, mutta ainaki täällä peräpohjolassa jokapaikkaan on matkaa senverran että ei kovin mielikseen jaksa vinguttaa jotta menee edes sitä satasta.
Itsellä on vissiin ollut sitten se kaikista tiheimmällä viitosella oleva 16v, kun kelasi yli 3000rpm tauluun 100km/h todellisessa vauhdissa (renkaat oli 195/50-15). 8v gti muistaakseni aavistuksen harvempi, tasan 3000rpm samat renkaat ja vauhti.
Karkaa jo kolmoskorisiin mutta menköön...:D
Tuommoinen sattui silmään. Olikos nuissa farkku kolmosissa jotain helposti mätänevää jossain päin kun sellainen mielikuva jostain on jäänyt...? Ja tuo kone; onko moitittavaa? Taisi olla IV golffeissa susi se 2.0 ainakin.
Tuommoinen sattui silmään. Olikos nuissa farkku kolmosissa jotain helposti mätänevää jossain päin kun sellainen mielikuva jostain on jäänyt...? Ja tuo kone; onko moitittavaa? Taisi olla IV golffeissa susi se 2.0 ainakin.
Se helman alasauma ainakin kannattaa tarkistaa. Autoliikkeessä erään (taisi olla '98) yksilön helmoissa oli yllättävän paljon ruostetta (enemmän kuin meikäläisen kakkoskopassa, vaikka se helma on rakenteeltaan samanlainen). En tiedä, onko kovinkaan yleistä, mutta joka tapauksessa kannattaa kurkata helman alle.Olikos nuissa farkku kolmosissa jotain helposti mätänevää jossain päin kun sellainen mielikuva jostain on jäänyt...?
Itse askartelen parasta aikaa kaverin -95 Variantin helmojen parissa. Samanlaisen remontin tein omaan -92 Ventoon pari vuotta takaperin.
Aivan kuin näissä olisi
jotain
samaa..?
Molemmissa jokaisen pohjan kumitulpan ympäristössä oli huomauttamista, samoin takapyöräkoteloiden etuosissa.
Helman pintapellin lisäksi kotelon sisällä oleva peltiä joutui uusimaan jonkin matkaa, noissakin kun oli perinteiset tunkin nostokohdat kasassa.
Takapuskurin sekä takaluukun muovipaneelin alta löytyy myös melko varmasti jonkinlaista hapanta.
Voi tätä Volkkarin ostamisen vaikeutta... ;)
Aivan kuin näissä olisi
jotain
samaa..?
Molemmissa jokaisen pohjan kumitulpan ympäristössä oli huomauttamista, samoin takapyöräkoteloiden etuosissa.
Helman pintapellin lisäksi kotelon sisällä oleva peltiä joutui uusimaan jonkin matkaa, noissakin kun oli perinteiset tunkin nostokohdat kasassa.
Takapuskurin sekä takaluukun muovipaneelin alta löytyy myös melko varmasti jonkinlaista hapanta.
Voi tätä Volkkarin ostamisen vaikeutta... ;)
Mites tuommoinen 1.8i syncro?? Kuulostaisi ainakin just passelilta talviautolta. :) Onko ollut jotain ongelmia voimansiirrossa tms? Mikä neliveto noissa on?
Sopiiko muuten ihan normi alustat noihin vai onko joku speciaali? Jotain mitä nuissa pitäisi erityisesti huomioida?
Sopiiko muuten ihan normi alustat noihin vai onko joku speciaali? Jotain mitä nuissa pitäisi erityisesti huomioida?
http://www.autowiki.fi/index.php/Syncro eli viskolla. Ei sovi tavallisen alustasarjat kuin eteen.
Jep. Itellä oli aikaisemmin 8v GTi 4D kunnes se meni varkauden myötä lunastukseen. Ihan OK peli ja 5 vuoden aikana (80 tkm) suurimmat operaatiot olivat:
-kytkin
-ecu
-syyläri
-lämmityslaitteiston kenno ja puhaltimen moottori
-jarrusylinterit taakse 2 kertaa molemmille puolille :D
Teknisesti ei sen suurempia murheita. Öljyä söi ehkä 0,5-1 litran / 10 000km.
Ostaessa kannattaa luonnollisesti tutkia huoltokirja sekä ruostevauriot: ovien alareuna, pohjasta reunat/helmat, lokarinkaaret, bensaluukun ympäristö, takaluukun reuna ja pyyhkijän ympäristö, ovilistat, takavalojen ympäristö ja sisältä mattojen alta kosteus.
-kytkin
-ecu
-syyläri
-lämmityslaitteiston kenno ja puhaltimen moottori
-jarrusylinterit taakse 2 kertaa molemmille puolille :D
Teknisesti ei sen suurempia murheita. Öljyä söi ehkä 0,5-1 litran / 10 000km.
Ostaessa kannattaa luonnollisesti tutkia huoltokirja sekä ruostevauriot: ovien alareuna, pohjasta reunat/helmat, lokarinkaaret, bensaluukun ympäristö, takaluukun reuna ja pyyhkijän ympäristö, ovilistat, takavalojen ympäristö ja sisältä mattojen alta kosteus.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mikä olis teiän mielestä järkihinta tämmöiselle autolle? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1398907
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No ei kait sentään tonnia, kun kerran "koneessa häikkää ja öljy haisee". Ehjästä ehkä, mutta voi olla silti tuommonen raha lujassa. Tuo yksilö toisaalta aikas hyvillä varusteilla..
Itse myin tuossa 250 eurolla vanhemman vastaavan, mutta teinien raiskaaman josta oli leima loppu ja takajarruputki poikki, kone toimi hyvin kun 300km päähän kesti ajaakkin. Orkkis 8v gti siis.
Itse myin tuossa 250 eurolla vanhemman vastaavan, mutta teinien raiskaaman josta oli leima loppu ja takajarruputki poikki, kone toimi hyvin kun 300km päähän kesti ajaakkin. Orkkis 8v gti siis.
Mites tämmönen geeteeii? Mitään tietoa kellään auton historiasta? Hinta on melko korkea ja sitä tässä hierotaan kovasti...:) Onko noi kilometrit vielä ihan siedettävät tuolle koneelle? Pitää vielä noista rempoista jne kysellä että mitä on tehty. Mutta siis ihan järkevä vaihtoehto?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa