Alle 12k€:llä hyvä neliveto tdi?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

Alle 12k€:llä hyvä neliveto tdi?

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 3.6.2007 16:19

Tervehdys vaan kaikille, näin kesättä kohden kun tullaan niin taas on autokuumettakin ilmassa, mieli tekisi ostaa seuraavaksi autoksi neliveto Vaggilainen, olen aikapaljon katsellut noita ja eihän noita miellyttäviä saa tuohon hintaan kuin: A4, Passat, golf ja Bora.
Borassa tuntuisi olevan kaikkein huokeimmat hinnat ja ulkonäkökin on ihan miellyttävä.
Sitten päästäänkin asiaan, millaisia kokemuksia porukoilla on noista vag nelikoista ja onko jollakin jotain parempaa vaihtoehtoa tarjota?

Kysymyksiä aiheesta on kyllä paljon, mutta laittelen niitä sitten kun joku viitsii aloittamaan keskustelun.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 3.6.2007 16:46

Kun tässä ollaan halavinta näköjään hommaamassa, niin kallistuisin Passat/A4 linjalle huoltovapaamman ja ongelmattoman nelivedon ansiosta. Ei tarvi sitten vaihdella haldexpumppuja ja ohjausyksiköitä tai muuta semmosta. Ja ennen ku joku Haldex-mies tähä väliin huutaa että mulla on ainakin toiminu, totta kai noistakin varmasti löytyy niitä kunnossa pysyviä ja noista torsenvehkeistä niitä hajoavia/revitettyjä.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 3.6.2007 16:56

Eli noissa borissa on Haldex-tyyppinen neliveto?
Mitenkä tuollaisissa menee noi voimanjako suhteet, eli eteen/taakse?

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 4.6.2007 15:18

Maksimi jakosuhde Haldexissa 50/50 ja normaalisti lähes etuvetoinen.

Moni Haldex-mies tosiaan älähtää, mutta itse en kattelis muita kuin Torseneita huolettomuutensa takia. Torsenia harvemmin rikki saa revittelemälläkään eikä juurikaan tarvitse ylimääräistä huoltoa. Haldexin ongelmia taas on ihmetelty aivan riittävästi. ;)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.6.2007 15:23

Täältä ääni Torsenille myöskin. Toki miksei Haldeksikin, mutta pitää sitten asennoitua siihen jos joku hajoaa niin touhutonni-pari palaa..

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 4.6.2007 15:37

Löytyipä heti näppärä aihe... Oletetaan, että Haldex on "leikannut kiinni" ilmeisesti huoltamattomuuden takia. Onko ruotsalaisen Ace Competition -yrityksen kauppaama Haldex-päivitys täydellinen paketti entisen tilalle? Laatikko ja softa, mutta kuuluiko se öljypumppu siihen?

ari gta
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.5.2007 21:07

ViestiKirjoittaja ari gta » 4.6.2007 20:27

kamuni joka korjailee ko. rytöjä työkseen on tavannu vast yhen ongelmaisen haldex
in. liitin oli irronnu.
mulle tuli just germaaniasta passat 96kw 4-mot. v-03.
halusin kyllä itse ehdottomasti torsen lukkoisen,kaikesta huolimatta...

JF
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.7.2003 8:54

ViestiKirjoittaja JF » 5.6.2007 19:11

Täältä ääni Passatille. Siinä on tilat/kulutus/hinta (varsinkin tuotuna) kohdallaan. Useamman 4-motionin olen hakenut, mm yllämainitun Arin laitteen.

jmtillo
-
Viestit: 58
Liittynyt: 23.7.2003 11:48

ViestiKirjoittaja jmtillo » 6.6.2007 11:51

vastapainona torsenille, sitä käyttävissä autoissa on sitten etupäässä se pirullinen tukivarsihärdelli. No ei siihen ihan touhutonnia taida tarvita laittaa, mutta jotain aina kuitenkin.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 28.6.2007 0:40

NJo kirjoitti:... Oletetaan, että Haldex on "leikannut kiinni" ilmeisesti huoltamattomuuden takia. ...

Pyh mikään Haldex ollut rikki, ainoastaan kuuluisa esipainepumppu oli tullut matkansa päähän. Merkkiliikkeestä puuttui vain hieman osaamista.

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 28.6.2007 14:01

Se pirullinen tukivarsihärdelli.... Ei minusta ole ongelma. Vaihtaa vaikka heti kun on ostanut niin sellaisen vahvistetun setin sinne. Maksaa saksasta jottain 350€

Mathurin
-
Viestit: 116
Liittynyt: 10.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja Mathurin » 29.6.2007 13:51

Mulla on tossa variantissa nelimotion ja ei mulla ole sen kanssa ole murheita ollut. Tosin on sellanen pieni pelko berberissä että joku kaunis päivä se antautuu ja sitten joutuu käymään pankkiherran juttusilla. Molemmissa järjestelmissä on etunsa ja haittansa.

Mitä tuohon helvetilliseen etutukivarsikyhäelmään tulee niin mitä minä olen jutellut muutamien audi ja passat kuskien kanssa niin toisilla niitä koiranluita menee repullinen vuodessa, toisilla ei tarvitse vaihtaa ensimmäistäkään.

Ajetaan kaikki vaan 1,6l etuveto katiskoilla niin säästytään murheilta ja maailma pelastuu...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.6.2007 2:16

Joku joskus jossain sano, että jos on varaa ostaa Ferrari, niin kannattaa sama raha käyttää ennemmin Aston Martinin käsirahaksi,
eli miten ois vaikka:Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI quattro 132kW tiptronic-autom?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 30.6.2007 13:30

^ Tuossa on kaks asiaa mitä itse välttelisin. Tuo V6 ja tiptronic.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 1.7.2007 18:17

Itsekin harkitsisin tuota V6:tta tarkkaan tyyppivian takia. Jos kerran mopo karkaa käsistä niin miksei samantien 3.0 TDI. Tiptronic sinänsä ok, mutta huoltamattomana ei!

Tukivarsista on tehty liian suuri numero. Ei niitä repullista mene, kun ei sorru nuukuuksissaan heikkolaatuisiin.
Päivitetty alkuperäisosa pitäis olla kelvollinen joskin kallis. Tarvikkeissa täytyy nähdä vaivaa ja ottaa selvää mikä oikeasti hyvä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.7.2007 21:02

Onkos noissa V6:ssa muita ongelmia kuin viallinen nokka-akselin pinnoita? Noitahan on vaihdettu paremmin kestäviksi, jonka jälkeen ongelmia ei enää pitäisi olla.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 2.7.2007 0:43

On niissä tainut olla ruiskutuspumppuvikoja.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.7.2007 11:51

Kannattaa huomata että nuo C5 Korin A6:tkin on jo nk "vanhoja paskoja".. Joten kaikkeen kannattaa varautua. Harmilloisen usein noissa alkaa palamaan se touhutonni taikka kaksi jos jotain sattuu.. Nokka-akseli ja automaattijutuissa kannattaa varata pari-kolme kertainen summa..

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 16.7.2007 22:08

Eli tulkitsinko oikein, että kun pihassa on -98 1,9 tdi syncro afn pannulla ja toinen on -01 1,9 tdi 4-motion atj pannulla(130hv/310nm), ne molemmat on torsenilla?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 16.7.2007 22:15

Pitkittäismoottorisissa on Torsen, poikittaismoottorisissa Haldex/visko.
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-nelivetotyypit

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 16.7.2007 22:36

Näköjään wikissäkin pimeilyä; Sanotaan että tuon minun 98:n pitäisi olla 4-motion. Pannu on siis pitkittäin ja on syncro, vaikka wikin mukaan 4-motion.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 16.7.2007 22:42

"4Motion"-nimitys otettiin käyttöön vuonna 1998, joten kyseisenä vuonna nelivetomalleja lienee myyty molemmilla nimityksillä.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 17.7.2007 9:36

Mitään väliä sillä ei tosiaan ole mitä takapaksissa lukee (4motion/syncro). Samat systeemit niin kauan kun moottorit samansuuntaisesti.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa