Tuli sellainen hauska ongelma, kun tuota Scirocco 1.6 kytkintä tarkastelee, niin siellä ei ajoitusmerkki ole missään siellä päinkään, missä lamppu vilkuttaa. Onko vauhtipyörän merkit tuossa ykkösen yläkuolokohdassa? Tällöinhän voisi hakea pyörittelemällä sen lakipisteen varsin tarkkaan ja siihen merkitä vaikka liitu tai hopeatussipisteen, sitten säädettävällä lampulla hakea sen oikena sytkän. Se hauska puoli tuossa vauhtipyörässä on, että se on symmetrinen (muistaakseni), tosin kuin uudemmissa 84 -> ei ole, joten varmasti joskus kytkinremontissa on jäänyt väärään kulmaan koko paketti.
Miten tuollaisen vaparin kaksisuuntainen jakaja säädön ajaksi laitetaan, otetaanko kaikki letkut pois vai vain toinen? Ja mikähän on 1.6 K-jetin oikea ennakko?
Nyt tuo kyllä kulkee ihan kivasti ja ei potki takaisin, joten eiköhän se ole edes sinne päin.
Sytkän säätö jos ajoitusmerkkiä ei ole
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jaahas, eli tuon kuvan perusteella se isompikin tulppa pitää jollain taistella sieltä pois. Eli alipaineletkut irti ja kone kiekumaan, sitten haetaan se 800 rpm ja 6 deg, tosin tuolle koneelle ei edes anneta noin alhaista tyhjäkäyntiä, vaan muistaakseni 950 +-50. Koitetaan mitä tästä tulee. Jos löytäisi sen nollan ensin ja sitten hakisi säätölampulla 6 deg ennakon samaan kohtaan.
Jep, hyvin onnistui, eli männällä hain kohdan, jossa lakipiste, aika tarkasti sen pystyi tuntemaan. Siihen pistin nollamerkin ja sitten säätölampulla 6 astetta ennakkoa. Jo pelkästään tuo veti kierrokset yli tonnista alle tonnin, noin 800 rpm tasoon. Ja sitten vaan äkkiä aikaa lähimmille päästömittareille soittelemaan, ja sainkin heti hoidettua sen. Ainut säätö oli hiukan laihemmalle, mutta vaan hiukan alle rajojen, niin ei käy laihalla, kun tuo ainakin joskus tuppasi nykimään.
Sytkä oli siis jotain luokkaa 10 astetta pielessä! Ilmanko kuumalla koneella piti vähän naputusta ja matka-ajossa oli hiukan nykimistä, ennakot oli jossain 15-20 asteessa. Ihme ettei potkinut takaisin.
Sytkä oli siis jotain luokkaa 10 astetta pielessä! Ilmanko kuumalla koneella piti vähän naputusta ja matka-ajossa oli hiukan nykimistä, ennakot oli jossain 15-20 asteessa. Ihme ettei potkinut takaisin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa