Lisää potkua gt28rs golffiin?
Valvoja: ffp jäsenet
Lisää potkua gt28rs golffiin?
Terve!
Eli nyt olis hyvät pätkät ajeltu kyseisellä golffilla ja jotenkin vaan tuntuu siltä, että sitä potkua saisi olla lisää! mikä olisi seuraava vaihe, jota pitäisi alkaa päivittämään? Autossa 351hp ja 399Nm.
Eli nyt olis hyvät pätkät ajeltu kyseisellä golffilla ja jotenkin vaan tuntuu siltä, että sitä potkua saisi olla lisää! mikä olisi seuraava vaihe, jota pitäisi alkaa päivittämään? Autossa 351hp ja 399Nm.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Imusarjalla ehkä muutaman hassun hevosen saa (tuskin huomaa ajossa)
Eli s3:sen imusarjaa tai sitten ulkomailta tilamaan. Ainut, että noissa se huono, että kaasuläppä siirtyy kuskin puolelle eli menee ahtoputket myös vaihtoon. Eli kannattaako jostain 5hv lisäyksestä maksaa n.500-1xxxe?
Mitkä suuttimet autossa mahtaa olla? Alkaa toi vakiobensapumppu pikkuhiljaa ahistaa eli walbroa tankkiin tai toista pumppua linjaan.
Mahtaako autossa olla 3" ilmamassamittari ja kunnon imuputki? Entä onko ilmanputsarille varmistettu kylmä ilma? Ja sullahan taitaa olla 2,5cat-back eli 3" tilalle.
Ensin: Tasauspyörästön lukko, 6-lovinen laatikko ja paremmat kiertokanget, että kestää sitten varmasti nipussa ja niin, että tehot vielä välittyis tiehen.
Eli jos lisätehoa kaipaat niin tuon 300-350hv jälkeen alkaa sitten maksamaan, jos haluaa vielä, että kone/laatikko kestää varmasti.
Eli s3:sen imusarjaa tai sitten ulkomailta tilamaan. Ainut, että noissa se huono, että kaasuläppä siirtyy kuskin puolelle eli menee ahtoputket myös vaihtoon. Eli kannattaako jostain 5hv lisäyksestä maksaa n.500-1xxxe?
Mitkä suuttimet autossa mahtaa olla? Alkaa toi vakiobensapumppu pikkuhiljaa ahistaa eli walbroa tankkiin tai toista pumppua linjaan.
Mahtaako autossa olla 3" ilmamassamittari ja kunnon imuputki? Entä onko ilmanputsarille varmistettu kylmä ilma? Ja sullahan taitaa olla 2,5cat-back eli 3" tilalle.
Ensin: Tasauspyörästön lukko, 6-lovinen laatikko ja paremmat kiertokanget, että kestää sitten varmasti nipussa ja niin, että tehot vielä välittyis tiehen.
Eli jos lisätehoa kaipaat niin tuon 300-350hv jälkeen alkaa sitten maksamaan, jos haluaa vielä, että kone/laatikko kestää varmasti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Bentsiinipumppu on vaihdettu eli se kyllä riittää. Suuttimien koosta en tiedä, mutta ovat vihreän väriset jos joku osaa siitä sanoa! Massamittari on 3", mutta koneen imemä ilma tulee konehuoneesta. Olisiko siinä parantamisen paikka? Kuinka isoja eroja saa jos muuttaa koneen imemään kaiken ilmansa ulkoa?
pipo-esa: Eli s3:sen imusarja ei muka sopisi tuonne? Kyllä noita porukka on vaihtanut vai ovatko sitten laittaneet cubran imusarjoja?
Miten mahtaa olla sitten ibiza:n cuprassa onko sama imusarja kuin s3:ssa? Ainakin kaasuläppä tulee kuskinpuolelle ja ulkosesti näyttää samalta.
Jos suuttimet vihreät niin voisko olla 440cc? Tosin taitaa tuotto loppua 440cc suuttimilla kesken eli tuskin 440cc.
Noiden vapareiden idea on juuri se, että otetaan viileeä ilmaa auton ulkopuolelta vaparille, josta se sitten menee koneeseen/ahtimeen. Usein juuri tungetaan joku vapari vaan ja voi jopa tehot laskea, kun ei tehä mitään imuputkea/lämpösuojaa vaparille.
Ensin tekisin kunnon imuputken/lämpösuoja vaparille toi on varmasti tässä vaiheessa halvin keino virittää. Tosin, jos joku muutama hevonen tyyliin tulee lisää niin ei sitä missään taida huomata.
Paljonko muuten autossa ahtoja tuolloin, kun penkitettiin?
Miten mahtaa olla sitten ibiza:n cuprassa onko sama imusarja kuin s3:ssa? Ainakin kaasuläppä tulee kuskinpuolelle ja ulkosesti näyttää samalta.
Jos suuttimet vihreät niin voisko olla 440cc? Tosin taitaa tuotto loppua 440cc suuttimilla kesken eli tuskin 440cc.
Noiden vapareiden idea on juuri se, että otetaan viileeä ilmaa auton ulkopuolelta vaparille, josta se sitten menee koneeseen/ahtimeen. Usein juuri tungetaan joku vapari vaan ja voi jopa tehot laskea, kun ei tehä mitään imuputkea/lämpösuojaa vaparille.
Ensin tekisin kunnon imuputken/lämpösuoja vaparille toi on varmasti tässä vaiheessa halvin keino virittää. Tosin, jos joku muutama hevonen tyyliin tulee lisää niin ei sitä missään taida huomata.
Paljonko muuten autossa ahtoja tuolloin, kun penkitettiin?
Dahlback racing imusarja, joka on pitkillä runnereilla.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Kevennä autoa. Ite aattelin kun diskoperunaa laitoin, että tällä vehkeellä mennään kuuhun, mutta kuinkas kävikään. Ei tuota kioskia taida saada repimään kun yli 400 hevosvoiman. 0-100 kiihtyvyys oli MKS900:n turbo Justyssäkin (Projekti osastolla oli juttu) lähes sama kun mun audissa, vaikka tehoa oli alle puolet:D Mikähän noissa 1.8T koneissa rajottaa vääntöä, kun ei paljoa yli 400 nyyttonia näy saavan oikein millään ahtimella? Kovat tehot sait Jupe golffiis. Mulla on ahtoja 1.4 ja tehoja vain 306 heppaa.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
Helpoin ja varmasti paras vaihtoehto on juuri auton keventäminen.
Itsellä tuli juuri mieleen, että laittaa alle jotkut oz tai vastaavat kevyet vanteet.
Sitten konepelti painaa vakiona ihan kivasti niin tekee sen lasikuidusta tai hankkii valmiin hiilikuitu/lasikuitu pellin, joka painaa helposti vähintään puolet vähemmän kuin alkuperäinen.
Sitten tietenkin hifivehkeiden poisto/vähentäminen, varapyörän korvaaminen täyttöpullolla ym...
myös apr:ltä näyttäisi löytyvän imusarjoja. On muuten ihmeen kevyt esim. tuo dahlback racingin imusarja, jos vertaa s3:sen sarjaa.
On kyllä 1,6bar paineilla/noilla tehoilla vakio-osat kovilla.
Itsellä tuli juuri mieleen, että laittaa alle jotkut oz tai vastaavat kevyet vanteet.
Sitten konepelti painaa vakiona ihan kivasti niin tekee sen lasikuidusta tai hankkii valmiin hiilikuitu/lasikuitu pellin, joka painaa helposti vähintään puolet vähemmän kuin alkuperäinen.
Sitten tietenkin hifivehkeiden poisto/vähentäminen, varapyörän korvaaminen täyttöpullolla ym...
myös apr:ltä näyttäisi löytyvän imusarjoja. On muuten ihmeen kevyt esim. tuo dahlback racingin imusarja, jos vertaa s3:sen sarjaa.
On kyllä 1,6bar paineilla/noilla tehoilla vakio-osat kovilla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onkos kannen kanavien muotoilu ehdotettu?
Tuo osien keventäminen kuulostaa mun korvaan niin turhalta rahareijältä ellei kilpailla viimeisista sadasosista jossain lajissa.
Jos vaikka ajatellaan että 30 kg säästää viiden sadan euron osassa joka edustaa jotain 2 % auton massasta niin luulisin että sillä rahalla saa paremman vastineen jossain muualla.
Tuo osien keventäminen kuulostaa mun korvaan niin turhalta rahareijältä ellei kilpailla viimeisista sadasosista jossain lajissa.
Jos vaikka ajatellaan että 30 kg säästää viiden sadan euron osassa joka edustaa jotain 2 % auton massasta niin luulisin että sillä rahalla saa paremman vastineen jossain muualla.
Tuota, kyllä keventämällä nyt suurimmat erot rupeaa saamaan jo esim 400hp/1700kg etuvetoautossa, mikäli ei vain huippunopeutta haluta. Alkukiihtyvyyteen ei enää tehonlisäys tee mitään eroa, ainoa tapa saada sitä lisää on keventää autoa. Lisäksi samalla nousee luonnollisesti kaarrenopeudet yms.
Tuollaisesta mk4 golffistakin on helppoa saada pois painoa pari sataa kiloa, kun ottaa asiaksi vain.
Tuollaisesta mk4 golffistakin on helppoa saada pois painoa pari sataa kiloa, kun ottaa asiaksi vain.
Keventäminen
Monesti näkee että "viritin ja vaihdoin sen ja sen osan ja tuli 6 heppaa lisää tehoa"
ja valmiiksi oli esim noin 200 heppaa. Tämähän on siis 3% lisää tehoa.
Painossa tuo vastaisi 1300kg autossa ~40kg.
Lisäteho auttaa pelkästään kiihdytykseen, auton keventäminen kaikkeen suorituskykyyn.
Tietenkin jos pelkästään moottoriteho (ja elvistely sillä?) on pääasia eikä auton ominaisuuksien parantaminen niin silloinhan ei haittaa...
Ja niinkuin eräs kaverini sanoi että jos auto ei tunnu tarpeeksi äkäiseltä niin pistää huonompaa alustaa ja paskempaa rengasta alle ja käy sitten ajamassa niin jo tuntuu hurjalta vehkeeltä.
ja valmiiksi oli esim noin 200 heppaa. Tämähän on siis 3% lisää tehoa.
Painossa tuo vastaisi 1300kg autossa ~40kg.
Lisäteho auttaa pelkästään kiihdytykseen, auton keventäminen kaikkeen suorituskykyyn.
Tietenkin jos pelkästään moottoriteho (ja elvistely sillä?) on pääasia eikä auton ominaisuuksien parantaminen niin silloinhan ei haittaa...
Ja niinkuin eräs kaverini sanoi että jos auto ei tunnu tarpeeksi äkäiseltä niin pistää huonompaa alustaa ja paskempaa rengasta alle ja käy sitten ajamassa niin jo tuntuu hurjalta vehkeeltä.
Itse ainakin en pitäis tässä vaiheessa mitään muuta vaihtoehtoa järkevimpänä kuin keventäminen, koska sisuskalut/voimansiirto vakioita.
Saahan noihin jo valmiina keveempiä lokareita/konepeltejä. Sitten tietenkin erilaisia muoviosia pystyy aika paljon poistamaan esim. konehuoneesta. (tosin aika kevyitä)
tehonlisäys rikkoo! Keventäminen ei!
ps: Jos jätetään toi mikä on kiellettyä mikä ei tästä keskustelusta pois, kun eiköhän 1.8t ja 350hv ole jo kiellettyä?
Saahan noihin jo valmiina keveempiä lokareita/konepeltejä. Sitten tietenkin erilaisia muoviosia pystyy aika paljon poistamaan esim. konehuoneesta. (tosin aika kevyitä)
tehonlisäys rikkoo! Keventäminen ei!
ps: Jos jätetään toi mikä on kiellettyä mikä ei tästä keskustelusta pois, kun eiköhän 1.8t ja 350hv ole jo kiellettyä?
Nyt kyllä jätkällä on karannu mopo käsistä. Eikö 1.8t:stä 350 kaakkia oo ihan kohtuullisesti? Jos alkaa tuntumaan tehottomalta vaihda semmonen laite jossa riittää kuutiotilavuutta ja potentiaalia, vaikka tuolta: http://www.skylinegtrhome.com/
Toi paketti on kyllä halpa.
Mulla on catcams nokat ja sitten on muutettu mekaanisiset nostimet,
Ojenuksen veivit 22mm männän tapilla,Rossin custom männät.
Niin onko sulla noi osat kiinii tossa vajaa vedossa, mikä laatikko ja kytkin sulla siinä, vai ootko etelä pohjanmaalta, ku kaveris jotain puhu autostas ilmeisesti
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa