Vinkkejä KR-koneen kasaamiseen...?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

Vinkkejä KR-koneen kasaamiseen...?

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 27.6.2007 0:47

Elikkäs nyt alkaa tuo oma projektini olla siinä vaiheessa, että kaikki osat on käyny koneistamolla mutkin ja tarvittavat tiivisteet, stefat, laakeriliuskat ym. on kasassa, kaikki koneen osat putsattu sekä maalattu ja pitäs alkaa kokoamaan tuota palapeliä...alakerta on jo kasassa (kampura, veivit ja männät), mutta mitä kannattaa ottaa huomioon tästä edespäin...?esimerkiksi nuiden tiivisteiden kanssa, oottekos käyttäneet jotain tiivistemassaa lisäksi, vai kasanneet pelkkien tiivisteiden avulla?Ja mitkä pultit kannattaa uusia vauhtipyörän ja kannenpulttien lisäksi?Entäs olettekos käyttäneet ruuvilukitetta jossain erityisissä paikoissa?kaikki vinkit tämän palapelin kasaamiseen liittyen ovat tervetulleita:)....

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 28.6.2007 12:51

On kait nyt joku foorumilaisista kasaillut joskus kyseistä konetta!!?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.6.2007 13:00

Kyselet liian monimutkaisia :D

Hyväkuntoiset pultit ja mutterit käytetään uudestaan vähemmän kriittisissä kohteissa. Kuumiin tiivisteisiin eikä kumitiivisteisiin tiivistemassaa.

Noilla ohjeilla olen ite kasaillut. Ei se mikään hiukkaskiihdytin ole. Ihminen sen on rakentanut...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 28.6.2007 14:30

Itse PG konetta kasatessa käytin pelkästään tiivistesarjan tiivisteet enkä mitään lisätököttejä. Kankien pultit pitää kai vaihtaa, samoin kannen, vauhtipyörän ja nokkahihnapyörän pultit. Runkolaakeripukkien pultteja en vaihtanut.

Kaikki muut pultit käytin about uudelleen, etenkin koska melkein kaikki näytti olevan 10.9 lujuutta. Pakosarjan mutterit kandee vaihtaa kuparisiin. Ruuvilukitetta taisin pistää hihnapyörien pultteihin, mutta se ei kai ole välttämätöntä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa