Golf mk1 tekniikan vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

Golf mk1 tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja -jokke- » 26.6.2007 23:15

Eli kertokaapas joku tietäjä että voiko mk1 golffiin vaihtaa tekniikan mk2:sesta?
jos voi nii oisko linkkiä missä moinen tehty, ja jos kakkosen koneet eivät sovi kohtuudella niin mitä sinne voi änkeä?
Viimeksi muokannut -jokke-, 8.6.2010 2:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.6.2007 23:59

Kannakkeet kun vaihtaa ykkösestä niin menee. Searchilla löytyy kyllä lisää juttua.

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 27.6.2007 16:45

Kaikki muut menevät helposti paitsi 16v KR kone ja PG (G60). Nämä edellä mainitut vaativat tehon laskua, sillä suurin sallittu teho ko. koppiin on 134,4Hp Joten siitä sitten vain vaihtamaan.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 27.6.2007 16:52

Eikös G60-koneessa ole vaihdelaatikkokin eri, joten ei taida sopia suoraan? Kiinnostaisi tietää, jos sitä joskus sitten yrittäisi laskea tehoja ennen niiden nostoa... ;)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.6.2007 16:57

Lootan kannakkeita joutuu hieman värkkää että 02A laatikko käy

Perä on vaan leveämpi niin vetareille joutuu tekee jotakin

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.6.2007 17:48

Ja 02A laatikon kun laittaa, tulee samalla vaijerikeppikin. Omaan tuli tehtyä vetarit kahdesta pätkästä hitsaamalla. Viikonloppuna ponnistetaan Kauhajoella kestääkö hitsit sliksejä ;)

ajh
-
Viestit: 73
Liittynyt: 10.10.2005 10:10

ViestiKirjoittaja ajh » 5.7.2007 8:54

Tuo mk1:n tekniikan vaihto kiinnostais itseäkin.

Tallissa kun on tuo projekti golf 1 -77 1,6 koneella + weberin 32/36 kaasarilla

Kyllähän tuollakin tekniikalla ajelee, toimii moitteettomasti, mutta pikku piristys ei olisi pahitteeksi. Ajattelin jos vaihtaisi MkII :sta 1,8 koneen. Eihän siinä tuota tehoa hirveästi enemmän ole, mutta jos sais sellaisen koneen jossa kärjetön sytkä. Vois kai 1,8:sta sen 100hp saada helpommin.

Onko tuo vaativa urakka vaihtaa tuollainen kone ykköseen???
Lähinnä nuo kiinnitykset kiinnostaa ja lootan vaihto samalla, meneekö vetarit uudemmasta??? Miten sähköpuoli kun tulis kärjellisen tilalle kärjetön sytkä??

Hakusessa on koko auto 1,8 tekniikalla (kaasari kone) vm. ???-->87--91?? josta tekniikan vois oman siirtää.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.7.2007 12:11

Laita vaikka 1,8 gti 8v kakkiksen kone jos sitä piristystä vähän haluat ;) 115 pollee taitaa olla.. Siitä helppo sitte jollain virittämällä (lue: turbolla) nostaa vaikka siihen 134,4 polleen..

E. voittehan työ siihen viritellä vaikka PL-koneen jossa tehoa 95kw elikkäs 129 pollee...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa