-99 tdi Passat sähkövikoja/ mekaanisia lukkoropleemia
Valvoja: ffp jäsenet
-99 tdi Passat sähkövikoja/ mekaanisia lukkoropleemia
Apu olisi tarpeen. Vänkärin ovi ei aukea,avainta ei saa lukkoon kuin puoleenväliin.Sisäpuolelta kahvasta vedettäessä nuppi nousee, mutta ei jää ylös, eikä ovea saa auki.Onko mahdollista jollain keinoin saada ovi auki? Myös muita vikoja, sisävalaistus ei pelaa, ja vänkärin oven sähkölasi ei avaudu. Olisiko mahdollista, että kyseessä olisi jonkinlainen relevika? suulakkeet on kaikki ok.
Kiitän ja kumarran avusta!!!
Kiitän ja kumarran avusta!!!
Viimeksi muokannut oranki, 28.6.2007 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Do diin.Vikaa ei ole löytynyt vielä, mutta jäljillä ollaan...Oven lukkomekanismi on ilmeisesti sökönä.Eilen sain avaimen perille asti ja hurjan rasvauksen jälkeen sain avainta käänneettyä vastapäivään. Lukko rupesi liikkuumaan mutta ovi ei auennut, kaiken lisäksi avainta ei saanut pois lukosta. Uholla vääntämallä sain avaimen pois lukosta.en ole kokeillut vielä,että saako lukkoa vielä käännettyä.
Keskuslukituksessa täytyy olla s-vika, koska koko systeemin ohjainboksia( vänkärin jalkatila,maton alla) on ilmeisesti sorkittu aiemmin, eli tehty jatkos ja johto ei ollut omalla paikallaan ja kansi oli auki josta lattian kohouma johtui. kosteus/hapettumis ongelmia en havainnut. sähkölasin sain toimimaan syöttämällä omavalmisteisella adapterilla 12v virtaa suoraan lasinnostimen piuhaan,joka on vänkärin jalkstilassa (johtoläjä panelin takana). Mutta ei toiminut kovin kauan. eli vian täytyy olla ihan simppeli ja löytyä sen ohjausyksikön jatkoksen kohdalta.
Keskuslukituksessa täytyy olla s-vika, koska koko systeemin ohjainboksia( vänkärin jalkatila,maton alla) on ilmeisesti sorkittu aiemmin, eli tehty jatkos ja johto ei ollut omalla paikallaan ja kansi oli auki josta lattian kohouma johtui. kosteus/hapettumis ongelmia en havainnut. sähkölasin sain toimimaan syöttämällä omavalmisteisella adapterilla 12v virtaa suoraan lasinnostimen piuhaan,joka on vänkärin jalkstilassa (johtoläjä panelin takana). Mutta ei toiminut kovin kauan. eli vian täytyy olla ihan simppeli ja löytyä sen ohjausyksikön jatkoksen kohdalta.
Mulla sattuu olemaan tuollainen samanlainen tapaus itsellä. Vika tuli viimetalvena, ensin kuskin ovi, jonka jälkeen myös vänkärin ovi temppuili.
Lopulta ne lukot menivät niin ettei niissä avain kääntynyt, taisipa emännällä jäädä marketin pihaankin tuon syyntakia. Lopulta rikkootui saman talven aikana molempien ovien lukkopesät, Passat -97 TDI malli
Tilasin uudet lukkosarjat saksasta (merkkiliikkeen kautta) ja laitoin ne itse paikolleen avain pysyi tällä tavalla samana. Hinta 80 €/ovi. Eli nyt avaimella ovat aukeaa. Kallein remontti on vielä tekemättä, lukkomoottorit tai miksi niitä nyt kutsutaankaan. Ne maksaa muistaaksei 260 €/ovi ja vain yksi ovi tällä hetkellä pelaa. Lukkomoottorissa on piirilevy, jossa on kaksi relettä epäilen niiden kuntoa. Toisella ilmeisesti ohjataan lasinnostinta ja toisella lukkovipua. Kun lasin nostimet toimii moitteettomasti, voi johtosarjaviat unohtaa, Can väylästä kun on kyse se olisi koko ovi pimeenä, jos vika olisi väylässä. Voi tietenkin olla kyseessä myös puhdas kylmäjuotos. Silloin kun ovien lukot alkoivat reistailleen, välillä ne toimi välillä ei, joten kylmäjuotos on todennäköisin vaihtoehto.
Minulla on tänä kesänä tarkoitus vaihtaa releet yhdestä ovesta, epäilen että ne on menneet rikki. releet näyttävät ihan perus 12V releiltä, onko kellään vs. kokemuksia ?
Lopulta ne lukot menivät niin ettei niissä avain kääntynyt, taisipa emännällä jäädä marketin pihaankin tuon syyntakia. Lopulta rikkootui saman talven aikana molempien ovien lukkopesät, Passat -97 TDI malli
Tilasin uudet lukkosarjat saksasta (merkkiliikkeen kautta) ja laitoin ne itse paikolleen avain pysyi tällä tavalla samana. Hinta 80 €/ovi. Eli nyt avaimella ovat aukeaa. Kallein remontti on vielä tekemättä, lukkomoottorit tai miksi niitä nyt kutsutaankaan. Ne maksaa muistaaksei 260 €/ovi ja vain yksi ovi tällä hetkellä pelaa. Lukkomoottorissa on piirilevy, jossa on kaksi relettä epäilen niiden kuntoa. Toisella ilmeisesti ohjataan lasinnostinta ja toisella lukkovipua. Kun lasin nostimet toimii moitteettomasti, voi johtosarjaviat unohtaa, Can väylästä kun on kyse se olisi koko ovi pimeenä, jos vika olisi väylässä. Voi tietenkin olla kyseessä myös puhdas kylmäjuotos. Silloin kun ovien lukot alkoivat reistailleen, välillä ne toimi välillä ei, joten kylmäjuotos on todennäköisin vaihtoehto.
Minulla on tänä kesänä tarkoitus vaihtaa releet yhdestä ovesta, epäilen että ne on menneet rikki. releet näyttävät ihan perus 12V releiltä, onko kellään vs. kokemuksia ?
Tuossa muuten ohjetta kylmäjuotos korjauksesta Passatin sähkölukkoihin http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/
eipä oo vielä jaksanu oikein kovin tutkia vikaa.Lasin nostin toimii välillä.sisävalot ei pelaa joten täytyy etsiä vika jostain piuhoista. vänkärin oven kun avaa niin muutkin ovet aukeavat. täytyy jatkaa etsintöjä...jos tulee mieleen jotain mistä kannattaa etsiä niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.kiitos kaikille
Nyt on passatissa kummaa vikaa. Ensin lakkas menemästä hanttarin ovi kaukosäätimellä lukkoon. Nyt ei koko auto vastaa kaukosäätimeen. Myöskään sähkölasit ei toimi. Tsekkasin sulakkeen ja 10A sulake pitää takanaan sekä lasit että "hälyn". Uutta sulaketta ei saa edes paikoilleen, kun räpsähtää samantien paskaks. Keskuslukko kuitenkin toimii ovista loistavasti.
Mikä mahtaa olla "jumissa" ku tollee sulakkeita räpsii?
Mikä mahtaa olla "jumissa" ku tollee sulakkeita räpsii?
-
- -
passat keskuslukko
mites se voi olla mahdollista että keskuslukko toimii ovissa vaikka sinne ei pitäis tulla sähköä jos kerta sulake ei ole paikoillaan, ja jos laitat uuden sulakkeen palaa heti oletko vaihtanut avaimeen uudet paristot? mulla tekin vähän samanlaisia oireita ei kuitenkaan polttanu sulaketta ,merkki korjaamolla vaihtoivat patterit avaimeen sen jälkeen ei keskuslukko enää toiminu kuin mekaanisesti, meinasivat että avaimessa oleva lähetin rikki ei ollu lähetin rikki , rupes toimimaan kun käytin avaimella kuskin oven lukkoa avain lukitus asennossa muutaman sekunnin ja avaus asennossa myös muutaman sekunnin ja volaa kaikki ovet ja ikkunat rupes toimimaan, eipä ne siellä merkkihuollossa näemmä kaikkea tiedä, meinasivat myydä uuden lähettimen säästöä n200€ se avain piti vaan kuitata siinä kuskin ovessa,
No voinhan mä koittaa vaihtaa noi patterit, mut epäilen ettei toi auta kaukosäädön toimintaan mitenkää. Ennen lähti häläri vilkkumaan ku laittoi ovet avaimella kii, mut nyt ei lähde. Ja eikös tuolla oo keskarille oma sulake ja hälylle ja sähköikkunoille sama. Tai niin mä olin käsittävinäni ku tota eilen kattelin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”