Olen kulkenut 4 korisella vr5 lla 40.000 km pikku jutuja on ollut ja on edelleen....
Aikoinaan saksan nahkahousu oli jostain kumman syystä vaihtanut väärän releen lisäilmapumppua ohjamaan ja aina lens kylmästä kun käyntiin laitto niin sulake nro 29.....(tuon sulakkeen takana maffi ,lambdaja atktiivihiili pömpelin venttiili) ja relehän löytyy konehuoneen puolelta..
Maf oli myös jossain kohtaa poikinut se löytyi varaosamaailman tiskiltä hintaan 41 euroa... Ongelma oli hillitön nykiminen ja vag comilla kun tisiikaili oli lambdan korjaus tapissaan +25% (laakkosella meinas että lambda olis rikki (kerralla kuntoon heheh))
Kone kävi tyhjäkäyntiä kohtuudella ja arvot suht ok mut about 2000rpm jäännös hapin arvot liian kovat....
Ville ristoon löytyy (kone tyyppi AGZ joka myös(seatin toledossa)muunmoassa varaosamaailman tiskiltä myös tulpanjohtosarjaa hintaan 81 euroa. (laadusta en tiedä mutta jonkin sortin siliconi piuhat ovat)
Nyt esiintyy enään;) muutamaa pikku juttua....
Eli kun autolla on ajettu niin että kone kuumentunut kunnolla ja annetaan hetken seistä (Niin että lämmöt tipahtanut 1-2 viivan mittaa mitta asteikolla) auto starttaa normisti ja hörähtää käyntiin mutta sammuu saman tien Mutta jos starttaan suht heti kun olen auton ajonjälkeen sammuttanut ei mitään ongelmaa auto jää tyhjäkäynnille normisti.(Siten jää käyntiin puol lämpöisenä kun antaa heti hieman kaasua kun auto pörähtänyt käyntiin)
Ja sitten kun auto on jäähtynyt tarpeeksi että ei lämpömittari värähdäkkään niin auto lähtee normaalisti käyntiin ja jää tyhjäkäynnille.
Tätäkin olen ihmetellyt että pitääkä tuon lisäilmapumpun lähteä käyntiin näin kesäkelilläkin esim yön seisomisen jälkeen kun auton laittaa käyntiin ulkona esim +16 lämmintä???.
Keskuslukitus renaa siten että aina ei laita hälläriä päälle vaan joutuu 2 kertaa avaan ja lukitseen ovet.
Alustasta sen verran että kitisee kuin vanha heteka... eli etupäästä kuluu sellainen kitinä vikinä että väliin hävettää....loksun reunasta ei tarvi kun hieman nostaa niin kuminen kitinä alkaa ...Ongelma häviää kun hiemankin on tullut vettä tielle olen koitaanut öljytä paikkoja mut perkule kun en ole päässyt äänilähteen jäljille ...
tuon heiluttavan liikkeen ei todella tarvi olla kovin suuri pieni heijjaus riittää nitinän aikaan saamiseksi.
Muuten auto pelaa hyvin :) ei valittamista:)
Keskuslukitus ja alusta juttua...pikku ongelmia jne.....:)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Käynnistys ongelmaan saattaa tässäkin tapauksessa auttaa moottorinlämpötila anturi. ECU saa mahdollisesti väärää tietoa, ja usein tämä ei anna edes vikakoodia.
Tuo keskuslukitus kannattaa tarkistaa testerillä, saattaa joku ovimoottoreista olla menossa.
Etupään narinaa usein ilmennyt nelosissa iskarin yläpään kumeista, sinne vaan hyvää synteettistä vaseliinia väliin. (Iskarin ylämutteri auki ja lautanen irti)
Tuo keskuslukitus kannattaa tarkistaa testerillä, saattaa joku ovimoottoreista olla menossa.
Etupään narinaa usein ilmennyt nelosissa iskarin yläpään kumeista, sinne vaan hyvää synteettistä vaseliinia väliin. (Iskarin ylämutteri auki ja lautanen irti)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa