Ohjekirja suosittelee 1.3mm suuttimelle 2.0bar silloin kuin liipaisin on pohjassa, voiko paine olla noin pieni kun kyseessä ei ole mikään matalapaineruisku?
Ruiskin 1.8mm suuttimella hiontavärin auton pintaan johon myös ohjekirja sanoo 2.0barin paineen ja tuloksena oli appelsiini pinta, onko paine liian matala vai mistä tuo pinta johtuu?
Pelkään saman tapahtuvan itse pintavärille...
Airgunsa AZ3 HTE maaliruiskun paineet?
Valvoja: ffp jäsenet
kannattaa myös huomioida painehukka pitkässä letkussa. itsellä 12m letkulla 4bar kompurassa ja ruiskun mittari näyttää 2bar.... Itsellä HVLP-ruisku, mutta tärkeää on, että ruiskustakin löytyy oma mittari, josta sitten säätää hienosäätö.
Tosin eihän maalaukselle mitään kunnon ohjeita ole, tekemällä oppii parhaiten ja huomaa miten mikäkin maali, ruisku ja paine toimii. Sekä pohjavärihän kuitenkin hiotaan niin mikä merkitys on millainen pinta tulee... :) pintäväri on yleensä ohuempaa, joten se tasoittuu aivan erilailla. Kannattaa kokeilla säätöjä esim. pellinpaloihin ja vertailla niitä. Näin löytää oikeat säädöt ja maalauskin onnistuu.
Tosin eihän maalaukselle mitään kunnon ohjeita ole, tekemällä oppii parhaiten ja huomaa miten mikäkin maali, ruisku ja paine toimii. Sekä pohjavärihän kuitenkin hiotaan niin mikä merkitys on millainen pinta tulee... :) pintäväri on yleensä ohuempaa, joten se tasoittuu aivan erilailla. Kannattaa kokeilla säätöjä esim. pellinpaloihin ja vertailla niitä. Näin löytää oikeat säädöt ja maalauskin onnistuu.
Riippuu onko spray hankittu esim. automaalaamosta tai vastaavasta asiantuntevasta liikkeestä. Joidenkin päälle voi maalata, mutta suosittelen että vetää päälle kunnon sävypohjamaalin niin saa pinnankin tasaisemmaksi. Kannattaa kokeilla ensin johonkin pellinpalaseen ja katsoa keittääkö maali, toki se ei kerro koko totuutta, koska maali voi kuplia myös esim. vasta kuukauden päästä, jolloin pintaan tulee ikävä kupru. Näin käy ainakin kun vetää maalia muoville ilman pohjustetta.
Motip spraypohjamaalin päälle voi vetää ainakin DeBeer ja DuPont merkkisillä automaaleilla. Kai se muittenkin kanssa toimii?
Mulla ainakin appelsiinit väheni kun sai kunnon kompuran jossa riitti tuottoa ja painetta ihan erimallilla. Ekalla kompuralla ruiskulla oli huimat 1,3 baria tai jotain... Ihan ok jälkeä sain silti 1000€ arvoiseen autoon.
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/S ... akattu.jpg
Uudella kompuralla ei jälki juuri häpeä tehtaan tekemää:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Corolla%20005.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Corolla%20008.jpg
Maalasin siis lokasuojan.
Mulla ainakin appelsiinit väheni kun sai kunnon kompuran jossa riitti tuottoa ja painetta ihan erimallilla. Ekalla kompuralla ruiskulla oli huimat 1,3 baria tai jotain... Ihan ok jälkeä sain silti 1000€ arvoiseen autoon.
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/S ... akattu.jpg
Uudella kompuralla ei jälki juuri häpeä tehtaan tekemää:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Corolla%20005.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Corolla%20008.jpg
Maalasin siis lokasuojan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa