Airgunsa AZ3 HTE maaliruiskun paineet?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

Airgunsa AZ3 HTE maaliruiskun paineet?

ViestiKirjoittaja In Flames » 23.6.2007 13:14

Ohjekirja suosittelee 1.3mm suuttimelle 2.0bar silloin kuin liipaisin on pohjassa, voiko paine olla noin pieni kun kyseessä ei ole mikään matalapaineruisku?

Ruiskin 1.8mm suuttimella hiontavärin auton pintaan johon myös ohjekirja sanoo 2.0barin paineen ja tuloksena oli appelsiini pinta, onko paine liian matala vai mistä tuo pinta johtuu?

Pelkään saman tapahtuvan itse pintavärille...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 23.6.2007 13:31

4 bar about mä oon suihkinu. Tohon appelsiinipintaan myös vaikuttaa et onko miten juoksevaa se sun maalis.

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 23.6.2007 13:37

No toi 2K filleri oli 4:1 tavaraa että aika paksua se oli ohentamattomana.
Nii oot tossa samassa ruiskussako oot käyttäny 4bar pintaväriä maalatessa ja nimenomaan liipasin pohjassa mittariin katottuna?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 23.6.2007 15:12

En samassa ruiskussa, mut siis liipasin pohjassa katottuna 4bar.

Semmonen kysymys et oliko toi ihan automaalia toi filleri vai jotain tyyliin inertaa?

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 23.6.2007 18:08

Eikös joka ruiskulle oo omat paineet, tai niin olen ainakin ymmärtänyt?
Toi on Carsystemin HS 2K Filleriä, et en nyt sit tiiä onko se auto, mopo, raktori filleriä jos sillä on sitten merkitystä ;)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 23.6.2007 18:40

Nojaa, en tiiä... Musta noi normaalit ruiskut on jossain 3-4bar tienoilla, ja sit HVLP ruiskut alhaisemmalla paineella. Mut ei siinä sen puoleen en mä ole automaalari.

Meinasin vaan et noi inertat on aika tykkyä, ainakin ite ohentanu kunnolla ja silti meinaa tulla aplaria.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 23.6.2007 19:24

kannattaa myös huomioida painehukka pitkässä letkussa. itsellä 12m letkulla 4bar kompurassa ja ruiskun mittari näyttää 2bar.... Itsellä HVLP-ruisku, mutta tärkeää on, että ruiskustakin löytyy oma mittari, josta sitten säätää hienosäätö.

Tosin eihän maalaukselle mitään kunnon ohjeita ole, tekemällä oppii parhaiten ja huomaa miten mikäkin maali, ruisku ja paine toimii. Sekä pohjavärihän kuitenkin hiotaan niin mikä merkitys on millainen pinta tulee... :) pintäväri on yleensä ohuempaa, joten se tasoittuu aivan erilailla. Kannattaa kokeilla säätöjä esim. pellinpaloihin ja vertailla niitä. Näin löytää oikeat säädöt ja maalauskin onnistuu.

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 24.6.2007 17:57

Joo mulla on painemittari ruiskun persiissä kiinni ja tosiaan se paine häviää sen letkun matkan varrella tipo tiehensä. Käykö 1K spray pohjamaalin päälle harjoitella tuolla massalla vai ottaako nokkiinsa 1K maalista?

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 24.6.2007 18:43

Riippuu onko spray hankittu esim. automaalaamosta tai vastaavasta asiantuntevasta liikkeestä. Joidenkin päälle voi maalata, mutta suosittelen että vetää päälle kunnon sävypohjamaalin niin saa pinnankin tasaisemmaksi. Kannattaa kokeilla ensin johonkin pellinpalaseen ja katsoa keittääkö maali, toki se ei kerro koko totuutta, koska maali voi kuplia myös esim. vasta kuukauden päästä, jolloin pintaan tulee ikävä kupru. Näin käy ainakin kun vetää maalia muoville ilman pohjustetta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 25.6.2007 13:03

Motip spraypohjamaalin päälle voi vetää ainakin DeBeer ja DuPont merkkisillä automaaleilla. Kai se muittenkin kanssa toimii?

Mulla ainakin appelsiinit väheni kun sai kunnon kompuran jossa riitti tuottoa ja painetta ihan erimallilla. Ekalla kompuralla ruiskulla oli huimat 1,3 baria tai jotain... Ihan ok jälkeä sain silti 1000€ arvoiseen autoon.
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/S ... akattu.jpg

Uudella kompuralla ei jälki juuri häpeä tehtaan tekemää:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Corolla%20005.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Corolla%20008.jpg
Maalasin siis lokasuojan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa