Hihnapyörän irroitus 1.4 16v

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

Hihnapyörän irroitus 1.4 16v

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 22.6.2007 15:07

Hihnapyörä pitäis saada irti kapiakselin päästä, tuntuu pultti olevan aika jämäkästi kiinni, jotain vinkkejä millä sen pultin irrottais?? kone vm. -99 1.4 16v

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 22.6.2007 17:30

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ampiakseli

Vaatii hyvän kiinnityksen (lukitus), konehylsyn ja metrisen vääntövarren vähintään!

Search:lla löytyy satoja eri juttuja "kuningaspultti".

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 22.6.2007 17:39

toi lukitus lähinnä tossa kiinnostaakin, että millä tossa 1.4 koneessa se järkevästi tehdään??

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 22.6.2007 20:04

Kokeile vaihdepäällä ja kaveri painamaan jarruja jos kytkin luistaa niin iso ruuvitaltta vauhtipyörän rattaan hampaan väliin, yleensä niillä aloitetaan ja sitten vasta erikoisavain tekoon jos ei irtoa noilla.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.6.2007 21:03

Kunnon pulttipyssy on ehdottomasti kätevin työkalu, jos vaan sellaista löytyy.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 22.6.2007 21:12

Saa kyllä olla aika jesuksenmoinen pyssy että irtoaa!!

jari_koski
-
Viestit: 62
Liittynyt: 25.8.2004 19:48

ViestiKirjoittaja jari_koski » 23.6.2007 12:28

Kyllä se lähtee ihan normikokoisella tykillä. Ei se 90Nm ja 90 astetta kiristetty pultti nyt niin hirveästi kiinni ole.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.6.2007 19:19

Yleensä siellä on vielä lukiteliimaki.

Ikään ei oo pyssyllä lähteny! Aina on jotunu vähintään metrin varrella ja konehylsyllä kampeamaan irti.

jate2
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.2.2006 22:35

ViestiKirjoittaja jate2 » 23.6.2007 22:23

Teillä on vaan mopot vehkeet...
Hommatkaa riittävän järeä pulttipyssy ja painetta 12bar, kyllä lähtee...

Itsellä on myös raskaankaluston työkaluja, jos niillä ei lähde, anna olla...

Voisit koettaa lämmittää sitä pulttia, vaikka kuumailmapuhaltimella, vain pulttia, sitten pehmeää lukkoliimat. Jos on torx tai xzn pultti, laita hylsyn tai avaimen vastinpintoihin vähän venttiilinhiomatahnaa, lisää kitkaa, eikä avain luiskahda niin helposti.
Samaa voi koettaa sitten ruuvinkantoihin, nuljaantuneet pultit/mutterit, torx- yms. päät, jne. Aukee meinaan huonommallakin kannalla oleva kierteytetty primäärikiinnike...
Käy myös ruuvilukitteesta jos muuta ei ole...

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 24.6.2007 23:13

Tee sellane vw orginal special tool lookalike tai jokin vastaava millä pitää kiinni, sillä sitten pitää vastaan ja metrisellä jatkovarrella auki. Pulttipyssy on hieman huono, kun se hihnapyörä varmaan tartteis laittaa vielä takasinkin. Uudella pultilla ja oikeaan momenttiinkin luonnollisesti.

Ei sielä mitään kierreliimoja ole välissä ellei joku "asiantuntija" ole laittanut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa