Race suuttimet vakio-ohjelmalla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

Race suuttimet vakio-ohjelmalla

ViestiKirjoittaja peni » 17.4.2006 19:00

Onko mitään huonoja puolia tai varottavaa kun joudun ajelemaan vähän aikaa race-suuttimilla ja vakio-ohjelmalla? Tällä hetkellä autossa on vielä paikoillaan Upsoluten lastut, mutta vaihdan ne vakioihin kunhan saan ECUn irti.
Ahdin on gt15/20-hybridi.
Olisko mitään vinkkejä mihin IQ ja ennakko pitäisi säätää?
Uusi ohjelma on tarkoitus teettää, kun muut uudet osat (ainakin kytkin, nestepää, DP ja pakoputki, ehkä myös IC) ovat paikoillaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.4.2006 20:30

Antaa palaa vaan. Ahtoja sopivasti ja IQ sinne 2-3 mg paikkeille niin toimii. Onko Upson kanssa liikaa voimaa vai miksi vaihdat vakiolastut?

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 17.4.2006 20:46

ratsastetaan tällä aiheella... onkohan mitään vastaavaa hyötyä laittaa race suuttimet upsoluten ohjelman kanssa? (itselläkin tuo upsolute)

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 17.4.2006 21:49

Tuntuu, että Upson kanssa on vähän liikaa voimaa. Tai eihän se ole mahdollistakaan!
Pääsyy on kuitenkin se, että välillä nykii tai jopa ns. rytkyttää siinä noin 2000 rpm tuntumassa. Erityisesti isolla vaihteella ja pienellä kuormalla (tasamaa, tasavauhti, joskus kiihdytyksen jälkeen kun löysää kaasua). Mikä avuksi?
IQ nyt n. 4,5, ahdoista ei tietoa, kun ei oo vielä mittaria (HYI HYI!!!). Mitä niiden ahtojen pitäisi olla? Vakioahtimella ja -suuttimilla Upso antoi enimmillään n. 1,2. Saako lisää bleedaamalla vai onnistuuko sekin jollain vastussysteemillä?
Viimeksi muokannut peni, 17.4.2006 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 17.4.2006 22:21

Mulla kävi piikkiahdot 1,7 bar, tasaantui muistaakseni 1,3 - 1,4 bar
Koneena AHF. Kolmosella lähti 60 km/h niin pääs 170 km/h kun meni vikatilaan.
150 PD ahtimen jälkeen ahtoi noin 1 bar vakio-ohjelmalla

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.4.2006 22:29

Joo vanhoilla 1Z ja AHU ecuilla on tuota rynkytystä myös vakio-ohjelmalla ja on vaikea saada kokonaan pois edes ammattiauttajan toimesta. Mulla on AHUssa 1250 rpm ongelmakohta, mutta onneksi noin alhaalla.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 17.4.2006 22:49

No niin, siinä tapauksessa Upso jää paikalleen ainakin toistaiseksi. Kiitos vaan taas tiedoista! Nyt kun tarkemmin muistelen, niin vastaavaa esiintyi myös ennen Raceja ja uutta ahdinta. Ja jopa täysin vakiona.

juse1
-
Viestit: 143
Liittynyt: 16.5.2004 13:24

ViestiKirjoittaja juse1 » 3.5.2006 9:00

Kuinkas tuota IQ:ta pystyy ruukkaamaan? Ilmeisesti vagcomil mutta miten?
Itsellä se oli jossain 8-9 pinnassa..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.5.2006 12:07

Mistä tuo rynkytys mahtaa muuten johtua?

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 19.1.2007 19:15

mitenkäs noi racet toimii vakioahtimella ja lastulla? onko tuhoon tuomittu yritys? jos pitäis pystyä ajelee niillä ainakin hetken..
kun tarkoituksena/haaveina olis laittaa itsekin se gt15/20 hybridi, varauksella koko putkisto 2 1/2 tuumaseks, lastusta en oikeen tie.. vähän kehno kokemus niistä.. oli oettingerin lastu joka lupas 90heppaseen tdi golffiin jotain 115hp ja n.270newtonia. Penkissä tulos 96hv ja 240newtonia...? Kaikki ainakin piti toimia kunnolla ja ei kummempia vikakoodeja.. eli tod.näk. myöhemmin Karalalle.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.1.2007 20:09

kuulostaa kyllä melko hurjalta kokeilulta

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 20.1.2007 1:13

Vakioahtimella ja raceilla tuli kyllä ajeltua aika pitkään. Mutta IQ oli säädety about 9 hujakoille...Mikään ei hajonnut, mutta muutetun ohjelman kanssa en alkaisi riskaamaan.

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 20.1.2007 14:07

No taitaa olla parempi olla sitten kokeilematta.. Tarkoitus olis saada sama vanha ohjelma (koko lastu) tulevaisuudessa takas, jos sitten? Tai odottaa sitten kevättä jos sais sitten kerralla vähän enemmän mm. se ahdin ja suuttimet ja 2 1/2 rosterituupa koko matkan (n.600e katilla!! ruotsista! aika halpa?) ja vielä sitten ehkä tosiaan sinne Karalalle. Ehkä harkitsen vielä noita raceja voisin ehkä harkita jotain hieman miedompia, kun käyttöautona sen PITÄISI kuitenkin pysyä=)
En mielestäni saanu tolle nykyiselle lastulle oikein rahalle vastinetta ja asia onkin jo jatkokäsittelyssä.. Äijät ketkä auton penkkas hiukan hymyilivät ja sanos vaan et vakio-ohjelma sisäl ja laskutettu jostain ihan muusta..
Lupasivat laittaa lastun ja varmaa saa teholapunkin siihen samaan kauppaan! n. -400e. Menee n.1-2tuntia, kun viimeksi kun oettingerin lastu laitettiin, auto seiso n. 2viikkoa pihassa ja sit vast sain boxin takas ja tulos oli mikä oli..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.1.2007 14:19

Mikä on muuten moottorin malli?

henkkaSa
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.8.2006 22:09

ViestiKirjoittaja henkkaSa » 20.1.2007 20:32

90hp agr..

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 25.5.2007 9:24

Lainataas hieman topikkia.

Tuli itselle hommattua tuollainen -00 ATJ passat 4motioni ja 6 vaihteinen. Heti alko sormet syyhyämään, josko ottaisi hieman lisää ruutia. Selaillut noita vanhoja juttuja läpi, ja jotain jäänyt mieleenkin. Nyt vain pitäisi päättää, paljonko haluaa sitä tehoa.

-Minne asti tuon vakio kytkin kestää? ~200tkm ajettu, jos tehoja nostaa ja kytkin menee vaihtoon, mistä kannattaa kysellä ja millainen tilalle?

-Ohjelma, boksi vai isomat suuttimet pieneen lisäykseen? Jos vain jonkin noista tekee, mikä on järkevin?

-Jos suuttimia lähtee isontamaa, race 520 tai vastaavat, mitä ongelmia voi tulla, jos ahdinta ei vaihda? Jos päätyy noihin suuttiimiin, kannattaisiko ensin panostaa ahtimeen, ja vasta sen jälkeen nuo suuttimet?

-Halvin ratkaisu olisi lämpöanturia huijata, mutta joillekkin tuosta on ollut apua PD koneissa, toisilla taas ei mitää vaikutusta? Ja ilman erillistä kytkintä, kulutus luultavasti kohoilee helpommin kuin uudella ohjelmalla / suuttimilla?

-Mitenkäs noissa PD vehkeissä tuo IQ säätö? vanhaan 1Z pumppu ratkaisuun nähden, on ihan pihalla tuon nykyisen toiminnasta :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 25.5.2007 9:28

OT: ekan diikkelin tullessa taloon Ville oli niin pihiä, että pienemmällä ruualla piti vain päästä ja nyt se on jo viriviriä hankkimassa ... "welcome to the dark side" :D

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 25.5.2007 9:36

kilpijoki, ajomukavuutta tässä on vain tarkoitus hakea, kasvaneen tehon / väännön myötä ;)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 25.5.2007 14:21

PD virisuutinkärjet taitaa olla aika hinnoissaan.

Jossakin oli juttua miten noi pumppusuuttimet riittää.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 25.5.2007 14:40

Itse itselleni vastaten :)

Ilmeisesti tuossa 6v laatikossa on jo isompi kytkin, jonka pitäisi kestää jo suht hyvin vireistystä vakionakin.

vakio suuttimet kuulemma piisaa parinsadan hepan paikkeille?

Eli ahdistava tekijä on tuo ahdin, millaista olisi järkevä vaihtaa tunne tilalle? Mitä malleja löytyy plug & playina tuohon pitkittäiskoneiseen? Tuon jälkeen ohjelmointia, ja pitäsi taas meno maistua :)

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 25.5.2007 20:57

VNT17/20 hybridiä ovat laitelleet, sekä VNT20 sarjan fööniä myös. Ei kyllä hajuakaan pakopaineista noiden kohdalla.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 19.6.2007 23:16

http://cgi.ebay.de/VW-AUDI-TDI-EINSPRITZDUSEN-DUSEN-NOZZLE-0-260-1-9L_W0QQitemZ320065559140QQihZ011QQcategoryZ40187QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem



Olisko noi suttimen käret mistään kotoisin onko noi niinku Race 520

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.6.2007 23:19

Pitäisi olla kooltaan vastaavat.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 19.6.2007 23:20

Joo niin onki, mutta eikai se koko merkannu et oliko vastaavat


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa