Miksi vääntö alkaa laskemaan 3200rpm jälkeen? golf gti 4

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

Miksi vääntö alkaa laskemaan 3200rpm jälkeen? golf gti 4

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 17.6.2007 13:30

Miten sais tuon vääntökäyrän pidemmälle? Kun alkaa ihan alhaalta jo vääntää ja väntää hyvin 300nm ja tehoa 128kw, mutta kun se tippuu jyrkästi alas tossa 3200rpm kohdalla ja tehot alkaa vähän sen jälkeen tulee alas eli 4000rpm. Ahdot on 1bar ennen tuota kierroslukua ja sen jälkeen 0.4-0.5. Johtuuko vakio ahtimesta? alkaa ahdistaa? Vai pitäiskö ensin panostaa parempaan kooleriin? Onko joku vara ohjelma jos ahdot nousee liikaa?

Autossa ei muuta kuin cat-back ja dici-tech lastu ja forgen pässi.

JOs nyt joku jotain tietäis ja jakais tietoaan. vaikka mulle mailiin acs325#elisanet.fi

Piti laittaa toi dyno käppyrä mut en osannu liittää kuvia.[/img][/b]

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 18.6.2007 15:06

Onks toi sun pässi ihan uus? Mulla nimittäin oli samanlaista väännöttömyyttä, mut pässin vaihdon jälkeen veti ihan yläkierroksille asti... Vaihdoin siis Audi A4:n orkkispässin Audi TT:n orkkikseen.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 19.6.2007 0:02

Joo on se ihan uus. Ajattelin sitä itekkin et jos se päästää painee pellolle kun nousee yli 1 barin. Mutta eikö se silti kierrätä takas imupuolelle, eihän se ulos niitä päästä, vai miten se skulaa? Pitäisköhän koittaa jäykempää jousta.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.6.2007 8:04

Onko se oikein päin siellä?

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 19.6.2007 9:57

Niin meinaatko että jousi toimii vain toisinpäin? Ei kai.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.6.2007 10:53

By-pass oikein päin, sitä epäilemättä haettiin.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.6.2007 11:51

Jousi väärinpäin... :D
Kyllä ihan pässin asentoa meinasin
Eräs asennuksen jumala laittoi calibraansa pässin väärinpäin ja ihmetteli kun ahtopaineet eivät nouse 0.4 isommaksi vaikka kaikki on kunnossa.
Menin katsomaan ja heitin pässin oikein päin jolloin paineet rupesivat pysymään 0.9bar

P.R
-
Viestit: 84
Liittynyt: 23.7.2003 19:43

ViestiKirjoittaja P.R » 19.6.2007 17:14

pakopaine avaa hukkaporttia?

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 19.6.2007 23:06

Kyllä mä vakaasti uskon että se on oikein päin. Muistaakseni sitä ei oikein edes pysty asentamaan väärinpäin. Soittelin tuonne yhteen yritykseen mikä tekee näitä, niin sieltä sanottiin että ahdin ahdistaa... Varmasti totta mutta jotenkin vaan se 3200 melko jyrkästi alas ihmetyttää.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 20.6.2007 10:23

laita se käppyrä esille niin voisi ihmetellä. Vakioahdin alkaa ahdistamaan aika nopeasti, se on totta. Isommalla ahtimella vääntökäyrä alkaa ylempää ja jatkuu ylemmäksi mutta samalla joudut kyllä muuttamaan muutakin.

Koodi: Valitse kaikki

[img]www.xxx.com/kuva.jpg[/img] saat suoraan kuvan tänne tai
[url]www.xxx.com/kuva.jpg[/url] tulee linkkinä
Ja kuvahan on oltava ladattuna nettiin, liitteeksi et sitä tänne voi liittää.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 20.6.2007 21:10

[imgKuva[/img]

Siinä se nyt olis, ei oo oikeen kummonen mut varmaan pärjää. No ehkä sitä tehon tippumista vähän liioittelin, en tainnu tarkasti katsoa. Mutta se vientö.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 20.6.2007 22:16

Eikös tuo käyrän muoto ole aika pitkälle samanlainen kuin mitä BSR lupailee omalla lastullaan.

http://www.bsrab.se/bilder/_/ev_447_1_l.png/

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 20.6.2007 22:50

Paitsi et toi mun teho on toistakymmentä pienempi. Muuten aika lähellä tai ei sit kuitenkaan. Toi digi-tec on vissiin joku "laatu" lastu, jos lastut nyt yleensä on laadukkaita.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.6.2007 2:51

Ihan järkevältä tuo vääntökäyrä näyttää vakioahtimelle. Tuon käyrän mukaan ahtopaineet laskisivat tasaisesti 3500rpm jälkeen, mikä on pakollista jos ei halua hajoittaa ahdinta/pakosarjaa/kantta.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 21.6.2007 7:25

Paitsi et toi mun teho on toistakymmentä pienempi. Muuten aika lähellä tai ei sit kuitenkaan. Toi digi-tec on vissiin joku "laatu" lastu, jos lastut nyt yleensä on laadukkaita.

Puhuinkin ihan nyt vain käyrän muodosta, en siitä mitä jotkut firmat lupailevat. Toi sun paperilla oleva tulos on kuitenkin penkitystulos.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 24.6.2007 11:32

Niin siis on se penkitys tulos, kylläkin hallista jossa oli varmaan 40 astetta lämmintä ja todella nopeasta vedosta kyse. Millaisia käyriä muilla mahtaa olla? vastaavan laisia varmaan nuilla vakio ahtimilla jne.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.6.2007 17:41

Muuten kuulostaa ihan normaalilta, mutta toi ihmetyttää, että ahdot laskee 1bar jopa 0,4-0,5 bar ahdoille eli vakiopaineille? Dynokäyrä kuitenkin näyttää ihan normaalilta.

Kyllä se vakio mandariini aika pian hyytyy mutta ei sen noin paljon pitäisi hyytyä. Jos haluat, että vetää voimalla ylös saakka niin suurempaa ahdinta.

Lastussakin voi tietysti olla vikaa...

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 29.6.2007 2:43

No mä en tosiaan osaa kertoa enempää, kun en näistä oikeen mitään kummosta tiedä. Ajossa kyllä tuntuu toisenlaiselta miltä toi käppyrä näyttää. En tiedä. Tarvii varmaan ruveta katselee toista ahdinta.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 29.6.2007 15:24

Ahtopainemittari kiinni ja kerron sitten miltä se ahdot näyttää.

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 19.7.2007 19:07

Homma on nyt seis akuutin kytkin vian takia...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa