Autoveroon tulossa suurremontti?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 24.3.2007 3:00

Vit.., kohta kaikki ajaa 1.1 Microilla ku muuhun ei ole varaa! On tämä maa...


sanos muuta :S

Hih, olin sadas :D

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 24.3.2007 10:15

Alkaa tuo 1.4 TSI 170hv:n versio kuulostamaan hyvältä vaihtoehdolta. Varsinkin, jos entuudestaan alla on joku vanhempi 170hv:n 3.0 V6.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 24.3.2007 14:43

Välirahat pysyy kuitenkin samana, tapahtuupa autojen hinnoille mitä tahansa!

Ei ne samana pysyvät välirahat siinä paljon lämmitä, jos on esim. just ostanut pankkilainalla sen 20 tonnin auton, ja sitten se seuraavana päivänä onkin enää kymppitonnin arvoinen. Saattaa siinä käydä mielessä, että miksi sen autokuumeen piti iskeä juuri nyt eikä viikkoa myöhemmin, kun olis samalla rahalla saanut tuplasti tehoa ja lisävarusteita. Naapuri kuitenkin tulee samantien elvistelemään samalla rahalla ostetun malliston tehokkaimman ja kiiltävimmän kanssa...

Mutta, taitaa olla aika pieni todennäköisyys sille, että tuollaista yhdenyön ihmettä tapahtuu. Eiköhän siihen tule joku 10 vuoden siirtymäaika, jolla autovero pikkuhiljaa putoaa ja käyttömaksut lähtee nousuun.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 24.3.2007 14:46

1.1 micralla? itteä kiinnostais (jos vain löytäis) joku fiat 600, eikös siinä ollu joku 0,6 kone tms? :D

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 24.3.2007 17:11

Ei ne samana pysyvät välirahat siinä paljon lämmitä, jos on esim. just ostanut pankkilainalla sen 20 tonnin auton, ja sitten se seuraavana päivänä onkin enää kymppitonnin arvoinen.


Tämä on täysin totta! Tämä ikävä asia saattaa tulla eteen, mutta elämän on jatkuttava...

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 26.3.2007 13:13

Tuo harrasteajoneuvojen vapautus autoveroista ehdotus taisi nyt mennä ketuilleen.

Valtiovarainministeriön valiokuntakäsittelyn tila sivulla lukee:
"13.03.2007 Todettu asian käsittely valiokunnassa rauenneeksi."

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 29.3.2007 17:58

Tuossa lueskelin viimehetken uutisia autoverotuksesta, kun uuden kulkupelin hankinta on ajankohtaista. Melkoisen SALALIITTO-teorian ovat keskustelijat saaneet kyllä aikaiseksi aiheesta. Välillä naurattaa jopa tuo ehdoton optimismi.

http://keskustelut.a-lehdet.fi/tuulilas ... =1042;pg=1

No asiaakin tuonne liikaoptimistien sekaan mahtuu paljonkin, jos vaan jaksaa vähän suodatella. Täällä FFp:n boardilla aiheesta keskusteltaessa on asia jäänytkin sitten valitettavasti aika vähiin. Pitäisi oikeastaan vähän ehtiä siivoamaan tätä topicia joskus.

Ja pakkohan tuota autonostoa on todellakin harkita tarkkaan. Ja samaa aivan varmasti harkitsee myös ainakin 10000+ potentiaalista autonostajaa Suomessa tälläkin hetkellä.

Ihan mielenkiintoista nähdä uusien autojen myyntitilasto vuodelta 2009, jos todellakin muutos ajateltiin toteuttaa mainitusti vuonna 2010. (Ja lista nurin menneistä autoliikkeistä ja työttömistä automyyjistä)

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 29.3.2007 21:30

Pari Faktaa:
1. EU Määrää että autoveroa on uudistettava
2. Suomi laittaa vastaan niin kauan kun EU:ssa tämä asia nostetaan varsinaisesti pöydälle
3. Suomi hakee vielä senkin jälkeen siirtymisaikaa.
4. Ei seuraavaan viiteen vuoteen tule juurikaan mitään muutosta autoveroon.

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 30.3.2007 14:18


jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 30.3.2007 18:15

^Ei toimi linkki.
Tätäkö tarkoitit?
Siirtolupaa ei jatkossa vaadita ETA-maassa rekisteröidyltä ajoneuvolta (30.3.2007)

Myös Suomessa vakituisesti asuva kuljettaja saa jatkossa tuoda ETA-maassa rekisteröidyn ajoneuvon maahan ilman siirtolupaa. Menettelyä sovelletaan 2. huhtikuuta alkaen.

Nykyään Suomeen tuotavaan ulkomailla rekisteröityyn autoon on pitänyt hakea siirtolupa rajalla, jos auton omistaja asuu vakituisesti Suomessa. Autolla on voinut ajaa ns. siirtotarrojen kanssa enimmillään kolme kuukautta ilman rekisteröintiä ja autoveroa. Siirtolupaa ei ole tarvittu, jos auton omistaja ei asu vakinaisesti Suomessa.

Euroopan yhteisöjen tuomioistuin katsoi 15. maaliskuuta, että Suomi rikkoo käytännöllä tavaroiden vapaata liikkuvuutta koskevia määräyksiä. Tuomistuin vaati tuomiossaan, että toisessa ETA-maassa rekisterissä olevan auton suomalaiselta kuljettajalta ei saa vaatia rajalla siirtolupaa.

Ajoneuvolain mukaan Suomessa käytettäväksi tarkoitettu ajoneuvo on jatkossakin rekisteröitävä Suomeen mahdollisimman nopeasti. Autoverollisten autojen rekisteröinnin edellytyksenä on autoveron maksaminen.

Liikenne- ja viestintäministeriön mukaan autoverovelvolliset ajoneuvot tulisi rekisteröidä mahdollisimman nopeasti autoverotuspäätöksen tekemisestä. Jos ajoneuvosta ei tarvitse maksaa autoveroa Suomeen, ajoneuvo tulisi rekisteröidä 30 päivän kuluessa ajoneuvon käyttöönotosta Suomessa.

Kuljettajan tulee tarvittaessa osoittaa ajoneuvon käyttöönottoaika Tullin vahvistamalla käyttöönottoilmoituksella.

Siirtoluvan saa jatkossakin, jos se halutaan ottaa ajoneuvolle esimerkiksi vakuutusturvan varmistamiseksi. Siirtolupa vaaditaan pääsääntöisesti edelleen, jos ajoneuvo tuodaan muusta kuin ETA-maasta tai sitä ei ole rekisteröity missään maassa.

LVM Viestintä

Aken linkki
Tullin linkki

maspe
-
Viestit: 433
Liittynyt: 5.9.2003 14:59

ViestiKirjoittaja maspe » 2.4.2007 19:23

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id57146.html

Tiedä sitten vaikuttaako tuo ja jos vaikuttaa, niin miten?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 2.4.2007 20:00

pistää ainakin asioihin vähän vauhtia jos ei muuta.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 8.5.2007 22:16

Kymppiuutisissa oli juttua, ettei EU:hun tule yhtenäistä autoveroa, vaan jokainen jäsenvaltio päättää itse autoverostaan..
Suomessa taas käynnistettiin lakiesitys tms. verotuksen muuttamiseksi päästöjä rokottavaksi, aikataulu on vielä kuulemma avoin..

Ihmettelempä vaan, kun kaikki nyt tässä kirotussa EU:ssa yhtenäistetään, niin miksei tuollaista vero asiaa??

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 8.5.2007 23:18

Nykyisellään liian hyvä rahasampo suomelle.
Siksi ei yhtenäistetä/lasketa.

(OT. Miten hemmetissä jenkkien jalostamoiden ongelmat vaikuttaa suomen bensan hintaa?:)

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 9.5.2007 9:40

Miten hemmetissä jenkkien jalostamoiden ongelmat vaikuttaa suomen bensan hintaa?


Elämme globaalissa taloudessa jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen paitsi (säännön vahvistava poikkeus) Saksan Mersun hinta suomimursun hintaan.

PoRToS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2006 23:19

ViestiKirjoittaja PoRToS » 9.5.2007 10:57

No jos elämme globaalissa taloudessa, niin miksi kukaan toimittaja ei kysy näissä uutisissa esimerkiksi sitä, että kun bensiinin maailmanmarkkinahintaa mitataan dollareissa, niin miksi bensiinin hinta ei ole laskenut Suomessa vaikka dollari on kaikkien aikojen heikoimmassa arvossaan.

Tai että miten muka esim. Neste Oil ei olisi varautunut tähän jokakesäiseen hintojen nousuun esim. ostamalla bensiinifutuureja. Kyllähän kyseessä on vaan taas täysin objektiivisuuden puutteesta kärsivä uutisointi.

Anteeksi offtopic, mutta ku ***ttaa

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 9.5.2007 12:36

No jos elämme globaalissa taloudessa, niin miksi kukaan toimittaja ei kysy näissä uutisissa esimerkiksi sitä, että kun bensiinin maailmanmarkkinahintaa mitataan dollareissa, niin miksi bensiinin hinta ei ole laskenut Suomessa vaikka dollari on kaikkien aikojen heikoimmassa arvossaan.


Viimeisen 12 kk aikana USD on halvenutun vajaa 7 %-yks. EUR nähden. Samassa ajassa esim. Barentsinmeren öljy on kallistunut yli 10 %-yks. Siinä on suora yhteys siihen, miksi polttoaineiden hinta suuntaa ylös päin Suomessa.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 9.5.2007 13:53

Onhan se hyvä lypsää nyt kaikki raha irti jos 50 vuoden päästä öljyä ei ole enää niin milläs nämä firmat sitten pyörivät?

Kameleontti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.7.2003 11:48

ViestiKirjoittaja Kameleontti » 10.5.2007 21:36

Jos en väärin ole ymmärtänyt, niin veroasioista päätettäessä EU:ssa pitää kaikkien jäsenmaiden olla yksimielisiä asiasta.

Suurimmassa osassa veroasioista Suomen valtio joutuisi varmasti hellittämään jotta yhteinen esim. alkoholiverotus saataisiin ajettua läpi. Ja sitähän Suomen valtio ei tee :)

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 12.6.2007 3:16

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id62277.html

"Uudistus astuisi todennäköisesti voimaan vuonna 2010. Päätöksiä esimerkiksi veroporrastuksen jyrkkyydestä ei ole vielä tehty.

Helsingin Sanomien mukaan suuripäästöisten autojen ajoneuvovero voisi nousta yli 160 euroon vuodessa. Pienipäästöisten autojen ajoneuvovero puolestaan laskisi alle 100 euroon vuodessa."

No, olipas merkittävä ensimmäinen askel...Vanhempien ja enemmän saastuttavien hinnat saattavat pudota hieman jyrkemmin, muuta vaikutusta tällä "uudistuksella" tuskin on.

Beetlejuice
-
Viestit: 49
Liittynyt: 4.11.2004 17:08

ViestiKirjoittaja Beetlejuice » 12.6.2007 10:35

tässäpä tämä

Eli autovero ei poistu ja lisää tulee maksettavaa "saastuttamisesta" hyvä hyvä hyvä hyvä!

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 12.6.2007 11:30

Kiintoisaa tietää, miten kohdellaan "harrasteautoja", yli 5 litraisella 2000 kg lotjalla 2000 km ajava maksaa sitten kivat verot... Saa nähdä.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 12.6.2007 12:10

Kiva kun matalatuloisia ja pätkätyöläisiä rankaistaan noin. Arvaa onko niillä varaa ostaa 10keur++ uudehkoa autoa. Ja haja-asutusalueilla on pakko olla oma auto että voi käydä töissä. Ja ratkaisu ei todellakaan ole tähän että muuta taajamaan, sielä taas asumiskustannukset on katossa.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 12.6.2007 14:38

Tuossa artikkelissahan mainittiin, että se yläpää on jossakin 160eken pinnassa ja alapää alle 100e luokassa eli tällä ei vielä ohjata kuluttajien kysyntää tai tehdä paljon muutakaan politiikkaan saati että kenenkään talous kaatuisi mahdolliseen korotukseen. Vielä ei kannata vetää ranteita auki.

P.s Tästä ei muuten kajuutta parane, hyvän kuva oli HS toimittaja valinnut ;-).

Kuva

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.6.2007 15:32

veromuutos pyritään kohdentamaan autoihin, joita tällä hetkellä ostetaan

Mitenkäs sitä vanhempia verotetaan?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 12.6.2007 16:06

Kyllä uusien autojen hinnat saisi tippua roimasti (vero kokonaan pois) jotta tommosissa järkeä. Joku kompromissi harrasteautojen osalla olisi kiva saada myös..

Koko vero ollut vuosia jo tälläistä soutamista / huopaamista, monet ei varmastikaan uskalla ostaa autoa kun pelätään että vero poistuu..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 12.6.2007 16:17

Pari Faktaa:
1. EU Määrää että autoveroa on uudistettava
2. Suomi laittaa vastaan niin kauan kun EU:ssa tämä asia nostetaan varsinaisesti pöydälle
3. Suomi hakee vielä senkin jälkeen siirtymisaikaa.
4. Ei seuraavaan viiteen vuoteen tule juurikaan mitään muutosta autoveroon.
Niinhän se menee, valitettavasti :(

Sitten kun kyse on maksujen nostamisesta, ollaan heti mukana. Uusimpana ideana tämä sähkön hinnan nosto...

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 12.6.2007 16:33

SS, lisätään tohon sun quoteen vielä kohta:

5. Suomi venyttää toimeenpanoa 'järjestelmien uudelleen organisoinnin' perusteella monia vuosia.

EU:lle ilmeisesti tuo kelpaa syynä venyttää ja vanuttaa asioita..

Naurettavaa mutta totta, valitettavasti. Esim. seisonta-ajan osalta verojen keskeytys näyttää olevan mahdoton nakki seuraavaan viiteen vuoteen, vakuutusyhtiöillä toimii noprob. Ja sillä jossain mainitulla 36 MILJOONALLA eurolla saa kyllä jo melkosta softaa/rautaa mutta ilmeisesti sekin on pitkän vieterin päässä kun viidettä vuotta kestää ainakin :-).

Suorastaan v*tuttaa tälläinen ihmisten kusetus. Viimeiseen asti pitää saada revittyä niitä euroja kansalaisilta.
Mietin ihan oikeasti Ruotsiin muuttamista, työpaikka löytyisi esim Kemistä ja kämpän voi hommata Haaparannan puolelta ja asua siellä. Eilen tuli jo tutkittua kuinka monimutkainen homma muutto olisi, ja se ei olisi monimutkaista :-D

edit: Jsahlmannia pitäs varmaan kiusata privan kautta noista Ruottalaisten käytännöistä..

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 12.6.2007 17:00

Kiintoisaa tietää, miten kohdellaan "harrasteautoja", yli 5 litraisella 2000 kg lotjalla 2000 km ajava maksaa sitten kivat verot... Saa nähdä.


Fiksuimmat ovat laittaneet harrasteautonsa museorekisteriin, niinkuin tuttu, autossa päälle 2000kg rautaa, 6,4 litraa, rumpujarrut ja kulkee silti luvattoman kovaa....

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 13.6.2007 9:52

Eli tässäkin tapauksessa oli kysymys loppujen lopuksi vain lisärahastuksesta joka alunperin naamioitiin maailman pelastukseksi saasteiden osalta, mitään muuta ei tapahdu kuin "käyttömaksu" nousee! V'ttu mitä touhua taas.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 13.6.2007 10:05

^ Yllättikö tuo? Kyseessä on kuitenkin Suomi, tämä autoilun luvattu maa.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 13.6.2007 10:16

Ei yllättänyt tippaakaan, ottaa vaan pattiin kun tällä tyylillä haetaan tollojen hyväksyntä milloin millekin asialle, itse olen epäileväinen kaikkea tälläistä kohtaan, enkä ole kyllä mielestäni kertaakaan turhaan epäillyt:)

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 13.6.2007 22:23

Ja taas ei voi kuin katsoa peiliin ketkä nuo kusipäät tuonne mäelle on valinneet nauttimaan tajutonta palkkaa kansan huijaamisesta. Olisi kirveellä töitä...

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 14.6.2007 10:07

Se kun on jännä juttu että aivan sama ketä sinne valitaan, niin ne portaat kun pääsee ylös jo kusi virtaa päässä täyttä häkää ja muiden mukana mennään. Demokratia on hieno juttu kun kansaa pystyy siinäkin syyllistämään päätöksistä :)

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 14.6.2007 11:47

"Jos autovero laskee, autojen hinnat laskevat, ja sitä enemmän ostetaan autoja. Tutkimuksista tiedetään, että mitä enemmän kotitalouksissa on autoja, sitä enemmän niillä ajetaan ja sitä vähemmän käytetään joukkoliikennettä. Eli huonosti toteutettuna autoiluverotuksen muutos voi lisätä autoilun päästöjä eikä vähentää niitä", Tynkkynen muistuttaa.


Jahas. Mitähän helvetin joukkoliikennettä sitä sitten käytetään pienemmissä kunnissa? Voisi laittaa autoihin vaikka ennemmin jonkun kaupunkiveron.

Ja vihreät sentään puhuvat dieselveron poistamisen puolesta, hyvähyvä. Luultavasti sekään ei kuitenkaan toteudu. Olisi kyllä jännä kysyä herroilta isoiltaherroilta, että millä nykyään perustelevat dieselveroa. Päästöillä sitä ei oikein enää ainakaan voi perustella, kuten käsittääkseni alunperin tehtiin.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 14.6.2007 12:57

Toivottavasti eivät poista dieselveroa, jos näin kävisi katoaisi se vähäinenkin hyöty dieselillä ajamisesta koska vero siirrettäisiin suoraan polttoaineeseen eli sen jälkeen maksaisi saman kuin bensiinikin. Ympäristönäkökulmalla ei tähän ole mitään vaikutusta.
Voi olla tietysti se vaikutus että bensaan laitetaan lisää veroja ja diesel jää 1 sentin halvemmaksi litraa kohdin.
--Syvältä ja poikittain--

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 14.6.2007 13:29

Jos diiselvero poistuu niin eikös diiselistä tule sitten samanhintaista kun bensastakin?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 14.6.2007 14:17

Niin, sitä tarkoitin, hankintahinta kuitenkin pysyy kalliimpana eli ei enää syytä ostaa diesel autoa.
Ja samalla voidaan lätkiä jotain veroja lisää polttoaineisiin jolloin saadaan verotuloja kasvatettua.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 14.6.2007 17:32

no diiselihän imee sitä polttoainetta puolet vähemmän kun pensakone, joten kyllä siinä säästää edelleenkin vaikka se maksaisi saman kun bensa.

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 14.6.2007 18:53

Kyllä minun mielestäni valtion pitäisi kannustaa käyttämään ympäristöystävällisempiä autoja, joten dieselautoissa voisi olla jopa jotain verohelpotuksia. Utopiaahan tämä on, mutta olisi kuitenkin perusteltavissa. Johan se Hjallis Harkimokin vaihtoi dieselautoon :D

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 14.6.2007 20:19

Ei välttämättä pelkästään diiseliautoissa vaan kaikkiin autoihin jotka kuluttaa alle tietyn määrän polttoainetta tai on tietyn kokoinen moottori niin verohelpotuksia, on nuo pikkudiiselitkin aika kalliita, ainakin jos meinaisi ostaa uudennahkean järkevillä kilometreillä.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 18.6.2007 23:42

No nyt tuli tämmöinen uutinen:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /06/537080

edit:

tätä juttua luettua: paljonkohan tää 1.9 77kw mahtaa päästää ulos mömmöä?

Kattokohan ne ilmoitetut vai oikeat? (eikös oikeat selviä aina katsastuksessa?)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 19.6.2007 6:45

joo kyllä nyt alkaa mennä laittomuuksiin jos ei autoveroa poisteta ja tommoset lyödään niskaan. ja eu ei tee asialle mitään.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.6.2007 8:37

Autoveron tuotto valtiolle oli viime vuonna yli 1,3 miljardia euroa. Potista ei haluta luopua.


Tätähän tämä vitun suomenvaltio on! autoilijoilla rikastutaan ja silti se raha tungetaan jonnekin aivan muuhun turhaan! Hyysätään jotain vitun viherpiipertäjiä ja otetaan niitä vielä lisää tuonne eduskuntaan keksimään lisää näitä hyviä samanlaisia verotus konsteja.

Odottelen että milloin tulee vero seksin harrastamisestakin kun tuntuu kaikki mukava olevan kohta verolla vittu!

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.6.2007 8:57

Kattokohan ne ilmoitetut vai oikeat? (eikös oikeat selviä aina katsastuksessa?)

Eiköhän se valmistajan ilmoituksen mukaan mene... se konttorin pikainen mittaus ei kerro juuri mitään auton moottorin toiminnasta kuormitettuna jne.

Omassa TT:ssäni tuo lukema näyttäis olevan 226g/km, eli tuonne 150 ja 200 euron väliin näyttäis noiden laskelmien mukaan maksu menevän. Sen kanssa pystyy vielä elämään...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 19.6.2007 18:19

no uusien autojen kauppa alkaa olemaan aika olematonta ja huononee koko ajan niin kyllä siellä kohta alkaa sitä lobbausta tapahtumaan. samaahan ne autokauppiaatkin kai haluaa kun mekin, että autovero pois.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 19.6.2007 19:47

Niin, kysymys onkin että poistuuko dieselistä se polttoainevero, vai onko se vain se ajoneuvovero joka muuttuu?

Eli omassa tapauksessa se olisi xx määrä euroja + 400e dieselveroa vuodessa, varmaan jotain 700euroja...

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 19.6.2007 22:03

Kovastihan sitä koitetaan poistaa diesel-veroa, vastapainona tosin dieselin hinta nousee bensan tasolle (tai millä katteella se valtio haluaakaan kermat kuoria päältä 'veromuutoksen' avulla).
Mutta se on 100% varmaa, kun kyseessä on Suomi-niminen valtio, että dieselin hinta EI PYSY halvempana kuin bensan mikäli autokohtainen polttoainevero poistetaan.

Kun jo aikaisemminkin on todettu valtiovallan osalta tämän meidän koko autojärjestelmän olevan hyvä lypsylehmä, niin autovero kuin polttoainevero + käyttövero ja ne verojen verot vielä :-D

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 19.6.2007 23:54

VOI VIT***** VIT**! Käyttöverot nousee melkein heti ja millonkahan tippuu autojen hinnat???!
http://nettitv.mtv3.fi/nettitv_uutiset/ ... 974#102974
http://www.hs.fi/autot/
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id62950.html

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 20.6.2007 0:14

^ tuolta kopioitu

Diesel-autojen käyttövoimaveroon ei ole autoalan mukaan tulossa muutoksia

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 20.6.2007 5:34

VOI VIT***** VIT**! Käyttöverot nousee melkein heti ja millonkahan tippuu autojen hinnat?!


Jotenkaan ei yllätä. Onneksi voinee ajatella niin että aivan sama, Lötkökin on harrasteauto niin ei niitä lasketa. Pitää kai panostaa kielten opiskeluun seuraavaksi jos joskus vaikka eksyisi toisen maan verotuloja kasvattamaan. - Ei sillä, että kaikissa muissa maissa asiat olisi paremmin.. Mutta on niitäkin, missä ei EU:n varjolla rosvota, ja samalla "unohdeta" niitä EU:n sääntöjä.

Lienee tosin suomessakin sitten se, että mahdollista pienentää sitä päästömaksua lisälaittein kuten saksassakin.

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 20.6.2007 11:50

Eiköhän se valmistajan ilmoituksen mukaan mene... se konttorin pikainen mittaus ei kerro juuri mitään auton moottorin toiminnasta kuormitettuna jne.


Entäpä vanhemmat, joista ko arvo ei ole suoraan myyntiesitteestä tai akesta tmv katsottavissa...

"Jos autovero laskee, autojen hinnat laskevat, ja sitä enemmän ostetaan autoja. Tutkimuksista tiedetään, että mitä enemmän kotitalouksissa on autoja, sitä enemmän niillä ajetaan ja sitä vähemmän käytetään joukkoliikennettä. Eli huonosti toteutettuna autoiluverotuksen muutos voi lisätä autoilun päästöjä eikä vähentää niitä", Tynkkynen muistuttaa.

No ei kyllä tässä taloudessa vaikutais piirun vertaa! Ja eikös tuossa tapauksessa kuitenkin kompensoida tilannetta lisäämällä käyttömaksuja reilummin kuin nyt, eli muutetaan kerättävä "autovero, varoja tämän maan pyöritykseen" auton hankinnasta sen käyttöön...
Jos autovero joskus häviää tai pienenee oleellisesti, mikähän lienee käyttömaksu - tässä maassa - niille autoille joista ei autoveroa ole maksettu..voi vain kuvitella.

Ja nyt käyttömaksua nostetaan, mutta pidetään autovero ennallaan, porkkana pienempi päästöiseen autoo on liian pieni...justjust
Joku kommentti autoveron kohtalosta pitää päättäjiltä tulla, kun käyttämaksua korotetaan tällä tavalla!

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 24.6.2007 19:01

Eikös tässä ole aika hyvä kommentti päättäjiltä:

"Autoveron tuotto valtiolle oli viime vuonna yli 1,3 miljardia euroa. Potista ei haluta luopua."


Ainakin itselle on ihan sama mitä päättävät, turhaan kuumottamalla itseään ei pysty noihin asioihan kuitenkaan millään tavalla vaikuttamaan.
Ellei sitten pistä kylmäksi kaikkia kansanedustajia, tosin tämäkin olisi väliaikainen ratkaisu. ;)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.6.2007 19:31

On se vaan kumma kun EU lakeja voidaan näin kauan rikkoa ilman seuraamuksia.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 24.6.2007 19:47

jiisimula, miten niin ilman seuraamuksia? Suomihan on jo monesta asiasta maksanut sakkoja. Saas nähä koska EU-tuomioistuimessa ruvetaan ihmettelemään tätä vitkastelua joka asian suhteen, siis lähinnä jokaisen 'lypsylehmän' suhteen.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.6.2007 20:53

jiisimula, miten niin ilman seuraamuksia? Suomihan on jo monesta asiasta maksanut sakkoja.


Oho, tuo pitää tunnustaa että mennyt ihan ohi silmien / korvien..

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 25.6.2007 18:59

pitäs tässäkin olla että kolme sakkoa vuodessa ja kortti kuivumaan.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 26.6.2007 12:32

^tai "epärehellisin" keinoin hankittu raha palautettava omistajille tai EU:lle, saisivatpahan edes vähän näpeilleen.

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 26.8.2007 16:44

Kuun vaihteessa pitäis jotain tapahtua, saapas nähdä minkälaista muutosta sieltä nyt pukkaa: Valtioneuvoston päätös

Samppaz
-
Viestit: 63
Liittynyt: 11.2.2007 14:19

ViestiKirjoittaja Samppaz » 26.8.2007 17:24

Valitse lauantai 19.30 uutiset http://www.nelonen.fi/video/default.asp?c=1

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 26.8.2007 18:03

^Referoikaa ny joku, ei jaksa aukasta tota windowskonetta :)

edittiä, http://4media.2ndhead.fi/23_uutiset_20070825.wmv tuolta aukesi, eipä tuossa nyt mitään uutta taas ollut. No viikon päästä näkee oisko autoo pitäny jo vaihtaa vai ei, kauhee kuume päällä taas.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 28.8.2007 0:47

Anteeksi, en jaksan googlettaa sun muuta. Tarkoittaako tuo että autovero olisi poistumassa? Ja voisi tuoda maailmalta auton ns. tuosta vain?

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 28.8.2007 1:27

Anteeksi, en jaksan googlettaa sun muuta. Tarkoittaako tuo että autovero olisi poistumassa? Ja voisi tuoda maailmalta auton ns. tuosta vain?


Älä unta nää... Ei TODELLAKAAN tule menemään noin. ;)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 28.8.2007 1:34

Joo.. taisin kuvitella:)

On tää vaan perseestä.. Kansa taas maksaa kaikki verot ja maksut hymyssä suin.

Samppaz
-
Viestit: 63
Liittynyt: 11.2.2007 14:19

ViestiKirjoittaja Samppaz » 28.8.2007 15:01

Tarkkoittanee että uusien vähäpäästöisten Euro 5 alittavien autojen vero tulee tippumaan, kuten Tanskassa nyt on suunniteltu.

Kuka tietää. Eiköhän tämä ála nyt vihdoin selviämään. Näyttäisi siltä.

Ainoa järkevä ratkaisuhan on veron poisto, mutta ei taida olla päättäjillä munaa tehdä sitä kerralla. Ehkä 2010 alkaen alkaa tippumaan.

Sportpolo
-
Viestit: 57
Liittynyt: 2.1.2004 18:41

ViestiKirjoittaja Sportpolo » 28.8.2007 15:50

Uskallan mm. Tuulilasi-lehden artikkelin ja Nelosen uutisten perusteella epäillä, että autovero saattaa tosiaan tulla reippaasti alas tai se voidaan poistaa kokonaan. Polttoaineveroja nostetaan ja ajoneuvojen käyttömaksuja ollaan sovittamassa päästöihin. Miksei siis koko autoveroa voitaisi poistaa?

Samantyyppinen muutos oli vuonna 2003 kun autoveroa viimeksi muokattiin. Muutos salattiin viimeiseen asti, jotta se ei vaikuttaisi autokauppaan lamauttavasti ennen muutosta.

Tullin MAHTI-järjestelmä tosiaan antaa veroprosentiksi tällä hetkellä 0%. Lisäksi myyntihinta on 0 €. Olisi loogista, että 1.9 jälkeen maahantuodusta autosta ei enää maksettaisi autoveroa. Auto vain katsastettaisiin suomeen ja siitä maksettaisiin päästömaksut jne.

Mutta tämä on vain arvailua. Näemme 1.9 mitä tapahtuu, jos jotain tapahtuu. Kertarysäys kuulostaa pahalta, mutta on mahdollista. Vaiheittainen veron lasku lamauttaisi pitkäksi aikaa autokaupan - kertarysäys kirpaisee hetken.

Samppaz
-
Viestit: 63
Liittynyt: 11.2.2007 14:19

ViestiKirjoittaja Samppaz » 28.8.2007 16:02

1.9. Otetaan käyttöön se uusi järjestelmä MAHDIN tilalle.
Sekä käyttöön ne viime joulukuussa säädetyt turhat asetukset.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.8.2007 16:18

En jaksanut kaikkia viestejä kahlata läpi, mutta jos tuo maksu porrastetaan päästöjen mukaan niin onko esimerkiksi jokkelin kakkakopalle olemassa vertailukelpoiset arvot uusien autojen kanssa?

Lisäksi tuossa on se pointti, että tuo ilmeisesti katsotaan puhtaasti hiilidioksidipäästöistä? Eli on ihan sama onko autossa katalysaattoria vai ei?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.8.2007 16:41

Hiilidioksipäästöthän on laskettavissa kulutuksesta. Eiköhän kakkakopallekin ole jossain olemassa kulutusarvot.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.8.2007 16:46

^ Mutta mitäs sitten, jos sitä onkin vähän viritelty, eikä kulutuslukemat vastaa niitä alkuperäisiä...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.8.2007 19:24

^ Hmmm, hyvä pointti. Kielletään kaikki jälkikäteen tehtävät muutokset ja jo muutetut painetaan prässiin. ;)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.9.2007 8:39

No joko me tiedetään, mitä tapahtui?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 1.9.2007 8:50


kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.9.2007 9:11

Hah, eipä taas päässy valtio yllättämään.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 3.9.2007 10:03

Siis häh?? En nyt ymmärtänyt mitä tässä tapahtui... Tai siis mitään ei tapahtunut?

E: Hirvittävä yllätys sinänsä...
Viimeksi muokannut SR2001, 3.9.2007 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 3.9.2007 11:21

Ei mitään, kaikki kohu siitä, että on väärin ymmärretty(kirjoitetu) artikkeli tietojärjestelmien muutoksesta..

PoRToS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2006 23:19

ViestiKirjoittaja PoRToS » 17.9.2007 13:37

Lueskelin tuossa eilen sähkönhinta-artikkelia Suomen Kuvalehdestä ja samalla osui silmään sähköntuottajien päästömaksu: 20e/tonni hiilidioksidia...

Siis mitä hittoa? Otetaan esimerkki

Tuolta maikkarin uutisesta verorajoista: "Esimerkiksi 160 grammaa hiilidioksidia kilometrillä päästävän auton vero olisi 102€ vuosi. Jos alla on isompi moottori ja päästöt kaksinkertaiset (300g/km) , vero nousee 345 euroon."

Noh - lasketaanpa sitten samalla päästöperiaatteella:
1 tonni = 1 000 000 g
1 000 000g / 300g/km = 3333km
1 000 000g / 160g/km = 6250km

Ja oletetaan sitten se "keskimääräinen" 18 000km/vuosi:

18000km/3333km = 5,4
18000km/6250km = 2,88

Ja sitten hinta:
5,4 * 20e = 108e
2,88 * 20e = 57,6e

Jaa-a mitenhän se verotuksen tasapuolisuus taas sitten menikään... Ymmärrän kyllä, että meidän kaikkien pitää osallistua ilmastotalkoisiin, mutta miksi hitossa autoilijoiden pitää osallistua noin paljon enemmän?

Itse olisin ihan tyytyväinen esim. siihen, että tuo vero katsottaisiin vaikka katsastuksen kilometreistä vuosittain tai jollain tarkemmalla tavalla. Tokihan se mahdollistaa mittarihuijaamisen, jonka takia laitoin tuon keskimääräisen km-tuotoksen. Itsellä jää huomattavasti tuon alle.

Pistää mietityttään tuommonen...

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 17.9.2007 16:25


Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 17.9.2007 16:58

Nousua noin 130€, kiva kiva...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.9.2007 18:45

Täällä nousua 158.73 € :/

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 1.11.2007 11:11


Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 1.11.2007 13:48

samaa itekki pyörittelin mielessä :D[/quote]

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 1.11.2007 14:02


maspe
-
Viestit: 433
Liittynyt: 5.9.2003 14:59

ViestiKirjoittaja maspe » 1.11.2007 14:03

http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja ... l/name.jsp

Tuolta spekulaatioihin ja pohdintoihin materiaalia.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 1.11.2007 14:08

tuossa vielä yksi lisää...

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 1.11.2007 14:30

Taitaa lastutus olla kohta niin suuren luokan rikos että oksat pois? Ei kannata narahtaa hiilidioksidiveronkierrosta, se on tukka pois ja linnaa. :p

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 1.11.2007 14:56

ei tätä valtion meininkiä voi kyllä yhtään käsittää. Jos halutaan verottaa saasteiden mukaan niin miksei sitten veroteta sitä mistä ne saasteet tehdään eli polttoainetta. Nyt rangaistaan pelkästä saasteenteon mahdollisuudesta. Ainoa positiivinen asia lienee että jotain muutosta tapahtuu ja eduskunta osoittaa olevansa edelleen elossa, eikä vaan istuskele ja nauti palkasta.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 1.11.2007 14:57

Iltasanomat uutisoi, että uusi vero astuu heti voimaan.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1450677

Linkki oli jo tuossa ylempänä, mutta päivittivät sitä just. Eli laskennallisesti Corollan hinta tippuis 3500€ ja V70 Volvon nousis jopa 5443€. Tosin mikä sitten totuus tulee olemaan. Alkaa vaikuttamaan tuollainen 1.4TSI kone todella houkuttelevalta.

    IS poimi muutamia esimerkkejä autoverotuksen vaikutuksista henkilöautojen hintoihin:

    Pienipäästöisin Toyota Corolla halpenee 3534 euroa
    Suuripäästöisin Corolla halpenee 1027 euroa

    Pienipäästöisin Skoda Octavia halpenee 3450 euroa
    Suuripäästöisin Skoda Octavia halpenee 362 euroa

    Pienipäästöisin Volvo V70 halpenee 5498 euroa
    Suuripäästöisin Volvo V70 kallistuu 5443 euroa


Ja tuolla lisää hintoja: http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja ... iite_3.xls

Eli pääsääntöisesti Volkkareiden hinnat tippuis ihan kivasti. No toisaalta Golfin suuripäästöisin (onko R32?) nousis 3000€

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 1.11.2007 15:20

Niin, ja kohta ne haluaa dieselin vero samaksi kun bensan... mutta poistuuko diesel (tai siis KÄYTTÖVOIMA) vero? Muuten tulee kalliiksi, jos joutuu pulittaa 1,50/litra dieselistä + 600e vuodessa (tai siis n. 400 siitä on dieselvero)...

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 1.11.2007 15:21

Yle.fi: Erityisen paljon polttoainetta kuluttavien henkilöautojen veron osuus kuluttajahinnasta nousee tuntuvasti aina 40 prosenttiin asti.

Hmm...taitaa vähän vähentyä noiden Hemien, Hummerien, yms. vehkeiden myynti.. Ne ostaa jolla on oikeasti varaa..edelleen.

Dieselvero aiotaan nostaa bensiiniveron tasolle.

Mitenhän tämän kanssa taas menetellään?

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 1.11.2007 15:34

Quote:
Dieselvero aiotaan nostaa bensiiniveron tasolle.

Mitenhän tämän kanssa taas menetellään?


Eli joko dieselin hinta nousee litralta tai/ja käyttövoimavero nousee dieselautoilla. Mutta säilyykö käyttövoimavero? Sehän tässä kiinnostaa ainakin itseäni kaikkein eniten. Jos säilyy ja dieselin hinta nousee vielä niin, että saadaan bensalle ja dieselille samanasteinen verotus niin perseestähän se on.

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 1.11.2007 15:37

Ja mitenkähän tämä nyt vaikuttaa vanhoihin autoihin, joskus kuului puhetta että vanhemmat kuin 2001 ensirekisteröidyt tms. ajoneuvoverotettaisiin painon eikä päästöjen mukaan, miten lie.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 1.11.2007 15:53

Niinhän tuolla nytkin sanottiin. Maastureille piiskaa, vanhat kakkakopat yms. pikkuruiset pääsee helpommalla..

Mutta noihin muutoksiinhan on pari vuotta ennen kuin toteutuu, joten ei tässä suurta paniikkia.
Kuitenkin on outoa(?) että ensin kehutaan dieseleitä, ja sitten rangaistaan tuolla veron lisäyksellä. Jäisikö käyttövoimavero pois? Vai millä se perustellaan, jos polttoaineenhintaa nostetaan reilusti?

Nyt vuoden vaihteessa muutokset tulevat voimaan uusien autojen hintoihin (ja tuontiautojen verotukseen), ja sitä myöten ehkä käytettyjen hinnoissa näkyy hyvin vähän ajettujen ja "kuin uusien" hinnoissa. Varmasti hiljakseen voi näkyä sitten muissakin.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 1.11.2007 16:10

Sanottiinhan tuolla, että ajoneuvo vero muuttuisi vuoden 2010 alusta myös päästö sidonnaiseksi. Eli diesel autojen ajoneuvovero (=ajoneuvoveron perusosa + käyttövoimavero) tippuisi siis merkittävästi.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 1.11.2007 16:12

http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_Asiakastiedotteet/025_2007.pdf tuolla tuollasita
Urheiluautotyyppisten ajoneuvojen laskennallinen
päästötaso määritellään toisin, sillä
niiden teho ja polttoainekulutus ovat suuria verrattuna ajoneuvon kokonaismassaan. Jos auton tehon (kW) ja kokonaismassan (kg) osamäärä
on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä
korotetaan kertomalla ne luvulla
1,5. Hiilidioksidipäästöjen määrä pyöristetään
täysiin grammoihin.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 1.11.2007 16:17

Faktahan on se että joka vuosi autoilijoilta kerätään enemmän rahaa, tämänkään uudistuksen myötä tämä tosiasia ei tule muuttumaan.

Tuo diesel hommahan voisi mennä niin että, diesel ja gaso voisi olla samanhintaista, dieselin käyttömaksu (tai mikä lie) voi olla isompi kuin bensalla koska ne kuluttavat vähemmän. Tätä voidaan sitten markkinoida että "ole vastuullinen autoilija ja aja dieselillä koska näin pelastat maapallon".

Tuo laskennallinen 3500€ esim corollan hinnassa menee autoliikkeiden/maahantuoja/valmistajan taskuun, mutta sen varmaan kaikki tietävätkin.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 1.11.2007 16:21

Käyttövoimaverohan ei katoa mihinkään. Nykyinen ajoneuvovero muuttuu siis vuonna 2010 ja autovero 1.1.2008.

Eli ei sillä diisselillä ajaminen ole ilmaista uudistuksenkaan jälkeen. Pirssin saa halvemmalla mutta käytön hinta nousee. Eikö?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 1.11.2007 17:00

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007110 ... 0_uu.shtml

Ainakin Opel ja Saab ovat ilmoittaneet siirtävänsä verohelpotuksen suoraan ajoneuvojen hintoihin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.


Niinpä.. Autoliikkeille lisää rahaa ja auton käyttäjille ei mitään hyötyä. Tosin jos hakee ulkomailta, niin silloin voi olla hyötyä tuosta uudesta verosta.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 1.11.2007 17:04

"Hallitus ilmoitti, että keskimäärin bensiinikäyttöisen auton verotus nousee 56,70 euroa vuodessa ja dieselkäyttöisen henkilöauton 52,20 euroa vuodessa."

Millä ajomäärällä?? Vaikka mitenkä päin laskee tuolla laskurilla joka ylempänä mainittu niin käytännössä ajomäärä vuosittain pitää olla MAX 12 000km jotta tuo toteutuisi.. jepjep.
Itsellä näyttäisi tulevan reilut 200e vuosittain lisää maksettavaa.
Taidan ruveta maksamaan bensani Ruotsiin.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 1.11.2007 18:20

Millähän vitun rahalla kaikki ostaa uusia"uudempia autoja"?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa