Elikkäs, kyseessä on vm. 89 oleva Gti:n tekniikka, suihkutusjärjestelmänä ke-jetti. Onkelmana on ensiksi se että tyhjäkäynti sompailee siinä 600-1400 rpm:n välillä. Välillä pitkäänkin, välillä taasen ei yhtään. Ajaessa kun painaa kytkimen pohjaan ja päästää kaasun, humppaa tyhjäkäynti pari kertaa ja saattaa tasaantua, saman tekee kaupungissakin ajaessa. Välillä taasen ei ollenkaan vaan tasoittuu suoraan siihen 800-900 kierrokselle. Mistähän alkaisi vikaa etsimään? Onko tuossa ke-jetissä tyhjäkäyntimoottoria? Mistäs tuossa sääjetään tyhjäkäyntiä muuten?
Toisena onkelmana on että moottorin ollessa kylmä ajaessa, nykii moottori tasakaasulla oikein kunnolla ja tuntuu että hyytyy. Kaasua kun painaa, niin lähtee kyllä vetämään. Todella rasittava esim. kaupungissa. Mistähän moinen johtuisi? Lambda?
Aamen, olkoon kakkis taas ongelmia täynnä :D
ps. jos on kuvia joilla havainnoida asiata niin helpottaa..
G2 tyhjäkäynti ja..
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kannattaa ihan ensimmäisenä säädättää sytkä ja seokset kohilleen. Nuo on vähän ronkeleita niitten suhteen.
"Tyhjäkäyntimoottori löytyy edestä katsottuna imusarjan oikealta puolelta. Semmonen putkilon mallinen möntti johon menee (PL:ssä) kolme piuhaa.
Tyhjäkäyntiruuvi on siinä kaasuläppärungossa. Siis siinä mihin kaasuvaijeri menee ja missä kaasuvivusto on.
"Tyhjäkäyntimoottori löytyy edestä katsottuna imusarjan oikealta puolelta. Semmonen putkilon mallinen möntti johon menee (PL:ssä) kolme piuhaa.
Tyhjäkäyntiruuvi on siinä kaasuläppärungossa. Siis siinä mihin kaasuvaijeri menee ja missä kaasuvivusto on.
Juu, hyvä muuten kun tuon sytkän mainihit.. Pittää joku päivä säätää sitä töissä jos joutaa.
Meinaatko tuolla tyhjäkäynnin säätöruuvilla semmosta ruuvia jossa on mutteri jolla jätetään läppää auki? Jos meinaat niin kokeilin sitä, suurentu tyhjäkäynti mutta alko sen jälkeen pyöriä vähä miten sattuu tyhjäkäyntiä.. Välillä oli 1000 rpm, välillä 1200 rpm. Tuntu ku ois jotenki jumittunu.. Ilmavuotoja ei pitäisi olla.
Meinaatko tuolla tyhjäkäynnin säätöruuvilla semmosta ruuvia jossa on mutteri jolla jätetään läppää auki? Jos meinaat niin kokeilin sitä, suurentu tyhjäkäynti mutta alko sen jälkeen pyöriä vähä miten sattuu tyhjäkäyntiä.. Välillä oli 1000 rpm, välillä 1200 rpm. Tuntu ku ois jotenki jumittunu.. Ilmavuotoja ei pitäisi olla.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No ensinnä ihan vaan painelemalla. Jos katkasia naksuu, ni sitte ite katkasiassa ei ole vikaa, mutta silti katkasialle menevässä johdossa saattaa olla katkos.
Kannattaa kattoa myös että se kaasuvipu myös painaa niitä asentotunnistimia! Siinä asentotunnistimien kiinnikkeessä pitäis olla säätövaraa sitä varten.
Kannattaa kattoa myös että se kaasuvipu myös painaa niitä asentotunnistimia! Siinä asentotunnistimien kiinnikkeessä pitäis olla säätövaraa sitä varten.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuossa vaihoin maajohon uusiks ja laitoin kunnon johtoa.. No, ihan aluksi tyhjäkäynnin ailahtelu paheni.. No, nyt tällä viikolla kun olen töissä käynyt nii tuntuu että aaltoilu on lakannut melkein kokonaan mutta on alkanut nykimään tasakaasulla kunnolla. Töissä kun ei ehdi tutkailla oikein että mikähän on.. Että että :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa