Boran lasinpyyhkimet jumittaa
Valvoja: ffp jäsenet
Boran lasinpyyhkimet jumittaa
Tiedoksi vain muille, kun en täältä aiheesta keskustelua löytänyt...
Minulla rupesi Boran lasinpyyhkimet toimimaan kohtuullisen hitaasti. Olivat hidastuneet pikkuhiljaa talven aikana.
Otin pyyhkimien vivuston irti. Ne olivat aivan jumissa. Yritin niitä purkaa, mutta eihän se niitä särkemättä onnistunut. Eikun vain VW:ltä hakemaan uusi vivusto. Hintaa oli 97€. Kyseessä ilmeisesti IV Golfin ja Boran tyyppivika. Jumittavat varsinkin suolateillä ajetuissa autoissa.
Minulla rupesi Boran lasinpyyhkimet toimimaan kohtuullisen hitaasti. Olivat hidastuneet pikkuhiljaa talven aikana.
Otin pyyhkimien vivuston irti. Ne olivat aivan jumissa. Yritin niitä purkaa, mutta eihän se niitä särkemättä onnistunut. Eikun vain VW:ltä hakemaan uusi vivusto. Hintaa oli 97€. Kyseessä ilmeisesti IV Golfin ja Boran tyyppivika. Jumittavat varsinkin suolateillä ajetuissa autoissa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kaikissa vaggineissa samaa vikaa, polosta A8:siin ja muissakin merkeissä missä vastaavaa mekanismia käytetään.. Kuulemma jossai toisen maailman sodan panssarivaunuissa jo oli samaa vikaa, eli Hitlerin kostoahan tässä kärsitään;)
Jos vivusto ei ole täysin jumissa, eli toimii hitaasti, saattaa sen onnistua purkamaan ehjänä, ja hiomaan ne akselit, jonka jälkeen jotaikin kunnon kamaa vain voiteluun, ja pitäis toimia:)
Jos vivusto ei ole täysin jumissa, eli toimii hitaasti, saattaa sen onnistua purkamaan ehjänä, ja hiomaan ne akselit, jonka jälkeen jotaikin kunnon kamaa vain voiteluun, ja pitäis toimia:)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 26.3.2006 14:49
Jos ne on oikein kunnolla jumissa, niin niitä ei saa enää jumpattua kuntoon.. Ainakin kun pyyhkijän varsista väänteee, saa aikaseks vaan että varsista ja vivuston akseleista hajoaa spoorit, ja sit pitää vaihtaa vivusto ja varret..
Jumppaus auttaa siinä vaiheessa kun pyyhkijät alkaa hidastumaan, ehkä..
Ennaltaehkäisy on tässäkin parasta lääkettä
Jumppaus auttaa siinä vaiheessa kun pyyhkijät alkaa hidastumaan, ehkä..
Ennaltaehkäisy on tässäkin parasta lääkettä
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 26.3.2006 14:49
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 26.3.2006 14:49
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 26.3.2006 14:49
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kaikissa vaggineissa samaa vikaa, polosta A8:siin ja muissakin merkeissä missä vastaavaa mekanismia käytetään.. Kuulemma jossai toisen maailman sodan panssarivaunuissa jo oli samaa vikaa, eli Hitlerin kostoahan tässä kärsitään;)
Jos vivusto ei ole täysin jumissa, eli toimii hitaasti, saattaa sen onnistua purkamaan ehjänä, ja hiomaan ne akselit, jonka jälkeen jotaikin kunnon kamaa vain voiteluun, ja pitäis toimia:)
Nostetaanpas tätä hieman..
lauantaina toi vivusto sit jumitti mullekkin.. ja tietenkin kaatosateessa kaukaa kotoa.. :( matka päättyi kuitenkin hyvin (piti pysähtyä abaut joka pysäkillä pyyhkimään käsin.. :) ja eilen purin sen systeemin.. aika syöpyny oli akseli mut tuli kuitenkin ehjänä irti..
mietin vaan että kuinkakohan kauan toi sitten vois kestää vielä putsauksen jälkeen? Vai pitäiskö laittaa joku voidenippa-viritelmä tohon..?
Vai pitäiskö vaan ostaa se uus vivusto ja ajaa seuraavat 5 vuotta ilman pyyhkijä-huolia?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Onkelmaa täälläkin...
taitaa sama vaivata myös 3b:ssä koska nyt alkanut kuulumaan narinaa mekanismista. No, kasvaapahan tekemislista kesälomaksi kun noitakin pitää nyt sitten alkaa tekohengittää. Penkkikin kaipaisi jotain korjausta ku liikkuu itekseen, turbo, hifit, alusta - paaluun koko paska...
Ongelmia omissa pyyhkijöissäkin
Luin mielenkiinnolla pyyhkijöistä käytä keskustelua. Omassa Golf:ssa -90 katkesi pyyhkijöiden vipu ja enenkuin uusi saatiin asennettu, säädin niitä sormella. Lopulta pyyhkijät hidastuivat yllättäen kesken matkan räntäsateessa ja pysähtyivät polttaen sulakkeen. Sulakkeen vaihto ei auttanut, vaan paloi saman tien, eikä mitään tapahtunut.
Mahtaako voitelu ja jumppa riittää, vai olisiko syytä irroittaa ja tutkailla myös moottoria? Pyyhkimet liikkuvat erittäin huonosti, jos käsin yrittää liikuttaa. Molempia on väännettävä yhtä aikaa.
Mahtaako voitelu ja jumppa riittää, vai olisiko syytä irroittaa ja tutkailla myös moottoria? Pyyhkimet liikkuvat erittäin huonosti, jos käsin yrittää liikuttaa. Molempia on väännettävä yhtä aikaa.
"Hieman" olivat kohmeessa nuo pyyhkiät -->
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Tapit.jpg
Tappien hionnan ja voitelun jälkeen pelaa jälleen.
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Tapit.jpg
Tappien hionnan ja voitelun jälkeen pelaa jälleen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Samat sanat:
http://img.photobucket.com/albums/v292/hetajo/pyyhkij.jpg
Kuvassa koneteräsharjalla putsattu.
http://img.photobucket.com/albums/v292/hetajo/pyyhkij.jpg
Kuvassa koneteräsharjalla putsattu.
Kannattaa purkaa se vivusto osiin, putsata ja laittaa jotain laadukasta rasvaa ennen kasausta.Mahtaako voitelu ja jumppa riittää, vai olisiko syytä irroittaa ja tutkailla myös moottoria? Pyyhkimet liikkuvat erittäin huonosti, jos käsin yrittää liikuttaa. Molempia on väännettävä yhtä aikaa.
Edit: Mulla on toistaiseksi jämähtänyt vaan takalasin pyyhin, jo pariin otteeseen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pyyhkijämekanismin irroitus cruisen asennuksen yhteydessä. Huom. ohjaus tuossa ohjeessa oikealla. ;)
Sanallinen selostus mekanismin korjaamisesta.
Sanallinen selostus mekanismin korjaamisesta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kaikkea se ennätyskuiva kesä teettää: vasta äsken jaksoin käydä noutamassa kaupasta uuden vivuston ja asentaa sen paikoilleen - en ole oikeasti tarvinnut pyyhkimiä kysymyksen ja tämän päivän välillä kertaakaan. Tänä aamuna tosin aristi sen verran että piti lähteä vaimon ranskanpullalla töihin kun vaikutti vähän kostealta. Se kokemus riitti, kotimatkalla hain uuden mekanismin...
Eikä tosiaan ollut paha rasti vaihtaa. Suurkiitos linkeistä ja neuvoista!
Välikommenttina, faijakin liittyi viikonloppuna VAGisteihin noutamalla TDI-Octavian kaupasta. Onnea meille... :-/
Eikä tosiaan ollut paha rasti vaihtaa. Suurkiitos linkeistä ja neuvoista!
Välikommenttina, faijakin liittyi viikonloppuna VAGisteihin noutamalla TDI-Octavian kaupasta. Onnea meille... :-/
Eipä mennyt putkeen purku-putsaus-kasaus...
Muuten ihan hyvä, mutta jumivampi akseli=vänkärinpuoleinen päätti luovuttaa ennen pohjoispohjalaista, vasaroinnin tuloksena kierreosa akselin päästä katkesi.
Kuskinpuoleinenkin oli ihan hyvästi juntturassa, mutta näytettyäni akselille minuutin verran 320-graadista vesihiomapaperia liikkui jo ilman voitelua ongelmitta.
Pitääpä silti käydä ostamassa uusi vivusto tai osia...
Muuten ihan hyvä, mutta jumivampi akseli=vänkärinpuoleinen päätti luovuttaa ennen pohjoispohjalaista, vasaroinnin tuloksena kierreosa akselin päästä katkesi.
Kuskinpuoleinenkin oli ihan hyvästi juntturassa, mutta näytettyäni akselille minuutin verran 320-graadista vesihiomapaperia liikkui jo ilman voitelua ongelmitta.
Pitääpä silti käydä ostamassa uusi vivusto tai osia...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo, eli samaa vikaa täälläkin.. Jo talvella pyyhki hitaasti ja nyt ei lainkaan jos ei auta kädellä.. Eli ymmärsinkö oikein, ne akselit mihin pyyhkijänsulat tulevat kiinni pitäisi puhdistaa vai häh? No täytyypi availla vähän ja katsoa jos ongelma selviäisi..tuskinpa siellä nyt montaa paikkaa on edes mitä voi putsata...
Tuossa kuvalliset ohjeet miten pyyhkijän moottori vermeineen lähtee irti. Sen tanko-osan kun irroittaa moottorista niin äkkiä kyllä huomaa mistä jumittaa... Uusi tankokompleksi noin 95€ merkkiliikkeessä.
http://homepage.ntlworld.com/dgace/wiring_-_outside.htm
http://homepage.ntlworld.com/dgace/wiring_-_outside.htm
Nostellaas taas tätäkin kun eilen kävin oman autoni kimppuun. Tosiaan, mekanismi on yksinkertainen ja kun sen ottaa irti(pari pulttia) niin Chileläinen vuoristogorillakin tajuaa muutamassa sekunnissa että miten se toimii ja mikä jumittaa. Vaikeampaa olikin saada ne "tapit" irti (tapit=akselit joiden päähän pyyhkijät tulee kinni). Käsin eivät liikkuneet mihinkään, joten pisti mutterin päähän ja ruikin jotain irroitussprayta väliin ja pikkuhiljaa naputtelin vasaralla... Noin tunnin päästä oli toinen tappi irti, hiottu ja putsattu valmiina kasaukseen. Toinen jäi vielä tälle päivälle, täytyypi mennä katsoon mitä tapahtuu..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No niin. Eilen kävin toisen tapin kimppuun... Vittu, ei mihinkään liikkunut. Naputtelin ja naputtelin. Hakkasin ja hakkasin. Oli siis ihan käsittämättömästi jumissa... No sit otin pienen putkenpätkän ja pyörittelin sillä sitä akselia ja ruikin irroitussprayta väliin. Parin minuutin pyörityksen jälkeen lähti pienellä napautuksella irti.. :) Kun olis vaan tajunnut aikasemmin... Työstin tappia (joka oli muuten aikas karun näköinen) ensin mirkelillä vähän aikaa ja sit viimeistelin vesihiomapaperilla, karkeutta en muista... Kannattaa myös työstää sitä kupariholkkia jollain sisältä päin.. Mulla tuli sieltä ainakin ihan pirusti paskaa, itse käytin suht hienoa pyöreää viilaa. Ihan ilman vastoinkäymisiä en kuitenkaan selvinnyt... Eli tätä toista tappia hakatessa(ennen kuin tajusin pyörittää) rikoin sen "helan" missä on se kiinnitys kohta. Mulla oli se koko systeemi kiinni viilapenkissä ja niin mun mielestä kannattaakin tehdä mut täytyy vaan kattoo ettei se "hela" nojaa sitä penkkiä vasten ja väänny... No ei siinä mitään, hitsasin sen takasin kiinni. Kävi helposti, taitaa olla se rakennelma valua...?
Nyt on systeemi kiinni ja hyvin pelittää, pyyhkijät kiitää kauheeta vauhtia. :) Näytti ne pyyhkijän varsissa olevat poorit vaan ihan loppuun kuluneilta joten tilasin uudet varret purkaamolta. 30e pari maksoi, merkkiliikkeessä 84e. :) Ei tarvi ainakaan sit pelätä et rupee vittuileen jos on jossain pidemmällä...
Nyt on systeemi kiinni ja hyvin pelittää, pyyhkijät kiitää kauheeta vauhtia. :) Näytti ne pyyhkijän varsissa olevat poorit vaan ihan loppuun kuluneilta joten tilasin uudet varret purkaamolta. 30e pari maksoi, merkkiliikkeessä 84e. :) Ei tarvi ainakaan sit pelätä et rupee vittuileen jos on jossain pidemmällä...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
itsellä sama ongelma passatissani. ilmeisesti vivusto pitää nii mahtavaa ääntä että joku siellä on jumissa.
Kiitoksia jo noista neuvoista mitä ylempänä on mutta tiedustelisin mistä paikoista olette vivuston saaneet ja mihin hintaan? jos sattuu niin etten sitä ehjänä saa pois ja rasvattua :) vw:ltä kävin kysymässä niin 168e ukko latasi vivuston hinnaksi.
Kohtuu kallis hinta niinkin mitättömästä osasta.
Kiitoksia jo noista neuvoista mitä ylempänä on mutta tiedustelisin mistä paikoista olette vivuston saaneet ja mihin hintaan? jos sattuu niin etten sitä ehjänä saa pois ja rasvattua :) vw:ltä kävin kysymässä niin 168e ukko latasi vivuston hinnaksi.
Kohtuu kallis hinta niinkin mitättömästä osasta.
Itse ei ainakaan tulis mieleenkään hakea uutta. Pienellä netinselailulla...
klik
Ja ei löytynyt kuin 120 osumaa. Ja hinnat hieman eri tasoa, kattoo vaan jonkun vähän ajetun ja sit rasvailee ennen kuin asentaa paikalle niin selviää varmaan hieman halvemmalla!
klik
Ja ei löytynyt kuin 120 osumaa. Ja hinnat hieman eri tasoa, kattoo vaan jonkun vähän ajetun ja sit rasvailee ennen kuin asentaa paikalle niin selviää varmaan hieman halvemmalla!
Viimeksi muokannut Deut, 13.8.2007 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Onko tuossa yllä olevassa täyspitkässä linkissä jotain niin olennaista näytettävää ettei sitä voinut laittaa vaikka näin?:
varaosahaku
varaosahaku
Jeap, itsekkin muutamalta purkaamolta mitkä tosiaan oli lähellä kävin kysymässä mutta ei löytynyt. laakkosella tosiaan se 220e hintaa niin sekin jäi pohdittavaksi. Lopulta sitten oman kylän pieneen putiikkiin josta moottorin saan 180e. parempi kuin laakkosen hinta mutta silti aika suolainen kyseisestä osasta :\ Elämä on.
Toivotaan että tää kestää loppuajan :) Maanantaina moottori tosin paikalla. Tilaustavaraa tuntuu olevan.
Toivotaan että tää kestää loppuajan :) Maanantaina moottori tosin paikalla. Tilaustavaraa tuntuu olevan.
voi vittu jee!
Lisäisin tähän ohjeeseen
vielä että. sokka ja rinkulat pois. pieksä vasaralla ja kitkuttamalla kierrä. katkaise kierre, vittuunnu, kiroile ja manaa, heitä vanha vivusto mäkeen ja osta uusi.
perkule miten vaivihkaa veti juntturaan kuskin puolen akselin. toinen liikkuu kuin uusi. alle kuukaudessa oli vetänyt ihan jumiin ja nyt se sitten vielä purettaessa hajosi, kirottu valuosa, niin joutuu ostamaan uuden. sitä se teettää kun parkkipaikalla turaa kehnoilla vehkeillä. no ei kait se ois korjattunakaan kauaa enää kestänyt.
onko muuten sen verran yleinen osa ettei mene saksan tilaukseen. voi olla jänskää ajella muuten viikko poikineen ilman pyyhkijöitä =)
Lisäisin tähän ohjeeseen
Ohje kuuluu seuraavasti: Akselista sokka pois ja pura.
vielä että. sokka ja rinkulat pois. pieksä vasaralla ja kitkuttamalla kierrä. katkaise kierre, vittuunnu, kiroile ja manaa, heitä vanha vivusto mäkeen ja osta uusi.
perkule miten vaivihkaa veti juntturaan kuskin puolen akselin. toinen liikkuu kuin uusi. alle kuukaudessa oli vetänyt ihan jumiin ja nyt se sitten vielä purettaessa hajosi, kirottu valuosa, niin joutuu ostamaan uuden. sitä se teettää kun parkkipaikalla turaa kehnoilla vehkeillä. no ei kait se ois korjattunakaan kauaa enää kestänyt.
onko muuten sen verran yleinen osa ettei mene saksan tilaukseen. voi olla jänskää ajella muuten viikko poikineen ilman pyyhkijöitä =)
^ Heh, vähän samalkaltaisia kokemuksia, tosin ei tarvinnut ostaa uutta vivustoa. Toinen tappi tuli ihan itsekseen pois, mutta toiseen tappiin oli se kupariholkki "hitsaantunut" kiinni ja sen kanssa paloi aikaa enemmän kuinh tarpeeksi. Eli tuntihintaa laskiessa olisi noinut ostaa vaikka useamman vivuston (tosin juopottelu tuli hoidettua samalla eli sinänsä "työ"tunnit eivät menneet hukkaan)...
En vaivautunut laittamaan mutteria siihen tapin kierteeseen kun messinkituurnalla piti "vain pari kertaa" löydä. Siinä sitten innostuin kun tappi osoitti pieniä irtoamisen merkkejä ja kierros kierteestä läjään -> biltemasta vähän apuja ja kierrekuntoon. Tämän jälkeen huomasin, että vain 2 kpl vivuston kiinnityspulteistä sopii reikiinsä, kolmas oli sitten ainakin reiän verran sivussa (keskeltä ja vapaavalintasesta reunasta sai kiinni). Vivustonvarsi ilmeisesti vääntynyt kun sitä tappia tuli hakattua (löin puupöllin päällä, joten ei luulisi että olisi voinut edes vääntyä). Väänsin sitten vivuston vartta, jotta reiät sopi kohdallaan -> sitten ei enään kuskinpuolen pyyhkijä ottanut lasiin kiinni:). Lasin ja pyyhkijän väliin jäi sen verran rakoa, että päädyin vääntämään vartta vähän takaisin päin (siten että pultit menivät juuri ja juuri paikoilleen) ja sitten pientä "hienosäätöä" vielä kuskin pyyyhkijän varrelle.
Tarinan opetus: avaa se vivusto heti kun alkaa vähänkään olemaan oireita vivuston hidastumisesta. Tällöin homma on mikkihiirimäisen helppo, yksinkertainen ja nopea. Nyt tosin osaa sitten purkaa tuon vivustosysteemin vaikka silmät kiinni, sen verran tuli harjoiteltua ja työkalurepertuaari sai uusia jäseniä:)...
En vaivautunut laittamaan mutteria siihen tapin kierteeseen kun messinkituurnalla piti "vain pari kertaa" löydä. Siinä sitten innostuin kun tappi osoitti pieniä irtoamisen merkkejä ja kierros kierteestä läjään -> biltemasta vähän apuja ja kierrekuntoon. Tämän jälkeen huomasin, että vain 2 kpl vivuston kiinnityspulteistä sopii reikiinsä, kolmas oli sitten ainakin reiän verran sivussa (keskeltä ja vapaavalintasesta reunasta sai kiinni). Vivustonvarsi ilmeisesti vääntynyt kun sitä tappia tuli hakattua (löin puupöllin päällä, joten ei luulisi että olisi voinut edes vääntyä). Väänsin sitten vivuston vartta, jotta reiät sopi kohdallaan -> sitten ei enään kuskinpuolen pyyhkijä ottanut lasiin kiinni:). Lasin ja pyyhkijän väliin jäi sen verran rakoa, että päädyin vääntämään vartta vähän takaisin päin (siten että pultit menivät juuri ja juuri paikoilleen) ja sitten pientä "hienosäätöä" vielä kuskin pyyyhkijän varrelle.
Tarinan opetus: avaa se vivusto heti kun alkaa vähänkään olemaan oireita vivuston hidastumisesta. Tällöin homma on mikkihiirimäisen helppo, yksinkertainen ja nopea. Nyt tosin osaa sitten purkaa tuon vivustosysteemin vaikka silmät kiinni, sen verran tuli harjoiteltua ja työkalurepertuaari sai uusia jäseniä:)...
Pakko avautua kun on ollut tuolla vesisateessa tappelemassa noiden pyyhkiöiden kanssa ja hantin puoleinen oli niin jumissa että laitoin vaan kuskin pyyhkimen takas. Muija tykkäs hyvää kun aamupäivällä sato räntää ja sen piti lähtee töihin, no bussilla se sitten lähti... :) Nyt kun otin auki niin syykin selvisi että miksi vaan toinen jumittaa aikaisempi omistaja oli "unohtanut" laittaa siihen mutterin päälle sen muovisuojan.
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
Mulla rupesi myös jumimaan golf iv:n pyyhkijät, niin onko tuo oikea osa motonetistä--->
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-1658
Vai mikä on osan nimi jota pitää hakea, ja mistä saa halvimmalla?
Edit. Pyyhkijät toimii välillä aivan normaalisti, ja sitten välillä kun lähtee liikenteeseen, niin ei meinaa jaksaa millään liikkua.
Vika luultavasti on siis jumittuneessa vivustossa...?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-1658
Vai mikä on osan nimi jota pitää hakea, ja mistä saa halvimmalla?
Edit. Pyyhkijät toimii välillä aivan normaalisti, ja sitten välillä kun lähtee liikenteeseen, niin ei meinaa jaksaa millään liikkua.
Vika luultavasti on siis jumittuneessa vivustossa...?
oikeeltahan toi vaikuttaisi. jos väärä vie takaisin ja osta tästä oikea
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.7.2003 10:03
Topicissa mainittu korjaus tehty muutama kuukausi sitten ja toimikin hienosti. Eli pyyhkijöidet akselit purettu ja rasvattu.
Mutta, tänä aamuna pyyhkijät pysähtyi taas keskelle ikkunaa, tällä kertaa ne ei olleet jumissa vaan liikkuivat lähes vapaasti käsillä liikuttamalla. Mikähän sieltä nyt paukahti?
Mutta, tänä aamuna pyyhkijät pysähtyi taas keskelle ikkunaa, tällä kertaa ne ei olleet jumissa vaan liikkuivat lähes vapaasti käsillä liikuttamalla. Mikähän sieltä nyt paukahti?
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.7.2003 10:03
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa