corrado g60 maadoitukset ja tyhjäkäynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wikke
-
Viestit: 45
Liittynyt: 26.9.2005 16:14

corrado g60 maadoitukset ja tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja Wikke » 9.6.2007 16:52

elikkä mistä löytyy moottorin tai boksin maadoituksia corradosta? tyhjäkäynti heittelee ja ilma vuotoja ei ole... maadoitukset pitäisi ilmeisesti asiaan vaikuttaa...? onko muita ideoita mistä tyhjäkäynnin seilaus 900 ja 1400rpm välissä voisi johtua?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.6.2007 3:08

tyhjäkäyntimoottori aka. ISV... itellä oli vähä samaa vikaa kun oli rikki. Sitte heitin koko ISV:n takavasemmalle ja koittanu selvitä ilman sitä, mutta kylmällä ilmalla vähän persiistä ku ei kylmällä koneella meinaa käydä tyhyjäkäyntiä ollenkaa.
Mutta siitä lähtisin kokeilemaan.

Tonba
-
Viestit: 211
Liittynyt: 29.12.2006 8:14

ViestiKirjoittaja Tonba » 13.6.2007 21:50

Ootko putsannut sen tyhjäkäynnin säätöventtiilin jollain liuottimella ja paineilmalla? Itsellä tuo ainakin auttoi juuri kyseiseen ongelmaan. Letkujen kuntoa myös kannattaa katsella, kumi tykkää hapertua iän myötä.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 14.6.2007 0:34

sininen lämpöanturkin on tuollaista aiheuttanut kun on sopivasti rikki... yleensä vaan tuppaa tulemaan sen verran mustaa putkesta että sen huomaa/haistaa että käy suht rikkaalla...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.6.2007 9:22

Itsellä taitaa olla lambdan johdoissa jotain, koska kun keran irrotin ja kiinnitin sen liittiminen, niin pahimmat "hörhöilyt" käynnissä katosivat, pitänee tutkia johdot. Omani nyki ja tökki myös ajossa ja ruuhkassa köröttely oli aivan hirveää nytkähtelyä. Tyhjäkäynti on edelleen vähän korkea n. 1100. ja joskus laskee alle tonnin. Lisäksi selkeänä oireena oli kylmänä melkoinen bensan haiskahdus.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 14.6.2007 12:23

Oiskohan mullakin lambdan kanssa jotain häröä, kun välillä kävi niin rikkaalla, että huomas takanatulevakin.. Nyt taas menee niin laihalla että.. Tuntuu siltä että sinen on joku tarvikeanturi sörkätty, ja se tuskin pitkään siellä kestää?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.6.2007 2:54

se sininen anturi maksaa tosiaan vain ja ainoastaan 23e marmoritiskillä, että kannattaa se vaihtaa vaikka ihan varmuuden vuoksikin. itsekin niin tein ja käynti pehmeni ja taseni (ennen heitteli tyhjäkäynti milloin mitenkin, välillä jäi kiertämään 1100rpm, välillä taas laski 800rpm, mutta ei siis seilannut, vaan jäi aina käymään jotai lottoamallaan heittämää kierroslukua) huomattavasti.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 27.4.2009 13:19

Nostetaas hieman ylös.

Itteä askarruttannu korkea tyhjäkäynti ja tyhjäkäynnin seilaus. Heittelee jossain 1500rpm:ssä tyhjäkäynti.

Isv on putsattu moneen kertaan. Kannattaisiko tuota sinistä anturia koittaa vaihtaa? Lamda on vaihdettu uuteen jo.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 27.4.2009 14:47

Mulla on myös tuota ongelmaa että tyhjäkäynti jää seilaamaan sinne 1500-2000 paikkeille. Ja kylmänä tuoksahtaa pikkasen bensalle. Kulutuskin taitaa olla pikkasen korkeilaista. Vois vaihtaa sen sinisen anturin ekana ja sit vaikka koittaa lambdan vaihtoa. Mistäs se lambda kannattaa ostaa ja mitäs sellanen kustantaa. ISV:tä on koitettu kerran putsata, mutta uusi maksaa niin pirusti, että koitetaan nyt halvempia konsteja eka. (eli tuhlataan yhteensä sen uuden ISV:n verran rahaa hukkaan ja sit ostetaan vielä sekin siihen päälle :D )


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa