K-mitan selvittäminen + säätäminen uudelle nestepäälle.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jp_olli
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.7.2003 8:39
Viesti:

K-mitan selvittäminen + säätäminen uudelle nestepäälle.

ViestiKirjoittaja jp_olli » 12.6.2007 0:46

Ystäväni autossa on MK1 golfin ahdettu 1.6 dieselmoottori, johon on vaihdettu nestepää, sekä isompi ahdin. Tällä hetkellä auto "nypyttää" ajossa tietyllä kierrosalueella, eikä syöttöä saada riittävästi. Ei ole tietoa, onko k-mittaa säädetty lainkaan, koska nestepäätä ei tiettävästi ole vaihdettu dieselpajalla moottorin aiemman omistajan toimesta.

Searchilla etsin tietoa asiasta, mutta eräs vanha linkki ei enää toiminut... Kysymys kuuluukin, että pitääkö k-mitta säätää samaksi, kuin mikä se on alkuperäisellä nestepäällä ollut?

Voiko aluperäisen k-mitan saada selville pumpun kyljessä olevasta numerosarjasta, jos vanhan nestepään mittoja ei ole tiedossa?

Tietysti pitää tarkistaa onko uudessa männässä sopiva tappi.

Nypytyksen voi löytämieni topiccien perusteella kai saada kuriin jäykistämällä jonkun jousen pumpun sisällä?

Kiitokset etukäteen vastaajille vaivannäöstä.

jp_olli
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.7.2003 8:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jp_olli » 14.6.2007 13:53

Asia ratkaistu toistaiseksi. Vaihdoimme toimivan vaparipumpun tilalle. Isompi nestepää vaihdetaan jossain vaiheessa td-pumppuun. Jospa siihen mennessä asiaan saadaan lisää informaatiota.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 14.6.2007 16:12

Ei sitä tarvi säätää sen kummemmin kuin että otaa siitä vanhasta pumpusta sen simmi prikan sinne, silloinhan sinne tulee se mikä vakionakin on ollut, ja se rynkytys ei välttämättä johdu siitä K mitasta, onko siitä pumpusta ropattu säädintä

jp_olli
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.7.2003 8:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jp_olli » 14.6.2007 22:39

Se pois vaihdettu pumppu oli kaverini mukaan muutenkin huonokuntoinen, kummempaa tietoa ei kyseiselle pumpulle tehdyistä operaatioista ole.

Täytyy siis tehdä niin, että pidetään TD-pumpussa alkuperäinen simmi-prikka paikoillaan ja vaihdetaan se isompi nestepää siihen. Tämä tieto riittänee.

Rynkytys todennäköisesti johtui siitä, että yhdestä pumpun kolmesta kiinnityspisteestä oli mennyt kierteet ja sopivalla kierrosluvulla alkoi resonoimaan. Koko kiinnitysrauta vaihdettiin kunnossa olevaan pumpun vaihdon yhteydessä.

Vielä jäi sellainen ominaisuus, että kone nykäisee hieman 3000rpm tienoilla, teki samaa viallisella pumpulla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa