81 kw:n MAF 66 kw:n koneessa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

81 kw:n MAF 66 kw:n koneessa

ViestiKirjoittaja Petteri » 6.6.2007 23:51

Ei lopu siis noihin öljyhommiin ukon kommellukset... Oli simmahtanut ocusta MAFfi ja ukko oli vaihtanut uuden. Oli vaan tiskiltä antaneet sille tuon juuttuvasiipisellä turbolla olevan koneen MAFin ja sanoneet, että silvuplee.

Noh, nyt riittää sitten polkastessa savua ja tehoja tuntuisi (muka) olevan enemmän kuin vanhalla toimivalla MAFilla.

Mitä tuo käytännössä aiheuttaa ja aiheuttaako mahdollisesti myös ongelmia?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 8.6.2007 11:16

Ilimeesesti ee oo vuarallista laenkaan.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 9.6.2007 10:33

Luultavasti antaa eritasoista signaalia se isomman koneen MAF. Vastaa kai jollain tapaa Evry-modausta, ECU syöttää enemmän polttoainetta koneeseen. Saa nähdä mitän käy katsastuksen savutustestissä. Suosittelisin käyttämään koneen omaa MAFfia.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.6.2007 11:09

tietääkseni nuo on ihan samoja

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 9.6.2007 11:51

Eivät ole samoja ainakaan varaosatiskin mukaan.

Katsastuksesta meni läpi, koskapa siinä kierrokset nostetaan suht hitaasti ja tasaisisesti tappiin. Tuo savutus ilmenee vain kun polkastaan kerralla kunnolla talla pohjaan.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 10.6.2007 10:57

Luulen että samoja osia ovat molemmissa moottoreissa, kuten putko totesi. tottakai se antaa sillä uudella MAFfilla enemmän savua, tehoa kuin vanhalla rikkinäisellä jolla moottori ei oo saanu täysiä syöttömääriä.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 10.6.2007 11:58

Eipä se ole koskaan tuolla lailla tupsutellut... Voihan se tietty olla, että imusarjassa alkaa olla paskaa jo EGN:n keräämänä melkosesti, että voisko tuo sieltä tupsautella... ajettu kun on jo yli 300 tkm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa