VW:n maalipinta takuuta koskeva kymysys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
VW:n maalipinta takuuta koskeva kymysys
Huomasinpa tuossa autoa pestäessä että tuosta auton-rakkineesta on alkanut tuo peräkontin kansi rekisteri kilven ympäriltä ruostumaan tai siinä on kolme noin 1-2 cm halkaisijaltaan olevaa alkavaa ruostepiskua. Näkee selvästi että maali ei ole kiinni pinnassa ja yhdessä ruskehtavaa alkua.
Kysymys onkin että kuinka tarkkoja VW:n miehet (maahantuoja / huolto) on, koska maalitakuuhan on kolme vuotta. Auto rekisteröity 17.12.2003 ja huollot on tehty merkkiliikkeessä. Ei ole kolaroitu tahi muutoinkaan maalattu mitään ko. autosta. Autolla ajettu 129 tkm.
kuva 1 kuva 2 kuva 3 kuva 4
Mersun maahantuoja ainakin korjasi tai korjaa (menee ylimaalaukseen elokuussa) meidän 2001 mallisen Viton koska oli ympäriinsä alkanut ruostua. Korvaus oli/on puolet laskun loppusummasta.
Elikkä onko hyötyä lähteä kyselemään takuukorjausta ? Ja jos kannattaa niin onko parasta ottaa itse suoraan yhteyttä maahantuojaan, jos on niin olisiko joku ystävällinen ja laittaisi maahantuoja puhelinnumeron.
Kysymys onkin että kuinka tarkkoja VW:n miehet (maahantuoja / huolto) on, koska maalitakuuhan on kolme vuotta. Auto rekisteröity 17.12.2003 ja huollot on tehty merkkiliikkeessä. Ei ole kolaroitu tahi muutoinkaan maalattu mitään ko. autosta. Autolla ajettu 129 tkm.
kuva 1 kuva 2 kuva 3 kuva 4
Mersun maahantuoja ainakin korjasi tai korjaa (menee ylimaalaukseen elokuussa) meidän 2001 mallisen Viton koska oli ympäriinsä alkanut ruostua. Korvaus oli/on puolet laskun loppusummasta.
Elikkä onko hyötyä lähteä kyselemään takuukorjausta ? Ja jos kannattaa niin onko parasta ottaa itse suoraan yhteyttä maahantuojaan, jos on niin olisiko joku ystävällinen ja laittaisi maahantuoja puhelinnumeron.
Noissahan on ollut sellaista, että takalasin alareunoista alkaa ruostumaan.. Sieltä puuttuu joku vahvistehitsaus, ja luukku pääsee elämään liikaa, rikkoo maalipinnan ja ruostuminen voi alkaa.. Mutta tuo kohta noissa kuvissa ei liity kyllä siihen.. Kannattaa kuitenkin kysyä asiasta, voi olla että jotain korvataankin.. (esim puolet laskusta tms.)
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Minulla on myös pientä korroosiota takaluukussa. Kummallakin puolella sama juttu, ruoste puskee maalin läpi saumasta. Kävin näyttämässä liikkeessä kk. sitten ja laitoin heille kuvatkin postissa maahantuojaa varten. Toimitusjohtajan mukaan joko maalataan tai vaihdetaan luukku, mutta vielä on tuomio antanut odottaa itseään.
Eihän tuo vielä paha ole, mutta tuskin paranee vanhetessaan.
Eihän tuo vielä paha ole, mutta tuskin paranee vanhetessaan.
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Kerranki voipi antaa positiivista palautetta nopeudesta ja toiminnasta. Soittelin ite eilen aamuna maahantuojalle joka käski viedä pörhölle. Käytin iltapäivällä pörhöllä ja kuvasivat auton ja huoltokirjan. Pörhön kaveri tuumasi heti että ihan selvä maalausvirhehhän tuo on.
Tänään soittelivat takaisin ja ilmoittivat että maahantuoja on jatkanut maalipinnan takuuta ja maksaa korjauksen 100 %:sesti.
Huollot on tehty osittain merkkiliikkeessä osin muualla.
Tänään soittelivat takaisin ja ilmoittivat että maahantuoja on jatkanut maalipinnan takuuta ja maksaa korjauksen 100 %:sesti.
Huollot on tehty osittain merkkiliikkeessä osin muualla.
Mahtaakohan VW:ltä saada varattua "huoltoa" maalipinnan tarkistusta varten ja mikähän tämän kellotettu esto on:)? Tuossa silmämääräisessä tarkastuksessa ei luulisi 5 minuuttia enempää kuluvan (varsinaisen huollon aikana tuskin edes vilkaisevat), joten hintakin olisi sitten varmaan 5min/60*70eur/h= n. 6eur or not:)
Idea tuossa "takuussa" on varmaankin mahdollisimman nopea reagointi virheisiin, jotta koko autoa ei tarvitse pellitää ja maalata uudelleen kun koko laitos ei ole ehtinyt syöpymään. Miten tilanne sitten eroaa siitä, että omistaja itse havaitsee epäkohdan ja käy sitä välittömästi näyttämässä. Kuten kilpijoki jo mainitsi: vastuunpakoilua...
Idea tuossa "takuussa" on varmaankin mahdollisimman nopea reagointi virheisiin, jotta koko autoa ei tarvitse pellitää ja maalata uudelleen kun koko laitos ei ole ehtinyt syöpymään. Miten tilanne sitten eroaa siitä, että omistaja itse havaitsee epäkohdan ja käy sitä välittömästi näyttämässä. Kuten kilpijoki jo mainitsi: vastuunpakoilua...
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
no jos käytännössä ruostumisen tulisi lähteä sisältä päin, niin montako semmoista autoa olet nähnyt. kyllä suomen oloissa pääsääntöisesti ruostuminen alkaa ulkoa, jolloin vain kunnon erillinen ruosteenestokäsittely on se oikea tapa suojata auto. mutta eihän se ole autotehtaan intressi, että autot kestäisivät yli 10-vuotta, sehän on niin paljon ekologisempaa tehdä vain uutta.
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa